Вы тут

Рэспубліканскі педагагічны савет з удзелам Прэзідэнта прайшоў у Мінску


Пленарнае пасяджэнне Рэспубліканскага педагагічнага савета з удзелам Прэзідэнта Беларусі Аляксандра Лукашэнкі прайшло ў Мінску.

У склад прэзідыума савета ўвайшлі міністр адукацыі Ігар Карпенка, рэктар Беларускага дзяржаўнага эканамічнага універсітэта, старшыня Рэспубліканскага савета рэктараў устаноў вышэйшай адукацыі Уладзімір Шымаў, настаўнік фізікі Магілёўскага дзяржаўнага абласнога ліцэя №1, народны настаўнік Беларусі Валерый Барашкаў, майстар вытворчага навучання Мінскага дзяржаўнага прафесійна-тэхнічнага каледжа швейнай вытворчасці, пераможца адкрытага чэмпіянату WorldSkills краін СНД 2015 года Вольга Закрэўская.

Усяго на мерапрыемства запрошаны больш за 800 чалавек. У іх ліку не толькі вышэйшыя службовыя асобы, кіраўнікі органаў дзяржкіравання, мясцовай вертыкалі ўлады, дэпутаты, але, перш за ўсё, работнікі ўстаноў адукацыі з усіх абласцей краіны і горада Мінска. У фармаце адкрытага мікрафона яны дзяліліся думкамі і вопытам па тых ці іншых пытаннях.

Падчас пленарнага пасяджэння Рэспубліканскага педсавета падрабязна абмеркавалі трансфармацыі і тэндэнцыі адукацыйных працэсаў, шляхі іх адаптацыі да патрабаванняў часу і з улікам перадавога нацыянальнага і замежнага вопыту. Дадзена ацэнка вынікам развіцця ў Беларусі ўсіх звёнаў сістэмы адукацыі, намечаны перспектывы іх удасканалення. У цэнтры ўвагі таксама роля педагога, прынцыпы і падыходы да выхавання падрастаючага пакалення.

Тэлеверсію форуму з удзелам Прэзідэнта Беларусі можна будзе ўбачыць сёння ў эфіры тэлеканалаў "Беларусь 1" і "Беларусь 24" у 21.30.


Аляксандр Лукашэнка лічыць важным падтрымліваць у школах дысцыпліну і дрэс-код

"Дысцыпліны ў школе не хапае. Трэба, Ігар Анатольевіч Шуневіч, падумаць і ў сваёй частцы папрацаваць з некаторымі вучнямі. Дзесьці нам трэба і міліцыю падключыць, каб дырэктару школы, настаўніку, класнаму кіраўніку дапамагчы, - адзначыў Прэзідэнт. - Таму што ў нас у школе вольніцы вышэй даху: "Гэта я хачу ... Маё дзіця будзе хадзіць у гэтым адзенні ... А я пляваць хацела, што на Рэспубліканскім педсавеце скажуць".

Разам з тым Аляксандр Лукашэнка падкрэсліў, што не трэба ўсіх заганяць у рамкі, як калісьці было. Наадварот, трэба даць людзям выбар. Але дрэс-код павінен быць. "Дрэс-код павінен абавязваць: якая прычоска, якая адзенне. Яно павінна быць недарагое", - лічыць беларускі лідар.

"Я таксама бацька. Я бачу: штаны, звычайныя чаравікі, шкарпэткі нашы, кашуля і камізэлька. Усё ў Беларусі пашыта", - дадаў Прэзідэнт, калі казаць пра выбар школьнага адзення для малодшага сына.


Прэзідэнт: да рэфармавання завочнай адукацыі падыдзем вельмі акуратна

"Трэба, каб завочную адукацыю атрымлівалі тыя, каму гэта трэба і хто нам трэба - дзяржаве і эканоміцы. Сёння абмяркоўваецца, платная ці не платная завочная адукацыя, колькі, дзе. Жыццё пакажа. Мы не будзем тут ламаць праз калена, - звярнуў увагу Аляксандр Лукашэнка. - Мы вельмі акуратна падыдзем да гэтага пытання. Гэта чуюць члены ўрада і міністр ".

