Вы тут

«Ідэі разарваць прадпрыемства на кавалкі і затым раздаць па банках я расцэньваю як антыдзяржаўныя»


Аб гэтым Прэзідэнт Беларусі Аляксандр Лукашэнка заявіў на нарадзе па пытаннях развіцця айчыннай мотавелатэхнікі.


На сустрэчы абмеркавалі праблемы адной з самых старых падгалін нашай прамысловасці. Вытворчасць першай айчыннай мота- і велапрадукцыі пачалася ў 1945 годзе і перажыла, па словах кіраўніка краіны, распад Савецкага Саюза.

Як акцэнтаваў увагу Аляксандр Лукашэнка, у апошнія гады ва ўсім свеце сфармаваўся вялізны запыт на здаровы лад жыцця, а спартыўная актыўнасць стала папулярнай як ніколі.

«Ці тое яшчэ будзе…Сусветны рынак велатэхнікі расце хуткімі тэмпамі, нягледзячы на пандэмію, прагнозы сведчаць аб яго штогадовым павелічэнні ажно на 9 працэнтаў. Таму склаліся лепшыя ўмовы для развіцця вытворчасці ў гэтай сферы. Дзякуючы таму, што мы неяк працавалі, на Мотавелазаводзе захавана вытворчасць вела- і мотапрадукцыі айчынных гандлёвых марак Aist і Minsk, асвоена больш за сотню новых мадэляў веласіпедаў і дзясяткі мадэляў мотатэхнікі», — сказаў Прэзідэнт.

Але, як ён працягнуў, фінансава-эканамічныя паказчыкі пакуль не радуюць і доля беларускіх веласіпедаў на ўнутраным рынку зніжаецца з году ў год і складае сёння толькі пятую частку. Слабы экспарт праблему таксама не вырашае.

«І гэта не дзіўна, калі згублена ключавое звяно вытворчасці — уласнае канструктарскае бюро, — падкрэсліў Аляксандр Лукашэнка. — Для таго каб арганізаваць зборку, вялікага розуму не трэба, але гэта амаль тупіковы шлях, і праблемы прадпрыемства, займаючыся зборкай, не вырашыш. Асабліва фінансава-эканамічныя, ды і праблемы пазыковыя не ўдаецца вырашыць. Механізм дзейнасці, якім сёння карыстаецца Мотавелазавод, часовы. Працаваць доўга ў такім рэжыме немагчыма».

Прэзідэнт пералічыў пытанні, на якія неабходна знайсці рашэнне на нарадзе. Па-першае, якой бачыцца стратэгія развіцця прадпрыемства?

«Асновы нашай эканамічнай палітыкі толькі што зацверджаны на Усебеларускім народным сходзе. Калі хтосьці думае, што мы зараз прададзім камусьці гэта прадпрыемства (прыватызуем і потым закрыем яго ці будзем ствараць тут адныя спіцы для веласіпедаў, а ўсе кампетэнцыі інвестар перанясе ў Італію, Расію ці Кітай), на гэта нават не разлічвайце. Калі я кажу пра МАЗ, Белаз, МТЗ, Гомсельмаш, я кажу, што гэта твар нашай краіны, краіны машынабудаўнічай, гэта брэнды нашай краіны», — дадаў кіраўнік краіны.

Па яго словах, у гэтым радзе і Мотавелазавод, які нельга страціць. Прэзідэнт звярнуўся да рашэнняў, прынятых на Усебеларускім народным сходзе, — дамовіліся развіваць тыя напрамкі, дзе краіна мае кампетэнцыі і працоўных, што ствараюць годную прадукцыю.

«Я б хацеў убачыць комплексны і пралічаны бізнес-план, які арыентаваны на запыты спажыўцоў. Прадукцыя павінна быць высокай якасці, канкурэнтаздольная, — звярнуў увагу Аляксандр Лукашэнка. — Прапанова будаваць прадпрыемства за бюджэтныя грошы ў цэнтры Мінска крытыкі не вытрымлівае».

Прэзідэнт прапанаваў выпрацаваць адназначную эканамічна абгрунтаваную і эфектыўную мадэль развіцця вытворчасці з гарантаваным тэрмінам акупнасці да 5 гадоў — калі такі бізнэс-праект будзе, то можна весці размову аб фінансаванні.

Па-другое, якія прапановы па варыянтах расчысткі даўгоў?

«Ідэі разарваць прадпрыемства на кавалкі і затым раздаць па банках расцэньваю як антыдзяржаўныя. Гэта знішчэнне прадпрыемства», — канстатаваў Прэзідэнт.

Трэцяе пытанне, на якое звярнулі ўвагу на сустрэчы, — што будзе з існуючай вытворчай пляцоўкай? «Гэта выдатны ўчастак у цэнтры горада, і яго памеры перавышаюць патрэбы прадпрыемства. Таму гораду разам з урадам трэба падумаць, як выкарыстоўваць пляцоўку так, каб была карысць для дзяржавы і для людзей», — паведаміў Аляксандр Лукашэнка.

Прапановы аб тым, каб пабудаваць там жыллё і працягнуць павялічваць колькасць насельніцтва сталіцы таксама, па словах кіраўніка краіны, недарэчныя.

«Я чакаю прапаноў прапрацаваных. У процілеглым выпадку ўзнікае пытанне, навошта мы туды пасылалі ажно старшыню Мінгарвыканкама (кіраўнік завода Мікалай Ладуцька быў мэрам Мінска — «Зв.»)? Што зроблена за гэты час? Нічога для таго, каб прыйсці да Прэзідэнта і зноў прапанаваць вынесці пляцоўку ці завод за кальцавую дарогу, гэту пляцоўку забудаваць жыллём, даць грошы пад будаўніцтва, потым пад абаротку… А потым вы яшчэ прыйдзеце і скажаце, што за вас трэба прадаваць гэтыя веласіпеды», — абурыўся Аляксандр Лукашэнка.

