Вы тут

Як Мінскі філіял РУП «Белмытсэрвіс» пашырае межы магчымага


Сёння лагістычным аператарам называецца кампанія, якая аказвае лагістычныя паслугі не ніжэй за ўзровень 3PL, інакш кажучы, аказвае ўсе неабходныя лагістычныя паслугі. У Беларусі найбуйнейшы 3PL аператар — рэспубліканскае ўнітарнае прадпрыемства «Белмытсэрвіс». Філіялы ў кожным рэгіёне краіны, 8 транспартна-лагістычных цэнтраў, 14 складоў часовага захоўвання, 11 мытных складоў, 10 складоў агульнага карыстання, свае аўтамабільныя і чыгуначныя паркі і прафесіяналы сваёй справы ўжо 20 гадоў працуюць дзеля эфектыўнага развіцця міжнароднага гандлю і ўзаемадзеяння. Для «Белмытсэрвісу», сапраўды, няма межаў ні на геаграфічных картах, ні ў самаўдасканаленні.

Згодна са справаздачай Міністэрства транспарту і камунікацый Рэспублікі Беларусь, у рэйтынгу эфектыўнасці функцыянавання лагістычных цэнтраў за 2020 год з 58 арганізацый першае месца заняў транспартна-лагістычны цэнтр «Мінск-Белмытсэрвіс-2», на другім месцы — транспартна-лагістычны цэнтр «Мінск-Белмытсэрвіс». Такі поспех стаў галоўнай падставай, каб даведацца, як працуе мінскі філіял найбуйнейшага лагістычнага аператара Беларусі. Пра гэта расказаў яго дырэктар Аляксандр Скачкоўскі.


— Аляксандр Аляксандравіч, патлумачце, калі ласка, для шырокага кола чытачоў, чым займаецца Мінскі філіял РУП «Белмытсэрвіс»?

— Мінскі філіял — цэнтральнае звяно ўсяго прадпрыемства «Белмытсэрвіс». Наша прадпрыемства праводзіць транспартна-лагістычнае абслугоўванне, аказвае мытныя і складскія паслугі. Мы займаемся ўсім, што звязана з перавозкай грузаў. Для гэтага створаны ўсе ўмовы. Мы маем два транспартна-лагістычныя цэнтры, нашы спецыялісты працуюць на ўсіх пунктах мытнага афармлення ў рэгіёне. На тэрміналах «Мінск-Белмытсэрвіс» і «Мінск-Белмытсэрвіс-2» мы прапаноўваем кліентам сучасныя склады агульнай плошчай 28 000 метраў квадратных. Дзякуючы наяўнасці шматярусных стэлажоў, халадзільных камер, на гэтых складах могуць захоўвацца самыя розныя тавары. На тэрміналах створана ўся інфраструктура: прасторныя адкрытыя пляцоўкі для аўтамабіляў, уласны чыгуначны пад'езд, пляцоўка для захоўвання кантэйнераў і выканання пагрузачных аперацый, пункты мытнага афармлення, кафэ, гасцініца, аўтамойка. Але толькі захоўваць тавары на складах сёння ўжо неактуальна. Сучасныя транспартна-лагістычныя цэнтры — гэта пункты збору, кансалідацыі тавараў і іх поўнай апрацоўкі. У апрацоўку ўключана ўсё: адносіны да тавару, сертыфікацыйныя патрабаванні кожнай краіны, патрабаванні кліента. Правільнае афармленне дакументаў — гэта залог паспяховай перавозкі тавараў. Калі на тавар няма, напрыклад, правільна аформленай ліцэнзіі, яго не прапусцяць на граніцы і ва ўсіх будуць праблемы. Але калі лагістычны аператар застрахаваны ад любых рызык, як мы, то можна знайсці рашэнне любой праблемы.

— Як вядома, РУП «Белмытсэрвіс» мае 20-гадовы вопыт работы. А чым са зробленага можа ганарыцца Мінскі філіял?

