Вы тут

Тэст-драйв доўгачаканай мадэлі Gееlу


«Ваш аўтамабіль стаіць у заторы, дарогі перакрытыя», — са шкадаваннем паведамляе супрацоўніца аўтасалона і прапануе прысесці ў крэсла побач з уваходам. Што зробіш, прыходзіцца чакаць. За тыя паўгадзіны, што мы з фатографам прасядзелі ў салоне, 6 чалавек прыйшлі спецыяльна для таго, каб паглядзець на айчынную навінку. У чацвер у 3 гадзіны дня людзі прыехалі ў Ждановічы, каб дакрануцца да машыны, якая пакуль нават не прадаецца. Сапраўды, у беларусаў існуе павышаны інтарэс да гэтай мадэлі — і мы высветлілі, наколькі ж ён апраўданы.


Вонкавы выгляд

Трэба сказаць, што аўтамабіль з'яўляецца новым для Беларусі, але не для Кітая, дзе ён актыўна рэалізуецца. Наогул, гэтую мадэль упершыню паказалі яшчэ ў 2015 годзе пад назвай Еmgrаnd Bоуuе.

Аднак дызайн мадэлі цешыць вока нават праз некалькі гадоў пасля прэм'ернага паказу. Сілуэт паркетніка намякае на дынаміку — лініі бакавога шклення імкліва звужаюцца ад пярэдняй часткі і да канца багажнага адсека. Аўтамабіль сапраўды прыцягвае ўвагу — за час тэст-драйва па сталічным праспекце Пераможцаў кіроўцы не адзін раз азіраліся на машыну.

Назва Аtlаs цалкам падыходзіць — вядома, што над яе стварэннем працавалі ў Кітаі, пры гэтым не апошнюю ролю адыгралі распрацоўкі шведскай Vоlvо. Дадайце сюды вядомую ролю беларусаў — і ўбачыце, што аўтамабіль атрымаўся мультынацыянальным.

Машына як звонку, так і ўнутры адчуваецца вялікай. Сегмент, да якога яна адносіцца, называецца С-SUV. Даўжыня аўтамабіля — крыху больш за 4,5 метра, шырыня — крыху больш за 1,8 метра. Дарожны прасвет складае 190 міліметраў, аднак наўрад ці яе будуць купляць, каб выязджаць на бездараж. У горадзе гэтага цалкам хапае, для паездак на дачу па грунтоўцы — сыдзе.

Вядома, знешні выгляд грае вялікую ролю, аднак значна важнейшая ўнутраная пабудова.

Што ж унутры?

Першае, на што звяртаеш увагу, калі спрабуеш сесці ў машыну, — цяжкія дзверы. І гэта дзіўна: калі ў большасці новых аўтамабіляў дзверы зачыняюцца лёгка і нязмушана, то тут патрэбна добрае намаганне, каб зачыніць іх да канца. Пасадка сапраўды высокая — агляд адкрываецца добры. Трохі бянтэжаць масіўныя бакавыя люстэркі, нібы ўзятыя з буйнога пазадарожніка, аднак да іх хутка прывыкаеш.

Геаметрыя прыбораў, мультымедыйнай сістэмы і блока кіравання клімат-кантролем — арганічная і лёгка засвойваецца. Кіроўца на інтуітыўным узроўні можа знайсці неабходныя кнопкі — добра, што іх тут сапраўды не так шмат. Калі раней можна было панаракаць на змесціва аўтамабіляў гэтай маркі, то цяпер гэта пытанне наўрад ці нехта падыме. Ёсць і прыемныя дробязі, накшталт ніш, схаваных па баках цэнтральнага тунэля, куды можна складаць розныя рэчы — напрыклад, тыя ж ключы.

Што датычыцца мультымедыйнай сістэмы, то яе можна назваць крыху састарэлай. Нягледзячы на немалады інтэрфэйс, працуе ўсё спраўна, хоць на дотыкі сістэма рэагуе з невялікай затрымкай. Спачатку было складана падключыць мабільны тэлефон, аднак, калі разабраліся ў меню, усё атрымалася.

