Вы тут

Як рыхтуюць нашы дарогі да зімы?


Набліжэнне зімы адзначана маштабнай работай над дарогамі, бо менавіта якасць такіх мерапрыемстваў дазваляе спакойна перасоўвацца па прасторах нашай краіны. Карэспандэнт «Звязды» пагутарыў з першым намеснікам міністра транспарту і камунікацый Аляксеем АЎРАМЕНКАМ, каб высветліць, як рыхтуюць нашы дарогі да зімы, наколькі небяспечныя для аўтамабіляў матэрыялы, якімі пасыпаецца палатно, а таксама ці будзе павялічаны дарожны збор на платных аўтадарогах.


— Якія праблемы сёння існуюць у дарожнай сферы і як іх вырашае міністэрства?

— Сёння галоўная праблема заключаецца ў тым, што ў нас ёсць невялікі разрыў балансаў паміж будаўніцтвам і рамонтам. У чым сэнс: значныя сродкі ідуць на рэканструкцыю нашых асноўных магістраляў — маю на ўвазе ў тым ліку М6, якая звязвае Мінск і Гродна, а таксама дарогі Р58, Р23. І няма аптымальнага балансу размеркавання сродкаў паміж будоўляй і рамонтам. Пры гэтым у нас недастаткова рамонтаў, якія мы робім па краіне ў цэлым, як бягучых, так і капітальных.

У сувязі з гэтым мы пераглядалі праграму «Дарогі Беларусі», якая была нядаўна прынятая пастановай урада на 2017—2020 гады. Мы паспрабавалі ўсё збалансаваць і знайсці раўнаважную сітуацыю паміж капітальным, бягучым рамонтамі і будоўляй. Гэта асноўны прынцып, які быў закладзены ў праграму. Вось гэта я назваў бы галоўнай праблемай, якая існуе і ў найбліжэйшыя гады павінна быць вырашана. Вядома, існуюць лакальныя праблемы, якія вырашаюцца ў рабочым парадку, але я не бачу сэнсу акцэнтаваць на іх увагу.

Чаму не атрымалася знайсці баланс адразу? У апошнія гады мы ўдзялялі ўвагу рэканструкцыі нашых асноўных дарог — М4, М5, а таксама пабудавалі другую кальцавую аўтадарогу. І на названыя рэканструкцыі былі выдаткаваныя значныя сродкі, бо ў нас была глабальная задача злучыць сталіцу з абласнымі цэнтрамі. А цяпер трэба займацца астатнімі дарогамі, працягласць якіх — 15,5 тысячы кіламетраў.

— Ці гатовыя нашы дарогі да зімы, якая можа стаць самай халоднай за 100 гадоў? Якія мерапрыемствы праводзяцца з гэтай мэтай?

— У нас існуюць планавыя стандартныя мерапрыемствы па падрыхтоўцы да зімы. Гэта ў першую чаргу падрыхтоўка тэхнікі і пясчана-саляной сумесі. Працуюць дыспетчарскія службы, арганізавана кругласутачнае дзяжурства. З улікам умоў надвор'я — а зараз тэмпература ноччу ўжо апускаецца ніжэй за 0 градусаў — мы апрацоўваем дарожнае пакрыццё процігалалёднымі матэрыяламі. Нічога новага не прыдумваем, працуем пясчана-саляной сумессю, а таксама чыстымі солямі. На самай справе матэрыял залежыць ад сітуацыі. З якога моманту мы пачынаем праводзіць мерапрыемствы па падрыхтоўцы да зімы? У нас многія дарогі абсталяваны аўтаматычнымі датчыкамі — гэта так званыя дарожна-вымяральныя станцыі, якія размеркаваны па ўсёй дарожнай сетцы. У залежнасці ад таго, што паказвае датчык, службы прымаюць рашэнне. Як толькі аператар бачыць, якая сітуацыя, ён дае сігнал на патрэбны матэрыял. Сістэма цалкам аўтаматызаваная, таму кожны разумее, калі і што трэба рабіць.

— Наколькі матэрыялы, якімі зімой пасыпаюць дарогі, бяспечныя для навакольнага асяроддзя, аўтамабіляў?

— Зразумела, што тэхнічная соль на метал уплывае. Ніякіх рэагентаў мы асабліва не ўжываем — гэта стандартная соль «Беларуськалія». Тут яшчэ ёсць залежнасць ад таго, з пяском яна ці не. Часам мы выкарыстоўваем толькі пясок, калі тэмпература значна апускаецца, таму што соль ужо не падыходзіць. Нашы суседзі працуюць па падобных тэхналогіях. Вось у гарадах неяк спрабуюць выкарыстоўваць нешта новае, але мы адказваем за рэспубліканскую сетку — дарогі, якія злучаюць гарады. Важна таксама памятаць, што мы закупляем матэрыял у «Беларуськалія» — мы ж пралічваем і эканамічную выгаду. Пакуль не плануем уводзіць новыя матэрыялы. Больш скажу — ніхто і не прапаноўваў нешта супастаўнае па цане і якасці з цяперашнімі матэрыяламі. Але калі нешта прапануюць, то мы гатовыя разгледзець усе варыянты. У эксперыментальным парадку можна выкарыстоўваць нейкія рэчывы, але ў цэлым нічога не зменіцца.

