Вы тут

Што могуць проціпаставіць айчынныя вытворцы канкурэнтам з рынкаў?


Ана­маль­ная спё­ка, якая ўста­ля­ва­ла­ся ў Бе­ла­ру­сі ў апош­нія тыд­ні, ад­бі­ла­ся ў тым лі­ку і на ганд­лі школь­ны­мі та­ва­ра­мі.

Як рас­ка­за­ла жур­на­ліс­там на­чаль­нік упраў­лен­ня спа­жы­вец­ка­га рын­ку не­хар­чо­вых та­ва­раў Мі­ніс­тэр­ства ганд­лю Ні­на ПА­ШКО,баць­кі з дзець­мі па­куль не вель­мі спя­ша­юц­ца ў ганд­лё­выя ар­га­ні­за­цыі, каб аб­на­віць да но­ва­га на­ву­чаль­на­га го­да свой гар­дэ­роб. Пры­нам­сі, аб'­ёмы про­да­жу школь­ных та­ва­раў на сён­ня па­куль ад­ста­юць ад ле­таш­ніх па­каз­чы­каў. Але тра­ды­цый­на са­мы «га­ра­чы» час для ганд­лё­вых сек­цый, якія пра­па­ну­юць та­ва­ры для школь­ні­каў, — апош­няя дэ­ка­да жніў­ня. І на­ўрад ці гэ­ты год ста­не вы­клю­чэн­нем.

8-14(1)

8-14(1)

 

Ад­нак вы­твор­цы да­рэм­на час не губ­ля­юць і ўжо сён­ня вель­мі ўваж­лі­ва вы­ву­ча­юць по­пыт на сваю пра­дук­цыю, каб, па-пер­шае, пе­ра­ка­нац­ца, уга­да­лі яны ці не ўга­да­лі з ты­мі ці ін­шы­мі фа­со­на­мі, ка­ля­ро­вай га­май, па­мер­най шка­лой, а па-дру­гое, каб па­спець ска­рэк­та­ваць сваю вы­твор­часць у бок най­больш за­па­тра­ба­ва­ных ма­дэ­ляў.

— На­прык­лад, на­шы кан­суль­тан­ты, якія пра­цу­юць у ганд­лё­вых аб'­ек­тах, за­ўва­жы­лі, што сё­ле­та боль­шым по­пы­там ка­рыс­та­юц­ца «ні­зы» — спад­ні­цы і шта­ны, а не цэ­лыя кам­плек­ты, — рас­каз­вае на­чаль­нік ад­дзе­ла рас­пра­цоў­кі дзі­ця­ча­га асар­ты­мен­ту ЗАТ «Ка­лін­ка» Але­на ГВАЗ­ДО­ВІЧ. — Лі­та­раль­на сён­ня мы апе­ра­тыў­на за­пус­ка­ем у вы­твор­часць да­дат­ко­ва спад­ні­цу для ста­рэй­шых школь­ніц, якая пры­ва­бі­ла дзяў­чат. Кам­плект, які вы­пус­каў­ся, быў раз­укам­плек­та­ва­ны, па­коль­кі дзяў­ча­там больш спа­да­ба­ла­ся ме­на­ві­та спад­ні­ца. Бу­дзем спра­ба­ваць мак­сі­маль­на за­да­во­ліць по­пыт на гэ­ту ма­дэль. А ўво­гу­ле, зы­хо­дзя­чы з на­ша­га до­све­ду, ма­гу ска­заць, што на пер­шым мес­цы па па­пу­ляр­нас­ці ў дзяў­чат ста­яць са­ра­фа­ны, якія зай­ма­юць пры­клад­на 60% у агуль­ных аб'­ёмах на­шай школь­най ка­лек­цыі. На дру­гім мес­цы ідуць кас­цю­мы. Але сё­ле­та ган­даль па­пра­сіў нас больш па­шыць спад­ніц.

— Мы так­са­ма за­ўва­жы­лі, што для хлоп­чы­каў час­цей на­бы­ва­юць не кас­цю­мы, а шта­ны, — пад­тры­ма­ла ка­ле­гу на­мес­нік ды­рэк­та­ра па якас­ці ААТ «Сла­вян­ка» Га­лі­на ЮР­КО. — Маг­чы­ма, кас­цюм за­стаў­ся ў гар­дэ­ро­бе яшчэ з мі­ну­ла­га го­да, а шта­ны — і больш тан­ны, і больш уні­вер­саль­ны ва­ры­янт: з імі мож­на кам­бі­на­ваць ка­шу­лі, ка­мі­зэль­кі і пу­ло­ве­ры.

