Вы тут

Трэцяя лінія сталічнага метрапалітэна адкрылася для пасажыраў


7 лістапада ў 12.30 адбылася эпахальная для сталіцы падзея. Для пасажыраў адкрылася трэцяя лінія метрапалітэна. Першыя цягнікі адправіліся насустрач адзін аднаму са станцый «Юбілейная плошча» і «Кавальская Слабада». Паміж імі – яшчэ дзве станцыі: «Вакзальная» і «Плошча Францішка Багушэвіча».


— Па нашым графіку мяркуецца, што ў будні будуць працаваць пяць цягнікоў, у выходныя — чатыры. Інтэрвал руху ў будні складзе 5-6 хвілін у гадзіну пік. Па суботах і нядзелях — 8, — расказвае начальнік службы руху Мінскага метрапалітэна Ігар Дадалка.

Трэцяя лінія сталічнага метрапалітэна ўкамплектавана новым рухомым складам айчыннай вытворчасці. Яшчэ адна асаблівасць — платформенныя дзверы, зманціраваныя на ўсіх станцыях. Такім чынам, упасці на рэйкі тут немагчыма. Гэтым новая лінія кардынальна адрозніваецца ад першых дзвюх.

Ад «Кавальскай Слабады» да «Юбілейнай плошчы» цягнік рухаецца 6-7 хвілін. На першы погляд, гэта няшмат. Але калі ўлічыць, што першая чарга складаецца ўсяго з чатырох станцый, то такі паказчык цалкам нармальны.

— Цягнікі на трэцяй лініі будуць складацца з чатырох вагонаў. Гэта планавалася, зыходзячы з пасажыраплыні. Але калі лінія будзе падоўжана, то разгледзім пытанне і аб набыцці пяцівагонных саставаў.

Новыя цягнікі куды больш ціхія за сваіх папярэднікаў. Таму пра тое, што састаў пад’язджае да платформы, паведаміць святлодыёдная індыкацыя на платформенных дзвярах.

Цікаўлюся: ці можа быць так, што цягнік прыедзе, а платформенныя дзверы не адчыняцца? І атрымаецца так, што прылада, скіраваная на тое, каб не было падзенняў на рэйкі, будзе перашкаджаць выйсці з цягніка.

— У дзяжурных па станцыі ёсць спецыяльныя пульты. Дзверы можна перавесці з аўтаматычнага ў ручны рэжым. Такія сітуацыі не выключаны, асабліва на першым этапе. Усё-такі на постсавецкай прасторы такую сістэму не выкарыстоўвае больш ніхто.

Адначасова з тым у мінскім метро тытул самай глыбокай станцыі сышоў да «Юбілейнай плошчы». Ад паверхні зямлі трэба пераадолець 32 метры, каб трапіць на перон. Эскалатар едзе прыблізна 45 секунд. Для неспрактыкаванага вока – незвычайна. У сваю чаргу, шырыня «Вакзальнай» складае нязвыклыя шаснаццаць метраў. Ёсць дзе павярнуцца з валізкамі!

А тое, як выглядаюць станцыі, можна пабачыць на фотаздымках ніжэй.

Валяр’ян ШКЛЕННІК

Фота Яна ХВЕДЧЫНА

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Як навучыць дзіця рацыянальна карыстацца грашыма? Парады псіхолага

Як навучыць дзіця рацыянальна карыстацца грашыма? Парады псіхолага

Дзіцяці абавязкова трэба ведаць: Што такое грошы? Навошта яны патрэбны?

Грамадства

У музеі ВАВ адкрылася выстаўка «Бітва за Маскву. Бессмяротнасць подзвігу».

У музеі ВАВ адкрылася выстаўка «Бітва за Маскву. Бессмяротнасць подзвігу».

Як адзначыла старшыня Савета Рэспублікі Нацыянальнага сходу Наталля Качанава, Вялікая Айчынная вайна і ўсё, што звязана з ёй, — святое.