— Прывяду цікавую статыстыку. З пачатку работы філіяла на тэрміналах апрацавана звыш 23 мільёнаў тон грузаў, аформлена больш за два мільёны розных дэкларацый. Кожны месяц тэрміналы прадпрыемства апрацоўваюць звыш 960 тысяч тон грузаў — гэта 32,5 тысячы тон кожны дзень. Штомесяц рознымі відамі транспарту перавозіцца 35 тысяч тон грузаў — гэта па 1,15 тысячы тон на дзень. Мы пастаянна развіваемся і за 20 гадоў пашырылі спіс паслуг, сфарміравалі шырокую кліенцкую і партнёрскую базу, праклалі сотні новых лагістычных маршрутаў, у дзесяць разоў павялічылі колькасць рабочых месцаў.

— Якім для Мінскага філіяла выдаўся 2020 год, улічваючы ўсе складанасці, звязаныя з пандэміяй каранавіруса?

— Сапраўды, мінулагодні вопыт быў нечаканы для многіх. Пандэмія зрабіла свой «унёсак» у развіццё партнёрскіх адносін, паўплывала на грузапаток, змяніўся спажывецкі попыт. У пачатку пандэміі мы хваляваліся, што рынак перавозак можа пацярпець ад зніжэння эканамічнай актыўнасці суб'ектаў гаспадарання, а пазней стала зразумела, што хваляваліся мы дарма. Нягледзячы на ўсе цяжкасці, у 2020 годзе Мінскі філіял РУП «Белмытсэрвіс» забяспечыў станоўчую дынаміку да ўзроўню 2019 года. Лічу, што гэта поспех, але няма мяжы дасканаласці.

Мы цесна супрацоўнічалі з дзяржаўнымі органамі і ўстановамі, якія аказвалі дапамогу іншым краінам. Актыўна працавалі над сертыфікацыяй тавараў. У мінулым годзе кампанія пашырыла спіс маркіраваных тавараў, для якіх неабходна наяўнасць абавязковага кода маркіроўкі па тэхналогіі «Datamatrіx». Для гэтага нашы транспартна-лагістычныя цэнтры і склады былі абсталяваны адпаведнымі праграмна-апаратнымі комплексамі. У 2020 годзе мы атрымалі акрэдытацыю біржавага брокера на Беларускай універсальнай таварнай біржы. Гэта дазволіла нам выступаць злучальным звяном паміж замежнымі пакупнікамі і беларускімі вытворцамі для аказання поўнага комплексу паслуг пры экспарце тавараў з Беларусі. З верасня 2020 на нашых транспартна-лагістычных цэнтрах вялікімі партыямі адгружаецца алкагольная прадукцыя, якая закупляецца ў замежных вытворцаў і дастаўляецца ўласным транспартам. Мы ж праводзім мытнае афармленне і аклейванне акцызнымі маркамі, што дазваляе фарміраваць выгадную цэнавую прапанову. У кастрычніку 2020 года Мінскі філіял РУП «Белмытсэрвіс» стаў дзяржаўным агентам авіяцыйных перавозак.

Усе гэтыя крокі адлюстраваліся ў спецыяльным рэйтынгу і дазволілі РУП «Белмытсэрвіс» увайсці ў топ-3 найлепшых эскпедытараў мінулага года па даных Асацыяцыі міжнародных экспедытараў і лагістыкі «БАМЭ».

— Аляксандр Аляксандравіч, якіх сусветных тэндэнцый у сферы перавозкі грузаў вы прытрымліваецеся?

