Вы тут

Раім схадзіць


Фотаздымкі беларускай прыроды, Выстава пра прыгажосць чалавечага цела, Велаэкскурсія па Лошыцкім парку, Дакументалка «Левіяфан»і іншае — афіша «Звязды».


Фотаздымкі беларускай прыроды

Дзе: Галерэя «Універсітэт культуры», г. Мінск, пл. Кастрычніцкая, 1

Калі: 3-19 мая

Колькі каштуе: бясплатна

Па 19 мая ў мастацкай галерэі «Універсітэт культуры» праходзіць фотавыстава Сідзенка Людмілы «Імгненні жыцця», на якой прадстаўлены фотаздымкі беларускай прыроды, сабраныя за апошнія 10 гадоў.

Больш за ўсё Людміла любіць здымаць прыроду. Пры гэтым асаблівае задавальненне адчувае, калі атрымліваецца ўбачыць і перадаць яе рэдкі, інтымны стан, які адкрываецца далёка не кожнаму. «Што для гэтага трэба? Проста любіць...» — лічыць аўтар. І тады прырода адкрываецца, як і чалавек, тады яна гатовая прысвяціць у свае таямніцы душы. А далей справа тэхнікі.

Новы погляд на звыклыя нашаму воку віды беларускіх палёў, рэк, лясоў дазваляе адзначыць і выказаць асаблівыя тонкія моманты прыгажосці родных мясцін. Пошук новых магчымасцяў і выразных сродкаў падкрэслівае незвычайнае ў звычайным.

Прырода — гэта жывы арганізм. І каб яна раскрыла свае сакрэты, асляпіла сваёй прыгажосцю і акунула ў свет сваіх таямніц, да яе трэба падыходзіць з адкрытым сэрцам. А прыгажосць яе бязмежная, яна мяняецца з кожным новым часам года, подыхам ветру, прамянём святла.

Людміла Сідзенка — член творчага аб’яднання «Фотамастацтва», народнага фотаклуба «Мінск», творчай групы «ФотоАртСтудия „У Бирилки ...“» Працы Людмілы запрашаюць далучыцца да гэтага падарожжа. Сідзенка Людміла займаецца фатаграфіяй каля 15 гадоў. Працуе выкладчыкам камп’ютарнай графікі ў БНТУ. Нарадзілася і пражывае ў горадзе Мінску.

За час актыўнага занятка фатаграфіяй зрабіла 15 персанальных выстаў, удзельнічала ў мностве сумесных выставачных праектаў, у тым ліку і замежных (Італія, Германія, Літва, Украіна, Ізраіль, Расія), удзельнік і фіналіст фатаграфічных міжнародных і беларускіх конкурсаў, куратар розных выстаў. Пераможца шматлікіх конкурсаў, сярод іх: «Мая Беларусь», «Еўропа нашымі вачыма», «Залатая чарапаха-2019», «Арт-Мінск — 2020», «IPA −2020» і інш.

Фатаграфіі публікаваліся ў часопісах «Digital Photo», «Зямля Беларусі», «Балтыйскі Брадвей», «Sammellinse» (Германія), 4TH 35AWARDS. З’яўляецца аўтарам кнігі «Фатаграфуем і апрацоўваем здымкі з дапамогай Photoshop» і двух фотаальбомаў.


Выстава Вячаслава Бахметава «Сярэбраны альбом»

Дзе: НЦСМ, г. Мінск, вул. Някрасава, 3

Калі: па 4 ліпеня

Колькі каштуе: 6 BYN (3 BYN — льготны)

7 мая а 18:30 у Нацыянальным цэнтры сучасных мастацтваў Рэспублікі Беларусь (вул. Някрасава, 3) адкрываецца выстава Вячаслава Бахметава «Сярэбраны альбом». Глядач убачыць больш за два дзясяткі работ аўтара. «Сярэбраны альбом» — альбом маіх амбратыпаў за два гады. Гэта блізкія мне людзі, рэчы, думкі і адчуванні — мая сям’я, сябры і дом».

Па словах фатографа, прадстаўленыя творы — своеасаблівая рэфлексія да сямейных аматарскіх альбомаў фатаграфій, якія захоўваюцца ў многіх дамах і якія людзі пераглядаюць, калі збіраюцца разам падчас святаў. «Цяпер усе глядзяць у камп’ютар і тэлефоны. Хочацца, каб традыцыя рабіць сямейныя партрэты родных і проста друкаваць фотаздымкі захавалася. Такая тэхніка атрымання выяў, як амбратыпія, адсылае нас да вытокаў з’яўлення фатаграфіі і дазваляе атрымліваць унікальныя дамашнія рэліквіі».

