На другім пасяджэнні чацвёртай сесіі Савета Рэспублікі пятага склікання сенатары разгледзелі больш за дзесяць пытанняў. Адно з іх датычылася новых прынцыпаў аховы і выкарыстання водных рэсурсаў у Беларусі, змен у дзяржаўным рэгуляванні водакарыстання і паляпшэння экалагічнага стану паверхневых вадаёмаў.
Басейнавае кіраванне
— У праекце Воднага кодэкса прадугледжваецца басейнавы прынцып кіравання воднымі рэсурсамі, у адпаведнасці з якім асноўнымі адзінкамі кіравання выступаюць тэрыторыі рачных басейнаў, — пракаментаваў журналістам канцэптуальныя змены ў прававым рэгуляванні адносін у галіне выкарыстання і аховы вод член Пастаяннай камісіі Савета Рэспублікі па рэгіянальнай палітыцы і мясцовым самакіраванні, генеральны дырэктар сумеснага таварыства з абмежаванай адказнасцю «Марко» Мікалай МАРТЫНАЎ. — Будуць стварацца басейнавыя саветы такіх рэк, як Днепр, Заходняя Дзвіна, Заходні Буг, Нёман, Прыпяць. Рашэнні прыродаахоўнага міністэрства будуць зацвярджацца і ўзгадняцца з тымі аблвыканкамамі або Мінскім гарвыканкамам, на тэрыторыі якіх гэтыя рэкі працякаюць. Самае галоўнае тут — удзел грамадскасці, прадстаўнікі якой увойдуць у басейнавыя саветы, што дазволіць прымаць больш аб'ектыўныя рашэнні.
Праектам прадугледжаны таксама «больш празрыстыя» патрабаванні да ўзвядзення і ліквідацыі выкапаных сажалак на тэрыторыі зямельных участкаў. «Можна будзе зрабіць гэта без дадатковых узгадненняў, прытрымліваючыся пэўных абмежаванняў, мэта якіх — папярэдзіць ушчамленне правоў і інтарэсаў іншых землекарыстальнікаў», — заўважыў сенатар.
Дзеючае заканадаўства прадугледжвае знос усіх пабудаваных без адпаведных праектаў жывёлагадоўчых ферм паблізу азёр. Згодна з тэкстам новага кодэкса, гэтыя фермы могуць існаваць, але яны павінны быць рэканструяваныя такім чынам, каб забруджаная вада з іх тэрыторыі не трапляла ў грунт, а потым — у вадаёмы.
Яшчэ адно важнае змяненне — змяншэнне памераў водаахоўных зон на тэрыторыі вялікіх рэк да 600 метраў, на тэрыторыі малых — да 50 метраў. «Гэта дазволіць пашырыць будаўніцтва паблізу вадаёмаў, — лічыць Мікалай Мартынаў. — Норма тычыцца і будаўніцтва аўтазаправачных станцый уздоўж дарог, безумоўна, з захаваннем абавязку па экалагічнасці такіх аб'ектаў. Апроч іншага, новы кодэкс ліквідуе ўмовы для чыноўніцкай валакіты ў адносінах атрымання дазволу на водакарыстанне».
Разам са спрашчэннем пэўных нормаў, праект Воднага кодэкса прадугледжвае і больш строгія меры ў справе абароны водных рэсурсаў. Напрыклад, прапануецца катэгарычная забарона выгрузкі снегу, перамешанага з салявымі растворамі, на берагі рэк і азёр.
Вышэй
— можна
Савет Рэспублікі таксама адобрыў папраўкі ў некаторыя законы па пытаннях мінімальнай заработнай платы. Новая рэдакцыя закона прадугледжвае ўстанаўленне і парадак павышэння мінімальнай заработнай платы, вызначае сферу яе прымянення, адказнасць за парушэнне заканадаўства аб устанаўленні і парадку павышэння мінімальнай зарплаты.
Міністр працы і сацыяльнай абароны Марыяна ШЧОТКІНА, прадстаўляючы дакумент сенатарам, адзначыла, што асноўная навацыя заключаецца ў тым, што ўпершыню ўрад будзе ўстанаўліваць толькі памер месячнай мінімальнай зарплаты. Памер пагадзіннай «мінімалкі» трэба будзе вызначаць разліковым шляхам для розных катэгорый работнікаў, зыходзячы з памеру мінімальнай месячнай заработнай платы. «Гэта звязана з тым, што ўзнікаюць пытанні, як аплачваць працу інвалідаў, як аплачваць работу пры скарочаным працоўным дні і пры асаблівых умовах працы. У законапраекце даецца дакладны алгарытм, як разлічыць пагадзінную мінімальную заработную плату для канкрэтных работнікаў», — растлумачыла яна.