Прэзідэнт запэўніў: тых людзей, якія сапраўды маюць патрэбу ў атрыманні завочнай адукацыі, дзяржава будзе падтрымліваць. Акрамя таго, прадпрыемствы таксама змогуць аплачваць вучобу сваім спецыялістам. "Так ёсць і зараз: недзе сам плаціць, дзесьці - бюджэт, дзесьці - прадпрыемства. Мы захаваем усё лепшае, але мы ў пачатку шляху. Таму не трэба думаць, што мы заўтра ламаныя ўсё: было завочную адукацыю - і цяпер яго не стане".


Аляксандр Лукашэнка бачыць праблему ў недастатковым працоўным выхаванні ў школах

"Мы павінны гэтым заняцца, каб дзеткі ў вёсцы і ў горадзе адчулі, што такое праца, - заявіў кіраўнік дзяржавы. - Вельмі важная праблема, цяжкая праблема, але яе трэба вырашаць".

"Тое, чаму мяне навучылі ў школе, я да гэтага часу не забыў. Вядома, чалавек, асабліва ў маёй пасады, абавязаны, каб не адстаць, не спыніцца, пастаянна вучыцца. Але па некаторых напрамках ўсё, чаму мяне навучылі ў школе, той узровень я захаваў і цяпер. Нас сапраўды вучылі, асабліва працоўным выхаваннi, асабліва ў сельскай школе ", - сказаў Аляксандр Лукашэнка.

Ён адзначыў, што і ў школе, напрыклад, былі прысядзібныя ўчасткі. "Трэба паглядзець, вярнуцца да таго, як гэта ў нас было. У нас у школе мы працавалі на прысядзібных участках. Мы абавязаны былі летам тры тыдні ці месяц праходзіць працоўнае навучанне, практыку, - сказаў Прэзідэнт. - Не ўсюды гэта ёсць. Вось і дапрацаваліся, што дзеці на вёсцы не тое што карову ад быка - казу ад каровы адрозніць не могуць. Гэта ж катастрофа ".

Кіраўнік дзяржавы адзначыў, што, як вынік, месцамі ўжо не хапае механізатараў, камбайнераў. У сучасных камбайнах выкарыстоўваецца шмат электронікі, таму патрэбныя вельмі падрыхтаваныя людзі, заўважыў ён.

Кажучы аб працоўным выхаванні, Аляксандр Лукашэнка падкрэсліў, што для яго вопыт, атрыманы ў дзяцінстве, вельмі важны. "Не было б таго працы - напэўна, і мяне б не было такога. І я б не патрабаваў ад сваіх падначаленых адпаведнага стаўлення да гэтай працы".


У Беларусі плануюць вярнуць сумоўе пры паступленні ў ВНУ на некаторыя спецыяльнасці

У Беларусі прапануецца змяніць механізм правядзення ўступных выпрабаванняў у ВНУ. "Для тых, хто паступае на асобныя спецыяльнасці, прапануецца праводзіць дадаткова папярэдняе прафесійнае сумоўе да падачы дакументаў у ВНУ", - праінфармаваў Ігар Карпенка. Пазітыўнай ілюстрацыяй такой мадэлі можа служыць сумоўе для абітурыентаў, якія паступаюць на педагагічныя спецыяльнасці, якая была апрабаваная ў гэтым годзе, нагадаў ён.

Акрамя таго, па некаторых спецыяльнасцях прадугледжваецца ўвядзенне дадатковага ўнутранага экзамену. Такія падыходы ўжо ўхваліў рэспубліканскі савет рэктараў. "Неабходна толькі вызначыць пералік спецыяльнасцяў", - дадаў міністр.

Прафесійна-псіхалагічную гутарку ў Беларусі раней праводзілася для абітурыентаў, якія паступалі на спецыяльнасці, звязаныя з дзяржаўным кіраваннем, правам і журналістыкай. Сумоўе было адменена рэдакцыяй правілаў прыёму, зацверджанай у 2014 годзе.


