Вы тут

Электратранспарт, карпаратыўнае сеціва і бескантактавая кавярня. Рэзідэнты Гродзенскага тэхнапарка выходзяць на рынак з інавацыйнымі праектамі


Большасць заснавана на інфармацыйных тэхналогіях. Сярод іх ёсць па-сапраўднаму «прарыўныя». Напрыклад, электронны сэрвіс паслуг для ўсіх гарадоў Беларусі. Альбо карпраратыўная сувязь паміж калектывам універсітэта. Ці наогул наспелае пытанне па арганізацыі дастаўкі невялікіх грузаў малагабарытным электратранспартам.


Навукова-тэхналагічны парк створаны пры Гродзенскім дзяржаўным універсітэце імя Янкі Купалы два гады таму для рэалізацыі інавацыйных праектаў. Зараз ён месціцца ў адноўленым будынку і налічвае 13 рэзідэнтаў, палова з якіх — гэта студэнты і выкладчыкі ГрДУ імя Янкі Купалы. Таму некаторыя праекты скіраваны як на раскрыццё ўнутранага патэнцыялу адукацыйнай установы, так і на дапамогу студэнтам на рынку працы.

Гэтаму ў поўнай ступені адпавядае праект па інфармацыйных тэхналогіях і вядзенні бізнесу. Яго распрацоўкай заняліся два факультэты — эканомікі і кіравання разам з факультэтам гісторыі, камунікацыі і турызму. Кірунак самы запатрабаваны — медыя, інфармацыя, камунікацыя, піяр, рэклама. Як растлумачыў кіраўнік кампаніі-рэзідэнта, старэйшы выкладчык кафедры журналістыкі Сяргей Ляшук, ідэя ў тым, каб выкарыстаць усе найноўшыя распрацоўкі па гэтай тэме і стварыць новы, больш дасканалы прадукт у сферы электроннага маркетынгу і рэкламы.

— У нашым выпадку быў створаны інфармацыйны партал і праграма, якія прапануюць спажыўцу інфармацыйны сэрвіс з пералікам абсалютна ўсіх паслуг усіх гарадоў Беларусі, — удакладніў суразмоўнік. — Я з такой мабільнай праграмай, едучы па краіне, магу атрымаць інфармацыю, бонусы, зніжкі ад усіх устаноў у месцы знаходжання. І, адпаведна, магу кіраваць імі з дапамогай QR-кода.

Гэтая праграма будзе карысная і для кампаній, упэўнены Сяргей Ляшук. Многія з іх лічаць, што ўмеюць добра сябе рэкамендаваць у сеціве. А на самай справе гэта атрымліваецца не на належным узроўні. Па ўсім відаць, распрацоўка гродзенцаў дапаможа кампаніям правільна ўзаемадзейнічаць з мэтавай аўдыторыяй, будаваць уласныя стратэгіі на аснове апошніх распрацовак у ІТ.

Не забыліся распрацоўшчыкі і пра сваю альма-матар. З дапамогай тых жа «айцішных» рашэнняў ствараецца карпаратыўна-інфармацыйная сетка для ўніверсітэта. Аказваецца, гэта адзіны такі праект у краіне, дзе будзе наладжана ўзаемадзеянне супрацоўнікаў і студэнтаў праз інфармацыйныя тэхналогіі. Да канца года прадукт будзе запушчаны і пачнецца яго продаж у іншых рэгіёнах. А на чарзе — новая распрацоўка.

— Нядаўна ў нас з'явілася ідэя па стварэнні інавацыйнай кавярні з бескантактавай дастаўкай. Плануецца адкрыць яе на плошчах тэхнапарка. Будзе набыта найноўшае абсталяванне, якое ў Беларусі мала дзе ёсць. І праз праграму спажыўцы змогуць заказаць любімую страву і яе дастаўку. У нас будзе дамова з партнёрамі — установамі харчавання, якія гатуюць якасна і па прымальнай цане. Кавярня будзе таксама працаваць у рэальным рэжыме, — расказаў кіраўнік праекта.

Сапраўды, попыт на дастаўку тавараў пастаянна расце. Удасканаліць гэтую сістэму ўзялася і кампанія-рэзідэнт «Класік Электра». Тут мяркуюць карэнным чынам палепшыць работу па арганізацыі і дастаўцы малагабарытных грузаў з дапамогай новага праграмнага забеспячэння, якое будзе суправаджаць выключна электрамабільны транспарт.

— Наша «фішка» ў тым, што мы вырашылі тры праблемы, якія перашкаджаюць развіццю электрамабільнасці. Гэта — высокі кошт, неабходная інфраструктура і дыяпазон зарадкі. Машына можа ездзіць 500 кіламетраў з дапамогай нашага софта і сістэмы зменных акумулятараў, — растлумачыў кіраўнік кампаніі Сяргей Жыльцоў. — Электрычны транспарт выдаткоўвае ад двух рублёў на 100 кіламетраў прабегу, не патрабуе такога частага тэхнічнага абслугоўвання, як транспарт на вуглевадародах. Плюс — зніжаюцца шкодныя выкіды. Дастаўка на такім транспарце абыдзецца спажыўцу значна танней.

Паўстае пытанне: дзе ўзяць электратранспарт? Па словах распрацоўшчыкаў, электрамабілі на першым этапе будуць закупляць у замежных вытворцаў. Паступова іх можна будзе адаптаваць да беларускай вытворчасці — ставіць мясцовыя шыны і нават рухавікі. Магчыма, гэта падштурхне і беларускіх аўтавытворцаў на выпуск найбольш «хадавых» электрычных мадэляў. Пакуль кампанія мяркуе мець аднаго транспартнага аператара на горад па дагаворы франшызы.

