Пра гэта заявіў міністр фінансаў Максім ЕРМАЛОВІЧ на пашыраным пасяджэнні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу па бюджэце і фінансах.
Дэпутаты, прадстаўнікі Міністэрства фінансаў, Міністэрства працы і сацыяльнай абароны, а таксама Камітэта дзяржаўнага кантролю разгледзелі законапраекты аб зацвярджэнні справаздачы аб выкананні бюджэту дзяржаўнага пазабюджэтнага фонду сацабароны, а таксама аб зацвярджэнні справаздачы аб выкананні рэспубліканскага бюджэту за 2018 год. Прыводзім галоўнае з пасяджэння.
Па словах міністра фінансаў, такое даручэнне Прэзідэнта — правесці ацэнку эфектыўнасці пенсійнай рэформы — ёсць. Ён таксама дадаў, што цяпер яе рабіць рана, ёсць толькі папярэднія разлікі. «Але мы такія ацэнкі зробім разам з Мінпрацы», — паведаміў Максім Ермаловіч.
Трохі лічбаў па тэме пасяджэння: у 2018 годзе бюджэт дзяржаўнага пазабюджэтнага фонду сацыяльнай абароны насельніцтва выкананы з прафіцытам больш як 300 мільёнаў рублёў. Даходы фонду — 13,9 мільярда рублёў, выдаткі — 13,6 мільярда рублёў. Найбольшая частка сродкаў накіравана на выплату пенсій — гэта звыш 10,5 мільярда рублёў. Дарэчы, гэта вышэй за ўзровень 2017 года на 11 %.
Сярэдні памер прызначаных пенсій за 2018 год склаў 342,23 рубля, пенсій па ўзросце — 352,11 рубля, мінімальны памер пенсіі па ўзросце — 255,1 рубля. У параўнанні з папярэднім годам, рэальны памер прызначаных пенсій павялічыўся на 8,3 %.
Цікава, што падчас пасяджэння зноў закранулі актуальнае пытанне — механізм дарожнага збору.
Нагадаем, ёсць дзве канцэпцыі: аплачваць дарожны збор па месяцах ці ўключыць яго ў кошт паліва. На думку Максіма Ермаловіча, у абодвух варыянтаў ёсць як перавагі, так і недахопы. Пры гэтым ён прызнаў, што з пункту гледжання адміністравання збіраць падатак праз паліва лягчэй.
Датычна ўключэння кошту дарожнага збору ў цану на паліва ён звярнуў увагу, што такі варыянт паўплывае на кошт іншых тавараў і паслуг. Ніхто не будзе глядзець, хто запраўляецца — бізнесмен, пенсіянер, кіроўца камерцыйнага транспарту. І хай той жа пенсіянер заплаціць за паліва менш, але яму прыйдзецца заплаціць праз іншыя віды тавараў і паслуг значна больш.
З боку прысутных на сустрэчы дэпутатаў прагучала прапанова знізіць кошт дадзенага збору, каб павялічыць яго збіральнасць. Міністр фінансаў парыраваў: ёсць кошт дарожна-транспартнай інфраструктуры, памяншаем стаўку — зніжаем выдаткі на дарожную гаспадарку. Што гэта азначае, здаецца, тлумачыць не трэба.
Уладзіслаў ЛУКАШЭВІЧ
Фота БЕЛТА
Выбар саджанца для садавода — той момант, значнасць якога складана пераацаніць.
Канцэрт для дзяцей і моладзі, пластычны спектакль Ягора Дружыніна і «Рок-панарама».