Ігар Карпенка раскрытыкаваў гімназічную адукацыю за неабгрунтаваную элітарнасць

Сёння на практыцы навучанне ў гімназіі - гэта не выбар вучня, а хутчэй, амбіцыі бацькоў, заўважыў міністр. У якасці прыкладу ён прывёў сітуацыю, калі вучань не паступіў у гімназію, здаўшы экзамены на дзевяць балаў. На думку Ігара Карпенкі, такі стрэс нічым не апраўданы. "Агульнаадукацыйная школа мае такое ж права, як і гімназія, ліцэй на выяўленне і далейшае навучанне адораных і матываваных навучэнцаў. Сумесна з педагогамі-практыкамі неабходна выпрацаваць крытэрыі такога адбору", - сказаў міністр. Паводле яго слоў, гэта будзе адпавядаць прынцыпам сацыяльнай справядлівасці і роўнадаступнай агульнай сярэдняй адукацыі ў процівагу азначылася элітарнасці гімназічнага адукацыі.

Міністр лічыць, што трэба зрабіць больш жорсткім патрабаванні да якасці адукацыі ў гімназіях з улікам прафілізацыі. "Яе варта звязваць не з уступнымі выпрабаваннямі ў пяты клас гімназіі, а са свядомым выбарам школьнікам прафесіі. А гэта магчыма ў больш старэйшым узросце", - адзначыў Ігар Карпенка.


Аляксандр Лукашэнка выступае за жорсткае абмежаванне дэструктыўнай інфармацыі ў інтэрнэце

Па словах кіраўніка дзяржавы, ужо рыхтуюцца адпаведныя законапраекты.

Пытанне абароны дзяцей ад негатыўнай і небяспечнай інфармацыі ў інтэрнэце ўзняла адна з удзельніц педагагічнага савета. "Нам трэба звярнуць на гэта ўвагу. І праваахоўныя органы, і не толькі. Мы цяпер рыхтуем шэраг законапраектаў, накіраваных менавіта на гэта. Не ў тым, каб дзесьці закрыць інтэрнэт, нейкія нават сайты і рэсурсы "пятай калоны". Не, няхай пішуць. Людзі разбяруцца, - падкрэсліў Прэзідэнт. - але вось гэты дэструктыў - суіцыды і іншае ... Расіяне ўжо прынялі шэраг рашэнняў. Спахапіліся, але вельмі позна. Вось нам бы гэты момант не выпусціць. Трэба вельмі жорстка ў гэтым плане паступіць "


Дзецям трэба прывіваць гонар за Беларусь

"З дзіцячага садка, з першага класа школы дзецям трэба прывіваць гонар за сваю краіну. У гэтым павінны ўдзельнічаць усе - і ўлада, і школа, і сям'я. Вельмі важна выхаваць асобу маральную, навучыць моладзь адрозніваць праўду ад хлусні. Наша задача - даць пакаленню такія арыенціры, якія дапамогуць кожнаму стаць сапраўдным патрыётам і грамадзянінам. Беларусь сёння - мір і спакой. Трэба дзяцей навучыць шанаваць гэта ", - сказаў Аляксандр Лукашэнка.

Прэзідэнт падкрэсліў: "Трэба, каб беларусы шанавалі мір, бяспеку і спакойнае жыццё, жывучы ў Беларусі, а не толькі калі яны пабываюць, дапусцім, ва Украіне. Вяртаючыся адтуль, яны кажуць:" Дзякуй, што ў нас такое жыццё". Трэба, каб ён, не выязджаючы нікуды, пражываючы тут, мог гэта шанаваць. І бачыць недахопы ў тым ліку".

Паводле слоў Аляксандра Лукашэнкі, кожны ўрок і дадатковы занятак павінны мець канкрэтнае выхаваўчае і ідэалагічнае напаўненне. І не толькі ў школе, але і ў тэатры, музеі, на спартыўных пляцоўках і стадыёнах. "Гэта не мая выдумка. Вазьміце амерыканцаў. Для іх Амерыка, гімн - гэта ўсё!", - канстатаваў Прэзідэнт.

