Вы тут

Мет­ро па­бу­ду­юць і ў рэ­гі­ё­нах?


 

Не­ўза­ба­ве мет­ро мо­жа з'я­віц­ца ў ад­ным з аб­лас­ных га­ра­доў Бе­ла­ру­сі. А па трэ­цяй лі­ніі ста­ліч­на­га мет­ра­па­лі­тэ­на бу­дуць кур­сі­ра­ваць аў­та­ма­ты­за­ва­ныя са­ста­вы. Чац­вёр­тая лі­нія звя­жа мік­ра­ра­ё­ны Чы­жоў­ка і Вяс­нян­ка.

Пра гэ­та рас­па­вёў на­чаль­нік УП «Ды­рэк­цыя па бу­даў­ніц­тве Мінск­ага мет­ра­па­лі­тэ­на» Па­вел ЦА­РУН. Па яго сло­вах, даў­жы­ня перс­пек­тыў­най лі­ніі скла­дзе 19 кі­ла­мет­раў, скла­дац­ца яна бу­дзе з 12 стан­цый. Га­лоў­ныя ары­ен­ці­ры, на якія аба­пі­ра­юц­ца бу­даў­ні­кі мет­ро, — «Чы­жоў­ка-Арэ­на» і «Мінск-Арэ­на». Чац­вёр­тае ад­га­лі­на­ван­не бу­дзе мець пе­ра­са­дач­ныя стан­цыі на тры ас­тат­нія. «З увя­дзен­нем у экс­плу­а­та­цыю чац­вёр­тай лі­ніі мін­скае мет­ро да­сяг­не мак­сі­маль­най кам­форт­нас­ці ў транс­пар­ці­роў­цы мін­чан і гас­цей ста­лі­цы», — за­зна­чыў Па­вел Ца­рун.

Ця­пер жа ў го­ра­дзе вя­дуц­ца ра­бо­ты па пад­рых­тоў­цы пер­шай чар­гі трэ­цяй лі­ніі мет­ро — на мес­цы бу­ду­чых стан­цый «Ка­валь­ская Сла­ба­да», «Пло­шча Ба­гу­шэ­ві­ча», «Вак­заль­ная», «Юбі­лей­ная». У склад пер­шай чар­гі, акра­мя са­міх стан­цый, увой­дуць два пе­ра­са­дач­ныя вуз­лы, ін­жы­нер­ны кор­пус і па­бу­до­вы для аб­слу­го­ва­га пер­са­на­лу.

Па­вод­ле слоў спа­да­ра Ца­ру­на, бу­даў­ніц­тва мет­ро ў Мін­ску з'яў­ля­ец­ца ад­ным з са­мых тан­ных на пост­са­вец­кай пра­сто­ры і ў Еў­ро­пе. Адзін кі­ла­метр лі­ніі каш­туе ад 40 да 60 міль­ё­наў до­ла­раў. Трэ­цяя лі­нія ста­не да­ра­жэй­шай за па­пя­рэд­нія: па ёй пой­дуць аў­та­ма­ты­за­ва­ныя са­ста­вы. Ма­шы­ніст у ка­бі­не цяг­ні­ка бу­дзе толь­кі кант­ра­ля­ваць пра­цу элект­ро­ні­кі пад­час па­езд­кі. Акра­мя гэ­та­га, у аб­ста­ля­ван­ні стан­цый бу­дуць вы­ка­рыс­тоў­вац­ца так зва­ныя «эк­ра­ны» — за­га­ра­джэн­ні, якія вы­клю­ча­юць маг­чы­масць па­дзен­ня па­са­жы­раў і ста­рон­ніх прад­ме­таў на пу­ці. Пас­ля спы­нен­ня са­ста­ву гэ­тыя эк­ра­ны бу­дуць убі­рац­ца. Асаб­лі­вая ўва­га на­да­ец­ца па­са­жы­рам з аб­ме­жа­ва­ны­мі маг­чы­мас­ця­мі: акра­мя ліф­тоў, што вы­ка­рыс­тоў­ва­юц­ца на іс­ну­ю­чых стан­цы­ях, на трэ­цяй лі­ніі ўста­лю­юць тра­ва­ла­та­ры — эс­ка­ла­та­ры з га­ры­зан­таль­ным ру­хам.

Бу­даў­ніц­тва трэ­цяй лі­ніі бу­дзе вес­ці­ся пры да­па­мо­зе ме­ха­ні­за­ва­на­га комп­лек­су. Хут­касць пра­ход­чых ра­бот, та­кім чы­нам, па­вя­лі­чыц­ца да 300–350 мет­раў за ме­сяц. Не­ме­ха­ні­за­ва­ны комп­лекс, што вы­ка­рыс­тоў­ваў­ся ра­ней, ва­ло­даў мак­сі­маль­най хут­ка­сцю ў 60 мет­раў за ме­сяц.

Так­са­ма пра­гу­ча­ла ін­фар­ма­цыя аб маг­чы­мас­ці бу­даў­ніц­тва лёг­ка­га мет­ро (раз­на­від­насць транс­пар­ту, на­блі­жа­ная да га­рад­ско­га цяг­ні­ка. — Аўт.) у ад­ным з аб­лас­ных га­ра­доў. «Ідэя аб ства­рэн­ні та­ко­га ві­ду транс­пар­ту ў нас уз­нік­ла даў­но, і для Бе­ла­ру­сі яна мае не­бла­гія перс­пек­ты­вы. Ад­нак для рэа­лі­за­цыі пра­ек­та па­трэб­на фі­нан­са­вая пад­трым­ка і за­гад кі­раў­ніц­тва, — ска­заў Па­вел Ца­рун. — У блі­жэй­шы час мы на­кі­ру­ем ад­па­вед­ную пра­па­но­ву ў абл­вы­кан­ка­мы».

Яра­слаў ЛЫС­КА­ВЕЦ.

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Час клопату садаводаў: на якія сарты пладовых і ягадных культур варта звярнуць увагу?

Час клопату садаводаў: на якія сарты пладовых і ягадных культур варта звярнуць увагу?

Выбар саджанца для садавода — той момант, значнасць якога складана пераацаніць.

Культура

Чым сёлета будзе здзіўляць наведвальнікаў «Славянскі базар у Віцебску»?

Чым сёлета будзе здзіўляць наведвальнікаў «Славянскі базар у Віцебску»?

Канцэрт для дзяцей і моладзі, пластычны спектакль Ягора Дружыніна і «Рок-панарама».