Вы тут

(Не)канферэнцыя для школьных настаўнікаў «EdCamp Belarus—2020» пройдзе 10–11 кастрычніка


Каля 400 педагогаў з усёй Беларусі збяруцца разам у Мінску, каб абмеркаваць выклікі сучаснасці і іх уплыў на школьную адукацыю, даведацца ад замежных экспертаў пра досвед і найлепшыя адукацыйныя практыкі іншых краін, і, канешне, каб абмяняцца ўласнымі ідэямі і напрацоўкамі. Невыпадкова месэдж «EdCamp Belarus–2020»  —  «Найлепшыя практыкі — у кожным класе краіны». 


EdCamp (Education Camp) — гэта міжнародная ініцыятыва, якая нарадзілася сярод настаўнікаў ЗША і распаўсюдзілася па ўсім свеце. Мэтай педагагічнай (не)канферэнцыі з’яўляецца стварэнне нефармальнай творчай пляцоўкі для школьных настаўнікаў па абмене ідэямі, вопытам і далейшым супрацоўніцтве для прафесійнага росту. 

Ва ўмовах інфармацыйнага грамадства немагчыма быць ізаляваным ад свету і не заўважаць новых актуальных тэндэнцый у адукацыйнай сферы. Настаўнікі вымушаны адпавядаць патрабаванням часу, яны маюць патрэбу ў развіцці і прафесійнай самарэалізацыі. Таму ў гэтым годзе ў цэнтры ўвагі будуць супрацоўніцтва, развіццё кампетэнцый 4К (крытычнага мыслення, крэатыўнасці, камунікацыі і кааперацыі) і адукацыя ў духу глабальнай грамадзянскасці. Апошняя заклікана падрыхтаваць вучняў да таго, каб яны бралі на сябе актыўную ролю ў дачыненні да глабальных праблем і іх вырашэння, а таксама ўносілі апераджальны ўклад у пабудову больш мірнага, талерантнага, інклюзіўнага і бяспечнага свету.

Трэба заўважыць, што EdCamp мае ўнікальны фармат. (Не)канферэнцыя падпарадкоўваецца закону «аб дзвюх нагах»: яе праграма загадзя невядомая, удзельніцы і ўдзельнікі самастойна вызначаюць ход мерапрыемства і далучаюцца да той дыскусіі, якая цікавая менавіта ім, праграма фактычна ствараецца разам, зыходзячы з інтарэсаў кожнага. 

Візітнай карткай педагагічнай (не)канферэнцыі з’яўляецца Кірмаш педагагічных ідэй. У кожнага з ахвотных будзе 60 секунд, каб прэзентаваць сваю ідэю. Затым педагогі  прагаласуюць за найбольш цікавыя з іх.

Усе могуць быць як спікерамі, так і слухачамі. Могуць агучыць праблему і шляхі яе вырашэння, зыходзячы з уласнага досведу, правесці майстар-клас, а могуць проста прагаласаваць за тое, што хочуць пачуць. Галоўны прынцып — «дай, калі можаш, вазьмі — калі хочаш». 

Тры гады запар педагагічныя (не)канферэнцыі праходзілі з нязменным аншлагам. Летась EdCamp Belarus сабраў больш за 250 настаўнікаў з розных куткоў Беларусі. Удзел у (не)канфэрэнцыі ўзялі эксперты з Вялікабрытаніі, Чэхіі, Польшчы, Японіі і Украіны, а беларускія настаўнікі прадставілі каля 80 майстар-класаў і ўласных напрацовак.

Хтосьці трапна параўнаў ЕdСаmр з наркотыкам, ад якога немагчыма адмовіцца. Хтосьці назваў яго настаўніцкім кіслародам, які дапамагае выжываць. Эфект нефармальнай сустрэчы актыўных настаўнікаў у тым, што яна натхняе, пасля яе хочацца працаваць па-новаму, творча, актыўна, плённа і ў сучасным фармаце. Ёсць і так званы эфект доўгага хваста, калі пасля завяршэння ЕdСаmр абмеркаванне сучасных адукацыйных тэндэнцый працягваецца ўжо непасрэдна ва ўстановах адукацыі, ідэі ўкараняюцца і ўвасабляюцца ў штодзённых уроках, педагогі не чакаюць спрыяльных умоў, а дзейнічаюць тут і цяпер…

Арганізатарам галоўнай педагагічнай падзеі года выступае Інфармацыйна-кансультацыйная ўстанова падтрымкі настаўніцкіх ініцыятыў «ЭдКэмп». 

Удзел у педагагічнай канферэнцыі бясплатны, але рэгістрацыя на сайце edcamp.by абавязковая.

Надзея НІКАЛАЕВА

Фота арганізатараў EdCamp Belarus

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Патанулыя ў сетках. Як адарваць дзяцей ад гаджэтаў

Патанулыя ў сетках. Як адарваць дзяцей ад гаджэтаў

У Беларусі за апошнія 10–12 гадоў як агульная, так і пярвічная дзіцячая захваральнасць застаюцца прыкладна на адным узроўні.

Здароўе

Антывірусны «кактэйль». Якія прышчэпкі варта зрабіць восенню?

Антывірусны «кактэйль». Якія прышчэпкі варта зрабіць восенню?

Усё, што важна ведаць перад сезонам вірусных інфекцый, расказалі спецыялісты.

Культура

Як пакажуць мінулае ў кінастужцы «На другім беразе»

Як пакажуць мінулае ў кінастужцы «На другім беразе»

Хто здолее змяніць гісторыю ці змяніцца пад яе ўплывам?