Вы тут

На Літву — транзітам


Магчымасць фінансавання рэканструкцыі дарогі, а таксама інфраструктуры прапускнога пункта «Каменны Лог» разглядае Еўрапейскі інвестыцыйны банк.

Трасу М7 Мінск — мяжа Літвы могуць пачаць рэканструяваць ужо ў наступным годзе. Праект падрыхтаваны Міністэрствам транспарту і камунікацый Беларусі і Еўрапейскім інвестыцыйным банкам, паведаміў намеснік начальніка галоўнага ўпраўлення аўтамабільных дарог — начальнік аддзела ўтрымання аўтамабільных дарог Мінтранса Сяргей Лявончык.


Дарога да мяжы з Літвой уваходзіць у склад еўрамаршруту Е28 і пан'еўрапейскага калідора. Яе рэканструкцыя праводзілася ўжо некалькі разоў, аднак цалкам зрабіць узорную трасу пакуль не атрымалася.

«Праект па мадэрнізацыі трасы быў прапанаваны намі ў ходзе работы з фінансавымі міжнароднымі інстытутамі. Цікавасць да праекта праявіў Еўрапейскі інвестыцыйны банк, асноўная фінансава-крэдытная ўстанова Еўрапейскага саюза», — адзначыў Сяргей Лявончык.

Паводле яго слоў, прадстаўнікі банка ўжо прыязджалі ў Беларусь, азнаёміліся з самой дарогай, падыходамі, інтэнсіўнасцю, мытнай і памежнай інфраструктурамі. Імі прапрацоўваліся і вырашаліся пытанні, як і што можна палепшыць у рамках праекта, паколькі траса М7 з'яўляецца важнай з пункту гледжання транзітных магчымасцяў. Па сутнасці, яна — асноўны калідор для руху грузавога транспарту ў бок Еўрасаюза.

«Мы спадзяёмся і плануем, што ў пачатку наступнага года зможам выйсці на практычную рэалізацыю гэтага праекта. Ужо ёсць папярэднія напрацоўкі па кошце, таксама распрацавана праектная дакументацыя, — адзначыў ён. — Але ўсе разумеюць, што гэта досыць дарагі праект, да таго ж мы паспрабавалі аб'яднаць яго з мытнай інфраструктурай, бо развіваць толькі дарогу без мытнага пункта пропуску немэтазгодна, — на хуткасць перамяшчэння грузаў і тавараў уплывае ў першую чаргу прапускны пункт».

Сяргей Лявончык звярнуў увагу на тое, што еўрапейскія банкі, як і ўсе іншыя, шукаюць найперш эканамічны эфект ад праекта, ім важна зразумець, наколькі эфектыўнае рашэнне будзе прынята, наколькі укладзеныя грошы сапраўды пойдуць на паляпшэнне транзітнай прывабнасці. Да таго ж у ходзе работы над праектам павінен быць рэалізаваны шэраг абавязковых патрабаванняў да сацыяльнай інфраструктуры і да бяспекі дарожнага руху.

«Эксперты, якія працуюць у рамках праекта, будуць даваць свае рэкамендацыі, як правільна рэканструяваць дарогу, колькі там павінна быць палос, які хуткасны рэжым, як гарантаваць бяспеку пешаходаў, як павінна весціся будаўніцтва з пункту гледжання ўздзеяння на экалогію, прыроду», — заўважыў ён. — Гэта значыць, праект прадугледжвае вырашэнне цэлага шэрагу пытанняў, але мы спадзяёмся, што з улікам багатага вопыту нашых міжнародных партнёраў будуць прыцягнутыя пэўныя фінансавыя сродкі на выгадных для Беларусі ўмовах».

Як паведамлялася, сёлета ў маі Беларусь і Еўрапейскі інвестыцыйны банк падпісалі рамачнае пагадненне аб супрацоўніцтве. Банк агучыў намер укласці ў 2017 годзе ў фінансаванне беларускіх праектаў да 200 млн еўра. У канцы жніўня банк ужо паведаміў, што разглядае магчымасць фінансавання рэканструкцыі дарогі М7, а таксама інфраструктуры пункта пропуску «Каменны Лог». Крэдыт на рэалізацыю гэтага праекта можа скласці 110 млн еўра.

Да канца 2018 года плануецца завяршыць праект па рэканструкцыі аўтадарогі М-6 Мінск — Гродна. Урадам прынята дзяржаўная праграма па развіцці і ўтрыманні аўтамабільных дарог на 2017—2020 гады. Згодна з ёй прадугледжана рэканструкцыя ўчастка дарогі Р-23 Мінск — Мікашэвічы і ўчастка дарогі Р53 ад Кургана Славы ў бок Смалявіч у цэментава-бетонным выкананні.

«Будуецца таксама зусім новая дарога ад трасы Р-15 у бок мультымадальнага комплексу Балбасава. Яна таксама будзе цэментава-бетоннай і акажа ўплыў на развіццё лагістычнай інфраструктуры, бо будзе звязваць дадзены комплекс з чыгуначнымі пуцямі, з міжнародным калідорам Е30», — паведаміў Сяргей Лявончык.

Усяго ў наступным годзе будзе адрамантавана 155 кіламетраў дарог. Для будаўніцтва і рамонту задзейнічаюць і сродкі, сабраныя ў якасці дзяржаўнай пошліны за допуск да руху. З пачатку года ў бюджэт іх паступіла больш за 25 мільёнаў рублёў.

Сяргей КУРКАЧ

kurkасh@zvіаzdа.bу

Выбар рэдакцыі

Навука

На што здольныя тэхналогіі трэцяга тысячагоддзя?

На што здольныя тэхналогіі трэцяга тысячагоддзя?

Ад распрацоўкі лекаў да беспілотных аўтамабіляў.

Без рубрики

Як прайшоў фінал конкурсу «Сям’я года»

Як прайшоў фінал конкурсу «Сям’я года»

Самыя таленавітыя, дружныя, крэатыўныя!

Навука

Колькі ў Беларусі карысных выкапняў?

Колькі ў Беларусі карысных выкапняў?

У поўным аб’ёме задаволена патрэба краіны ў калійных і каменных солях, торфе, сапрапелі, будаўнічым камені, падземных водах.