Да­рэ­чы: «Сла­вян­ка» за­ха­ва­ла цэ­ны на адзен­не для школь­ні­каў на ўзроў­ні мі­ну­ла­га го­да. Ад­пуск­ная ца­на без па­да­тку на да­баў­ле­ную вар­тасць на кас­цюм для хлоп­чы­ка ма­лод­ша­га школь­на­га ўзрос­ту скла­дае 390 ты­сяч руб­лёў, для ста­рэй­шых школь­ні­каў — 450 ты­сяч, шта­ны для хлоп­чы­каў — 135 ты­сяч руб­лёў, са­ра­фа­ны для дзяў­чат — 140–150 ты­сяч.

Па сло­вах Ні­ны Па­шко, бе­ла­рус­кія та­ва­ры, прад­стаў­ле­ныя ў ганд­лё­вых ар­га­ні­за­цы­ях, ма­юць са­мы шы­ро­кі дыя­па­зон цэн у за­леж­нас­ці ад са­ста­ву сы­ра­ві­ны, ма­дэ­ляў і ін­шых ха­рак­та­рыс­тык. Па пад­лі­ках спе­цы­я­ліс­таў, экі­пі­роў­ка школь­ні­каў ма­лод­шых кла­саў абы­дзец­ца баць­кам ад 1,2 міль­ё­на руб­лёў да 4,8 міль­ё­на, стар­ша­клас­ні­каў — ад 1,3 да 5,1 млн руб­лёў. У гэ­ту су­му ўва­хо­дзяць швей­ныя, тры­ка­таж­ныя вы­ра­бы, абу­так (што­дзён­ны і спар­тыў­ны) і школь­ныя кан­цы­ляр­скія пры­лады.

Кан­ку­рэн­цыі з рэ­ча­вы­мі рын­ка­мі, ку­ды баць­кі з дзець­мі мо­гуць на­кі­ра­вац­ца па больш тан­ныя та­ва­ры, бе­ла­рус­кія вы­твор­цы не ба­яц­ца.

— У пер­шую чар­гу на­ша пра­дук­цыя вый­грае ў якас­ці, — сцвяр­джае Га­лі­на Юр­ко. — Без­умоў­на, мы со­чым за на­шы­мі кан­ку­рэн­та­мі, на­бы­ва­ем узо­ры іх пра­дук­цыі для азна­ям­лен­ня з ма­тэ­ры­я­ла­мі, з якіх яны па­шы­тыя, з тэх­на­ло­гі­я­мі шыц­ця. Сё­ле­та та­кая ра­бо­та так­са­ма бы­ла зроб­ле­на і, ма­гу за­пэў­ніць, што мы вы­ка­рыс­тоў­ва­ем больш дас­ка­на­лыя тэх­на­ло­гіі апра­цоў­кі швоў, больш су­час­ныя і на­дзей­ныя кам­плек­ту­ю­чыя, та­му на­ша пра­дук­цыя не страч­вае фор­му пас­ля нос­кі і мыц­ця. Усе на­шы вы­ра­бы ад­па­вя­да­юць тэх­ніч­на­му рэг­ла­мен­ту Мыт­на­га са­ю­за. І пра­цу­ем мы ў рам­ках За­ко­на «Аб аба­ро­не пра­воў спа­жыў­цоў».

Вель­мі важ­на, што і ў кра­мах, і на школь­ных кір­ма­шах баць­кі школь­ні­каў мо­гуць па­кі­нуць за­яў­ку на кан­крэт­ную ма­дэль ці кан­крэт­ны па­мер, якія ў гэ­ты мо­мант ад­сут­ні­ча­юць у про­да­жы. Гэ­тая па­слу­га асаб­лі­ва ак­ту­аль­ная для не­вя­лі­кіх на­се­ле­ных пунк­таў, хоць і ў Мін­ску па­куп­ні­коў не па­він­ны ад­праў­ляць у ін­шы ма­га­зін…

Да­зва­ля­ец­ца так­са­ма раз­укам­плек­та­ваць кас­цюм: ца­на па­зна­ча­ец­ца не на ўвесь вы­раб цал­кам, а кож­ны эле­мент ацэнь­ва­ец­ца асоб­на.

Бе­ла­рус­кія вы­твор­цы ўлі­чы­лі за­ўва­гі і па­жа­дан­ні ганд­лё­вых прад­пры­ем­стваў і па­куп­ні­коў, та­му па­ча­лі шыць адзен­не для поў­ных дзя­цей і дзя­цей з не­стан­дарт­ны­мі фі­гу­ра­мі. Гэ­та так зва­нае адзен­не-транс­фор­мер: спад­ні­цы з за­па­хам на два ра­ды гу­зі­каў, шта­ны з рэ­гу­ля­та­рам та­ліі «стан­дарт», «+3 см», «+ 6 см» і «+12 см», блу­зы з тры­ка­таж­ны­мі ўстаў­ка­мі, ма­дэ­лі з гар­сэ­та­мі для дзяў­чат. Ска­жам, для ма­лод­шых школь­ніц ця­пер шы­ец­ца адзен­не з аб'­ёмам у гру­дзях да 80 сан­ты­мет­раў.