"Трэба адраджаць паўнавартасную сістэму пазакласнай працы. Мы з вамі добра разумеем яе каштоўнасць. Мною неаднаразова даваліся даручэнні: напоўніць шосты школьны дзень, узмацніць працу з сям'ёй, далучыць дзяцей да працы, больш актыўна ўключаць іх да заняткаў спортам. Сёння, на жаль, хваліцца няма чым . Але на гэтую тэму, я сказаў ужо гэта міністру, гутарак больш не будзе. Шосты дзень у тыдзень - не выхадны. Гэта, калі хочаце, скажу вам як настаўнік, - каб вучня cхіліць да жыцця, зрабіць яго здаровым чалавекам", - сказаў Аляксандр Лукашэнка.

Кіраўнік дзяржавы паскардзіўся на недахоп гадзін працоўнага навучання. "Я ўжо казаў, што цяперашні малады чалавек, падлетак не разумее, што такое электрычная разетка, электрычная лямпачка. Дзяўчынка-падлетак не ўмее гузік прышыць. А ў наш час гэтаму вучылі. Чаму вы цяпер не вучыце гэтаму дзяцей?", - задаў пытанне Прэзідэнт.

Асобна Аляксандр Лукашэнка спыніўся на фізічнай форме вучняў. "Нам хутка няма каго ў войска будзе прызываць па стане здароўя. Ці дыстрофік, або вагой больш, чым я. У 17-18 гадоў - гэта ненармальна. Таму пачынайце у ​​гэтым плане працаваць", - даручыў кіраўнік дзяржавы, звяртаючыся да ўдзельнікаў педсавета.


Не выключана вызначэнне базавага профілю для кожнай ВНУ

"Варта скараціць колькасць спецыяльнасцяў, якія не з'яўляюцца профільнымі для той ці іншай ВНУ. Сёння ў нас практычна кожная ВНУ выпускае сотні спецыялістаў самага шырокага профілю - юрыстаў, эканамістаў, палітолагаў. А потым яны беспаспяхова шукаюць працу па спецыяльнасці і вінавацяць у сваёй незапатрабаванасці дзяржава. Мабыць, пара вярнуцца да вызначэння базавага профілю для кожнай ВНУ", - сказаў Аляксандр Лукашэнка.

Таксама кіраўнік дзяржавы канстатаваў, што патрэбен аналіз аптымальнай колькасці устаноў вышэйшай адукацыі з улікам дэмаграфічных працэсаў і прагнозаў прыросту насельніцтва.

"Не трэба заплюшчваць вочы і на праблему натуральнага старэння прафесарска-выкладчыцкага складу. Лічу, што кожная ВНУ павінен самастойна вырашаць пытанне абнаўлення кадраў, адбіраючы лепшых студэнтаў, рыхтуючы іх да абароны кандыдацкіх і доктарскіх дысертацый", - адзначыў Прэзідэнт.


Прэзідэнт крытыкуе ўрад за неаптымізаваную структуру прафадукацыі

"Лічу, што ўрадам не прынятыя належныя меры для аптымізацыі структуры падрыхтоўкі кадраў па ўзроўнях прафесійнай адукацыі і пад патрэбнасці эканомікі. Не выбудаваная адпаведным чынам і прафарыентацыйная работа з моладдзю. Паўтараю, асноўная задача прафесійнай адукацыі - фарміраванне кадравага патэнцыялу работнікаў для эканомікі краіны", - сказаў Аляксандр Лукашэнка.

