Вы тут

ЗНАЁМЦЕСЯ: НАСТАЎНІКІ БУДУЧЫНІ!


Без­умоў­на, на­стаў­нік — пра­фе­сія важ­ная. Але апош­нім ча­сам прэ­стыж гэ­тай пра­фе­сіі па­дае, а мы пра­цяг­ва­ем ра­біць вы­гляд, ні­бы ўсё ідзе так, як трэ­ба.

Мно­гія пе­да­го­гі лю­бяць ву­чыць дзя­цей і ха­це­лі б за­стац­ца ў шко­ле, але не кож­ны хо­ча атрым­лі­ваць за гэ­та тыя гро­шы, якія пры­хо­дзяць на плас­ты­ка­вую карт­ку кож­ны ме­сяц. У прын­цы­пе, пры­чы­на, ча­му боль­шас­ці сту­дэн­таў не па­да­ба­ец­ца перс­пек­ты­ва быць на­стаў­ні­кам, і так для ўсіх ві­да­воч­ная — не вель­мі пры­ем­ная бу­ду­чы­ня ў вы­гля­дзе вя­лі­кіх нер­во­вых за­трат і не­вя­лі­ка­га за­роб­ку...

Ня­даў­на ў мя­не з'я­віў­ся агень­чык над­зеі: ёсць яшчэ тыя, у кім жы­ве жа­дан­не ву­чыць бес­ка­рыс­лі­ва! Спа­чат­ку я па­зна­ё­мі­ла­ся з ад­ной та­кой дзяў­чы­най, а ця­пер су­стра­каю ўсё больш сту­дэн­таў, якія на­са­мрэч ча­ка­юць прак­ты­ку ў шко­лах, а не ха­ва­юц­ца ад яе. Шэ­раг зна­ём­стваў з бу­ду­чы­мі на­стаў­ні­ка­мі па­чаў­ся не­дзе га­ды два та­му: я су­стрэ­ла дзяў­чы­ну, якая мэ­та­на­кі­ра­ва­на пай­шла на алім­пі­я­ду па рус­кай мо­ве, каб па­сту­піць на фі­ла­ла­гіч­ны фа­куль­тэт БДУ і, скон­чыў­шы яго, стаць на­стаў­ні­цай.

27-18

 

Коль­кі ха­рак­та­раў — столь­кі лё­саў, столь­кі сця­жы­нак вя­дуць у бу­ду­чы­ню. Ка­лісь­ці, азі­ра­ю­чы­ся на мі­ну­лае, кож­ны аба­вяз­ко­ва бу­дзе ба­чыць у па­чат­ку ўсіх да­рог свай­го пер­ша­га на­стаў­ні­ка. Гэ­тыя хлоп­чы­кі і дзяў­чат­кі з па­сёл­ка Мі­ха­на­ві­чы Мінск­ага ра­ё­на бу­дуць па­мя­таць яе — сваю пер­шую на­стаў­ні­цу, Ган­ну Іва­наў­ну Мі­ха­ле­ню.

Та­ды гэ­тая дзяў­чы­на пе­ра­ка­на­ла мя­не, што ёсць у нас лю­дзі, га­то­выя стаць доб­ры­мі на­стаў­ні­ка­мі — на­су­пе­рак па­пя­ро­вай бю­ра­кра­тыі і не­зайз­дрос­на­му за­роб­ку. У на­ступ­ныя га­ды я так­са­ма су­стра­ка­ла дзяў­чат, якія бы­лі не су­праць пра­ца­ваць на­стаў­ні­ца­мі ў сва­іх на­ву­чаль­ных уста­но­вах. Да­рэ­чы, ве­да­е­це, які прад­мет мо­ладзь ха­це­ла б вес­ці ў ма­лод­шых па­ка­лен­няў най­перш? Бе­ла­рус­кую лі­та­ра­ту­ру! Як лі­чаць сту­дэн­ты, ме­на­ві­та лю­боў да яе трэ­ба пры­ві­ваць у пер­шую чар­гу. А яшчэ мно­гія ця­пе­раш­нія на­стаў­ні­кі, якія пра­цу­юць у шко­ле, на дум­ку мо­ла­дзі, рас­каз­ва­юць ча­сам зу­сім не тое, што мо­жа за­ці­ка­віць юныя ро­зу­мы. Ды і ў на­шай лі­та­ра­ту­ры, асаб­лі­ва су­час­най, ёсць вар­тыя ўва­гі асо­бы і тво­ры, якія за­ста­юц­ца па-за пра­гра­май.

