Вы тут

Чым боль­шыя зніж­кі, тым тан­чэй­шы ка­ша­лёк


Спа­ку­сіў­шы­ся на ніз­кую ца­ну, мы куп­ля­ем зу­сім не па­трэб­ныя рэ­чы

Ка­лі па­куп­нік за­хо­дзіць у хар­чо­вы ма­га­зін буй­ной ганд­лё­вай сет­кі, то ў са­мым па­чат­ку шля­ху да стэ­ла­жоў ён мо­жа на­зі­раць мност­ва ўся­ля­кіх та­ва­раў са зніж­ка­мі. Пры­чым зніж­кі бы­ва­юць са­мыя раз­на­стай­ныя: ад сім­ва­ліч­ных 5% да іс­тот­ных 50% і вы­шэй. Тут па­куп­нік ра­зу­мее, што ў яго ёсць шанц тан­ней ку­піць та­ва­ры, якія ён мог бы не куп­ляць у гэ­ты мо­мант у сі­лу іх звы­чай­най да­ра­га­віз­ны і ад­сут­нас­ці ў іх тэр­мі­но­вай па­трэ­бы. Атрым­лі­ва­ец­ца, што ку­піў тан­ней, але, ра­зам з тым, па­тра­ціў больш, чым за­пла­на­ваў, на па­ход у кра­му…

Ад­нак гэ­та мо­жа быць яшчэ не ўсё: у пра­дук­ту, які толь­кі што быў на­бы­ты па зніж­цы, у блі­жэй­шы ме­сяц скон­чыц­ца тэр­мін пры­дат­нас­ці. Аль­бо ка­лі гэ­та са­да­ві­на ці ага­род­ні­на, то яны, маг­чы­ма, бу­дуць да­лё­ка ўжо не пер­шай све­жа­сці. Для та­го, каб ра­за­брац­ца ў пы­тан­ні, ча­му мы час­та тра­цім больш, ка­лі куп­ля­ем па зніж­цы, не­аб­ход­на звяр­нуц­ца да мар­ке­тын­га­вых ас­пек­таў вя­дзен­ня ганд­лю. І па­чаць трэ­ба ме­на­ві­та з та­го, якія са­мыя па­пу­ляр­ныя зніж­кі бы­ва­юць у хар­чо­вых кра­мах і ча­му іх ро­бяць.

Ад 15 і больш

Ад­ны з са­мых па­пу­ляр­ных зні­жак у бе­ла­рус­кіх хар­чо­вых кра­мах — зніж­кі на та­ва­ры, тэр­мін пры­дат­нас­ці якіх па­ві­нен вый­сці на пра­ця­гу блі­жэй­ша­га ча­су. Са­мая ві­да­воч­ная зніж­ка. Та­кім чы­нам кра­ма ад­на­ча­со­ва па­збаў­ля­ец­ца ад за­ля­жа­ла­га та­ва­ру і, ра­зам з тым, зво­дзіць да мі­ні­му­му стра­ты. Дру­гі від зні­жак — ап­то­выя. Ка­лі кра­ма куп­ляе вя­лі­кую коль­касць та­ва­ру ў вы­твор­цы, то час­та ро­біц­ца знач­ная зніж­ка. Ка­лі кра­ма не зме­ніць на­цэн­ку пры про­да­жы, то да­баў­ле­ная вар­тасць та­ва­ру бу­дзе мен­шай, та­му як на­бы­ты ён па ап­то­вай (больш ніз­кай у гэ­тым вы­пад­ку ца­не). Трэ­ці від зні­жак — ка­лі ганд­лё­вая сет­ка за­клю­чае спе­цы­фіч­ных кант­ракт з па­стаў­шчы­ком пра­дук­цыі. На­прык­лад, ка­лі па­стаў­шчык толь­кі вы­хо­дзіць на ры­нак про­да­жаў, ён пра­во­дзіць рэ­клам­ную кам­па­нію ў кра­ме, дзе для пра­дук­цыі па­стаў­шчы­ка ад­во­дзіц­ца спе­цы­яль­нае мес­ца, што ро­біць та­вар пры­кмет­ней. На па­чат­ко­вым рэ­клам­ным эта­пе та­кі та­вар мо­жа быць знач­на тан­ней­шым за свае ана­ла­гі, а зна­чыць, больш пры­ваб­ным для па­куп­ні­ка.

