Вы тут

Адукацыйны курс палавога выхавання для бацькоў стаў найлепшым на конкурсе інавацыйных праектаў


На конкурсе інавацыйных праектаў ІNNSTART BSU каманды студэнтаў і супрацоўнікаў БДУ прадставілі дзесяць наватарскіх праектаў у розных сферах — інфармацыйных тэхналогій, біятэхналогій, адукацыі, мабільных праграм і гульняў, перапрацоўцы адходаў і іншых. Калектывы-пераможцы атрымалі фінансавае заахвочванне ад вучэбна-навукова-вытворчага рэспубліканскага ўнітарнага прадпрыемства «Унітэхпрам БДУ», таксама некаторыя праекты былі ўключаны ў акселерацыйную праграму ІТ-кампаніі KrokІT для аказання кансультацыйнай дапамогі ў іх камерцыялізацыі.


Пе­ра­мож­цы Алі­на Са­мой­лен­ка, Ар­тур Кор­бут і Мі­ла Вяд­ро­ва  (зле­ва на­пра­ва).

Найлепшым сярод праектаў стаў адукацыйны курс палавога выхавання для бацькоў SexEd трэцякурсніка факультэта сацыякультурных камунікацый Артура КОРБУТА, другакурсніцы факультэта міжнародных адносін Аліны САМОЙЛЕНКІ, а таксама практыкуючага псіхолага, выпускніцы БДПУ імя М. Танка Мілы ВЯДРОВАЙ. Дарэчы, яны сабралі большасць узнагарод ад запрошаных беларускіх прадпрымальнікаў, інвестараў, уладальнікаў паспяховых кампаній, якія былі ў складзе журы конкурсу.

— Актуальнасць праекта ў тым, што на сёння ў многіх краінах, у тым ліку і ў нашай, усё яшчэ адсутнічае прафесійная падрыхтоўка сям'і ў сферы палавога выхавання дзяцей, — падзялілася Міла. — Ідэя ўзнікла з усведамленнем таго, што калі мы нараджаемся, сексуальнасць ужо ў нас ёсць, яна наўпрост звязана з псіхаэмацыянальным развіццём. Амаль кожны з нас памятае хоць бы адзін міф, які нехта навязаў, пра секс ці сексуальнасць або непрыемны выпадак, што адмоўна паўплываў на нас або меў негатыўныя наступствы. На жаль, такая тэма і дагэтуль застаецца табуяванай, з гэтай прычыны з'яўляюцца сорам і негатыўныя ўстаноўкі, а наш праект скіраваны на іх знішчэнне. Мы бачым сваю задачу ў тым, каб прапанаваць усім якасную секс-асвету.

— Цяпер у трэндзе ўсвядомленае бацькоўства, у краіне павышаецца псіхалагічная культура, за апошнія пяць гадоў палепшыўся доступ да такіх ведаў, сексуальнае здароўе стала моднае, — дадала Аліна. — Мы высветлілі, чаго хоча наша мэтавая аўдыторыя — бацькі. Аказалася, яны не валодаюць неабходнымі навыкамі і ведамі пра тое, як наладжваць кантакт з дзіцем, размаўляць аб сітуацыях, звязаных з сексам, што ў саміх дарослых часта ёсць прабелы ў гэтай сферы, яны палохаюцца фізіялагічных змяненняў дзіцяці або вострых пытанняў. Гэтыя ўстаноўкі ідуць з сям'і, таму важна іх прапрацоўваць. На сёння ў краіне прапануюцца пераважна толькі індывідуальныя кансультацыі псіхолагаў і сексолагаў. Адметнасцю нашага курса з'яўляец-ца комплексны падыход у навучанні. Праграма ўключае 12 запісаных лекцый па вывучэнні псіхасексуальнага развіцця, гендарнай ідэнтычнасці, адносін з дзецьмі падчас іх першай закаханасці і іншых пытаннях. Слухачам прапануем выканаць тэарэтычныя і практычныя заданні. Удзельнікі праграмы змогуць абмяняцца думкамі з іншымі бацькамі і псіхолагам, а таксама пры неабходнасці звярнуцца па прафесійную кансультацыю ў чат падтрымкі. Распрацоўвалі курс на аснове матэрыялаў Савета па сексуальнай інфармацыі і асветы ЗША, Шведскай асацыяцыі палавога выхавання, а таксама выкарыстоўвалі розныя замежныя кнігі па тэме.

