Уменне адшукваць мары сэрцам — талент незвычайны. Наша гераіня валодае ім дасканала. Можа не толькі знайсці, але і дапамагчы здзейсніць. Калі не верыце, уключайце па суботах праграму «Мар! Дзейнічай! Будзь!» на тэлеканале «Мір». Сёння вядучая праекта Таццяна Сабалеўская распавядае пра пачуцці «за кадрам», свае ўласныя мары і складанасць выбару...
— Кажуць, што тэлебачанне мае магічныя ўласцівасці. Для вас у чым яны праяўляюцца?
— Магія сапраўды існуе, але не спрацоўвае яна ў тым выпадку, калі журналіст зрабіў няправільны выбар фармату праграмы альбо тых, з кім працуе. Нічога не атрымаецца проста з-за таго, што ты не выявіш сябе. А магія якраз заключаецца ў тым, што чалавек даносіць нешта кранальнае да аўдыторыі. У гэтым сэнсе, здаецца, мая магія яшчэ мае права на існаванне, бо ў праграме «Мар! Дзейнічай! Будзь!» я такая, якая ёсць. Таму, на мой погляд, многае і атрымліваецца.
— Што для вас з'яўляецца крытэрыем якасці тэлевізійнага прадукту?
— Я неабыякавая да сваёй працы. І, магчыма, імкненне да бездакорнасці — мая планка. У кожнага яна свая. Вельмі дзейсны для мяне крытэрый — гэта... мурашкі. Я імкнуся вельмі скрупулёзна падыходзіць да выбару герояў у праграму. Ахвотных заўсёды шмат, таму яны праходзяць своеасаблівы кастынг, бо трэба адчуць, наколькі шчыры чалавек і наколькі ён моцна марыць пра нешта, а не проста хоча здымацца ў нас. Можна сказаць, што я ладжу дзень адчыненых дзвярэй у сваім сэрцы, уважліва назіраючы за тым, што гаворыць чалавек. І калі ў сваім выбары не памыляюся, то мурашкі дакладна будуць бегаць.
— Відаць, немалаважны фактар — ваша асабістая вера ў героя...
— Я веру абсалютна ва ўсіх людзей і, раскрываючы героя, падводжу да пераадолення тых бар'ераў, якія перашкаджаюць наблізіцца да мары. Мы іх пераадольваем, а потым і мара здзяйсняецца. Усё, як у жыцці, перашкоды і ўзнагарода. Куды большую зацікаўленасць у мяне выклікаюць тыя, хто лічыць, быццам пакуль мала што можа, як ім здаецца. Прыемна даводзіць іх да пункта кіпення, які яны самі сабе не дазволяць. Шчырым людзям хочацца дапамагаць. І з такімі героямі мы маем жывыя эмоцыі, а без іх тэлевізійны прадукт наогул не можа існаваць. Калі аўдыторыя не адгукаецца на экранныя падзеі, значыць, выніку няма і недзе мы недапрацавалі. У мяне ўсё нараджаецца тут і цяпер, нават сцэнарных планаў ніколі не пішу. Калі казаць аб праграме, якую я раблю з камандай, то мы яе не шліфуем, маўляў, каб чалавек «прыгожа сказаў усё для эфіру». Бо часам непрыгожае — гэта таксама прыгожа. Калі перада мной паўстане выбар паміж якасцю «карцінкі» і эмоцыяй, а яна будзе не лепшай якасці, то ўсё роўна выберу эмоцыю. Бо для мяне яна — каштоўнасць.
— Героі бываюць розныя. Як вам удаецца разняволіць іх перад камерай?
— Напачатку гэты момант быў для мяне складаным, бо сама прайшла праз боязь камеры. Але гэта дазволіла мне зразумець, чаму можа закрывацца мой герой. Ні ў якім разе не павінна адчувацца дыстанцыя паміж намі. Галоўнае — быць сябрам для свайго героя. Сябрам, які не патрабуе выканання толькі яму патрэбных задач. Трэба слухаць і чуць, і рабіць усё, каб герой адчуваў, што я побач, тады ў яго ўсё атрымліваецца. Забывае пра камеру і проста пражывае сітуацыі, як у звычайным жыцці.
