Вы тут

Адаптацыя «асаблівых» дзяцей у грамадстве пашыраецца


У Беларусі на розных узроўнях сфарміравана сетка ўстаноў і спецыялістаў, да якіх бацькі могуць звяртацца, калі заўважаюць адхіленні або асаблівасці ў развіцці сваіх дзяцей. Пра гэта паведаміла на прэс-канферэнцыі намеснік галоўнага ўрача Мінскага гарадскога клінічнага дзіцячага псіханеўралагічнага дыспансера, галоўны пазаштатны дзіцячы псіхіятр Міністэрства аховы здароўя Вольга ЛІТВІНАВА.

Яшчэ гадоў дзесяць таму бацькі дзяцей, у якіх ёсць асаблівасці ў развіцці, прасілі ад сістэмы аховы здароўя арганізаваць больш даступную раннюю дыягностыку. Каб мамы і таты, якія заўважаюць, што ў дзіцяці нешта не так з развіццём, ведалі, куды звярнуцца. Вольга Літвінава адзначыла, што Міністэрства аховы здароўя да просьбы прыслухалася. «Навучанне спецыялістаў пярвічнага звяна носіць сістэмны характар. Гэта і разнастайныя лекцыі, семінары, вэбінары на тэму псіхічнага здароўя «асаблівых» дзяцей, і змены праграм паслядыпломнай падрыхтоўкі ўрачоў-педыятраў, неўролагаў і тых, хто непасрэдна працуе ў паліклініцы», — сказала яна.

Спецыяліст упраўлення дашкольнай адукацыі Міністэрства адукацыі Алена МУЛІЦА падчас мерапрыемства адзначыла, што Міністэрства адукацыі вельмі ўважліва ставіцца да сацыяльна-псіхалагічнай адаптацыі «асаблівых» дзяцей у грамадстве і працуе над павышэннем даступнасці і якасці адукацыйнага працэсу для іх. «Сёння можна казаць пра тое, што доступ да атрымання адукацыі забяспечаны ўсім катэгорыям навучэнцаў», — адзначыла Алена Муліца.

Сістэма адукацыі для дзяцей з асаблівасцямі ўключае як установы спецыяльнай адукацыі, так і агульнай сярэдняй і дашкольнай адукацыі, у якіх дзеці не толькі вучацца, але і атрымліваюць карэкцыйна-педагагічную дапамогу.

«Сетка ўстаноў прадстаўлена 141 Цэнтрам карэкцыйнага развіцця, 48 спецыяльнымі дашкольнымі ўстановамі для розных катэгорый навучэнцаў з парушэннямі слыху, зроку, мовы, функцый апорна-рухальнага апарату, з інтэлектуальнымі парушэннямі. У сістэме функцыянуюць 24 спецыяльныя агульнаадукацыйныя школы і 24 дапаможныя школы і школы-інтэрнаты», — дадала галоўны спецыяліст.

Акрамя таго, ва ўстановах дашкольнай і агульнай сярэдняй адукацыі створана практычна каля дзвюх тысяч спецыяльных груп, 1,5 тысячы груп інтэграванага навучання і выхавання, 167 спецыяльных класаў і больш за пяць тысяч класаў інтэграванага навучання і выхавання. Для атрымання карэкцыйна-педагагічнай дапамогі створана больш за 3,6 тысячы пунктаў карэкцыйна-педагагічнай дапамогі.

У Беларусі на сёння пражываюць каля 35,5 тысячы дзяцей-інвалідаў (з усімі тыпамі і групамі інваліднасці). Міністэрства працы і сацыяльнай абароны ў міжведамаснай рабоце па адаптацыі «асаблівых» дзяцей у грамадстве больш арыентавана на забеспячэнне сацыяльных гарантый: гэта грашовыя выплаты ў выглядзе пенсій і дапамог, дзяржаўная адрасная сацыяльная дапамога, сацыяльныя льготы і гарантыі, паслугі, забеспячэнне сродкамі рэабілітацыі. Але таксама ў сістэме Мінпрацы функцыянуюць дзевяць дамоў-інтэрнатаў для дзяцей з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця і адна ўнікальная ўстанова — Рэспубліканскі рэабілітацыйны цэнтр для дзяцей-інвалідаў. З моманту адкрыцця цэнтра ў 2000 годзе рэабілітацыю прайшлі больш чым 21 тысяча дзяцей.

«Толькі за апошнія пяць гадоў інваліднасць знятая ў 59 дзяцей — думаю, гэта паказчык вельмі нядрэнны, — адзначыла начальнік упраўлення па справах інвалідаў Міністэрства працы і сацыяльнай абароны Вікторыя ГРАЧЫХА. — Паляпшэнне стану назіраецца ў 98 працэнтаў дзяцей».

Наталля ТАЛІВІНСКАЯ

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Індыкатар жаночых праблем. Чаму ў дэкальтэ галоўнае не прыгажосць, а здароўе?

Індыкатар жаночых праблем. Чаму ў дэкальтэ галоўнае не прыгажосць, а здароўе?

Часта незразумелы «шарык» можа быць, напрыклад, фібрадэномай.

Грамадства

Калі дапамога патрэбна экстранна, яе заўсёды змогуць аказаць валанцёры Чырвонага Крыжа

Калі дапамога патрэбна экстранна, яе заўсёды змогуць аказаць валанцёры Чырвонага Крыжа

Гучны гул сірэны знянацку застаў пенсіянерку Веру Васільеўну дома.