Засмуціў руль — хацелася б зрабіць яго больш тоўстым, абшаляваць дадатковым лапікам скуры. Атрымаўся такі кантраст: калі сам салон стварае вельмі прыемнае ўражанне, то руль — найважнейшы элемент для камфортнага кіравання — трохі адштурхоўвае. Самі матэрыялы салона — бюджэтныя, але тая ж серабрыстая накладка пад алюміній на пярэдняй панэлі выглядае добра. І калі пярэднюю панэль рэдка кранаюць, то вось з рулём сітуацыя дыяметральна супрацьлеглая. Адназначна варта было зрабіць яго больш прыемным навобмацак.

Машына падыдзе высокім кіроўцам — з ростам 189 сантыметраў як на пярэдніх, так і на задніх сядзеннях над галавой застаецца вялікі запас. Што датычыцца саміх крэслаў, то ў дадзенай камплектацыі нам дастаўся аўтамабіль з тканінным салонам. Трэба аддаць належнае — сядзець камфортна, пярэднія сядзенні нават валодаюць бакавой падтрымкай, што можа крыху збянтэжыць буйных кіроўцаў.

Ззаду месца дастаткова не толькі па вышыні, але і ў нагах. На задняй канапе могуць размясціцца трое людзей сярэдняй камплекцыі, але лепей ездзіць там удваіх. Спадабалася і тое, што для пасажыраў ззаду прадугледжана практычна роўная падлога з невялікім узвышэннем у сярэдзіне.

Багажнік невялікі — 320 літраў. Пад падлогай схаваная «дакатка» і інструмент. Пагрузная вышыня, на жаль, завялікая — складаць цяжкія рэчы будзе даволі нялёгка. Калі хочаце павялічыць аб'ём, то заўсёды можна скласці заднія сядзенні, якія адкідваюцца ў прапорцыі 2:1. Роўная падлога не ўтворыцца, нават калі зняць падгалоўнікі.

Як жа яна едзе?

Мы атрымалі аўтамабіль з аб'ёмам 2,4 літра, шасціступеньчатай каробкай пераключэння перадач, а таксама пярэднім прывадам. Па пашпарце аўтамабіль выдае 148 конскіх сіл, круцячы момант — 225 Нм. Ёсць яшчэ двухлітровы варыянт, які выдае 141 сілу і 191 круцячага. Нічога незвычайнага — гэта атмасферныя бензінавыя чатырохцыліндравыя маторы. Дарэчы, у салоне расказалі, што можа з'явіцца і варыянт з аб'ёмам 1,8.

На жаль, нават пры максімальна дапушчальным аб'ёме дынаміка не радуе. Аўтамабіль, які пабываў у нас на тэст-драйве, праехаў каля 800 кіламетраў, таму «тапіць» мы не сталі. Але нават пры спакойным гарадскім руху разганяецца ён, скажам так, нетаропка. Аўтамат працуе добра, але ад машыны з такім вонкавым выглядам і салонам чакаеш куды больш спартыўнага характару. Таму ідэальна ён падыдзе людзям, якія аддаюць перавагу мернай яздзе. Дарэчы, нягледзячы на не самы ўдалы навобмацак руль, ён упэўнена і хутка адгукаецца на дзеянні кіроўцы.

Здзівіў расход паліва. Зразумела, што падчас абкаткі гэтая велічыня заўсёды трымаецца на высокім узроўні, але 14 літраў на 100 кіламетраў — гэта нямала.

У машыне даволі ціха — гукаізаляцыя на вышыні. Акрамя таго, спакойнаму характару адпавядае і плаўнасць ходу. Падвеска ў Аtlаs — гэта Макферсан спераду і паўзалежная, шматрычажная ззаду. Увесь гэты камплект лёгка з'ядае розныя ямы і няроўнасці, таму смела можна заваёўваць не самыя якасныя дарогі.

У нашай камплектацыі адсутнічалі пярэднія датчыкі паркоўкі, затое былі заднія. Пры паркоўцы вельмі хацелася б мець камеру задняга агляду, якая ёсць у больш поўных камплектацыях.

