Вы тут

Дызайнер Макс Міронаў: Першую сумку пашыў для жонкі


Калі б гадоў 15 таму бабруйскаму школьніку Максіму сказалі, што ён стане дызайнерам, не паверыў бы, бо акрамя назвы «Dоlсе & Gаbbаnа» пра моду больш нічога не чуў. І вучыцца пайшоў у Беларускі дзяржаўны эканамічны ўніверсітэт, філіял якога якраз знаходзіўся ў родным горадзе. Хацеў працаваць на вытворчасці — пажадана кіраўніком.

Сёння Макс Міронаў — вядомы дызайнер. Яго сумкі носяць не толькі беларускія модніцы: у шафах гімнасткі і тэлевядучай Ляйсан Уцяшавай і салісткі гурта «А-студыя» Кэці Тапурыі таксама ёсць аксесуары ад маладога майстра. Мы завіталі да Макса ў майстэрню і распыталі пра яго працоўны дзень, канкурэнцыю сярод дызайнераў і творчыя эксперыменты.


— Як вас, эканаміста па адукацыі, занесла ў сферу моды?

— Калі вучыўся ва ўніверсітэце, вырашыў, што хачу звязаць сваю дзейнасць з тэкстыльнай прамысловасцю. Але не ведаў, як гэта зрабіць. У той час мы з прыяцелямі спрабавалі самавыявіцца. Сярод майго атачэння было шмат тых, хто захапляўся хэнд-мэйдам. Мы перараблялі рэчы. Памятаю, як знайшоў старое паліто і пафарбаваў яго ў каструлі.

Пра сумкі адразу не задумваўся. Хацелася стварыць якую-небудзь марку адзення. Тады «выстраліў» брэнд «Ехtrа», і я ў многім хацеў быць падобным да іх. Рабіў прынты: гэта цяпер іх на прафесійным абсталяванні друкуюць, а раней наносілі малюнкі акрылавымі фарбамі. Мне было 20 гадоў, і гэта ўсё здавалася вельмі цікавым.

Шыць, дарэчы, не ўмеў абсалютна. Дома стаяла старая швейная машынка, якая дрэнна працавала, з нажным прыводам, на ёй і практыкаваўся. Я не з першага разу правільна нітку ўставіў!

— Чаму ў выніку спыніліся на сумках?

— Так атрымалася, што пасля ўніверсітэта працаваў на складзе скуры ў Мінску, дзе адначасова была арганізавана і ручная вытворчасць. Там я даведаўся пра матэрыялы, абсталяванне, убачыў, як працаваць са скурай, бо дагэтуль не ўмеў.

— З чаго пачыналі?

— Спярша трэба было сумяшчаць хобі і асноўную работу, таму шыў сумкі на кухні ноччу. З суседзямі мне пашанцавала, не скардзіліся на шум. Працуючы на складзе, змог пазнаёміцца з нашымі вядомымі дызайнерамі. Потым знаёмы прапанаваў паўдзельнічаць у конкурсе. Мой эскіз у выніку прынялі, але сказалі, што ён быў выкананы горш за ўсіх (усміхаецца). Пасля ў Мінску пачалі праводзіцца модныя маркеты (выстаўкі-кірмашы дызайнерскіх рэчаў. — Аўт.) — мяне туды запрасілі. А ў 2013 годзе я першы раз паўдзельнічаў у Беларускім тыдні моды.

— Колькі доўжыцца працоўны дзень дызайнера?

— Ён бясконцы! Бывае, паўночы не спіш, думаеш, як удасканаліць мадэль. У майстэрні я звычайна з раніцы і да шасці вечара. Больш не магу затрымлівацца: трэба паспець сына з дзіцячага садка забраць. Ён і так адным з апошніх застаецца.

Ва ўяўленні многіх работа дызайнера — як у фільме: намаляваў эскіз і пайшоў далей шукаць натхненне (смяецца). Але насамрэч ты адначасова і дырэктар па вытворчасці, і маркетолаг, і тэхнолаг, і канструктар, і кантралёр якасці. Хочаш рабіць добра — даводзіцца разбірацца ва ўсім.

— Як вырашаеце, якой будзе наступная сумка?

— У сне ідэі не прыходзяць. Думаеш, якой формы не хапае ў тваёй лінейцы або якая цяпер тэндэнцыя. Вось у моду вярнуліся паясныя сумкі. Таксама іх пачаў выпускаць. Але я не падглядаю тэндэнцыі на тыднях моды — ты прытрымліваешся іх на падсвядомым узроўні. Ідэі лунаюць у паветры, таму часам атрымліваецца, што дызайнеры адначасова выпускаюць падобныя рэчы. А потым бачыш калекцыю Lоuіs Vuіttоn і думаеш: цікава, яны зрабілі гэтак жа, як я.

Мне заўсёды падабаўся мінімалізм. А цяпер, напэўна, вяртаюся да таго перыяду творчасці, калі рабіў абстрактныя аплікацыі і прынты. Таму на сумках з'яўляецца дэкор з гумарам.

— Адкуль ідэя рабіць забаўныя надпісы?