Амбратыпія (ад старажытнагрэч. Ἀνβροτός — «бессмяротны» і τύπος — «адбітак») — варыянт мокракаладыённага працэсу, які быў вынайдзены ў сярэдзіне 1850-х гг. У выніку гэтага працэсу атрымліваецца пазітыўная выява на шкляной пласціне, зафарбаванай з аднаго боку чорнай фарбай. Працэс гэты дарагі і працяглы па часе. З прылад, акрамя фотаапарата, патрэбныя шкло, лак, посуд і рэактывы. Усе дзеянні выконваюцца за 10-15 хвілін да высыхання калодыю.

Вячаслаў Бахметаў — фатограф з Гомеля, сябра Беларускага грамадскага аб’яднання фатографаў, уваходзіць у секцыю аналагавай фатаграфіі, секцыю трэвэл-фатографаў. Займаецца альтэрнатыўнымі фатаграфічнымі працэсамі: цыянатыпіяй, гуміалейным і гумбіхраматным друкам, алейным друкам.

Куратарка праекта — Алена Данброва.

Выстава Вячаслава Бахметава «Сярэбраны альбом» працуе да 4 ліпеня 2021 года.


Выстава пра прыгажосць чалавечага цела

Дзе: Галерэя DK, г. Мінск, вул. Герцэна, 2а

Калі: 7-16 мая

Колькі каштуе: дарослыя — 7 BYN, льготны — 5 BYN

Галерэя ДК рада запрасіць вас на адкрыццё персанальнай выставы Надзеі Хмыль «Нега», якое адбудзецца 7 мая ў 19:00.

На выставе сабраны вынікі шматгадовага даследавання цела чалавека. Мастачка дзеліцца сваім бачаннем яго прыгажосці і ўнікальнасці, робячы акцэнты на яго фрагментах.

Тэма цялеснасці, ужо звыклая для гледача, у графіцы Надзеі раскрываецца пяшчотна і ярка. Некалькі жывых ліній ствараюць знаёмы вобраз: хвалюючыя выгібы цела. Акварэльныя ню транслююць энергію і радасць валодання целам, іх сакавітыя, жыццесцвярджальныя колеры распавядаюць аб свабодзе самавыяўлення.

Праца з целам — гэта заўсёды пра працэс прыняцця сябе. Надзея прапануе гледачу ўступіць у дыялог з цялесным праз бяспечнае сузіранне галізны.


Велаэкскурсія па Лошыцкім парку

Дзе: Лошыцкі парк, г. Мінск, пр-д Чыжэўскіх, 10

Калі: 8 мая, 15:00

Колькі каштуе: 15 BYN

Гэтыя алеі і паляны схаваліся ад горада на самым яго ўскрайку. Былы маёнтак Прушынскіх, знакамітая баляваннямі сядзіба графа Любанскага, месца загадкавай гібелі Ядвігі Кеневіч, сцежкі шпацыраў Вінцэнта Дуніна-Марцінкевіча, штаб па падрыхтоўцы дыверсантаў НКУС, месца сталінскіх растрэлаў і нарадаў нацысцкага штаба, база навуковых даследаванняў пад кіраўніцтвам сусветна вядомага акадэміка М. Вавілава...

У гэтай прасторы надта шмат напластаванняў, хранометры зашкальваюць, асцярожней — каб не праваліцца ў часе, машына часу рызыкуе даць збой. Цені зніклых цягнуцца тут паралельна з жывымі, блукаюць згубленымі паркавымі сцяжынамі, мільгацяць між галля старых дрэваў...

Працягласць 2,5 гадзіны. Магчымы пракат ровараў.

Запіс у групу: +375 (29) 853-57-49.


Экспазіцыя «Беларуская літаратура другой паловы ХХ ст.»

Дзе: Дзяржаўны музей гісторыі беларуская літаратуры, г. Мінск, вул. М. Багдановіча, 13.

Калі: пастаянная экспазіцыя

Дзяржаўны музей гісторыі беларускай літаратуры запрашае наведаць пастаянную экспазіцыю «Беларуская літаратура другой паловы ХХ стагоддзя».

Беларуская літаратура другой паловы ХХ стагоддзя (канец 1940-х — 2000 гг.) — з’явa нaдзвычaй шмaтгpaннaя i paзнacтaйнaя пa cвaix мacтaцкix кipyнкax, пoшyкax i нaбыткax. Літаратура гэтага перыяду вызначаецца ўваходам у сусветны літаратурны кантэкст беларускіх аўтараў і твораў.

Культурныя працэсы, у тым ліку літаратурнае жыццё, заўсёды існуюць у варунках сацыяльна-грамадскіх падзей, адлюстроўваюць іх. Літаратура адзначанага перыяду разглядаецца паводле падзелу на пакаленні творцаў, што ў значнай ступені адпавядае тым гістарычным перыядам, у якія яны прыйшлі ў літаратуру, — пасляваеннаму часу (канец 1940-х—сяр. 1950-х), хрушчоўскай адлізе (1955–1964), брэжнеўскаму застою (1964–1985), гарбачоўскай перабудове (1985–1991), станаўленню незалежнай дзяржавы (1991–2000). Кожнае з пісьменніцкіх пакаленняў па-свойму развівала жанры нацыянальнай літаратуры і ўзбагачала яе тэмамі, па-мастацку адлюстроўваючы праўду жыцця.

