Заключны, трэці этап рэпетыцыйнага тэсціравання стартаваў у беларускіх ВНУ. У першых двух яго этапах узялі ўдзел каля 92 тысяч чалавек. Але менавіта трэці этап традыцыйна прыцягвае найбольшую ўвагу з боку абітурыентаў, паколькі трэцяя спроба рэпетыцыйнага тэсціравання заўсёды максімальна набліжаная да будучага цэнтралізаванага тэсціравання. Да таго ж у красавіку ўжо пройдзена ўся школьная праграма, і гэта самы зручны час, каб праверыць свае веды.
Як вядома, да канца сакавіка павінна быць зацверджана новая рэдакцыя правілаў прыёму ў вышэйшыя і сярэднія спецыяльныя навучальныя ўстановы. Арганізатары ЦТ запэўніваюць, што змен у структуры тэставых іспытаў новая рэдакцыя не змяшчае, хоць раней і агучвалася ідэя ўвядзення інтэграваных тэстаў. Яе аўтары прапаноўвалі аб'яднаць у адным тэсце рускую і беларускую мову, а ў другім — гісторыю Беларусі, сусветную гісторыю і грамадазнаўства. Аднак аргументаў супраць такога новаўвядзення аказалася значна больш.
Арганізатары цэнтралізаванага тэсціравання нагадваюць абітурыентам, што для паспяховай здачы ўступных экзаменаў патрабуецца не толькі добрае валоданне вучэбным матэрыялам і сістэматызацыя ведаў, але і навыкі запаўнення бланка адказаў, паколькі ў стрэсавай абстаноўцы сапраўднага экзамену зусім няма часу задумвацца над «дробнымі» тэхнічнымі момантамі. Гэта цэлая навука — як уносіць у клетачкі адзінкі вымярэння (градусы, працэнты, метры і тоны), лічбавыя адказы ў выглядзе дробу, сімвалы хімічных элементаў, адказы, якія складаюцца з двух слоў і гэтак далей. Адным словам, «тэхнічная адаптацыя» патрэбна кожнаму новаму пакаленню абітурыентаў.
Таксама абітурыенты могуць праверыць свае веды і з дапамогай камп'ютарнага тэсціравання, якое праводзіцца толькі на базе Рэспубліканскага інстытута кантролю ведаў у Мінску.
Існуюць тры рэжымы камп'ютарнага тэсціравання. У трэніровачным рэжыме
ўдзельнік не абмежаваны ў часе праходжання тэста, а таксама ў любы момант ён можа скарыстацца падказкай камп'ютара. У кантрольным рэжыме на рашэнне тэста адводзіцца такі ж час, як і на ЦТ, і выконваецца ён без падказак. Самы ж набліжаны да ўмоў ЦТ — кантрольны рэжым на бланку: тут таксама абмежаваны час, адсутнічаюць падказкі, але правільныя адказы трэба ўносіць у электронную версію бланка, які цалкам адпавядае арыгіналу бланка ЦТ.
Перавага камп'ютарнага тэсціравання ў тым, што абітурыент адразу даведаецца свой вынік, а таксама ў яго ёсць магчымасць зрабіць работу над памылкамі, убачыць аўтарскае рашэнне задачы і правільны адказ. Тэсты, якія выконваюцца на камп'ютары, адрозніваюцца па змесце заданняў ад тых, якія рыхтуюцца для пунктаў тэсціравання. Таму абітурыенты, якія ўжо прайшлі рэпетыцыйнае тэсціраванне, могуць яшчэ раз праверыць свае веды ўжо на камп'ютары. Зарэгістравацца для праходжання камп'ютарнага тэсціравання можна на сайце РІКВ www.rіkс.bу ў раздзеле «камп'ютарнае тэсціраванне».
Для павышэння эфектыўнасці ад удзелу ў «рэпетыцыі» ЦТ можна скарыстацца паслугамі рэгіянальнага цэнтра тэсціравання і прафесійнай арыентацыі моладзі пры Гродзенскім дзяржаўным універсітэце імя Я.Купалы, які ўжо не першы год арганізуе пры падтрымцы Рэспубліканскага інстытута кантролю ведаў індывідуальныя кансультацыі для ўдзельнікаў рэпетыцыйнага тэсціравання. Там могуць пракансультаваць любога абітурыента, незалежна ад пункта праходжання тэсціравання і месца яго жыхарства. Мэта такой кансультацыі — ліквідацыя прабелаў у ведах і далейшая падрыхтоўка па тэматыцы тэставых заданняў, з якімі абітурыенты не справіліся на «рэпетыцыі» экзамену.
Індывідуальная кансультацыя ўяўляе сабой рассылку вучэбна-метадычнага пакета, які змяшчае тэматыку раздзелаў школьнай праграмы па кожным няправільна выкананым заданні з указаннем года ці класа вывучэння адпаведнага раздзела, з рэкамендаваным спісам вучэбнай і метадычнай літаратуры, са зместам няправільна выкананых заданняў, правільнымі адказамі і ўказаннем да правільнага рашэння.
Індывідуальным кансультаваннем у рэжыме анлайн займаюцца і ў Ліцэі БДУ.
Надзея НІКАЛАЕВА.
Карэкціроўкі па аплаце жыллёва-камунальных паслуг закрануць чатыры катэгорыі жыхароў.