...На ад­дзя­лен­ні рус­кай фі­ла­ло­гіі ў БДУ за­раз ву­чыц­ца На­стас­ся Бу­ра­коў­ская. «На­стаў­ні­цай я за­ха­це­ла стаць толь­кі паў­та­ра го­да та­му, а да гэ­та­га шу­ка­ла та­кую пра­фе­сію, у якой я маг­ла б спа­лу­чаць лю­боў да твор­час­ці і зно­сі­ны з роз­ны­мі людзь­мі», — рас­каз­вае На­сця. І толь­кі пе­рад цэнт­ра­лі­за­ва­ным тэс­ці­ра­ван­нем дзяў­чы­на зра­зу­ме­ла, што пе­да­гог у та­кім вы­пад­ку — вы­дат­ны ва­ры­янт. На На­сці­ну дум­ку, ка­лі ты — на­стаў­нік, то па­ві­нен пра­чы­нац­ца з жа­дан­нем іс­ці на пра­цу, а гэ­та і ёсць га­лоў­нае пры вы­ба­ры пра­фе­сіі. На­сця так­са­ма ад­кры­ла сак­рэт, што бу­дзе імк­нуц­ца да воб­ра­зу сва­ёй на­стаў­ні­цы рус­кай мо­вы і лі­та­ра­ту­ры: яна вель­мі па­да­ба­ла­ся дзяў­чы­не ў шко­ле.

Вя­до­ма, на­стаў­нік — гэ­та не прос­та нянь­ка, якая да­гля­дае дзя­цей 45 хві­лін уро­ка. На­сця гэ­та ра­зу­мее і ка­жа, што га­лоў­ная мэ­та для яе — ад­крыць вуч­ням усё ба­гац­це кні­гі. Як лі­чыць дзяў­чы­на, сён­ня дзя­цей не­маг­чы­ма ўтры­маць за чы­тан­нем, і яны не ра­зу­ме­юць, як шмат губ­ля­юць праз гэ­та.

Кры­ху ін­шую мэ­ту ста­віць для ся­бе бу­ду­чая вы­клад­чы­ца гіс­то­рыі Юлія Аляк­се­ен­ка, якая ў дзя­цін­стве па­гля­дзе­ла доб­рую са­вец­кую стуж­ку «Вя­лі­кі пе­ра­пы­нак». Ме­на­ві­та з яе, ка­жа Юля, і па­ча­ла фар­мі­ра­вац­ца ідэя стаць на­стаў­ні­цай. Вя­лі­кі ўплыў на да­лей­шы вы­бар, на дум­ку дзяў­чы­ны, аказ­ва­юць ме­на­ві­та школь­ныя на­стаў­ні­кі. Юлі па­шан­ца­ва­ла з доб­ры­мі на­стаў­ні­ка­мі, а апош­нім штурш­ком да важ­на­га ра­шэн­ня стаў ка­лек­тыў вы­клад­чы­каў Лі­цэя БДУ. Да­рэ­чы, Юля да­сы­лае пры­ві­тан­не свай­му на­стаў­ні­ку гра­ма­да­знаў­ства, які ады­граў асаб­лі­вую ро­лю ў вы­ба­ры пра­фе­сіі.