Асобныя інтэр’ерныя і тэматычныя комплексы пастаяннай экспазіцыі — «Студэнцкі пакой у інтэрнаце філфака», «Ленінская бібліятэка», «Каралішчавічы — Дом творчасці пісьменнікаў», «Працоўны кабінет пісьменніка», «Дзіцячая літаратура», «Тэатральны» — дапамогуць наведвальніку глыбей зразумець, у якіх варунках стваралася нацыянальная літаратура, паглыбіцца ў атмасферу пэўнага часу.

Важнай кропкай пастаяннай экспазіцыі «Беларуская літаратура другой паловы ХХ стагоддзя» з’яўляецца інтэрактыўная «Літаратурная карта Беларусі», вандроўка па якой дазваляе ўпэўніцца, што беларуская літаратура бaгaтaя нa яpкiя i caмaбытныя твopчыя iндывiдyaльнacцi пicьмeннiкaў, дaзвaляe гaвapыць пpa эcтэтычнyю вaжкacць i paзнaплaнaвacць мacтaцтвa cлoвa.


Cinemascope: адмысловы паказ дакументалкі «Левіяфан»

Дзе: Лошыцкі парк, г. Мінск, пр-д Чыжэўскіх, 10

Калі: 8 мая, 15:00

Колькі каштуе: 15 BYN

  • «Левіяфан» (Францыя, Вялікабрытанія, ЗША, 2012, 87 хв.).
  • Рэжысёры, сцэнар, аператары, мантаж: Люсьен Каста-Тэйлор, Вірынеі Паравел.

«Левіяфан», прысвечаны будням рыбалоўчага судна, абыходзіцца практычна без слоў, за выключэннем манатоннага лапатання тэлевізара ў каюце і кароткіх рэплік, якімі абменьваюцца маракі ў ходзе работы.

З першага да апошняга кадра воданепранікальная камера гуляе ролю самаадданага, закінутага ў глыбокі тыл разведчыка, абыякава фіксуе ўсе вісцаральныя — жорсткія, фізіялагічныя, неахайныя — падрабязнасці працэсу здабычы і першаснай апрацоўкі «дароў мора»: з сеткай сыходзіць пад ваду; пераадольвае марскія прасторы, куляючыся ў белай бурлівай пене; рыўкамі падымаецца з уловам на борт; бездапаможна дрэйфуе па мокрай палубе, бок аб бок з б’ецца, аганізуе рыбай; замёршы, сочыць за тым, як яе — а таксама крабаў, усялякіх малюскаў і да т.п. — сарціруюць і раскрыжоўваюць; разам з галоднымі птушкамі мітусліва кружыцца над ураджаем.

Можна быць рыбай у акіяне, якая плавае хутчэй за ўсіх; абачлівым крабам, умела пазбягаць ворагаў; дробнай рыбёшкай, якая не ўяўляе прамысловай каштоўнасці, але ўсе гэтыя твае якасці, уменні і навыкі, і радавыя, і набытыя, — нішто перад абыякавай пашчай трала, які аднойчы будзе спушчаны аднекуль зверху, каб забраць з сабой наверх, на паветра, да святла ўсіх, хто апынецца на яго шляху.

Спецыяльная згадка, намінацыя на «Залатога леапарда» і прыз ФІПРЭСІ Міжнароднага кінафестывалю ў Лакарна (2012); прэмія «Лепшы незалежны / эксперыментальны фільм» асацыяцыі кінакрытыкаў Лос-Анджэлеса (2012); прыз «За новае бачанне» Міжнароднага фестывалю дакументальнага кіно ў Капенгагене CPH: DOX (2012); прэмія «Лепшы дакументальны фільм» Міжнароднага кінафестывалю ў Эдынбургу (2012); удзельнік Міжнародных кінафэстаў у Таронта і Нью-Ёрку (2012).

Пасля паказу можна застацца на абмеркаванне / абмен уражаннямі. Усе фільмы на мове арыгіналу з рускімі субтытрамі/ Паказы праходзяць у скульптурнай зале музея з выкарыстаннем бесправадных навушнікаў. Слухаўкі выдаюцца на ўваходзе пры прад’яўленні білета, пасля заканчэння сеансу падлягаюць вяртанню. У музеі неабходна выконваць масачны этыкет.