У гэтым аспекце мы арыентуемся на суседзяў, тую ж Расію. Зімы ва ўсіх розныя. Еўропа — у іх мяккія зімы, у каляндарным годзе мала снегу. Больш нам падыходзіць скандынаўскі досвед, дзе працуюць з фрыкцыйным матэрыялам — пясок, гранітная крошка. Але ўсе імкнуцца выкарыстаць мясцовыя матэрыялы, каб скараціць выдаткі. За ўвесь перыяд агульная патрэба пясчана-саляной сумесі — 452 тысячы тон. Чыстай солі патрабуецца 139 тысяч тон. Соль тэхнічная для падрыхтоўкі пясчана-саляной сумесі — 222 тысячы тон. Пачаць выкарыстоўваць гэтыя матэрыялы мы можам у кастрычніку—лістападзе, а скончыць — у красавіку.

— Ці плануецца павялічыць дарожны збор на платных дарогах? Наколькі гэта неабходна?

— На сённяшні момант мы ў гэтым неабходнасці не бачым, таму ў найбліжэйшы час кошт платы за праезд павялічваць не плануецца. Гэта магу сказаць адназначна. У нас ёсць зацверджаныя тарыфы. Дарэчы, яны ніжэйшыя, чым у нашых суседзяў. Мы рабілі адпаведнае эканамічнае абгрунтаванне для прыняцця рашэння. І мы палічылі, што цяпер гэта аптымальны варыянт. Нагадаю, гэта абмяркоўвалася ў 2014 годзе — тады тарыфы праіндэксавалі на 15%. Да нас звяртаюцца кіроўцы з рознымі прапановамі па аплаце праезду. Ёсць план мерапрыемстваў, які заснаваны менавіта на зваротах людзей. Так што мы прымаем меры, каб зрабіць гэтую сістэму яшчэ больш камфортнай.

— Як Беларусь можа максімальна выгадна выкарыстоўваць свой транзітны патэнцыял?

— Наша краіна — гэта своеасаблівы мост паміж Азіяй і Еўропай. Безумоўна, мы павінны выгадна выкарыстоўваць сваю перавагу ў размяшчэнні. Сёння мы прыкладаем максімальныя намаганні для таго, каб развіць нашу транспартную інфраструктуру, — гэта як аўтадарогі, так і чыгунка, лагістыка. Мы мадэрнізуем транспартныя калідоры, рэканструюем пакрыцці, працуем над павелічэннем прапускной здольнасці. Гэта шматграннае пытанне, якое ўключае ў сябе мноства аспектаў — напрыклад, прыдарожны сэрвіс. Сёння галоўнае для грузаадпраўшчыка і атрымальніка — хуткасць дастаўкі. Таму мы павінны ствараць як мага менш перашкод для руху ў любых напрамках. І зараз імкнёмся развіваць калідоры ў перспектыўных напрамках — напрыклад, маршрут «Заходняя Еўропа — Заходні Кітай».

— Які тэрмін службы новай дарогі? Ці суадносіцца ён з практыкай?

— Зараз прыступілі да будаўніцтва цэментабетонных дарог. Напрыклад, другая кальцавая аўтадарога з'яўляецца такой. І сёння гаворым пра тое, што як мінімум 25 гадоў — гэта тэрмін службы такога пакрыцця без істотных рамонтаў. Тэрмін службы асфальтабетоннага пакрыцця — каля 12 гадоў. На самай справе ў нас ёсць пэўныя дарогі, якія і 30 гадоў, і нават больш служаць. Розныя фактары спрыяюць пагаршэнню пакрыцця — інтэнсіўны рух аўтамабіляў, велікагрузаў. Сёння навука і дарожныя арганізацыі працуюць над тым, каб з дапамогай новых тэхналогій падоўжыць тэрмін службы дарог. Напрыклад, цяпер мы можам перапрацоўваць старое, разбуранае пакрыццё з дабаўкай спецыяльных матэрыялаў, пасля чаго машына кладзе новую дарогу.

Уладзіслаў ЛУКАШЭВІЧ

lukashevich@zvіazda.by

Загаловак у газеце: Баланс для бяспечнага руху

Выбар рэдакцыі

Гараскоп

Усходні гараскоп на наступны тыдзень

Усходні гараскоп на наступны тыдзень

У пачатку тыдня да Ракаў могуць падступна падкрасціся трывогі і сумневы.

Здароўе

Як працуюць санаторныя школы-інтэрнаты для дзяцей, хворых на скаліёз?

Як працуюць санаторныя школы-інтэрнаты для дзяцей, хворых на скаліёз?

Па статыстыцы на пяць хворых дзяўчынак прыходзіцца толькі адзін хлопчык.

Рэгіёны

У якіх ўмовах працавалі медыкі ў гады вайны?

У якіх ўмовах працавалі медыкі ў гады вайны?

Подзвіг ваенурачоў адлюстроўвае выстава Брэсцкага абласнога краязнаўчага музея.

Грамадства

Што трэба ведаць тым, хто адпачывае каля вадаёмаў

Што трэба ведаць тым, хто адпачывае каля вадаёмаў

Нават пры наяўнасці на пляжы ратавальнай станцыі не варта грэбаваць элементарнымі правіламі бяспекі.