прысвечана выстава брэсцкіх мастакоў
Ну як можна назваць выставу, што адкрылася напярэдадні жаночага свята? «З любоўю да жанчыны», — вырашылі брэсцкія мастакі і прынеслі ў залу грамадска-культурнага цэнтра работы, якія яны пісалі сапраўды з любоўю. Пачуцці аўтараў тут праступаюць з кожнай карціны.
Несумненна, падзеяй на гэтым вернісажы сталі скульптуры Аляксея Паўлючука «Музычная фантазія» і «Пераўвасабленне». У цэнтры кожнай скульптурнай кампазіцыі — жанчына незвычайная, жанчына фантастычная, жанчына-музыка і жанчына-матылёк, які толькі вылупіўся з кокана. Дзіўна, але з цяжкіх матэрыялаў — бронзы, граніту, шкла — выйшлі работы лёгкія, яны нібы лунаюць у паветры.
Аляксей Паўлючук — таленавіты графік, яго ў Брэсце ведаюць як аўтара помніка, прысвечанага 1000-годдзю Брэста, помніка «Вартавым мяжы», помніка спаленым вёскам у Пружанах, пружанскай скульптурнай кампазіцыі, дзе зліваюцца рэкі Муха і Вець і ўтвараецца Мухавец. А тут работы, што называецца, для душы. Яны не без поспеху экспанаваліся ў Польшчы, іншых гарадах нашай краіны. Паводле слоў загадчыка выставачнай залы Міхаіла Канькова, удзел у выставе Аляксея Паўлючука — сапраўдны падарунак нашым жанчынам.
Выстава цікавая яшчэ тым, што тут побач з вядомымі сталымі мастакамі прадстаўлены і пачаткоўцы. Многія з іх працуюць на стыку жанраў і стыляў. У жанры «ню» выступае Юрый Стыльскі. Яго «Багіня» — найперш захапленне прыгажосцю жаночага цела. Нездарма, відаць, адзін з маладых наведвальнікаў выставы ўкленчыў перад ёй. На іншай карціне гэтага аўтара — «Лёд і кіпень» — дзяўчына з марозівам у руках налівае з чайніка кіпень у кубак. Яна ў купальніку, нібы толькі што загарала і прыйшла выпіць кавы-глясэ. Нешта гагенаўскае ўгадваецца ў вобразе юнай прыгажуні. А сваю любоў да яе аўтар не ўтойвае.
Звяртае на сябе ўвагу карціна Марыі Радзько з незвычайнай назвай «Чорная Пругкая Птушка Скача ў Бліскучы Шакалад Дрэва». Гэта цемнаскурая дзяўчына, а можа, такой яна падаецца толькі ў цемры ночы, дэманічна абвівае рукі вакол галавы, абвязанай белай хусцінай. Яна нечым нагадвае зборшчыцу кававых зярнят і адначасова прыгажуню з беларускага Палесся, якая танцуе каля купальскага вогнішча. Россып кветак на яе сукенцы і кветка ў небе над галавой — усё незвычайна...
Жанчыны на гэтым вернісажы вельмі розныя. Сапраўдным адкрыццём яе сталі матрошкі Міраўлада Палачыча. Аўтар прысвяціў іх мацярынству, бо ў аснове імені Матрона ляжыць лацінскае «mater», што азначае «маці», патлумачыў аўтар. Яго круглыя буйныя матрошкі з адухоўленымі тварамі, несумненна, нясуць у сабе пазітыў. Дарэчы, менш чым праз месяц у брэсцкай гасцініцы «Эрмітаж» адкрываецца першая персанальная выстава гэтага маладога мастака.
Побач з аўтарскімі фантастычнымі жанчынамі ёсць карціны і дакументальныя — такія, напрыклад, як твор Ганны Радзько з праекта па адраджэнні малых вёсак. Работа «Трое старых» адлюстроўвае рэальных жыхароў вёскі Малыя Сяхновічы Жабінкаўскага раёна, некалі радавой сядзібы Касцюшкаў. На першым плане карціны партрэт Еўдакіі Мядзведзь, жанчыны 1923 года нараджэння. Вельмі цікавая работа.
Варта дадаць, што на выставе можна ўбачыць не толькі жанчын, але і многа-многа кветак. Напісаныя ў рэалістычнай манеры бэзавыя гронкі, ружы, рамонкі розных аўтараў... і побач цэлыя россыпы нерэальных, але надзвычай пачуццёвых кветак-эмоцый Наталлі Чорнагаловай. «Прадчуванне кахання» — так назвала мастачка сваю карціну, якой і адкрываецца вернісаж.
Святлана ЯСКЕВІЧ.
Цяпер, каб аформіць дачу, не трэба ехаць туды, дзе яна знаходзіцца.
Узмацненне адраснасці дзяржпадтрымкі і садзейнічання занятасці
Карэкціроўкі па аплаце жыллёва-камунальных паслуг закрануць чатыры катэгорыі жыхароў.