Кампанія Rakuten Viber нагадвае сваім карыстальнікам — трымальнікам банкаўскіх картак аб правілах, выкананне якіх дапаможа абараніць сябе і сваіх блізкіх ад ашуканскіх выкрутаў. Таксама кліентам цяпер даступныя дадатковыя функцыі абароны, якія можна актываваць у наладах мэсэнджара.
Не перадавайце асабістую інфармацыю невядомым кантактам у Viber.
Калі вы атрымалі паведамленне ад невядомага адпраўніка або на вашу прыладу паступіў ўваходны званок ад карыстальніка, якога няма ў вашым спісе кантактаў, ні ў якім разе не раскрывайце яму асабістыя дадзеныя. Нават калі суразмоўца называе сябе супрацоўнікам банка або прадстаўніком любых іншых арганізацый. Ўразумейце сабе раз і назаўжды — работнікі банка ніколі не будуць запытваць у карыстальніка нумар і тэрмін дзеяння карткі, CVV-і PIN-код, любыя іншыя паролі ад картак або інтэрнэт-банкінгу, прасіць ўсталяваць дадатковыя прыкладанні на тэлефон. Ведайце, банкі не прадастаўляюць свае паслугі праз Viber.
Пераканайцеся, што насупраць акаўнта брэнда ёсць сіняя галачка
Зрабіць гэта трэба абавязкова, таму што галачка — знак афіцыйнага партнёра Viber. Многія брэнды, у тым ліку банкі, маюць свае афіцыйныя акаўнты ў Viber. З іх дапамогай кампаніі могуць ажыццяўляць рассылку бізнес-паведамленняў сваім кліентам, якія папярэдне далі на гэта сваю згоду.
Аднак ашуканцы ствараюць падробленыя акаўнты брэндаў, выкарыстоўваючы лагатыпы, назвы і іншую айдэнтыку кампаніі. Каб адрозніць падроблены рахунак ад сапраўднага, трэба звярнуць увагу на некалькі важных нюансаў. Афіцыйныя брэнды адзначаны ў Viber сіняй галачкай, якая паказвае, што кампанія была праверана месенджарам і прызнана афіцыйным партнёрскім брэндам. Чат з афіцыйным бізнес-акаўнтам таксама не ўтрымлівае тэлефоннага нумара адпраўніка пад імем — у паведамленнях карыстальнікам Viber адлюстроўваецца толькі імя кампаніі. Таксама ў адпраўніка будзе свой уласны профіль (бізнес-рахунак) з інфармацыяй аб кампаніі, які часта ўтрымлівае афіцыйны лагатып, адрас і нумар тэлефона. Гэта можна праверыць, клікнуўшы на фота/лагатып адпраўніка.
Уключыце опцыю «абароны ад лішніх званкоў»
Гэтая новая функцыя стала даступная ў апошняй версіі Viber для карыстальнікаў з беларускімі нумарамі мабільных тэлефонаў і закліканая абараніць карыстальнікаў месенджара ад званкоў ашуканцаў. Каб актываваць функцыю, адкрыйце раздзел «Яшчэ», увайдзіце ва ўкладку «Налады», затым выберыце «Выклікі і паведамленні» і ўключыце тумблер насупраць пункта «Абарона ад лішніх званкоў». Пасля гэтага карыстальнік не будзе атрымліваць ўваходныя відэа- і аўдыёзванкі ад невядомых кантактаў.
Лепш заблакаваць невядомага або паведаміць аб падазроным акаўнце ў службу падтрымкі
Для блакавання карыстальніка вы можаце выбраць «Гэта спам» або «Заблакаваць»: яго рахунак будзе заблакаваны ў абодвух выпадках. Пры пэўнай колькасці адзнак карыстальнікаў аб тым, што рахунак займаецца спам-рассылкай або званкамі, гэты карыстальнік будзе заблакаваны ў Viber і не зможа больш нікога патурбаваць ў мессенджеры. Вы таксама можаце паведаміць аб падробленай старонцы ў службу падтрымкі. Для гэтага зрабіце скрыншоты нумара тэлефона, з якога з вамі звязваўся зламыснік ў Viber, і запоўніце форму зваротнай сувязі на сайце help.viber.com/ru/contact.
Паверце, гэта не складана. Вытрымліванне гэтых простых правілаў дапаможа засцерагчы сябе ад ашуканскіх нападаў.
Сяргей КУРКАЧ
Пасля значнага вясновага «хапуна», на майскія святы рынак злёгку астыў.
Псіхіка пажылых людзей часцей за ўсё не здольная да «апгрэйду».