— Вы ў праекце ўжо каля года, можаце падзяліцца ўспамінамі пра яркія ці кур'ёзныя сітуацыі?
— Зараз знаходзіцца на мантажы праграма, дзе герой выявіў жаданне стаць акцёрам. Сама хацела б здымацца ў кіно, таму і для мяне ўсё, што там адбывалася, было таксама свайго роду экзаменам. Я наогул вельмі часта праходжу праз тыя ж выпрабаванні, што і мае героі: экзамены для паступлення здаю, шакірую альбо яшчэ нешта раблю за кампанію з імі.
І вось герой апошняй праграмы Мікіта Шкурдзь (пераможца 4 тура «Ікс-фактара анлайн») захацеў быць акцёрам, і яму трэба было здаць іспыты ў Акадэміі мастацтваў, прадэманстраваць свае вакальныя даныя. А ён на перыяд здымак захварэў, што не дазволіла ні з першага, ні з другога дубля праспяваць добра. Аднак назіраць за працэсам было цікава. І мы паказвалі рэальны стан рэчаў...
Ці была ў адной дзяўчыны мара сустрэцца з Аляксандрам Саладухам. Доўга яна нас атакавала. І вось у дзень здымак мы зладзілі выпрабаванне з іншай «зоркай». Я выступала ў якасці Сафіі Гранд, неіснуючай артысткі, якая спынілася ў адным з мінскіх гатэляў, а дзяўчына павінна была пабыць у яе пакаёўкай, і такім чынам зразумець, што зоркі бываюць з характарам. Колькі было слёз, істэрык. Але рэакцыі на «капрызы» артысткі былі настолькі натуральныя, што чалавек раскрыўся вельмі нечакана.
— Стварэнне праграмы — гэта доўгі шлях ад пошуку героя і да мантажу знятых дубляў. На якім з этапаў атрымліваеце найбольшае задавальненне?
— Калі прыдумляю праграму, то заўсёды здаецца, быццам гэта самае складанае. Бо траціш шмат часу, шукаць ідэі можна ноччу перад сном альбо седзячы ў кавярні з сябрамі... Ідэя можа здавацца табе геніяльнай, а прыязджаеш на здымачную пляцоўку — і герой мяняе твае планы. Аказваецца, ён зусім не такі, якім ты сабе яго ўяўляла. І табе трэба пад яго падладзіцца. Таму, мабыць, здымкі для мяне — самы цікавы этап. Там можа адбыцца ўсё — чалавек цябе раскрытыкуе, пачне хвалявацца альбо наогул заплача і пойдзе са здымачнай пляцоўкі. І трэба яго вярнуць. Але калі назіраеш за здзяйсненнем мары, то нібы судакранаешся кожны раз з цудам. Нейкія са здзейсненых мар і з маімі пераклікаюцца, таму я па-добраму зайздрошчу сваім героям... Працэс мантажу таксама вельмі цікавы. Бо зняты матэрыял можна па-рознаму данесці да гледача: часам варта пакласці «карцінкі» на патрэбную музыку, і акцэнты будуць зусім нечаканымі. Таму этап мантажу па-свойму важны. Тут шмат што залежыць і ад інжынера. У гэтым сэнсе мне пашчасціла з Сяргеем Кандруцкім, бо нам не трэба адно аднаму нешта тлумачыць. І з рэжысёрам Аксанай Лашкевіч у нас поўнае ўзаемапаразуменне. Сфарміраваная на сёння каманда праграмы — гэта падарунак лёсу.
— Пра што ж самі марыце?
— Адна з маіх мар — музычная творчасць, паколькі я сама пішу песні. Займацца гэтым пачала я не так даўно, але багаж напрацовак вельмі вялікі. Магчыма, мая мара ўзяла цяпер паўзу. Я не прадзюсар, не піяршчык, і пры гэтым я чалавек, які ў сабе сумняваецца. Але ўжо ёсць музыканты і іншыя людзі, якія вераць у мяне і могуць мне дапамагчы. Зараз прыслухоўваюся да іх думак і іду сваім шляхам. Пакуль што ён няпросты і цярністы, але хачу верыць, што змен ужо нядоўга чакаць.
