Вы тут

Лічбавізацыя і дэбюракратызацыя «аднаго акна»


Спрасціць, удасканаліць і ўпарадкаваць працэдуры. На гэта скіраваны Указ Прэзідэнта № 202 «Аб службе «адно акно», які ўступіць у сілу 27 лістапада. Ён таксама мусіць даць дакладнае прававое рэгуляванне: як павінна дзейнічаць служба, якімі валодаць паўнамоцтвамі, што яна можа, а што не, растлумачыў сутнасць дакумента Валерый МІЦКЕВІЧ, намеснік кіраўніка Адміністрацыі Прэзідэнта.


Ён падкрэсліў, што сёння службы «аднаго акна», якія існуюць у мясцовых органах улады, не маюць прававой асновы, і гэта нярэдка вядзе да недапрацовак, асабліва ў рэгіёнах.

— Калі чалавек звяртаецца па даведку, што ён мае патрэбу ў паляпшэнні жыллёвых умоў, гэтую паперу па заяве грамадзяніна яму павінны даць у «адным акне», аднак нярэдка яго адпраўляюць у іншыя інстанцыі па атрыманне іншых даведак. Аднак гэта павінны рабіць супрацоўнікі службы, — прывёў прыклад Валерый Міцкевіч. — Чым больш дакладна ўсё ўрэгулявана і чым менш магчымасцяў для меркавання ў служачага, які выконвае свае абавязкі, тым менш карупцыйнай рызыкі.

Прымусіць выканкамы больш увагі ўдзяляць службам, каб яны пачалі працаваць так, як гэта прадпісана Дырэктывай № 2, — задача, якую ставіць перад сабой Міністэрства юстыцыі Беларусі, якое каардынуе дзейнасць «аднаго акна» на рэспубліканскім узроўні.

— Мы маем прапановы па ўдасканаленні ўсяго працэсу ў дачыненні да скарачэння адміністрацыйных працэдур і рашэння пытанняў па іх звязцы, — заўважыў Ігар ТУШЫНСКІ, намеснік міністра юстыцыі. — Напрыклад, грамадзянін, які атрымаў дазвол на перапланіроўку кватэры, павінен хадзіць з ім па адпаведных інстанцыях, каб яму аформілі гэтыя змены. І гэта ўжо прыклад звязкі. Каб пазбегнуць такіх дадатковых працэдур, лагічна даць магчымасць чалавеку, напрыклад, напісаць дзве заявы ў «адно акно» або адну заяву з дзвюх частак. А служба «аднаго акна» сама ўжо перадасць дазвол на перапланіроўку ў адпаведныя інстанцыі.

Усе сэрвісы ў краіне пераходзяць на лічбавы фармат, і ў гэтым накірунку рухаюцца і службы «аднаго акна». Аднак перш чым дасягнуць гэтага, трэба аб'яднаць базы абласцей у адну, «каб яны бачылі адна адну», і выбраць найбольш прыдатную праграму, падкрэсліў Ігар Тушынскі.

Спецыялісты настроены на тое, каб разгрузіць службы «аднаго акна» ад адміністрацыйных працэдур і зрабіць выдачу даведак цалкам электроннай. Аднак неабходны будуць інфармацыйныя пасярэднікі: натарыусы, пошта. У прыватнасці, старым людзям, якія нават пенсіі не хочуць пераводзіць на картку, а лічаць за лепшае прыйсці на пошту. Пенсіянеры змогуць звярнуцца да натарыуса, каб атрымаць пэўную даведку з інфармацыйнага рэсурсу, дадаў намеснік міністра.

Ірына СІДАРОК

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Якія меры прымаюцца, каб не дапусціць трагедый на чыгунцы?

Якія меры прымаюцца, каб не дапусціць трагедый на чыгунцы?

Карэспандэнты «Звязды» адправіліся ў рэйд разам з супрацоўнікамі МУС.

Грамадства

Як не заблукаць у лесе і што рабіць, калі гэта адбылося?

Як не заблукаць у лесе і што рабіць, калі гэта адбылося?

Каб «ціхае паляванне» не стала пошукавай аперацыяй.