— З дапамогай гэтага курса бацькі пазбавяцца ад цяжкасцяў у размовах з дзецьмі і будуць самі больш упэўненыя, — кажа Артур. — Наш прадукт будзе актуальны заўсёды, таму што праблемы і пытанні, звязаныя з сексам і сексуальнасцю, прысутнічаюць заўсёды.

Зараз студэнты працуюць над запаўненнем сайта і сацыяльных сетак курса. SexEd будзе размешчаны на навучальнай платформе GetCourse. Запуск пілотнай версіі плануецца ў студзені. Каманда распрацоўшчыкаў атрымала фінансавую падтрымку ад «Унітэхпрама БДУ» і магчымасць удзелу ў акселерацыйнай праграме кампаніі KrokІT.

Каманда студэнтаў факультэта прыкладной матэматыкі і інфарматыкі распрацавала мабільную праграму Surdo Adapter, скіраваную на дапамогу тым, хто мае парушэнне слыху і праходзіць навучанне ў аўташколе. Гэта прататып платформы па перакладзе галасавых каманд у анімацыю мовай жэстаў. Адзін з распрацоўшчыкаў, Уладзімір УЛЬЯНІЦКІ, лічыць, што дзякуючы іх праекту інструктар па ваджэнні зможа аператыўна даць параду курсанту з асаблівасцямі слыху, што дазволіць знізіць рызыку ўзнікнення ДТЗ. Аналагаў праекта ў краіне пакуль што няма.

— Ідэя ўзнікла, калі знаёмыя работнікі аўташкол падзяліліся існуючай праблемай. На сёння многія навучэнцы і інструктары выкарыстоўваюць мабільную праграму для перакладу вуснай гаворкі ў тэкст, але кіроўцам складана чытаць яго падчас руху, і разуменне інструктара адбываецца з затрымкай. Для таго каб скарыстацца нашай праграмай, апошняму дастаткова запісаць галасавую каманду, якая аўтаматычна пераўтворыцца ў графічны персанаж. Мовай жэстаў, якія будуць змяшчацца ў спецыяльным слоўніку, ён зможа растлумачыць курсанту, што ад яго патрабуецца. Слоўнік складаецца з набору фраз, патрэбных інструктару падчас навучання. Цяпер ён налічвае каля 50 самых неабходных. Напрыклад, «налева», «направа», «газ», «тормаз», «счапленне» і іншых. Перавага інавацыі ў тым, што праграма не патрабуе падключэння да інтэрнэту і будзе працаваць у афлайн-рэжыме. Рэсурс падтрымліваецца на мабільных прыладах з аперацыйнай сістэмай Androіd.

У найбліжэйшы час каманда распрацоўшчыкаў плануе пашырыць слоўнік, палепшыць распазнаванне гаворкі, пратэсціраваць SurdoAdapter у адной са сталічных аўташкол і — можна выводзіць праект на рынак. Па выніках конкурсу ІNNSTART BSU хлопцы і дзяўчаты атрымалі магчымасць навучання ў акселерацыйнай праграме стартап-аксілератара KrokІT, а таксама кансультацыі па стварэнні і фінансавым суправаджэнні юрыдычнай асобы ад Беларускага фонду фінансавай падтрымкі прадпрымальнікаў.

Студэнты Інстытута бізнесу Арцём ЛЕБЕДЗЕЎ і Мікіта АНЕКІЕВІЧ прадставілі платформу для пошуку, выбару і набыцця адзення — Clod. Праект каманды з пяці крэатыўных распрацоўшчыкаў адзначылі інвестары конкурсу, яны сталі ўладальнікамі сертыфіката на 500 рублёў у краму сімволікі «Крама БДУ» ад стартап-цэнтра і атрымалі магчымасць навучання ў акселерацыйнай праграме стартап-акселератара KrokІT. Акрамя таго, калектыў запрошаны для далейшага кансультавання ў прадпрымальніка, ментара, ІCO-дарадчыка, бізнес-анёла Антона Кулічыкіна, таксама ў іх арсенале аказаліся тры бясплатныя кансультацыі па маркетынгу і прасоўванні ад прадпрымальніка, заснавальніка інвестыцыйных кампаній Дзмітрыя Калініна.