Таксама пакуль не здзейсненае жаданне — здымацца ў кіно. У маім жыцці былі сустрэчы з людзьмі, якія працуюць акцёрамі, рэжысёрамі, я нават неяк была на кастынгах і рабіла відэапробы. Але не ўдаецца пакуль што быць і актрысай, і тэлевядучай. Мару з часам стаць універсальнай, бо хочацца і спяваць, і іграць, адчуваю, што магу і ў тэлевізійнай журналістыцы праявіць сябе ў розных жанрах. Можа, жыццё дазволіць мне паказаць сябе ў розных ролях. Безумоўна, хочацца гарманічна сумяшчаць гэтыя заняткі з сям'ёй і выхаваннем дзяцей. Усё толькі пачынаецца. Час пакажа, што атрымаецца ў выніку.
— Вам былі ўласцівы сарамлівасць на час прыходу ў журналістыку, эпатажнасць — да замужжа... Ці засталіся гэтыя якасці ў характары сёння?
— Сапраўды, да паступлення я была сарамлівай, бо ў школе мне хацелася вучыцца. Шмат чытала, заўсёды была падрыхтаванай да адказу. І з-за маёй цягі да вучобы ў класе я была белай варонай. Але з паступленнем на журфак усё змянілася. Трапіўшы ў асяродак «маіх» людзей, я разняволілася і пачала з асалодай пражываць кожны дзень. Тады знайшоў выхад і эпатаж. Але ніколі я не хадзіла па лязе ў тым сэнсе, каб эпатаж праяўляўся праз захапленне алкаголем альбо курэннем. Я проста жыла з адкрытым сэрцам для людзей, якія былі падобнымі да мяне. Сёння я перамагла сваю сарамлівасць і навучылася стрымліваць сваё «вар'яцтва». Да замужжа я думала, што мне патрэбен такі ж, як я, чалавек. Уяўляла, як будзе разыгрывацца прыгожая гісторыя нашых адносін, дзе вір эмоцый і пачуццяў. У выніку ўсе ролі выконваю я, а муж — глядач. І гэта выдатна, бо часта там, дзе два акцёры, гісторыя хутка заканчваецца і нічога не застаецца. Таму хочацца верыць, што ролі ў нашай сям'і правільна распісаны. Аднак жыццё такое непрадказальнае...
— Наколькі складана людзям заваяваць ваш давер?
— Вельмі складана, бо я заўсёды шукаю і адстойваю праўду. Імкнуся жыць па сумленні. І не шкадую ні пра адзін учынак. На людзей, якія з'яўляюцца ў маім жыцці, я гляджу праз ружовыя акуляры. Але ў нейкі момант адбываецца так, што той ці іншы чалавек сам з мяне іх здымае, і становіцца ўсё зразумела. Я заўсёды і ўсё выбачаю, але нейкіх рэчаў магу не зразумець, тады проста зраблю высновы і пайду далей. Потым наблізіцца да мяне ўжо не будзе магчымасці. Гэта не значыць, быццам я дрэнная: проста кожны ж сам выбірае сваю дарогу...
— Пачуццё справядлівасці вам не перашкаджае па жыцці?
— Вельмі і заўсёды, бо я не адчуваю межаў. Звычайна ж, калі, напрыклад, трэба змаўчаць, я не магу. Калі адчуваю, што праўда знаходзіцца недзе побач, то абавязкова скажу. І мне не страшна, якімі могуць быць наступствы. Больш важна не схлусіць. Я заўсёды кажу праўду, хаця разумею: не заўсёды яна падабаецца — і мне, і іншым. Хто здольны быць шчырым, да таго я пранікаюся сімпатыяй. А калі бачу, што чалавек баіцца нешта сказаць, то тады ўзнікаюць падазрэнні наконт яго намераў і недавер. Нават у жыцці ў мяне ўсё развіваецца павольна, бо не ўмею хітрыць, пускаць пыл у вочы. Так, я актрыса, але іграю саму сябе і заўсёды кажу тое, што думаю.
Алена ДРАПКО.
Цяпер, каб аформіць дачу, не трэба ехаць туды, дзе яна знаходзіцца.
Узмацненне адраснасці дзяржпадтрымкі і садзейнічання занятасці
Карэкціроўкі па аплаце жыллёва-камунальных паслуг закрануць чатыры катэгорыі жыхароў.