Пры гэтым Прэзідэнт падкрэсліў, што Беларусь заўсёды ганарылася сістэмай прафесійнай падрыхтоўкі моладзі. "Я ёю ганаруся і цяпер. На адным з пасяджэнняў кіраўнікоў дзяржаў СНД паднялі пытанні прафтэхадукацыі з канстатацыяй прыкрых фактаў. Некаторыя звярнуліся да Расіі - дапамажыце падрыхтаваць па рабочых спецыяльнасцях у прафтэхвучылішчах. На што Пуцін сказаў, што, на жаль, мы разбурылі прафтэхадукацыю., - заявіў Прэзідэнт. - І толькі ў Беларусі захаваліся ўсе прафтэхвучылішчы, якія былі створаныя. Шмат не хапае, але яны ёсць. Мы да гэтага часу аказваем дапамогу ў падрыхтоўцы людзей рабочых спецыяльнасцяў іншым дзяржавам, у тым ліку Расіі. Гэта найвялікшае дасягненне, што мы гэтую сістэму захавалі ".


Аляксандр Лукашэнка сумняваецца ў неабходнасці вяртання да пяцібальнай сістэмы адзнак

"Рашэнне трэба прымаць тады, калі яно наспела. Вось яно лямантуе, кажучы словамі паэта. Вось праблема крыклівая. Так, я чую ў сродках масавай інфармацыі, бачу, чытаю, адсочваю працэс. Але гэтае пытанне не мае крытычнай масы, яно не наспела для таго, каб тут прымаць нейкія рашэнні", - сказаў Аляксандр Лукашэнка.

Прэзідэнт адзначыў, што да сістэмы адзнак ставяцца па-рознаму: старэйшае пакаленне прызвычаілася да пяцібальнай, і зараз яму прыходзіцца пераводзіць ацэнкі на стары лад, а моладзь ужо даўно навучаецца па дзесяцібальнай, і для яе тут няма праблем.


Задача дарослых - раскрыць і развіць таленты дзіцяці

"Выключна важна, каб у раздзел адносін унутры трыкутніка "сям'я - школа - дзяржава "быў пакладзены наступны тэзіс: кожнае дзіця адораны, а задача дарослых - раскрыць і развіць яго здольнасці і таленты", - сказаў Аляксандр Лукашэнка.

Кіраўнік дзяржавы падкрэсліў, што прафесія педагога - высакародная і адказная. "Бацькі давяраюць вам самае каштоўнае - сваіх дзяцей. І ад вашай штодзённай карпатлівай працы залежыць, якімі яны ўвойдуць у свет дарослых", - канстатаваў ён.

"Нам патрэбныя яркія педагагічныя ідэі, неабыякавыя выкладчыкі, здольныя вывесці нацыянальную адукацыю на больш высокі ўзровень, забяспечыць яго канкурэнтаздольнасць. Мы разам павінны зрабіць беларускую школу лепшай у свеце", - адзначыў беларускі лідар.

Пры гэтым Аляксандр Лукашэнка падкрэсліў, што адукацыя не прымае рэзкіх змяненняў і рэзкіх рыўкоў. "Неабходна паслядоўна удасканальваць гэтую сістэму, наскокам тут нічога не возьмеш, - сказаў кіраўнік дзяржавы. - Цвёрда перакананы, што ўсё, зробленае нашымі педагогамі на карысць Беларусі, атрымае далейшае развіццё, а новым задумам будзе спадарожнічаць поспех".


У Беларусі створаны ўсе ўмовы для пераходу на ўсеагульную сярэднюю адукацыю

Ігар Карпенка перакананы, што "ў краіне створаны ўсе ўмовы для пераходу на абавязковае агульную сярэднюю адукацыю". "Ёсць дзяржаўны запыт на адукаванага, высокакваліфікаванага спецыяліста. У Кодэксе аб адукацыі закладзены заканадаўчы калідор для такой навацыі", - адзначыў Ігар Карпенка.

Да такога пераходу гатова і беларускае грамадства - агульную сярэднюю адукацыю ў краіне сёння атрымліваюць амаль 100% выпускнікоў. Умовы для пераходу ствараюць сістэма ўсенавуча, экстэрнату, магчымасць атрымаць агульную сярэднюю ў вячэрніх класах і ўстановах прафесійна-тэхнічнай адукацыі. "Гэта якасна новы этап у развіцці сістэмы, накіраваны на павышэнне адукацыйнага ўзроўню грамадзян. Гэта пазітыўна паўплывае і на развіццё чалавечага патэнцыялу, і на міжнародны імідж Беларусі", - сказаў міністр.