Наш вердыкт

Калі ішла падрыхтоўка гэтага тэст-драйва, то адразу некалькі чалавек пацікавіліся: ці пахне пластыкам у салоне? (Намякаючы на кітайскае паходжанне аўто.) Так, аўтамабіль на нашым тэст-драйве ўжо не назавеш абсалютна новым, аднак нават намёку на пластык не было чуваць. Сур'ёзная заяўка!

У цэлым аўтамабіль выйшаў крыху супярэчлівым. Глядзіце: імклівы выгляд, аднак мерны характар. Якасная пярэдняя панэль з буйным экранам, але на яе так і просіцца больш хуткая мультымедыйная сістэма. Для задніх пасажыраў сапраўды хапае месца, але ў багажнік сумак змесціцца няшмат. Немалыя габарыты, але адсутнасць камеры задняга агляду (вядома, яе можна атрымаць у іншай камплектацыі, але ж гэта ўсё грошы). Паказальны аспект: усе вокны можна апусціць у аўтаматычным рэжыме, а вось падняць можна, толькі бесперапынна ўтрымліваючы кнопку пальцам. Але тым не менш гэта цікавы аўтамабіль, на якім прыемна перамяшчацца з пункта А ў пункт Б.


Кошт пытання?

Дарэчы, гэты аспект выклікае самыя сур'ёзныя спрэчкі. Справа ў тым, што поспех мадэлі практычна цалкам залежыць ад таго, колькі грошай за яе папросяць. Чакаецца, што стартавы цэннік будзе ніжэй, чым на аўтамабілі гэтага ж класа. Аднак не варта забываць, што з добрым наборам опцый цана прыстойна павялічыцца.

І вядома, пакуль рэальнасць такая, што, пры ўсіх роўных, выбіраючы паміж «кітайцам» і нават «карэйцам», усё ж возьмуць апошняга. Пакуль яшчэ занадта нетрывалыя пазіцыі беларуска-кітайскага прадпрыемства на айчынным рынку. Ці магчыма гэта змяніць і атрымаць большую долю рынку? Так, таму што якасны тавар абавязкова знойдзе водгук у пакупніка.

Для паляпшэння сітуацыі вельмі патрэбна выгадная крэдытная праграма або варыянты лізінгу. Менавіта добрыя ўмовы продажу змогуць прыцягнуць дадатковых пакупнікоў. Акрамя таго, пакуль няясна, як гэты аўтамабіль пакажа сябе ў доўгачасовым выкарыстанні. Ці сапраўды не паўстане праблемы карозіі, бо кузаў праходзіць тры этапы антыкаразійнай апрацоўкі? За колькі можна будзе прадаць гэту машыну праз некалькі гадоў? Але першае ўражанне — хутчэй станоўчае. Будзем спадзявацца, што і ў далейшым гэты аўтамабіль пакажа сябе з лепшага боку.

Уладзіслаў ЛУКАШЭВІЧ

lukashevich@zvіazda.by

Фота Ганны ЗАНКАВІЧ

Рэдакцыя выказвае падзяку кампаніі «Gееlу Цэнтр Мінск» за прадстаўлены аўтамабіль

Загаловак у газеце: Аtlаs свету

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Сёння распачынае работу УНС у новым статусе

Сёння распачынае работу УНС у новым статусе

Амаль тысяча дзвесце чалавек збяруцца, каб вырашаць найважнейшыя пытанні развіцця краіны. 

Навука

Наколькі эфектыўна працуе сістэма інтэлектуальнай уласнасці?

Наколькі эфектыўна працуе сістэма інтэлектуальнай уласнасці?

Расказаў першы намеснік старшыні Дзяржаўнага камітэта па навуцы і тэхналогіях Рэспублікі Беларусь Дзяніс Каржыцкі.

Здароўе

У Нацыянальны каляндар плануюць уключыць новыя прышчэпкі

У Нацыянальны каляндар плануюць уключыць новыя прышчэпкі

Як вакцыны выратоўваюць жыцці і чаго можа каштаваць іх ігнараванне?

Грамадства

Курс маладога байца для дэпутата

Курс маладога байца для дэпутата

Аляксандр Курэц – самы малады народны выбраннік у сваім сельсавеце і адзіны дэпутат сярод сваіх калег па службе.