Што ты­чыц­ца абут­ку, то школь­ная ка­лек­цыя за­кан­чва­ец­ца для хлоп­чы­каў 40‑м па­ме­рам, а для дзяў­чат — 37‑м. Ка­лі на­га ака­жац­ца боль­шай, то, на жаль, па­куп­ні­кам па­ра­яць прай­сці ў сек­цыю з абут­кам для да­рос­лых…

Сё­ле­та бе­ла­рус­кія вы­твор­цы пра­па­ну­юць шмат ці­ка­вых зна­хо­дак: кам­плек­ты адзен­ня для дзя­цей з ушы­ты­мі тэр­мо­мет­ра­мі, з да­па­мо­гай якіх баць­кі змо­гуць кант­ра­ля­ваць тэм­пе­ра­ту­ру це­ла дзя­цей, адзен­не з кі­шэ­ня­мі для ма­біль­на­га тэ­ле­фо­на, якія аба­ра­ня­юць дзі­ця ад шкод­на­га элект­ра­маг­ніт­на­га вы­пра­мень­ван­ня, пін­жа­кі з віс­коз­най пад­клад­кай з таб­лі­цай мно­жан­ня і геа­мет­рыч­ны­мі фор­му­ла­мі.

Зноў-та­кі з улі­кам за­па­тра­ба­ван­няў па­куп­ні­коў 70 ма­дэ­ляў у ка­лек­цыі школь­на­га адзен­ня па­шы­ты з тка­нін з вы­со­кім пра­цэн­там на­ту­раль­ных ва­лок­наў. Праў­да, і цэ­ны на та­кое адзен­не мо­гуць «ку­сац­ца»…

Не­ма­ла­важ­на, што прак­тыч­на ўсе ганд­лё­выя ар­га­ні­за­цыі пра­вод­зяць са­цы­яль­ныя ак­цыі, скі­ра­ва­ныя на зні­жэн­не ці пры­мя­нен­не мі­ні­маль­ных ганд­лё­вых над­ба­вак на школь­ны асар­ты­мент, про­даж гэ­тых та­ва­раў у рас­тэр­мі­ноў­ку і крэ­дыт, пра­да­стаў­ля­юць зніж­кі шмат­дзет­ным сем'­ям і сем'­ям, якія вы­хоў­ва­юць дзя­цей-ін­ва­лі­даў. Пры­чым гэ­та ты­чыц­ца не толь­кі ста­ліч­ных прад­пры­ем­стваў ганд­лю, але і ўсіх рэ­гі­ё­наў.

Уся­го ў пе­ры­яд пад­рых­тоў­кі да но­ва­га на­ву­чаль­на­га го­да бу­дуць пра­ве­дзе­на больш як 2300 вы­стаў-про­да­жаў школь­ных та­ва­раў, у тым лі­ку 220 — з дэ­ман­стра­цы­яй ма­дэ­ляў адзен­ня і абут­ку.

23–24 жніў­ня ў Мін­ску на пра­спек­це Пе­ра­мож­цаў, у ра­ё­не Па­ла­ца спор­ту, прой­дзе агуль­на­га­рад­скі школь­ны кір­маш з удзе­лам вы­твор­цаў і ганд­лё­вых ар­га­ні­за­цый. А з 23 па 31 жніў­ня ў На­цы­я­наль­ным вы­ста­вач­ным цэнт­ры «Бел­экс­па» на ву­лі­цы Ян­кі Ку­па­лы прой­дуць 15‑я спе­цы­я­лі­за­ва­ная вы­ста­ва-кір­маш «Пры­ві­тан­не, шко­ла» і 8‑я між­на­род­ная вы­ста­ва-кір­маш «На­шым дзе­цям‑2014». Та­кім чы­нам, зра­біць усе ка­рыс­ныя па­куп­кі баць­кі змо­гуць у ад­ным мес­цы.

На­дзея НІ­КА­ЛА­Е­ВА

Загаловак у газеце: Бе­ла­рус­кія вы­твор­цы: «Нам ёсць што про­ці­па­ста­віць кан­ку­рэн­там з рын­каў»

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Чым парадуе «Наш дом»?

Чым парадуе «Наш дом»?

Міжнародная спецыялізіваная выстаўка жыллёва-камунальнай гаспадаркі пройдзе ў Мінску.