— Асаблівую ўвагу мы звяртаем на кантэйнерныя перавозкі, якія з кожным годам набываюць папулярнасць. Мы набылі кантэйнеры, кантэйнеравозы, чыгуначныя платформы для перавозкі кантэйнераў. І я магу ўпэўнена сказаць, што ўсё гэта эфектыўна працуе і прыносіць даход. Гэта вельмі зручны спосаб перавозкі грузаў. Напрыклад, у Кітай такім чынам можна даставіць тавары за 14-16 дзён. З Беларусі тавар едзе ў Кітай, там ён выгружаецца, кантэйнер загружаецца кітайскай прадукцыяй, якая едзе далей па Кітаі ці ў Еўропу. Наша краіна вельмі зручна размешчана ў калідоры «Кітай — Еўропа», і гэта трэба эфектыўна выкарыстоўваць.

— Які від транспарту для перавозкі тавараў самы папулярны сярод вашых кліентаў?

— Для нас галоўнае — выкананне паслугі. Ёсць заказчыкі, якія ведаюць, як лепш перавозіць іх тавар. Ёсць тыя, каму трэба падабраць аптымальны спосаб. Гэта ўсё індывідуальна, а мы прапаноўваем розныя спосабы. Самы стабільны транспарт, вядома, чыгуначны: з ім практычна не здараецца форс-мажораў. У 2020 годзе мы атрымалі сертыфікат агенцтва па забеспячэнні паветраных перавозак, выдадзены Дэпартаментам па авіяцыі Міністэрства транспарту і камунікацый. Цяпер «Белмытсэрвіс» адпавядае ўсім патрабаванням і можа аказваць паслугі па авіяперавозках. Мы ўжо з'яўляемся афіцыйным агентам авіякампаніі «Белавія», супрацоўнічаем з авіякампаніямі Lufthansa, Turkіsh aіrlіnes, што дазваляе дастаўляць тавары ў любыя краіны.

— Якія новаўвядзенні з'явяцца ў рабоце Мінскага філіяла РУП «Белмытсэрвіс» з улікам прыняцця дзяржаўнай праграмы «Транспартны комплекс» на 2021—2025 гады?

— У межах Дзяржаўнай праграмы «Транспартны комплекс» плануецца ўдасканаленне чыгуначных грузавых перавозак па напрамку Кітай — Заходняя Еўропа — Кітай. Гэта адзін з самых эканамічных, надзейных і дакладных спосабаў дастаўкі вялікіх аб'ёмаў тавару на значныя адлегласці. Дзяржаўная праграмам ўключае мноства тэзісаў, сярод іх — развіццё водна-марскога транспарту. Мы развіваемся ў гэтым кірунку дзякуючы супрацоўніцтву з нашымі суседзямі — Расіяй, Украінай, Польшчай. Беларусь не мае свайго мора, але не так далёка ад яго знаходзіцца, таму мы можам перавозіць тавары і такім спосабам.

— Супрацоўніцтва з Кітаем будзе працягвацца? Як на яго паўплывала падпісанне пагаднення па далейшым развіцці лагістычнай сеткі паміж Беларуссю і Кітаем?

— Безумоўна, гэты напрамак будзе развівацца. РУП «Белмытсэрвіс» з 2016 года актыўна рэалізоўвае праекты ў межах ініцыятывы «Адзін пояс — адзін шлях» па перавозцы грузаў чыгуначным транспартам у складзе арганізаваных кантэйнерных цягнікоў, з'яўляючыся адначасова грузатрымальнікам, грузаадпраўшчыкам, суаператарам і экспедытарам. Сёння любая беларуская арганізацыя-экспарцёр можа звярнуцца ў Мінскі філіял РУП «Белмытсэрвіс» для арганізацыі адпраўкі грузу ў Кітай. Прадпрыемства аказвае поўны комплекс паслуг: пачынаючы ад заключэння здзелак куплі-продажу, фарміравання партый тавараў, атрымання неабходных дакументаў, узаемадзеяння з дзяржаўнымі органамі, заканчваючы непасрэднай дастаўкай тавараў да месца рэалізацыі.