Праект Cinemascope — першая ў Беларусі прыватная ініцыятыва, накіраваная на прасоўванне і папулярызацыю арт-кіно ва ўсёй яго разнастайнасці. Праект быў заснаваны групай аднадумцаў у 2009 годзе. Cinemascope арганізуе прэм’еры актуальных артхаусных фільмаў і класічныя рэтраспектывы, курыруе тэматычныя праграмы для культурных пляцовак і гарадскіх падзей. Cinemascope з’яўляецца членам Асацыяцыі артхаусных кінатэатраў CICAE — найбуйнейшага аб’яднання, накіраванага на развіццё разнастайнасці кінасцэны ў Еўропе.


Экспазіцыя «Чырвонка ў тыле ворага»

Дзе: Музей ВАВ, г. Мінск, пр-т Пераможцаў, 8

Калі: па 21 мая

Колькі каштуе: 10 BYN (студэнты — 7 BYN, школьнікі — 4,50)

У Беларускім дзяржаўным музеі гісторыі Вялікай Айчыннай вайны адкрылася часовая экспазіцыя «Чырвонка ў тыле ворага». Яна прымеркавана да 100-годдзя «Чырвонай змены» — адной са старэйшых беларускіх газет, якая вядзе летапіс жыцця беларускай моладзі.

«Чырвоная змена» мае сваю слаўную гісторыю. Як у мірны час, так і ў гады вайны газета заўседы заставалася разам з моладдзю. «Чырвонка» — так ласкава называлі газету супрацоўнікі рэдакцыі, а таксама яе шматлікія чытачы, юнакі і дзяўчаты.

Перыяд выдання «Чырвонкі» ў тыле ворага быў трывожным, але яркім часам. Першы такі нумар убачыў свет 31 студзеня 1943 г. у зоне дзеяння партызан Мінскага злучэння. Газета з’яўлялася друкаваным органам Цэнтральнага Камітэта і Мінскага падпольнага абкама камсамола. Рэдактарам газеты стаў вопытны журналіст Міхаіл Парфёнавіч Барашкаў, які адначасова рэдагаваў рэспубліканскую газету «Звязда». Гэта быў адзіны выпадак у гісторыі друку перыяда Вялікай Айчыннай вайны, калі рэдактар адказваў за выпуск адразу дзвюх падпольных рэспубліканскіх газет. Супрацоўнікі рэдакцыі на чале з М.П. Барашкавым рыхтавалі матэрыялы, набіралі і друкавалі газету ў складаных умовах, нават падчас рэгулярных варожых блакад.

«Чырвонка» выступала баявым арганізатарам беларускай моладзі ў тыле ворага. Яна заклікала юнакоў і дзяўчат у рады народных мсціўцаў, уздымала моладзь на барацьбу з ворагам, расказвала пра баявыя аперацыі камсамольскіх атрадаў, усяляла бадзёрасць і ўпэўненасць у перамозе. Свае творы ў газету дасылалі беларускія паэты і пісьменнікі.

Падпольная «Чырвонка» хутка стала папулярнай і любімай газетай моладзі ў тыле ворага. Яна распаўсюджвалася па ўсіх кутках акупіраванай Беларусі. Газету перадавалі з рук у рукі, зачытвалі да дзірак. Усяго ў тыле ворага было надрукавана 42 нумары «Чырвонкі», кожны з якіх быў магутным ударам па ворагу.

Аснову экспазіцыі склалі арыгінальныя нумары «Чырвонай змены» за 1943–1944 гады з фондаў музея. Дакументы, фотаздымкі, малюнкі даюць магчымасць прасачыць працэс стварэння газеты, даведацца пра лёс яе супрацоўнікаў. Наведвальнікі выставы таксама ўбачаць сцяг «Чырвонай змены» і іншыя матэрыялы, прадастаўленыя рэдакцыяй газеты «Звязда».


Выставачны праект «Пакінутая зямля» да 35-годдзя аварыі на Чарнобыльскай АЭС

Дзе: Нацыянальны гістарычны музей Рэспублікі Беларусь, г. Мінск, вул. Маркса, 12

Калі: па 23 мая

Колькі каштуе: поўны — 7 BYN; для студэнтаў — 5,5 BYN; для школьнікаў — 4 BYN

26 красавіка ў Нацыянальным гістарычным музеі Рэспублікі Беларусь пачынае работу выставачны праект «Пакінутая зямля», прымеркаваны да 35-годдзя аварыі на ЧАЭС.

У 01:23:47 26 красавіка 1986 года на 4-м энергаблоку Чарнобыльскай АЭС у 12 кіламетрах ад паўднёвай мяжы Беларусі адбыўся выбух, які цалкам разбурыў рэактар і стаў найбуйнейшай у гісторыі ядзернай энергетыкі аварыяй.

Пра аварыю, яе наступствы для Беларусі, іх ліквідацыю і дзейнасць па аднаўленні тэрыторыі, пра лёсы людзей, чыё жыццё аказалася звязаным з чарнобыльскай тэмай, на выставе «Пакінутая зямля» раскажуць шматлікія фатаграфіі і архіўныя матэрыялы.