Пераход на ўсеагульную сярэднюю адукацыю абмяркоўваецца сёння на Рэспубліканскім педагагічным форуме. Удзельнікі форуму ў цэлым пазітыўна ставяцца да гэтага пункта канцэптуальных падыходаў да развіцця сістэмы адукацыі на кароткатэрміновы (да 2020 года) і доўгатэрміновы (да 2030-га) перыяды. Яны былі распрацаваны з улікам даручэнняў Прэзідэнта, прапаноў, якія паступілі ў ходзе грамадскага абмеркавання новай рэдакцыі Кодэкса аб адукацыі.


Заданні ЦТ павінны цалкам адпавядаць школьнай праграме

"Звяртаю ўвагу Мінадукацыі, што да ўступнай кампаніі 2018 гады заданні цэнтралізаванага тэставання па ўсіх прадметах павінны быць адкарэктаваныя і цалкам адпавядаць школьнай праграме", - сказаў Аляксандр Лукашэнка.

Кіраўнік дзяржавы канстатаваў, што ў старэйшых класах школы ўведзена профільнае навучанне. Яно заклікана вырашыць праблему матываванага выбару выпускнікамі будучай прафесіі. "Аднак наспела неабходнасць разгледзець пытанне аб змяненні падыходаў да выніковай атэстацыі і кантролю бягучай паспяховасці школьнікаў, што забяспечыць аб'ектыўнасць і незалежнасць ацэнкі ведаў вучняў", - адзначыў Прэзідэнт.


Прэзідэнт: настаўнік павінен ведаць, чым жыве яго вучань

Кіраўнік дзяржавы нагадаў, што ў ранейшыя часы класныя кіраўнікі рэгулярна наведвалі вучняў дома, цікавіліся, як яны жывуць і чым займаюцца. "Думаю, гэта нам страціць нельга. Настаўнік павінен жыць тым жыццём, якім жыве яго вучань. Усюды гэта сёння ёсць? Пытанне рытарычнае. Падумайце над гэтым. Гэта аб адзінстве працэсу адукацыі і выхавання, - сказаў Аляксандр Лукашэнка. - Вы ніяк не зможаце выхоўваць свайго падапечнага, калі не ведаеце, які жыццём жыве гэты маленькі чалавек, якога ў будучыні мы перададзім у рукі тое, што мы з вамі стварылі, - суверэнную і незалежную краіну".

Прэзідэнт таксама распавёў, што ў час азнаямлення з ходам уборачнай кампаніі ў рэгіёнах яму далажылі пра выпадкі напрамкі настаўнікаў на палі, каб яны кантралявалі, як вядзецца ўборка збажыны. "Напэўна, гэта не функцыя настаўніка. Але ведаеце, я як ваш калега ў мінулым і чалавек, ужо які выпрабаваў многае, у тым ліку пабыў на розных уборках, ведаючы гэты працэс, думаю: сапраўдны настаўнік ніколі б не паскардзіўся, калі яго просяць нешта пракантраляваць, у тым ліку і ўборку, - адзначыў Прэзідэнт. - Гэта цікава, гэта ўзбагачае настаўніка. Тым больш вы ж працуеце ў вёсцы, а там вучні працуюць і на камбайнах са сваімі бацькамі. Таму я думаю, што ўборка, на якой папрасілі пабываць настаўнікаў, мусіць задавальняць іх. А калі шчыра, вядома, гэта не функцыя настаўніка".


Аляксандр Лукашэнка патрабуе дыферэнцаваць аплату працы ў адукацыі

"Я вам шчыра скажу: настаўнік настаўніку розніца. Вы гэта ведаеце не горш за мяне. Тады чаму мы стварылі ўраўнілаўку і настаўнікі ў нас заработную плату практычна ўсе атрымліваюць аднолькавую?" - задаўся пытаннем Аляксандр Лукашэнка.