Сяргей Жыльцоў паведаміў, што кампанію дапусцілі ў экасістэму стартапаў «Сколкава» (Расія) для пошуку інвестыцый. Зараз распрацоўшчыкі вядуць перагаворы з краінамі, дзе электрычны транспарт шырока выкарыстоўваецца, каб прапанаваць свой пілотны праект.

— Напачатку мы плануем выпрабаваць нашу распрацоўку ў Эстоніі, дзе прыцягнем да эксперыменту 30 машын. Гэта своеасаблівая стартавая пляцоўка для выхаду на рынкі ЕС, што нам таксама выгадна з пункту гледжання экспартаарыентаванага бізнесу з выкарыстаннем беларускіх рэсурсаў, — адзначыў кіраўнік праекта.

Гродзенцы ўпэўнены, што іх распрацоўка зацікавіць і беларускіх інвестараў, бо прапануе значна таннейшы сродак дастаўкі. А гэта значыць, дазволіць малому і сярэдняму бізнесу развівацца далей. Напрыклад, для статысячнага горада аптымальна мець 330 электрамабіляў. У ход могуць пайсці не толькі электрамабілі, але і электрасамакаты, электравеласіпеды. Самае галоўнае тут — абсталяваць іх новым праграмным забеспяччэннем.

Дарэчы, Беларусь плануе актыўна ісці па шляху развіцця электратранспарту, у сувязі з чым рыхтуецца адпаведны праект праграмы на 2021—2025 гады. Названы дакумент цяпер праходзіць дапрацоўку і павінен быць завершаны да 1 студзеня 2021 года. Аб гэтым ішла размова падчас наведвання Раманам Галоўчанкам холдынга «Белкамунмаш». Прэм'ер-міністр вызначыў гэты кірунак як адзін з ключавых у праграме сацыяльна-эканамічнага развіцця краіны і прапанаваў больш актыўна ўкараняць электратранспарт, выкарыстоўваць яго ў камерцыйных мэтах.

Пэўныя крокі ў электрамабільным кірунку плануе зрабіць і ГрДУ імя Янкі Купалы. Факультэт інавацыйных тэхналогій машынабудавання будзе рыхтаваць інжынераў па абслугоўванні электратранспарту. Сёння такая дысцыпліна вывучаецца ў кантэксце іншых спецыяльнасцяў.

Неабходны каментарый дае Юрый Раманоўскі, прарэктар па навуковай рабоце ГрГУ імя Янкі Купалы:

— Мы ўдзельнічаем у эксперыментальным праекце па ўкараненні канцэпцыі «Універсітэт 3.0» і скіраваны на ўніверсітэт прадпрымальніцкага тыпу. Каб студэнты маглі з чагосьці пачаць, быў створаны цэнтр трансферу тэхналогій, республіканскае ўнітарнае прадпрыемства «Вучэбна-навукова-вытворчы цэнтр «Тэхналаб», які атрымаў статус тэхнапарка. Цэнтр трансферу тэхналогій — гэта мосцік паміж ВНУ і вытворчасцю, паміж распрацоўкамі і іх укараненнем. А тэхнапарк стварае пэўную інфраструктуру для развіцця інавацыйнага прадпрымальніцтва. Тут размешчана высокатэхналагічнае абсталяванне, якое выдзяляецца ў арэнду рэзідэнтам парка па аказанні паслуг у 3D-мадэляванні, 3D-прататыпіраванні, лазернай рэзцы, інфармацыйных паслуг і ншага.

Зараз вядзецца будаўніцтва другой чаргі парка, якое фінансуецца за кошт сродкаў рэспубліканскага і абласнога інавацыйных фондаў. Тут будуць размешчаны як офісныя, так і вытворчыя памяшканні. А таксама выставачныя павільёны, канферэнц-залы, каворкінг-зоны для бізнес-стустрэч.

У ГрДУ імя Янкі Купалы дзейнічае студыя праектаў стартапаў, дзе студэнту дапамогуць сфарміраваць яго бізнес-ідэю, каб яна была запатрабаваная на рынку. Летась створаны фонд інавацыйнага развіцця для падтрымкі прадпрымальніцтва. Ён фінансуе работы студэнтаў і выкладчыкаў па стварэнні прадукту для яго далейшай камерцыялізацыі. Напрыклад, зараз вядзецца распрацоўка прататыпа алкатэстара — паравымяральніка. Пададзены яшчэ чатыры заяўкі на распрацоўку інвавацыйных прадуктаў. Пераможцы атрымаюць грашовыя сродкі.

У парку нават ёсць кампанія, якая займаецца псіхалагічным суправаджэннем па інавацыйных методыках. Студэнтка арганізавала ІП і распрацавала праграму псіхалагічнага кансультавання для тых, хто скіраваны на адкрыццё ўласнай справы, асобасны рост.

Для рэзідэнтаў існуюць пэўныя льготы. Практычна ў два разы зніжана стаўка падатку на прыбытак, арэндная стаўка таксама разлічваецца па зніжаных тарыфах, ільготныя ўмовы існуюць пры карыстанні аргтэхнікай і іншым абсталяваннем.

Маргарыта УШКЕВІЧ

Фота grodnonews.by

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Захаваць. Нельга знесці

Захаваць. Нельга знесці

Знакі прыпынку нарэшце расстаўлены.

Калейдаскоп

Усходні гараскоп на наступны тыдзень

Усходні гараскоп на наступны тыдзень

Стральцам на гэтым тыдні не трэба пераацэньваць сваіх магчымасцяў.