Вы тут

Як пытанне з дарогамі вырашаюць на Віцебшчыне?


На Віцебшчыне працягласць мясцовай сеткі дарог — каля 15 тысяч кіламетраў, яна саступае толькі Міншчыне (каля 16,1 тысячы кіламетраў). Пры гэтым у Прыдзвінскім краі рэкордная ў Беларусі колькасць населеных пунктаў — блізу 6,3 тысячы. Што зрабіць, каб дарогі ў паўночным рэгіёне, які адзіны ў краіне мяжуе адначасова з Расіяй і Еўрапейскім саюзам, былі ў добрым стане? Мясцовыя ўлады пры дапамозе профільнага міністэрства выпрацоўваюць належны алгарытм дзеянняў.


Фота: 4esnok.by

Дарожныя пытанні абмеркавалі на пасяджэнні Віцебскага аблвыканкама. Тэму, дарэчы, падказалі жыхары Падзвінскага краю. Старшыня Віцебскага аблвыканкама Мікалай Шарснёў анансаваў калектыўную «мазгавую атаку» пасля чарговай прамой тэлефоннай лініі, у якой нядаўна браў удзел. Падчас яе традыцыйна было агучана нямала дарожных праблем.

Свой уплыў сярод іншага аказваюць і кліматычныя асаблівасці Віцебшчыны. Тут узімку нярэдка вялікія маразы, потым раптоўна можа наступіць адліга, праз некалькі дзён зноў «мінус» значна ўзрасце. Рэзкія перапады тэмпературы здараюцца і вясной.

Але і ў такіх умовах, як падкрэсліў губернатар, дарожнікі імкнуцца да таго, каб дарогі былі ў належным стане. Мікалай Шарснёў падзяліўся думкамі наконт магчымасці перадачы дарог пад адказнасць аграрных холдынгаў, якія ўжо створаны. У планах развіццё моцных сельскагаспадарчых прадпрыемстваў. Такім буйным суб'ектам па сілах будзе сачыць за парадкам на дарогах, што яны выкарыстоўваюць. Безумоўна, спецыялізаваныя арганізацыі будуць браць удзел у агульнай справе.

Сярод іншага было агучана, што сёлета ў Аршанскім раёне плануецца запусціць вытворчасць асфальтавага пакрыцця. Заводаў, дзе вырабляюць аналагічны матэрыял, хапае (23 у вобласці), але наколькі эфектыўна яны працуюць? Дадзена заданне прааналізаваць іх дзейнасць і зрабіць арганізацыйныя захады.

Міністр транспарту і камунікацый Аляксей Аўраменка заўважыў, што ідэі губернатара пасля рэалізацыі стануць цікавым вопытам для пераймання. Насамрэч тая ж «дарожная кааперацыя» — вельмі нестандартны, але і шматабяцальны эксперымент. Міністр паабяцаў падтрымку ў пракладцы новых транспартных артэрый. У прыватнасці, у планах гэтай пяцігодкі ўладкаванне аб'ездаў для Полацка, Віцебска, а таксама Магілёва і Міра — агульнай працягласцю звыш 50 км.

Паводле інфармацыі Мінтранса, падчас мінулай пяцігодкі праклалі, рэканструявалі, зрабілі капітальны і бягучы рамонты на прыблізна 11,1 тысячы кіламетраў дарог. Сетка платных аўтамабільных трас была павялічана на 275 км і выключна пасля іх рэканструкцыі. У рамках рэалізацыі новай дзяржаўнай праграмы запланавана зрабіць вышэйпералічанае ўжо на 12,1 тысячы км дарожнага палатна.

Для параўнання: сетка беларускіх аўтамабільных дарог агульнага карыстання складае больш за 87 тыс. км. Пры гэтым да рэспубліканскіх адносяцца практычна 16 тыс. км, да мясцовых — каля 71 тыс. км. Шчыльнасць дарожнай сеткі — адна з самых высокіх сярод краін СНД.

Аляксандр ПУКШАНСКІ

Загаловак у газеце: Дарожны «алгарытм»

Выбар рэдакцыі

Культура

Чым сёлета будзе здзіўляць наведвальнікаў «Славянскі базар у Віцебску»?

Чым сёлета будзе здзіўляць наведвальнікаў «Славянскі базар у Віцебску»?

Канцэрт для дзяцей і моладзі, пластычны спектакль Ягора Дружыніна і «Рок-панарама».

Грамадства

Час клопату садаводаў: на якія сарты пладовых і ягадных культур варта звярнуць увагу?

Час клопату садаводаў: на якія сарты пладовых і ягадных культур варта звярнуць увагу?

Выбар саджанца для садавода — той момант, значнасць якога складана пераацаніць.

Культура

Вольга Здзярская: Для мяне мая прафесія — жыццё

Вольга Здзярская: Для мяне мая прафесія — жыццё

Актрыса НАДТ імя М. Горкага — пра шлях да сцэны і натхненне.

Грамадства

«Любоў — галоўнае, што бацькі павінны даць сваім дзецям»

«Любоў — галоўнае, што бацькі павінны даць сваім дзецям»

Тата і мама — два самыя важныя чалавекі ў жыцці кожнага дзіцяці.