У псі­ха­ло­гіі па­куп­ні­коў ёсць тэн­дэн­цыя за­ўва­жаць пер­шую знач­ную для іх ліч­бу — 15%. Ці па­вы­сі­лі ім за­ро­бак, ці зра­бі­лі зніж­ку, па­вы­сі­лі кошт на бен­зін — боль­шасць лю­дзей звер­не на гэ­та ўва­гу, толь­кі та­ды, ка­лі па­мер зме­ны пе­ра­вы­сіць 15%. Та­му зніж­кі ў 5% і на­ват 10% не пры­цяг­нуць ува­гу да та­ва­ру. У да­лей­шым, ка­лі та­вар спа­да­ба­ец­ца, па­куп­нік ку­піць яго і без зніж­кі. Зніж­кі ро­бяц­ца так­са­ма для та­го, каб ства­рыць імідж кра­мы — пра­даў­цы спа­дзя­юц­ца па­вы­сіць уз­ро­вень про­да­жаў. Пры до­сыць доб­рым імі­джы кра­ма пе­ра­хо­дзіць з раз­ра­ду «кро­ка­вай да­ступ­нас­ці», гэ­та зна­чыць, раз­лі­ча­най на лю­дзей, якія жы­вуць по­бач з ёй, у больш па­пу­ляр­ны ганд­лё­вы пункт, да яко­га мо­гуць з'яз­джац­ца па­куп­ні­кі з роз­ных ра­ё­наў го­ра­да. Для гэ­та­га ў ганд­лё­вых сет­ках рас­пра­цоў­ва­юц­ца пра­гра­мы ла­яль­нас­ці клі­ен­таў.

Пра­гра­мы ла­яль­нас­ці

Больш іна­ва­цый­ны сіс­тэм­ны ўзро­вень ства­рэн­ня зні­жак. Па­куп­ні­ка «пры­вяз­ва­юць» да кроп­кі про­да­жаў праз дыс­конт­ныя кар­ты (на­прык­лад, на чац­вёр­тую куп­лю за ты­дзень зніж­ка 15% пры на­яў­нас­ці дыс­конт­най кар­ты). Так­са­ма не­ка­то­рыя кра­мы пра­да­юць не­каль­кі та­ва­раў з па­вы­ша­ным по­пы­там без на­цэн­кі, ро­бя­чы іх тан­ней, чым ва ўсіх ас­тат­ніх кра­мах у го­ра­дзе. Та­ды ін­фар­ма­цыя аб тым, што ў та­кой кра­ме пэў­ныя пра­дук­ты каш­ту­юць тан­ней, чым у ас­тат­ніх, ра­зы­дзец­ца па на­ва­кол­лі. А па­вя­ліч­ваць про­даж гэ­тыя кра­мы бу­дуць за кошт да­дат­ко­вых па­ку­пак, якія лю­дзі так ці інакш зро­бяць.

Та­кім чы­нам, пры ства­рэн­ні па­доб­най сіс­тэ­мы ў ганд­лё­вай сет­цы спа­дзя­юц­ца ў пер­шую чар­гу на тое, што па­куп­нік ку­піць та­кі та­вар са зніж­кай у да­да­так да ўсіх ас­тат­ніх та­ва­раў без яе. Гэ­та па­вы­шае ўзро­вень про­да­жаў і ства­рае ста­ноў­чы імідж вы­гад­най куп­лі ме­на­ві­та ў гэ­тай кра­ме. Зніж­кі да­па­ма­га­юць так­са­ма ганд­лё­вым пунк­там па­зба­віц­ца ад за­ля­жа­ла­га та­ва­ру, што пры­во­дзіць да па­ве­лі­чэн­ня пры­быт­ку.

Ілья КРЫ­ЖЭ­ВІЧ.

 

Выбар рэдакцыі

Рэгіёны

Сок з дастаўкай і з ледзяшамі: на Брэстчыне пачаўся сезон нарыхтоўкі бярозавіку

Сок з дастаўкай і з ледзяшамі: на Брэстчыне пачаўся сезон нарыхтоўкі бярозавіку

Як мы бярозавік куплялі на гандлёвай пляцоўцы лясгаса і ў лясніцтве

Культура

Анатоль Ярмоленка: Нас натхняе беларуская паэтычная класіка

Анатоль Ярмоленка: Нас натхняе беларуская паэтычная класіка

Творчая вечарына народнага артыста Беларусі прайшла ў адной з мінскіх гімназій.