Знаходкі этнаграфічных экспедыцый Інстытута мастацтвазнаўства, этнаграфіі і фальклору Акадэміі навук 1990-х гадоў у рэгіёны, пацярпелыя ад аварыі, прадэманструюць побыт і культуру цяпер не існых вёсак.

На выставе можна пабачыць фатаграфіі флоры і фауны Палескага дзяржаўнага радыяцыйна-экалагічнага запаведніка, які з’яўляецца месцам пражывання рэдкіх і знікаючых відаў.

Таксама на выставе «Пакінутая зямля» будуць прадстаўлены работы мастакоў Георгія Паплаўскага, Віктара Шматава і Сяргея Давідовіча-Зосіна.

 Праект падрыхтаваны сумесна з Беларускім тэлеграфным агенцтвам, Музеем старажытнабеларускай культуры Цэнтра даследаванняў беларускай культуры, мовы і літаратуры НАН Беларусі, Музеем пажарнай і аварыйна-выратавальнай справы МНС Рэспублікі Беларусь, Нацыянальным архівам Рэспублікі Беларусь, Палескім дзяржаўным радыяцыйна-экалагічным запаведнікам.

Выстава «Пакінутая зямля» будзе працаваць па 23 мая 2021 года.


Выстава памяці «Праз церні да зорак. Per aspera ad astra», прысвечаная Леаніду Шчамялёву

Дзе: Галерэя Шчамялёва, г. Мінск, вул. Рэвалюцыйная, 10

Калі: па 30 мая

Колькі каштуе: 3 BYN — для дарослых; 2,50 BYN — для студэнтаў; 2 BYN — для школьнікаў

У Гарадской мастацкай галерэі твораў Л.Д. Шчамялёва працуе выстава памяці «Праз церні да зорак. Per aspera ad astra», прысвечаная жыццю і творчасці Леаніда Шчамялёва.

Праз церні да зорак, праз намаганні да перамогі, праз цяжкасці да трыумфу — так можна сказаць пра жыццё і творчасць Л.Д. Шчамялёва, які нядаўна сышоў ад нас, але пакінуў глыбокі след у гісторыі нацыянальнай культуры.

Леанід Шчамялёў — народны мастак Беларусі, удзельнік Вялікай Айчыннай вайны, лаўрэат Дзяржаўнай прэміі Беларусі, прэміі Саюзнай дзяржавы, Мінчанін года.

А яшчэ ён — Настаўнік, які выхаваў некалькі пакаленняў беларускіх мастакоў, і вялікі Майстар пэндзля, карціны якога з поспехам экспанавалі ў Канадзе, ЗША, Францыі, Італіі, Ізраілі, Фінляндыі, Германіі, Аўстрыі, Іспаніі, а таксама набывалі вядомыя галерэі і музеі свету. Жывапісец стаіць у шэрагу тых мастакоў, творы якіх складаюць скарбніцу выяўленчага мастацтва Беларусі.

Майстар услаўляў краіну, ствараючы ўзнёслыя, паэтычныя, гераічныя вобразы роднай зямлі і яе жыхароў. Ва ўсіх залах Гарадской мастацкай галерэі твораў Леаніда Шчамялёва на выставе, прысвечанай памяці Мастака, будзе прадстаўлена больш за 90 жывапісных і графічных твораў разнастайнай тэматыкі: партрэты і нацюрморты розных гадоў, гарадскі і сельскі пейзажы, вайна і мірны час.

Сярод работ — як вядомыя творы мастака «Даваеннае дзяцінства», «Кветкі Віцебску», «Белае сонца блакітнай зімы», так і карціны, якія папоўнілі калекцыю Музея гісторыі горада Мінска ў 2020 годзе — «Белае мора» і «Па тонкім лёдзе», а таксама палотны з майстэрні Л. Шчамялёва, якія не так знаёмыя шырокаму гледачу — «Партызанскі край», «Замілаванне», «Мінчанка», «Шлюб ў царкве Марыі Магдаліны» і іншыя.

Упершыню ў рамках экспазіцыі будуць прадстаўлены фотаздымкі і дакументы з сямейнага архіва і асабістыя рэчы Майстра.


Выставачны праект «108 хвілін. Дарога ў космас»

Дзе: Нацыянальны гістарычны музей Рэспублікі Беларусь, г. Мінск, вул. Маркса, 12

Калі: па 31 мая

Колькі каштуе: поўны — 7 BYN; для студэнтаў — 5,5 BYN; для школьнікаў — 4 BYN

З 16 красавіка 2021 года ў Нацыянальным гістарычным музеі Рэспублікі Беларусь (г. Мінск, вул. Карла Маркса, 12) працуе міжнародны выставачны праект «108 хвілін. Дарога ў космас», прысвечаны 60-годдзю першага палёту чалавека ў космас.