— Як арганізоўваецца перавозка спецыфічных тавараў, напрыклад, вельмі вялікіх ці тых, якія хутка псуюцца?

— Нашы спецыялісты дэталёва вывучаюць спецыфіку кожнага тавару, неабходныя для яго афармлення дакументы. Калі патрэбна перавозіць тавар, які хутка псуецца, і кожная гадзіна мае значэнне, мы загадзя рыхтуем усе дакументы, прымаем неабходныя меры. І калі на транспартна-лагістычны цэнтр паступае тавар, ужо ўсё гатова, каб ён адразу, не губляючы час, адправіўся ў падарожжа. Быў незвычайны выпадак, калі ў Беларусь былі наладжаны пастаўкі абсталявання да ветраных электрастанцый. Яно аказалася вялізнае — каля 50 метраў у даўжыню. І патрабавалася заехаць у зону мытнага кантролю і нічога не пашкодзіць. Кіроўцы і працаўнікі ТЛЦ тады праявілі цуды манеўраў.

— Аляксандр Аляксандравіч, якія мэты і задачы на 2021 год стаяць перад Мінскім філіялам РУП «Белмытсэрвіс»?

— Мінскі філіял РУП «Белмытсэрвіс» цвёрда прытрымліваецца выбранага вектара пастаяннага развіцця і ўдасканалення інфраструктуры, узаемавыгаднага супрацоўніцтва з замежнымі партнёрамі і вядучымі айчыннымі экспарцёрамі. Прыярытэт аддаецца ўдасканаленню сістэмы аказання паслуг і павышэнню іх якасці. Працуем над ажыццяўленнем інавацыйнай праграмы аказання спецыялізаваных паслуг па мытным дэклараванні (аўтсорсінг ЗЭД). Уключэнне праграмы ў бізнес-працэсы контрагента дазваляе эканоміць на ўтрыманні ў сваім штаце спецыялістаў. Ёсць магчымасць выкарыстання «індывідуальнага пакета» мытных аперацый па фіксаванай цане. У перспектыве плануецца павялічыць колькасць адпраўленых кантэйнерных цягнікоў да чатырох разоў на месяц.

Мы зацікаўлены ў дзелавым супрацоўніцтве з любымі арганізацыямі: як айчыннымі, так і замежнымі. Мінскі філіял РУП «Белмытсэвіс» рады быць надзейны памочнікам у дасягненні максімальнага прыбытку пры мінімальных затратах. Мы шчыра дзелімся інфармацыяй аб сваёй дзейнасці на афіцыйным сайце і ў сацыяльных сетках. Мы гатовы рэалізоўваць нават самыя складаныя праекты ў межах знешнеэканамічнай дзейнасці.

Валерыя СЦЯЦКО

Загаловак у газеце: Хутка, надзейна, эфектыўна

Выбар рэдакцыі

Гараскоп

Усходні гараскоп на наступны тыдзень

Усходні гараскоп на наступны тыдзень

У пачатку тыдня да Ракаў могуць падступна падкрасціся трывогі і сумневы.

Здароўе

Як працуюць санаторныя школы-інтэрнаты для дзяцей, хворых на скаліёз?

Як працуюць санаторныя школы-інтэрнаты для дзяцей, хворых на скаліёз?

Па статыстыцы на пяць хворых дзяўчынак прыходзіцца толькі адзін хлопчык.

Рэгіёны

У якіх ўмовах працавалі медыкі ў гады вайны?

У якіх ўмовах працавалі медыкі ў гады вайны?

Подзвіг ваенурачоў адлюстроўвае выстава Брэсцкага абласнога краязнаўчага музея.

Грамадства

Што трэба ведаць тым, хто адпачывае каля вадаёмаў

Што трэба ведаць тым, хто адпачывае каля вадаёмаў

Нават пры наяўнасці на пляжы ратавальнай станцыі не варта грэбаваць элементарнымі правіламі бяспекі.