Вы тут

У Палаце прадстаўнікоў абмяркоўвалі развіццё і ўкараненне інклюзіўнай адукацыі


У Палаце прадстаўнікоў адбылася сустрэча з дэлегацыяй прадстаўніцтва Дзіцячага фонду ААН ЮНІСЕФ у Беларусі. У мерапрыемстве, акрамя дэпутатаў ніжняй палаты парламента і прадстаўнікоў ЮНІСЕФ, паўдзельнічалі супрацоўнікі Міністэрства адукацыі. На сустрэчы абмяркоўвалі развіццё і ўкараненне інклюзіўнай адукацыі, забеспячэнне правоў дзяцей з інваліднасцю і асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця. Таксама прадстаўніцтва ЮНІСЕФ унесла прапановы ў новую рэдакцыю Кодэкса аб адукацыі.


«Тэма інклюзіўнай адукацыі для асоб з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця (не толькі дзяцей, але і дарослага насельніцтва) невыпадковая. Яна вельмі важная ў рамках таго, што ў нашай профільнай камісіі на падрыхтоўцы да другога чытання знаходзіцца праект Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, у якім вельмі вялікае месца адводзіцца менавіта пытанням інклюзіўнай адукацыі. Важным з'яўляецца факт, што ў праект кодэкса ўключаны тэрміны, якія дазволяць удасканальваць ва ўстановах адукацыі ўмовы для безбар'ернага асяроддзя, для адукацыі асоб з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця і вучняў, якія маюць асаблівыя патрэбы», — сказала Ірына Рынейская, намеснік старшыні Пастаяннай камісіі па адукацыі, культуры і навуцы Палаты прадстаўнікоў.

Яна падкрэсліла, што пры падрыхтоўцы абнаўленняў у Кодэкс аб адукацыі былі вывучаны нарматыўныя дакументы па інклюзіўнай адукацыі розных краін.

«Мы сёння гаворым не аб прарыўных навацыях, а пра ўдасканаленне ўмоў, таму што ў нашай краіне за апошнія гады яны створаны. Цяпер стаіць пытанне аб іх удасканаленні. На жаль, варта адзначыць той факт, што колькасць асоб з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця не памяншаецца. Таму мы павінны гэтую катэгорыю ўключаць у адукацыйны працэс перш за ўсё са здаровымі аднагодкамі, для таго каб яны лепш сацыялізаваліся ў жыццё, адчувалі сябе паўнавартаснымі членамі грамадства», — заявіла дэпутат.

Парламентарый адзначыла, што супрацоўніцтва з ЮНІСЕФ па пытаннях інклюзіўнай адукацыі, роўнага доступу да навучання асоб з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця, абароны правоў дзіцяці ідзе не першы год у рамках праграмных дакументаў. Партнёрства, па словах Ірыны Рынейскай, нацэлена на рэалізацыю нацыянальных інтарэсаў, ахову жыцця і здароўя дзяцей у нашай краіне.

Данііл СКАРАПАНАЎ

Прэв’ю: pixabay.com

Загаловак у газеце: Роўныя магчымасці для ўсіх

Выбар рэдакцыі

Грамадства

«Сацыяльная зніжка» — каму і на што? Як купіць прадукты танней на 10 %

«Сацыяльная зніжка» — каму і на што? Як купіць прадукты танней на 10 %

На зніжку могуць разлічваць пенсіянеры, шматдзетныя сем'і і.

Палітыка

Андрэй Савіных: Якасць абраных стратэгій не правяраецца ў ідэальных сітуацыях

Андрэй Савіных: Якасць абраных стратэгій не правяраецца ў ідэальных сітуацыях

Беларускі парадак дня нікому не дае расслабіцца, час не дазваляе.

Грамадства

Экстраная дапамога. Як працуе Цэнтр аператыўнага кіравання МНС

Экстраная дапамога. Як працуе Цэнтр аператыўнага кіравання МНС

Дзяжурныя службы — вушы і вочы Міністэрства па надзвычайных сітуацыях. 

Палітыка

Пасол Беларусі ў КНР: З 1992-га тавараабарот з Кітаем вырас больш як у 130 разоў

Пасол Беларусі ў КНР: З 1992-га тавараабарот з Кітаем вырас больш як у 130 разоў

Наперадзе юбілей беларуска-кітайскіх адносін — 30 гадоў.