У мастака Віктара Пятрова такія асацыяцыі з мясцінамі, дзе ён жыве.
«Зялёная сцяна старога дома» — так называецца яго персанальная выстава, якая працуе ў Музеі сучаснага выяўленчага мастацтва. Віктар Пятроў з'яўляецца прадстаўніком беларускага авангарду 1980—1990-х гадоў. Гэта быў цікавы час, адметны ў мастацтве Беларусі, калі завіравалі і выявіліся самыя розныя плыні, ідэі, аўтарскія пошукі і эксперыменты. А чаго чакаць ад авангардыста, як не адвольнага і вельмі асабістага адчування рэчаіснасці, дзе колер можа стаць сімвалам цэлай краіны?.. Зона зялёнага для яго ўвасабляе Беларусь.
Вось тлумачэнні самога аўтара: «Зялёная сцяна — гэта мая назва альбо метафізічнае азначэнне таго месца, дзе я жыву, якое ўмоўна называецца цяпер Беларусь. Гэтая зямля мела іншыя назвы. Але для мяне гэта зялёная зямля. У ёй — павольная вада, лес і нябёсы, а недзе за гарызонтам хаваюцца нябачныя сусветы. «Цяперашняя выстава — гэта працяг праекта, які ажыццявіўся ў 2006 годзе ў Інстытуце імя Гётэ ў Мінску. Таму некаторыя працы 20-гадовай даўніны можна сёння асэнсаваць па-новаму — і з улікам асабістага вопыту, і праз уласнае ўспрыманне. Тое ж і з творамі апошняга дзесяцігоддзя, якія прадставіў Пятроў. Прадставіў ён — а разумеем мы. Наша адчуванне сучаснага мастацтва — гэта ў нейкім сэнсе і паказчык таго, што мы ёсць як істоты, якія адчуваюць і мысляць. З мастацтвам жа заўсёды так: адна справа — аўтарская задума, але кожны глядач можа дадаць уласных асацыяцый і ведаў, убачанае адчуць і інтэрпрэтаваць па-свойму. Тым і цікавы гэты працэс — разгадвання твораў сучаснага мастацтва, счытвання сэнсаў, якія яны нясуць.
Але і гэта ўсяго толькі «фрагменты» творчасці мастака, якія вызначаюць галоўныя лініі яго творчага вопыту, што назапашваўся цягам 35 гадоў. Выхаванец беларускай мастацкай школы (скончыў Беларускі дзяржаўны тэатральна-мастацкі інстытут), Віктар Пятроў выбраў шлях мастакоў, якія стваралі не «дзякуючы», а «насуперак». Ён паказваў свае творы на неафіцыйных кватэрных выставах яшчэ з 1981 года. Напрыканцы 90-х ініцыяваў стварэнне таварыства незалежнага сучаснага мастацтва «Форма». Меў дачыненне да заснавання Галерэі сучаснага мастацтва «6-я лінія», якая ў 90-я гады вылучалася падыходамі да працы айчыннымі мастакамі, а таксама канцэптуальнымі выставамі. Яшчэ яму аматары авангардных формаў павінны быць удзячныя за тое, што ў Мінску з'явіўся Міжнародны фестываль перформансу «Навінкі». Пятроў у ліку тых мастакоў, якія ўдзельнічалі ў Беларускім павільёне 54-й Венецыянскай біенале сучаснага мастацтва.
Але ж вось як бывае: нам ёсць што і каго паказаць іншым, калі трэба. Але ці заўсёды пільна жыхары краіны прыглядаюцца да таго, што маюць тут і цяпер? Таму што, якое б ні было мастацтва — у розных праявах, формах, — яно ўсё роўна адгукаецца на з'явы рэчаіснасці, якія адбываюцца ў канкрэтнай прасторы, дзе існуе мастак. Палотны Віктара Пятрова маюць свой асаблівы сюжэт, абстрактныя формы, творчая манера яго ўвабрала ўвесь папярэдні вопыт мастацтва з багаццем яго плыняў і кірункаў. Але прастора Віктара Пятрова — мясцовая. Тая, якую ўсе мы добра ведаем і назіраем штодня. Зялёная. Колеру надзеі і імкнення да душэўнай раўнавагі.
Ларыса ЦІМОШЫК.
Зазірнём у заўтра Беларусі.
Карэкціроўкі па аплаце жыллёва-камунальных паслуг закрануць чатыры катэгорыі жыхароў.