Вы тут

Прадпрымальніцтва без мэты не мае шанцаў на развіццё


Чым вы змо­жа­це пе­ра­адо­лець кан­ку­рэн­таў?

Мы пра­цяг­ва­ем рас­каз­ваць аб тым, якім чы­нам рас­па­чаць улас­ны біз­нес. Сён­ня мы больш пад­ра­бяз­на раз­бя­ром мэ­ту, мі­сію і ба­чан­не біз­не­су.

Ві­зу­а­лі­за­цыя аба­вяз­ко­ва

Ба­чан­не з'яў­ля­ец­ца ад­ной з асноў пры ства­рэн­ні сва­ёй спра­вы. Не­ка­му мо­жа здац­ца, што гэ­та эма­цы­я­наль­на-псі­ха­ла­гіч­ны на­строй улас­ні­ка біз­не­су аль­бо аба­вяз­ко­вы склад­нік пры ства­рэн­ні біз­нес-пла­наў, якія ха­рак­та­ры­зу­юць бу­ду­чую пра­цу біз­не­су. Абод­ва мер­ка­ван­ні бу­дуць пра­віль­ны­мі.

Вы, як ула­даль­нік, па­він­ны ра­зу­мець, што гэ­та вель­мі каш­тоў­ны і важ­ны да­да­так да ажыц­цяў­лен­ня ва­шай мэ­ты. У ад­роз­нен­не ад фі­нан­са­вай мэ­ты, у ба­чан­ні вы прос­та мяр­ку­е­це, якім бу­дзе ры­нак, ваш біз­нес. Гэ­та ві­зу­аль­ныя аса­цы­я­цыі, якія з'яў­ля­юц­ца ў ва­шай га­ла­ве і якія вы бу­дзе­це пе­ра­да­ваць сва­ім су­пра­цоў­ні­кам, — тое, да ча­го вы бу­дзе­це імк­нуц­ца. Псі­хо­ла­гі сцвяр­джа­юць, што для да­сяг­нен­ня па­стаў­ле­ных мэт прак­ты­ка­ван­ні па іх ві­зу­а­лі­за­цыі вель­мі ка­рыс­ныя. Ка­лі вы­крас­ліць псі­ха­ла­гіч­ны бок, то ба­чан­не мо­жа вы­ліц­ца і ў вель­мі знач­ны да­ку­мент — кан­цэп­цыю. Пад кан­цэп­цы­яй ма­ец­ца на ўва­зе тое, як біз­нес функ­цы­я­нуе, там пра­пі­са­ны вы­раз­на пра­лі­ча­ныя мэ­ты. Кан­цэп­цыя ад­каз­вае на са­мыя га­лоў­ныя пы­тан­ні: «Як гэ­та пра­цуе?» і «Як гэ­та ўсё вы­гля­дае?». Та­му ба­чан­не ства­ра­ец­ца для агуль­на­га ра­зу­мен­ня та­го, што ме­на­ві­та не­аб­ход­на зра­біць усім уцяг­ну­тым у біз­нес ба­кам.

Будзь­це ка­рыс­ны­мі

Дру­гая ас­но­ва ства­рэн­ня біз­не­су — мі­сія. Ка­лі па­спра­ба­ваць даць вы­зна­чэн­не вы­шэй­зга­да­на­га па­няц­ця, то гэ­та — фар­му­лёў­ка за­дач, па­стаў­ле­ных мэт і ка­рыс­ці ва­ша­га біз­не­су. Навошта па­трэб­на фар­му­лёў­ка мі­сіі? Перш за ўсё та­му, што та­ды ва­ша дзей­насць ста­не зра­зу­ме­лай і ва­шым су­пра­цоў­ні­кам, і клі­ен­там. Гэ­та будзе га­ран­ты­яй та­го, што вы не збо­чы­це з за­ду­ма­на­га шля­ху.