Першым з дакладам выступіў Юрый Назараў, намеснік прэм’ер-міністра. Ён расказаў, што ў 2020 годзе створана на заводзе амаль 70 тысяч веласіпедаў і 3000 адзінак мотатэхнікі, асвоены выпуск электравеласіпедаў. Колькасць супрацоўнікаў павялічылася да 120 чалавек і вынікі гаспадарчай дзейнасці за мінулы год станоўчыя.

«Рост выручкі ад рэалізацыі прадукцыі да ўзроўню 2019 года — 135 працэнтаў. Чысты прыбытак павялічыўся ў чатыры разы да 2019 года, экспарт тавараў амаль склаў 6,3 мільёна долараў і ўпершыню ў мінулым годзе экспарт стаў роўным імпарту», — паведаміў намеснік прэм’ера.

Прэзідэнт у бліжэйшыя тыдні наведае Мотавелазавод

Пра гэта па выніках нарады паведаміў намеснік прэм’ер-міністра Беларусі Юрый Назараў. На месцы кіраўнік краіны прыме канчатковае рашэнне аб будучых шляхах развіцця прадпрыемства. Як акцэнтаваў віцэ-прэм’ер, Аляксандр Лукашэнка даручыў на працягу аднаго-двух тыдняў падрыхтаваць візіт на завод.

«Прадпрыемства будзе развівацца. Яно сёння захавалася, мае пэўныя кампетэнцыі», — сказаў намеснік прэм’ера.

Пляцоўка завода абцяжарана пазыкамі, знаходзіцца пад кіраўніцтвам антыкрызіснага кіраўніка. На нарадзе вырашана, як разабрацца з юрыдычнымі тонкасцямі ўзаемаадносін з крэдыторамі.

Уласнае канструктарскае бюро заводу кампенсуюць два спецыялісты, што працуюць на аўтсорсінгу, ды і прадпрыемства НАН «Аптрон» распрацоўвае новыя базавыя мадэлі для электратранспарту.

«Адсутнасць уласнага канструктарскага бюро сёння не ўплывае на перспектывы развіцця прадпрыемства», — канстатаваў Юрый Назараў.

Па яго словах, цікавасць для экспарту вела- і мотатэхнікі ўяўляе еўрапейскі рынак, ёмістасць якога штогод складае 30 мільёнаў адзінак.

«З якім прадуктам можна прыйсці на гэты рынак? Відавочна, што з самым танным туды прыходзіць не варта. Таму што танная прадукцыя асацыюецца з няякаснай. Неабходна прыйсці з якасным. Прэзідэнту далажылі, што на існуючых пляцоўках і пры гэтых тэхналогіях стварыць сучасны прадукт ужо немагчыма, — заявіў намеснік прэм’ера. — Мы прапанавалі стварэнне новай тэхналагічнай вытворчасці з іншымі падыходамі, іншых маштабаў, каб выйсці на еўрапейскі рынак».

Віцэ-прэм’ер, адказваючы на пытанне, сказаў: баяцца, што нас не пусцяць на еўрапейскі рынак не варта, — многія вытворцы ў Беларусі маюць адпаведныя сертыфікаты.

«Еўрапейскі рынак самы маржынальны, ён хутка расце, размешчаны побач», — заявіў намеснік прэм’ер-міністра.

Як дадаў Юрый Назараў, магчымым інвестарам новай вытворчасці разглядаецца інавацыйны фонд Мінгарвыканкама.

Плошчы Мотавелазавода, якія не запатрабаваны, мяркуюць аддаць Мінскаму гарадскому тэхнапарку. У рамках тэхнапарка, як паведаміў віцэ-прэм’ер, неабходна разгарнуць вытворчасць камплектуючых для велатранспарту.

«Трэба казаць, што мы не проста на гэтых пляцоўках прырасцем у аб’ёмах вытворчасці ці дададзім 100 працоўных месцаў. Трэба казаць аб стварэнні прынцыпова новай тэхналагічнай вытворчасці з максімальнай лакалізацыяй», — рэзюмаваў Юрый Назараў.

Марыя ДАДАЛКА

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Ці варта засцерагацца ад вяртання анамальнай спякоты? Дзмітрый Рабаў расказаў пра надвор’е на астатнюю частку лета

Ці варта засцерагацца ад вяртання анамальнай спякоты? Дзмітрый Рабаў расказаў пра надвор’е на астатнюю частку лета

«Верхавіна лета» прайшла, і ўжо мала хто памятае, што першая дэкада чэрвеня была халаднаватай і з замаразкамі.

Грамадства

Усё што трэба ведаць пра пляжны сезон

Усё што трэба ведаць пра пляжны сезон

У апошнія тыдні на краіну абрынулася небывалая спякота... 

Калейдаскоп

Чым апырскаць памідоры ад фітафторы, калі на іх ужо завязі і кветкі

Чым апырскаць памідоры ад фітафторы, калі на іх ужо завязі і кветкі

Як і любую іншую хваробу, фітафтароз лягчэй папярэдзіць, чым лячыць.

Культура

Беразіно: цэнтр на шляху «з вараг у грэкі»

Беразіно: цэнтр на шляху «з вараг у грэкі»

Радзімазнаўства. Адрасы пісьменства. Сумесны праект Мінаблвыканкама і «Звязды».