Праект рэалізуецца сумесна з Аб’яднаным мемарыяльным музеем Ю.А. Гагарына (г. Гагарын), Смаленскім дзяржаўным музеем-запаведнікам (г. Смаленск), Навукова-даследчым выпрабавальным цэнтрам падрыхтоўкі касманаўтаў імя Ю.А. Гагарына (Зорны Гарадок), Фондам папулярызацыі пілатуемай касманаўтыкі «Космас — гэта мы!» (Зорны Гарадок), Нацыянальнай акадэміяй навук Беларусі, Музеем авіяцыйнай тэхнікі Мінскага аэраклуба ДТСААФ, іншымі ўстановамі і арганізацыямі Беларусі і Расіі пры падтрымцы Міністэрства культуры Рэспублікі Беларусь, пасольства Расійскай Федэрацыі ў Рэспубліцы Беларусь, Прадстаўніцтва Рассупрацоўніцтва ў Рэспубліцы Беларусь — Расійскага цэнтра навукі і культуры ў Мінску.

На выставе «108 хвілін. Дарога ў космас» будуць прадстаўлены ўнікальныя артэфакты, многія з якіх ніколі раней не экспанаваліся ў Беларусі. Са збораў расійскіх музеяў будуць прадстаўлены скафандр першага касманаўта Ю.А. Гагарына, бартавы часопіс першай жанчыны-касманаўта В.У. Церашковай, фатаграфіі з сямейнага архіва Ю.А. Гагарына, а таксама іншыя сведчанні першых касмічных палётаў. Важнае месца на выставе зоймуць экспанаты, якія распавядаюць пра беларускіх касманаўтаў П.І. Клімука, У.В. Кавалёнка, А.В. Навіцкага — скафандр «Сокал», элементы касмічнага рыштунку, абсталявання, узоры харчавання і г. д. Таксама на выставе будуць прадстаўлены матэрыялы аб сучаснай касманаўтыцы Беларусі і Расіі.

Мастацкая частка выставы будзе прадстаўлена графічнымі лістамі касманаўта Лявонава, скульптурамі аўтарства народнага мастака Беларусі І.Я. Міско, палотнамі заслужанага дзеяча мастацтваў Рэспублікі Беларусь М.А. Апіёка, працамі вядомага фатографа, лаўрэата міжнароднай прэміі «World Press Photo» Ю.С. Іванова.

Выставачны праект пазнаёміць беларусаў і гасцей нашай краіны з найцікавейшымі старонкамі заваявання космасу. У рамках работы выставы «108 хвілін. Дарога ў космас» будуць праводзіцца культурныя мерапрыемствы для розных катэгорый наведвальнікаў.


Выстава-атракцыён па матывах мультфільмаў Алы Мацюшэўскай

Дзе: Музей гісторыі беларускага кіно, г. Мінск, вул. Свярдлова, 4

Калі: па 1 жніўня

У выставачнай зале Музея гісторыі беларускага кіно — філіяла Нацыянальнага гістарычнага музея Рэспублікі Беларусь — у рамках святкавання 50-годдзя беларускага анімацыйнага кіно адкрылася выстава-атракцыён па матывах творчасці ветэрана беларускай анімацыі, мастака і рэжысёра Алы Мацюшэўскай.

Панараму беларускай анімацыі нельга ўявіць без самабытнага і ўнікальнага таленту мастака-пастаноўшчыка Алы Мацюшэўскай. Гэтаму майстру падуладна ўсё — і стылістыка дзіцячага малюнка ў стужцы «Лыжка для салдата», і глыбокае пранікненне ў візуальнае мысленне Марка Шагала ў карціне «Марк Шагал. Пачатак», і тонкае адчуванне эпохі Адраджэння ў фільме «Дантэ. Беатрычэ». Майстэрства Мацюшэўскай надае нашай анімацыі дыханне высокай выяўленчай культуры і нясе выразнае пачуццё стылю.

На выставе прадстаўлены аўтарскія эскізы Алы Мацюшэўскай, якія сталі асновай фаноў і вобразаў герояў амаль двух дзясяткаў мультфільмаў Студыі анімацыйных фільмаў Нацыянальнай кінастудыі «Беларусьфільм» і якія адлюстроўваюць творчы пошук аўтара, асноўныя этапы яго працы — раскадроўка (выяўленчы канспект будучага фільма), падрыхтоўчыя і стылявыя эскізы і, нарэшце, кадры з гатовых фільмаў, многія з якіх, дарэчы, адзначаны прызамі міжнародных кінафестываляў менавіта за выяўленчае рашэнне.

Арганічна дапаўняе і ўзбагачае экспазіцыю серыя гульнявых атракцыёнаў (аптычных ілюзій) на аснове кадраў і персанажаў прадстаўленых фільмаў, а таксама тэматычныя інсталяцыі і фотазона.