Кіраўнік дзяржавы нагадаў, што ў сістэме аховы здароўя Беларусі ўдалося стварыць дыферэнцыраваную сістэму аплаты працы, пры якой заробак медыцынскага персаналу напрамую залежыць ад яго кваліфікацыі і працаздольнасці. "Мы ўсталявалі пэўную планку. Скочаш вышэй за яе - атрымліваеш", - канстатаваў Прэзідэнт.

Першыя крокі ў дыферэнцыяцыі зарплаты медыкаў былі зробленыя падчас стварэння беларускай школы транспланталогіі, распавёў Аляксандр Лукашэнка. "Зразумела, што, для таго каб ажыццявіць перасадку сэрца, трэба быць унікальным хірургам, цэлая брыгада лекараў павінна быць. І за капейкі яны гэта рабіць не будуць, ім трэба развівацца, чытаць, пісаць, ездзіць, цікавіцца, а гэта выдаткі", - адзначыў Прэзідэнт. Кіраўнік дзяржавы расказаў, што, калі апошні раз быў у цэнтры транспланталогіі, пацікавіўся ў хірурга узроўнем яго заработнай платы. "Яму няёмка было называць, і ён кажа:" Вельмі добрая". Я ўдакладніў: добрая зарплата. Але ён скача вышэй за ўсталяваную планкі. Не скардзяцца медыкі. Нам трэба паўтарыць гэта і ў адукацыі. Якія крытэрыі павінны быць, трэба вызначыцца. Я гатовы у гэтым удзельнічаць", - падкрэсліў Прэзідэнт.

Пры гэтым Аляксандр Лукашэнка падкрэсліў, што нельга дапусціць значнай розніцы ў зарплаце ў настаўніка са стажам і маладога спецыяліста пры ўмове, што выпускнік ВНУ валодае ўсім неабходнымі кампетэнцыі. "Калі малады чалавек, прыйшоўшы з ВНУ, выкладае не горш, чым які абараніў 25 гадоў у станка настаўнік-выкладчык, чаму мы яму плацім капейкі? Трэба вызначыць крытэрыі, па якіх мы павінны плаціць зарплату настаўніку-наватар, выкладчыку - пісьменнаму, сучаснаму , які авалодаў усім неабходным для выкладання", - рэзюмаваў Прэзідэнт.


Прэзідэнт назваў галоўныя прынцыпы развіцця сферы адукацыі

"Нас чакае вялікая праца па развіцці чалавечага патэнцыялу. Таму неабходна аб'ектыўна, без эмоцый даць ацэнку вынікам развіцця ўсіх звёнаў нацыянальнай адукацыі, намеціць перспектывы яго ўдасканалення. Вядома, ужо шмат зроблена ў гэтым кірунку, - сказаў Аляксандр Лукашэнка. - Галоўнае - мы захавалі станоўчыя дасягненні, якія дасталіся нам у спадчыну ад папярэдніх пакаленняў. Сярод іх дзяржаўная падтрымка, сацыяльная справядлівасць, роўны доступ да адукацыі, яго годны ўзровень. Менавіта такімі прынцыпамі мы павінны кіравацца, плануючы любыя далейшыя пераўтварэнні ў гэтай сферы ".

Усе магчымасці для эфектыўнай рэалізацыі задуманага ёсць, падкрэсліў Прэзідэнт. "Створана неабходная інфраструктура ўстаноў адукацыі і выхавання. Тут працуе дастаткова кваліфікаваных кадраў. На выхаванне, навучанне і сацыяльную падтрымку моладзі дзяржава штогод вылучае значную частку рэспубліканскага бюджэту. Таму мы маем права чакаць ад педагагічнай грамадскасці адпаведных вынікаў на ўсіх узроўнях сістэмы адукацыі", - адзначыў кіраўнік дзяржавы.


Пытанне аб захаванні дзесяцібальнай або вяртанні да пяцібальнай сістэмы ацэнак - не асноўнае. 

"Дзесяці-, пяцібальная сістэма... Усе спрачаюцца, якой быць заўтра ацэнцы і гэтак далей. Не асноўнае пытанне. Мае месца, але не асноўнае", - сказаў Аляксандр Лукашэнка.