— Наша праграма арыентавана на міленіялаў і зумераў, якія нарадзіліся ў лічбавую эпоху і вельмі шмат завісаюць у Іnstagram, Youtube, Tіktok, — расказаў Арцём. — Перад тым як прыступіць да распрацоўкі, мы склалі шэсць гіпотэз, з якіх пацвердзілі толькі дзве, але гэта таксама добры вынік (усміхаецца). Першая — дзяўчатам цікава глядзець, у што апранаюцца іншыя, і яны хочуць ведаць, дзе можна купіць такія ж рэчы, як у іх. Другая — ім падабаецца спалучаць адзенне паміж сабой, яны жадаюць самастойна складаць паўнавартасныя вобразы. Далей важна было прааналізаваць сітуацыю на рынку моды, у свеце ён складае 2,3 трыльёна долараў, фэшн-рытэйл у СНД ацэньваецца ў 250 мільярдаў долараў, пры гэтым доля анлайн-продажу займае прыкладна 20 працэнтаў, а гэта 50 мільярдаў долараў. Таму распрацоўка такой мабільнай праграмы, безумоўна, актуальная ідэя. У ёй карыстальнік можа праглядаць розныя стыльныя вобразы, якія падбярэ сістэма, лайкаць, захоўваць іх у асабістым профілі, а таксама тое самае можна будзе рабіць з вобразамі іншых карыстальнікаў праграмы.

Ка­ман­да сту­дэн­таў Ін­сты­ту­та біз­не­су.

І, самае галоўнае, на кожнай рэчы будзе ўказаны брэнд адзення, колькі яно каштуе і дзе яго можна набыць. У нас ёсць канкурэнты, але мы адрозніваемся ад іх тым, што пошук адзення ў нас больш інтэрактыўны, можна ўвесці свае параметры ў профілі, каб сістэма падабрала тыя вобразы, якія падыходзяць менавіта вашай фігуры і звярнуць увагу менавіта на тыя брэнды, што ёсць у нашай краіне, — гэта зробіць шопінг больш зручным.

Каманда плануе зарабляць ад камісіі за пакупку адзення ў праграме (ад 5 да 10 працэнтаў), а таксама ад рэкламы, якую будуць запускаць, калі ў ёй назбіраецца мінімум тысяча пастаянных карыстальнікаў у дзень. Да таго ж, дапаможа супрацоўніцтва з блогерамі, лічаць студэнты, якія будуць складаць сабе вобразы ў Clod і дзяліцца імі з падпісчыкамі ў сацсетках. За кошт гэтага створыцца база пастаянных і лаяльных кліентаў. Распрацоўшчыкі плануюць запусціць праграму ў Play market у красавіку.

Дар'я ШЛАПАКОВА

Фота з сайта стартап-цэнтра БДУ

Загаловак у газеце: Прыдумалі стартап? Давайце яго прасоўваць

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Дыета ад хандры. Што жаваць, каб не перажываць

Дыета ад хандры. Што жаваць, каб не перажываць

«Сумныя» прадукты — прэч з халадзільніка!

Грамадства

«Сталінскі праспект мы называлі брадвеем». Як і чым жылі беларускія стылягі

«Сталінскі праспект мы называлі брадвеем». Як і чым жылі беларускія стылягі

Пасля смерці Сталіна «жалезная заслона», якая аддзяляла Савецкі Саюз ад навакольнага свету, прыадчынілася.

Калейдаскоп

Усходні гараскоп на наступны тыдзень

Усходні гараскоп на наступны тыдзень

АВЕН. Неабходна будзе сканцэнтраваць намаганні на рабоце.

Грамадства

Прынцып Інэсы Караткевіч: цаніць кожную хвіліну

Прынцып Інэсы Караткевіч: цаніць кожную хвіліну

«Ні разу не пашкадавала, што прыйшла працаваць у такую ўнікальную структуру, як спажыўкааперацыя»