Пазнаёміць наведвальнікаў з багатым і шматгранным мастацкім светам Алы Мацюшэўскай, перадаць ім адчуванне святла, цяпла і радасці, якія пранізваюць яе творчасць, — так можна сфармуляваць звышзадачу ўсіх элементаў арыгінальна аформленага выставачнага праекта «Час — хуткая рака...».

На працягу працы выставы яе прадметная экспазіцыя будзе дапаўняцца экраннай — рэтраспектывай лепшых мультфільмаў Алы Мацюшэўскай.


Віцебск. Выстава майстроў «Нас з’яднала творчасць»

Дзе: Віцебскі абласны метадычны цэнтр народнай творчасці, г. Віцебск, вул. Леніна, 35А

Калі: па 22 мая

Выстава майстроў «Нас з’яднала творчасць» у межах Арт-праекта «Партрэт майстра» прысвечана творчай дзейнасці сям’і Квашко, вядучых майстроў народнай творчасці Сенненскага раёна. Дадзеная выстава з’яўляецца вынікам іх шматгадовай працы па адраджэнні народных мастацкіх рамёстваў, такіх як: вышыўка, вязанне, выцінанка, народны касцюм, жывапіс, роспіс, набіванка, кераміка.


Магілёў. Таямніца Крыжа

Дзе: Магілёўскі абласны мастацкі музей імя П. У. Масленікава, г. Магілёў, вул. Міронава, 33

Калі: пастаянная экспазіцыя

Колькі каштуе: 2 BYN — дарослы, 1 BYN — навучэнцы

У Магілёўскім абласным мастацкім музеі імя Паўла Масленікава адкрылася пастаянная экспазіцыя «Таямніцы Крыжа», прысвечаная страчанай святыні крыжа Еўфрасінні Полацкай. Зборны вобраз хрысціянскай святыні ў выглядзе галаграфічнай копіі крыжа, адроджанай брэсцкім майстрам Мікалаем Кузьмічом, вярнуўся туды, дзе выраблены Лазарам Богшам у 1161 годзе арыгінал захоўваўся з 1929 года да Вялікай Айчыннай вайны.

У музеі захаваўя ў першапачатковым выглядзе браняваны пакой, дзе калісьці захоўваўся крыж. А з дапамогай вядомага мінскага мастака Валерыя Леоніна ён ператварыўся ў касмічную прастору, у цэнтры якой лунае ў трохмерным малюнку адноўленая беларуская праваслаўная святыня. У аздабленні інтэр’еру пакоя ўжылі чорную мармуровую плітку, усталявалі сучаснае асвятленне, а галаграфічны малюнак крыжа размясцілі за спецыяльна адпаліраваны шклом. Побач з пакоем на стэндах прадстаўлена інфармацыя, фатаграфіі і дакументы, якія распавядаюць пра лёс і значэнні крыжа Еўфрасінні Полацкай для Беларусі.

Экскурсіі, музейныя заняткі — штодня (па замове).

Час працы: з 11:00 да 19:00 (каса — да 18:30).


Гомель. «Ноч музеяў-2021: Прастора / Космас паміж намі»

Дзе: Палац Румянцавых і Паскевічаў, г. Гомель, пл. Леніна, 4

Калі: 22 мая

У цяперашні час, у сілу абставінаў, усе мы вымушаныя выконваць пэўную дыстанцыю. Але адлегласць паміж намі — гэта не заўсёды разрыў і адчужэнне; можна разглядаць гэту прастору як адмысловы сусвет, свет, які мы ствараем і напаўняем тым, што, у канчатковым выніку, нас аб’ядноўвае.

Ідэя мерапрыемства «Ноч музеяў-2021: Прастора / Космас паміж намі» — гэта пераасэнсаванне дыстанцыі ў пазітыўным ключы, разгляд яе як сферы для нараджэння і развіцця творчых ідэй, пошуку агульных шляхоў, вольнага самавыяўлення, магчымасці ўбачыць свет вакол у іншым ракурсе.

Ідэя «стваральнай прасторы» будзе раскрытая ў экспазіцыйных залах цэнтральнай часткі палаца праз інтэрактыўныя зоны «Сад добрых пажаданняў», «Тварэнне прыроды і чалавека», «Першаэлементаў», «Зорка “Палын”», Мікракосмас, Свет продкаў і інш. Кампазіцыйным цэнтрам мерапрыемства стане макраінсталяцыя «Сусветнае дрэва», якая будзе створана ў Калоннай зале палаца.