Прэзідэнт нагадаў, што да дзесяцібальнай сістэмы ацэнак некалькі гадоў таму ў Беларусі перайшлі хутка, без усялякіх дыскусій, не праверыўшы і не пратэсціраваўшы гэту сістэму. "Сёння многія пачынаюць разважаць, а ці правільна зрабілі. Некаторыя гавораць, што трэба вярнуцца да пяцібальнай: яна была зразумелай, яна была не горшай за гэту. Многія гавораць, што не трэба і да таго падобнае, - адзначыў кіраўнік дзяржавы. - Гэта адзін з прыкладаў, калі мы, не прадумаўшы, на практыцы не праверыўшы напрамак дзеянняў у гэтай сферы, хуценька за яе схапіліся. Прайшоў час - аказалася, што, па крайняй меры, без гэтага можна было абысціся".


Прэзідэнт патрабуе пастаяннага ўдасканалення ў сістэме адукацыі. На гэта кіраўнік дзяржавы звярнуў увагу сёння, знаёмячыся з выстаўкай новых падручнікаў і вучэбных праграм, выдадзеных да 2017-2018 навучальнага года.

У прыватнасці, на стэндзе прадстаўлены вучэбныя праграмы для 1-3-х класаў, вучэбныя праграмы па беларускай і рускай мовах і літаратуры, замежных мовах, сусветнай гісторыі, гісторыі Беларусі, матэматыцы, інфарматыцы, чарчэнні, працоўным навучанні, грамадазнаўстве, фізіцы, хіміі, біялогіі і іншых прадметах. Акрамя таго, Аляксандру Лукашэнку прадставілі стэнды з новымі вучэбнымі дапаможнікамі. Як лічыць Прэзідэнт, "трэба рабіць усё дастойна". "І гэта павінна ўдасканальвацца практычна кожны год", - лічыць кіраўнік дзяржавы.

Для ўдзельнікаў Рэспубліканскага педагагічнага савета, пленарнае пасяджэнне якога праходзіць цяпер у Мінску, прадстаўлена таксама выстаўка "Адукацыя: у імя будучыні краіны", а таксама праграмна-апаратны комплекс "Разумны аўтобус".


Удасканальваючы сферу адукацыі, у Беларусі мусяць карыстацца прынцыпамі дзяржаўнай падтрымкі, сацыяльнай справядлівасці і роўнага доступу да адукацыі. Аб гэтым Прэзідэнт Беларусі Аляксандр Лукашэнка заявіў сёння на пленарным пасяджэнні Рэспубліканскага педагагічнага савета.

"Нас чакае вялікая праца па развіцці чалавечага патэнцыялу. Таму неабходна аб'ектыўна, без эмоцый даць ацэнку вынікам развіцця ўсіх звёнаў нацыянальнай адукацыі, намеціць перспектывы яго ўдасканалення. Вядома, ужо шмат зроблена ў гэтым кірунку, - сказаў Аляксандр Лукашэнка. - Галоўнае - мы захавалі станоўчыя дасягненні, якія дасталіся нам у спадчыну ад папярэдніх пакаленняў. Сярод іх дзяржаўная падтрымка, сацыяльная справядлівасць, роўны доступ да адукацыі, яе годны ўзровень. Менавіта такімі прынцыпамі мы павінны кіравацца, плануючы любыя далейшыя пераўтварэнні ў гэтай сферы".

Паводле БЕЛТА

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Час клопату садаводаў: на якія сарты пладовых і ягадных культур варта звярнуць увагу?

Час клопату садаводаў: на якія сарты пладовых і ягадных культур варта звярнуць увагу?

Выбар саджанца для садавода — той момант, значнасць якога складана пераацаніць.

Культура

Чым сёлета будзе здзіўляць наведвальнікаў «Славянскі базар у Віцебску»?

Чым сёлета будзе здзіўляць наведвальнікаў «Славянскі базар у Віцебску»?

Канцэрт для дзяцей і моладзі, пластычны спектакль Ягора Дружыніна і «Рок-панарама».