Акрамя таго, паводле слоў Марыяны Шчоткінай, у законапраекце даецца дакладнае азначэнне мінімальнай зарплаты, устанаўліваецца, што гэта — найніжэйшая мяжа, якую гарантуе наймальнік пры аплаце працы ў пэўных умовах. «Гэта значыць, вышэй можна, а ніжэй — нельга. З дапамогай калектыўных дагавораў і пагадненняў могуць быць устаноўлены больш высокія ўзроўні мінімальнай заработнай платы», — сказала кіраўнік ведамства.
Кантроль над міграцыяй
Сярод ухваленых Саветам Рэспублікі ратыфікацый міжнародных дагавораў — беларуска-таджыкістанскае пагадненне аб часовай працоўнай дзейнасці грамадзян дзвюх краін на тэрыторыі абедзвюх дзяржаў. Пагадненне было падпісана ў час афіцыйнага візіту Прэзідэнта Беларусі ў Таджыкістан 28 кастрычніка 2011 года ў Душанбэ.
Дакумент дае магчымасць бакам каардынаваць дзеянні па рэгуляванні асноўных кірункаў супрацоўніцтва ў розных галінах дзейнасці працоўных мігрантаў. Як растлумачыў намеснік міністра ўнутраных спраў Мікалай МЕЛЬЧАНКА, прадстаўляючы дакумент сенатарам, у прыватнасці, гэта датычыцца парадку ўезду, працаўладкавання, знаходжання і выезду, пытанняў сацыяльнай абароны, пенсійнага забеспячэння, умоў і аховы працы, аплаты, падаткаабкладання, пералічэння заробленых грошай у дзяржаву пастаяннага пражывання, аказання медыцынскай дапамогі.
Ён удакладніў таксама, што пагадненне прадугледжвае больш строгія нормы ў параўнанні з існуючымі (у прыватнасці, аб абмежаванні пры змене мігрантам працадаўцы).
Супраць «адмывання» грошай
Беларускія сенатары ўхвалілі таксама законапраект пра ўнясенне змен і дапаўненняў у закон «Пра меры па прадухіленні легалізавання прыбыткаў, атрыманых злачынным шляхам, і фінансаванні тэрарыстычнай дзейнасці». Першы намеснік старшыні праўлення Нацбанка Беларусі Тарас НАДОЛЬНЫ заўважыў, што прыняцце законапраекта абумоўлена інтэграцыйным працэсам у рамках ЕЭП. Нормы, прадугледжаныя ў дакуменце, у заканадаўстве РФ ужо адрэгуляваны.
Палажэннямі законапраекта, у прыватнасці, замацоўваецца права банкаў і нябанкаўскіх крэдытна-фінансавых арганізацый адмовіць удзельнікам фінансавай аперацыі ў яе ажыццяўленні, калі яна адпавядае крытэрыям выяўлення і прыкметам падазроных фінансавых аперацый, а таксама не больш чым на два працоўныя дні прыпыніць ажыццяўленне гэтай фінаперацыі для прыняцця рашэння пра яе ажыццяўленне або пра адмову.
Адказваючы на пытанні сенатараў адносна крытэрыяў, якія з'яўляюцца падставай для адмовы ў фінаперацыі, Тарас Надольны растлумачыў, што цяпер гэтых крытэрыяў больш за 50 і яны носяць рэкамендацыйны характар для банкаў. «Апроч гэтага, зыходзячы з практыкі працы банкаўскай сістэмы, зыходзячы з заканадаўства краін-партнёраў па ЕЭП і міжнароднага досведу, вышэйзгаданая інструкцыя будзе дапоўнена і іншымі крытэрыямі», — распавёў першы намеснік старшыні кіравання Нацбанка, растлумачыўшы пры гэтым, што яны будуць адпрацаваны сумесна з Камітэтам дзяржаўнага кантролю.
Адным з новаўвядзенняў з'яўляецца неабходнасць інфармавання банкамі ўдзельніка фінаперацыі пра яе прыпыненне і адмову ў ажыццяўленні з указаннем матываваных падстаў. Таксама выключаецца адказнасць банкаў за страты і маральную шкоду, якая можа быць нанесена ў выніку прыпынення фінаперацыі ці адмовы ў яе ажыццяўленні.
Усе гэтыя карэкціроўкі закліканы арганізаваць у банках паўнавартасную сістэму ўнутранага кантролю, а таксама мінімізаваць рызыку ўцягвання банкаў у працэс легалізавання злачынных прыбыткаў.
Вольга МЯДЗВЕДЗЕВА.
Цяпер, каб аформіць дачу, не трэба ехаць туды, дзе яна знаходзіцца.
Узмацненне адраснасці дзяржпадтрымкі і садзейнічання занятасці
Карэкціроўкі па аплаце жыллёва-камунальных паслуг закрануць чатыры катэгорыі жыхароў.