«Ноч музеяў-2021» ажыве дзякуючы таленавітым мастакам, музыкам, харэографам, рэжысёрам, танцорам. Прастору / Космас паміж вамі напоўняць сваёй энергіяй і творчасцю Народная студыя сучаснага балета «Тандэм» і Народны тэатр-студыя «Класік» (Палац культуры чыгуначнікаў ім. У. І. Леніна), музыканты Гомельскай абласной філармоніі, фальклорны ансамбль Гомельскага дзяржаўнага каледжа мастацтваў імя Н.Ф. Сакалоўскага, майстры святла Цэнтра моды і прыгажосці «Хрустальная німфа», юныя таленты Гомельскага дзяржаўнага мастацкага каледжа і не толькі!


Брэст. Выстава «Краявіды» Аляксея Пагожава

Дзе: Брэсцкая цэнтральная гарадская бібліятэка ім. Пушкіна, г. Брэст., б-р Шаўчэнкі, 3

Калі: па 31 мая

«Сакавіцкі пейзаж», «Красаванне каліны блізу Спорава», «Бязмежныя прасторы», «На вадапоі», «Ростані» — рамантычныя назвы карцін Аляксея Пагожава.

Больш за 15 жывапісных палотнаў мастака прадстаўлена на персанальнай выставе «Краявіды» у «Арт-прасторы бібліятэкі».

Аляксей — вядомы ў горадзе мастак-пейзажыст. Яго персанальныя выставы «Усплёск» (2003 г.), «Тутэйшчына» (2016 г.), «Мора Герадота» (2020 г.) мелі сенсацыйны поспех сярод жыхароў горада. Ён пастаянны ўдзельнік мастацкіх выстаў творчай моладзі горада «Усе разам». У бібліятэцы Аляксей Пагожаў ужо прадстаўляў сваю фотавыставу «Brestyling».


Гродна. Графіка «Multum in рarvо»

Дзе: Фестывальны, г. Гродна, вул. Тэльмана, 4

Калі: па 22 мая

Культурны цэнтр «Фестывальны» запрашае вас пазнаёміцца ​​з персанальнай выставай мастака — графіка Антона Цыбізава. Экспазіцыя будзе даступная да 22 мая.

На выставе  прадстаўлена серыя карцін пад назвай «Multum in рarvо» ( «Шмат што ў малым») — лацінская прыказка, якая невыпадкова стала загалоўнай для серыі работ мастака-графіка Антона Цыбізава. Каштоўнасць карціны вызначаецца не памерам, а яе мастацкім зместам.

У экспазіцыі  прадстаўлены 12 работ «Multum in рarvо». Не абмяжоўваючы рамкамі назваў, аўтар прадстаўляе гледачу алегарычныя карціны для адкрытага ўспрымання і дазваляе задумацца аб многім: аб матэрыяльным і духоўным, ідэальным і рэальным; пра ролю, прызначэнне і месца чалавека ў свеце; аб сутнасці, праявах і ўзаемадзеянні мужчынскага і жаночага пачаткаў у культуры, у мастацтве, у гісторыі; аб узаемаўплыве чалавека і штучна створанага ім свету; аб праблемах развіцця чалавечай культуры.

Аб'ектамі выявы сталі вобразы мужчыны і жанчыны, змешчаныя ў нейкую ірэальную мастацкае прастору, напоўненую чароўным святлом і касмічнай цемрай, дапоўненую архітэктурнымі і прыроднымі элементамі.

Наведаўшы выставу вы адчуеце новую пастаноўку мастацкай задачы, істотна адрозную ад класічнага акадэмічнага падыходу. У яго працах вы зможаце падкрэсліць важныя назіранні аб графіцы, а шырокі спектр тэм і тэхнік ўяўляе сабой адлюстраванне таго самага ўнутранага дыялогу, які цікавіць кожнага. У іх вы акунецецся ў свет прыгожага, духоўнага. Гэтыя працы трэба бачыць і адчуваць. Бо маючы зносіны з мастаком, вы пачынаеце апускацца ў іншы свет, атрымліваючы эстэтычную асалоду.

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Ігар Петрышэка: «ЦТ — спаборніцтва, і перамога ў ім павінна быць чэснай!»

Ігар Петрышэка: «ЦТ — спаборніцтва, і перамога ў ім павінна быць чэснай!»

Сацыяльнае дыстанцыраванне і напаўняльнасць да 50 чалавек — такія патрабаванні да аўдыторый ЦТ.

Культура

22 чэрвеня 1941 года раздзяліла жыццё беларусаў на «да» і «пасля»

22 чэрвеня 1941 года раздзяліла жыццё беларусаў на «да» і «пасля»

Яны яшчэ не ведалі, што наперадзе — доўгія тры гады жыцця пад акупацыяй. 

Грамадства

Ва ўсім вінаваты... заяц. Як не падхапіць інфекцыю на прыродзе і падчас сельгасработ

Ва ўсім вінаваты... заяц. Як не падхапіць інфекцыю на прыродзе і падчас сельгасработ

Выпадак захворвання тулярэміяй зарэгістраваны ў чэрвені.