...Ёсць і тыя, хто прый­шоў да свай­го пры­зван­ня рап­там, вы­пад­ко­ва. На­прык­лад, Ка­ра­лі­на Ко­мар зра­зу­ме­ла, што хо­ча на­стаў­ні­чаць толь­кі пас­ля та­го, як тра­пі­ла на фа­куль­тэт фі­ла­со­фіі і са­цы­яль­ных на­вук БДУ. Ця­пер дзяў­чы­на ўпэў­не­на: толь­кі ў ро­лі на­стаў­ні­цы яна змо­жа рэа­лі­за­вац­ца на 100 пра­цэн­таў. Да­рэ­чы, Ка­ра­лі­на — адзі­ная, хто пра­ка­мен­та­ваў та­кую не­ад­на­знач­ную рэч, як сён­няш­ні за­ро­бак на­стаў­ні­ка. Яго ве­лі­чы­ня дзяў­чы­ну не хва­люе, бо яна пе­ра­ка­на­на, што ад­да­ча ад пра­цы з дзець­мі, абу­джэн­не ў іх пра­гі дзей­нас­ці — ку­ды больш іс­тот­ныя рэ­чы.

По­шук апан­та­ных ідэ­яй на­стаў­ніц­тва пры­вёў мя­не да Ка­ра­лі­ны Кук­рэш (да­рэ­чы, бу­ду­чай вы­клад­чы­цы геа­гра­фіі), якая за­ха­це­ла стаць на­стаў­ні­цай у шко­ле дзя­ку­ю­чы дню са­ма­кі­ра­ван­ня. Пра­вод­зя­чы за­ня­ткі ў ма­лод­шых кла­сах, дзяў­чы­на ба­чы­ла за­ці­каў­ле­насць у ва­чах дзя­цей. Пра­цэс по­шу­ку ці­ка­вай ін­фар­ма­цыі і ад­ка­зы на пы­тан­ні так за­цяг­ну­лі Ка­ра­лі­ну, што не ад­пус­ці­лі і да гэ­та­га ча­су.

...Па­куль дзяў­ча­ты яшчэ ву­чац­ца ва ўні­вер­сі­тэ­це. Маг­чы­ма, да та­го мо­ман­ту, як яны атры­ма­юць дып­ло­мы і прый­дуць на пра­цу ў на­ву­чаль­ныя ўста­но­вы, гра­мад­ства абу­дзіц­ца і зра­зу­мее, што пра­фе­сія пе­да­го­га — гэ­та не «крыж»? Ка­лі ча­ла­век ве­рыць у сваю ма­ру і імк­нец­ца да яе ўва­саб­лен­ня, то ні­чо­га не па­він­на яго спы­ніць.

Ган­на ПЯ­РО­ВА,

сту­дэнт­ка І кур­са
Ін­сты­ту­та жур­на­ліс­ты­кі БДУ.

Выбар рэдакцыі

Жыллё

Што змянілася ў парадку рэгістрацыіі жыллёвай нерухомасці?

Што змянілася ў парадку рэгістрацыіі жыллёвай нерухомасці?

Цяпер, каб аформіць дачу, не трэба ехаць туды, дзе яна знаходзіцца.  

Грамадства

Старт акцыі «Нашы дзеці» будзе дадзены 16 снежня

Старт акцыі «Нашы дзеці» будзе дадзены 16 снежня

Мерапрыемства пачнецца на Віцебшчыне.

Грамадства

Навацыі сацыяльнай сферы ў 2025 годзе

Навацыі сацыяльнай сферы ў 2025 годзе

Узмацненне адраснасці дзяржпадтрымкі і садзейнічання занятасці 

Грамадства

Плацяжы за «камуналку»: ёсць нюансы

Плацяжы за «камуналку»: ёсць нюансы

Карэкціроўкі па аплаце жыллёва-камунальных паслуг закрануць чатыры катэгорыі жыхароў.