— У майго сына на піжаме былі намаляваны дзве рыбы і надпісы на англійскай мове «вялікая рыба» і «маленькая рыба». І вось гэта ідэя — растлумачыць відавочную рэч — мне спадабалася. Так на сумках з'явіліся словы «ореn hеrе» (адкрываць тут. — Аўт.). Мне цікава прыдумваць каламбуры: «соmе bаg», «bасk расk».

— Чаму дызайнеры выкарыстоўваюць звычайна італьянскую скуру? Для пафасу?

— А чаму беларускі лён лічаць самым якасным? Бо ў краіне ёсць традыцыя яго вытворчасці. Розныя рэгіёны спецыялізуюцца на вырабе пэўных відаў скуры. Знаёмая неяк ездзіла па рабоце ў адзін з італьянскіх гарадоў і расказвала, што там адзін за адным стаяць склады скуры — такі сямейны бізнес.

— Сярод беларускіх дызайнераў вялікая канкурэнцыя?

— Пастаянна з'яўляюцца новыя лакальныя вытворцы сумак. Я, напэўна, усіх ужо нават і не ведаю.

— І як у гэтым асяродку не згубіцца і стаць паспяховым?

— Усё проста: ты выпускаеш добры прадукт — табе робяць выгадную прапанову. У мяне пакуль невялікія вытворчыя магчымасці, але запрашэнняў супрацоўнічаць, у тым ліку ад расійскіх крамаў, дастаткова. Плюс дапамагае атрыманая адукацыя. Думаю, на працэнтаў 30 мой склад думак эканамічны.

— Хто сёння купляе дызайнерскія рэчы?

— Вельмі розныя людзі. Калі казаць пра ўзрост, то гэта ў асноўным дзяўчаты ад 25 гадоў. Верхняя планка не абмежаваная: часта сумкі набываюць для сваіх мам.

— У вашай жонкі, напэўна, вялікая калекцыя...

— Не настолькі, як вы можаце падумаць. Але дзесяць штук дакладна ёсць. Яна вельмі любіць чорныя сумкі. Дарэчы, сваю першую мадэль я пашыў менавіта для будучай жонкі. Напэўна, хацеў ёй спадабацца.

— Самі з якой сумкай ходзіце?

— Са звычайным тэкстыльным рукзаком вулічнага стылю. Не нашу скураныя сумкі. У мяне і мужчынскай лінейкі няма. Калі пачынаў сваю дызайнерскую дзейнасць, рабіў... Попыт бы дакладна быў. І трэба гэтым заняцца, але не хапае часу.

— Парайце, як правільна выбраць жаночую сумку?

— Па форме ва ўсіх розныя перавагі. Адным зручна хадзіць з мініяцюрнымі сумачкамі, іншыя не ўяўляюць сваё жыццё без вялікай торбы, дзе ў іх складзена ўсё. Пры выбары трэба глядзець на тое, як трымаецца форма, ці роўныя строчкі. Звяртайце таксама ўвагу на ўнутранае аздабленне і якасць скуры. Памерайце сумку (ці не цяжкая яна?), пакладзіце што-небудзь унутр. Калі патрэбны адзін аксесуар на ўсе выпадкі, купіце крос-бодзі — сумку цераз
плячо — сярэдняга памеру.

— А мужчынам як быць?

— Цяпер усе носяць рукзакі. Я б яшчэ партфель параіў — мне здаецца, мужчынская сумка павінна выглядаць менавіта так.

— У беларусаў ёсць свой стыль? Мы адрозніваемся ад таго, як адзяваюцца, напрыклад у Еўропе?

— Думаю, не. Цяпер свет настолькі глабалізаваны, што мода ўсюды падобная. Раней казалі, што беларусак лёгка пазнаць, бо яны заўсёды на абцасах, убраныя і ярка нафарбаваныя. Але ў Еўропе такія жанчыны таксама ёсць. А ў нас хапае дзяўчат, якія ходзяць у красоўках і любяць паўсядзённы стыль адзення.

Наталля ЛУБНЕЎСКАЯ

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Сёння пачаў работу УНС у новым статусе

Сёння пачаў работу УНС у новым статусе

Амаль тысяча дзвесце чалавек сабраліся, каб вырашаць найважнейшыя пытанні развіцця краіны. 

Навука

Наколькі эфектыўна працуе сістэма інтэлектуальнай уласнасці?

Наколькі эфектыўна працуе сістэма інтэлектуальнай уласнасці?

Расказаў першы намеснік старшыні Дзяржаўнага камітэта па навуцы і тэхналогіях Рэспублікі Беларусь Дзяніс Каржыцкі.

Здароўе

У Нацыянальны каляндар плануюць уключыць новыя прышчэпкі

У Нацыянальны каляндар плануюць уключыць новыя прышчэпкі

Як вакцыны выратоўваюць жыцці і чаго можа каштаваць іх ігнараванне?

Грамадства

Курс маладога байца для дэпутата

Курс маладога байца для дэпутата

Аляксандр Курэц – самы малады народны выбраннік у сваім сельсавеце і адзіны дэпутат сярод сваіх калег па службе.