Па­ста­ноў­ка мэ­ты не­па­збеж­ная

«На­вош­та па­трэб­на мэ­та, ка­лі ў мя­не і так усё доб­ра?» — спы­та­е­це вы. Зболь­ша­га вы ма­е­це ра­цыю. Па сут­нас­ці, мэ­ты па­трэб­ны для та­го, каб ба­чыць кі­ру­нак біз­не­су ў бу­ду­чы­ні. Хут­чэй за ўсё, у вас за­раз усё доб­ра, ідзе да­ход і ў спра­вах пос­пех. Ад­нак мо­гуць з'я­віц­ца кан­ку­рэн­ты, змя­ніц­ца ры­нак. Ва­шы клі­ен­ты бу­дуць жа­даць боль­ша­га — та­го, ча­го ў вас па­куль яшчэ ня­ма. І тут мэ­та аба­вяз­ко­ва да­па­мо­жа:

1) ве­даць кі­ру­нак, у якім вы ру­ха­е­це­ся;

2) на асоб­ных ад­рэз­ках, як і мі­сія, ра­зу­мець, ці не збі­лі­ся вы са шля­ху;

3) ці не прый­шоў час зра­біць ка­рэк­цыю дзе­ян­няў.

Ка­лі ця­пер вы ў са­мым па­чат­ку, то па­мя­тай­це: па­ста­ноў­ка мэ­ты не­па­збеж­ная. На­са­мрэч яна мае вель­мі важ­нае зна­чэн­не для пер­шых кро­каў у біз­не­се. У вас па­він­ны быць аса­біс­тыя мэ­ты; мэ­ты, звя­за­ныя з рын­кам; біз­нес-мэ­ты, звя­за­ныя з ва­шым па­чы­нан­нем.

Пры вы­пра­цоў­цы аса­біс­тых мэт вы па­він­ны зра­зу­мець на­ступ­нае: «Што ад гэ­та­га атры­ма­е­це ме­на­ві­та вы?» і «На­вош­та вы гэ­та ро­бі­це?». Мэ­ты, звя­за­ныя з рын­кам, да­дуць вам уяў­лен­не аб тым, чым вы мо­жа­це рын­ку да­па­маг­чы, якія праб­ле­мы вы­ра­шыць. Ка­лі вы ра­зу­ме­е­це, ку­ды ідзе ваш біз­нес і ў чым яго ка­рысць, то атрым­лі­ва­е­це ве­лі­зар­ную пе­ра­ва­гу пе­рад ін­шы­мі. А біз­нес-мэ­ты да­юць уяў­лен­не аб тым, якім бу­дзе ваш біз­нес, як ён вы­рас­це праз не­каль­кі га­доў, ці збі­ра­е­це­ся вы за­няц­ца гэ­тай спра­вай на­доў­га. За­пом­ні­це: чым лепш вы ўсё са­бе ўяў­ля­е­це, тым больш сур'­ёз­на і ўпэў­не­на вы бу­дзе­це кі­ра­ваць. Ці мож­на жыць без мэт? Вя­до­ма, мож­на — зір­ні­це на боль­шую част­ку лю­дзей. Я пра­шу вас пра­ца­ваць з мэ­та­мі. Та­ды вы бу­дзе­це не як усе, а знач­на больш моц­ны­мі і ўпэў­не­ны­мі.

Анд­рэй Мяс­ні­коў,
біз­нес-кан­суль­тант, біз­нес-трэ­нер.

Ка­лі ў вас ёсць ней­кія кан­крэт­ныя пы­тан­ні, звя­за­ныя са сва­ёй спра­вай, да­сы­лай­це іх, ка­лі лас­ка, на элект­рон­ны ад­рас га­зе­ты іnfо@zvуаzdа.mіnsk.bу з па­зна­кай «для ад­дзе­ла эка­но­мі­кі» ці за­да­вай­це па тэ­ле­фо­не 8 017 292 38 02

 

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Старт акцыі «Нашы дзеці» будзе дадзены 16 снежня

Старт акцыі «Нашы дзеці» будзе дадзены 16 снежня

Мерапрыемства пачнецца на Віцебшчыне.

Грамадства

Плацяжы за «камуналку»: ёсць нюансы

Плацяжы за «камуналку»: ёсць нюансы

Карэкціроўкі па аплаце жыллёва-камунальных паслуг закрануць чатыры катэгорыі жыхароў.