Вы тут

Час на куплю недарагіх электрамабіляў яшчэ ёсць


Так, да апошніх дзён снежня сёлета ў нашых суайчыннікаў яшчэ ёсць магчымасць купіць электрамабіль танней на 38 %. А вось з 1 студзеня 2022 года давядзецца зноў плаціць мытную пошліну, якую ў 2020 годзе абнулілі для ўсіх краін ЕАЭС. Гэтай акалічнасцю і скарысталіся беларусы. Аўтадылеры пацвярджаюць: цяпер у іх такі ж бум на ўвоз электрамабіляў у краіну, які быў у першы месяц адмены ПДВ і мытнай пошліны.


Фота: pixabay.com

Абнуленне пошліны для краін Мытнага саюза было ініцыіравана нашай краінай. Меркавалася, што дадатковыя льготы спросцяць увоз электрамабіляў, павялічаць іх колькасць, а таксама гэта прастымулюе развіццё сэрвісу і інфраструктуры. Дадзеныя меры і далі свае станоўчыя вынікі. Калі ў пачатку 2020 года колькасць электрамабіляў у Беларусі складала каля 400 адзінак, то ў другім паўгоддзі іх колькасць павялічылася да 1600 штук. Нашы людзі адкрылі для сябе не толькі еўрапейскія і амерыканскія аўкцыёны, але таксама сталі часцей увозіць бюджэтныя кітайскія электракары.

Як адзначаюць эксперты сеткі электразаправачных станцый Malanka, разам з абнуленнем мытнай пошліны ў Беларусі быў адменены ПДВ на ўвазныя электрамабілі. Гэта дазволіла ўладальнікам эканоміць да 38 % ад кошту электрамабіля. Новаўвядзенне выклікала ажыятаж, і толькі ў першы месяц дзеяння ўказа ў краіну было ўвезена больш за 200 электрамабіляў.

«Ёсць некалькі прычын, чаму я выбраў электракар, — распавядае Дзмітрый Ляшчынскі, прадпрымальнік з Мінска. — Па-першае, я палічыў, што кошт электрычнай машыны ненашмат перавышае кошт аўтамабіля з рухавіком унутранага згарання, а з улікам таго, што электрамабіль значна больш эканамічны, выгада відавочная. Калі я прыгнаў электрамабіль у чэрвені мінулага года, у Беларусі яшчэ былі бясплатныя зарадныя станцыі. Але нават цяпер я адчуваю выгаду. Каб адкатацца на электрамабілі цэлы дзень, я трачу каля 5 рублёў. Зарадкі на гэтую суму мне хапае, каб праехаць каля 70 кіламетраў. Па-другое, я мяркую, што электратранспарт будзе надалей толькі развівацца і неўзабаве для кіроўцаў экалагічных машын прыдумаюць дадатковыя «плюшкі», накшталт бясплатнага ўезду ў цэнтр горада, як гэта зрабілі ўжо ў многіх еўрапейскіх краінах. І па-трэцяе, у нашай краіне няма праблем з зарадкамі. Я шмат езджу па абласцях і нідзе не захрасаў праз адсутнасць станцый ЭЗС».

Спецыялісты мяркуюць, што, нягледзячы на вяртанне мытнай пошліны, цікавасць да электратранспарту ў краінах ЕАЭС не спадзе. У Беларусі да 2025 года працягне дзейнічаць указ, які адмяняе ПДВ. Акрамя таго, разглядаецца магчымасць падаўжэння адмены пошліны таксама да 2025 года і шэраг іншых стымулюючых мер.

Усё гэта дае падставы меркаваць, што ўжо да 2030 года колькасць прададзеных электрамабіляў у Беларусі складзе больш за 50 % ад продажаў усіх аўтамабіляў. Пры гэтым кошт электракараў будзе зніжацца ў параўнанні з аўто з РУЗ.

Сяргей КУРКАЧ

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Сёння распачынае работу УНС у новым статусе

Сёння распачынае работу УНС у новым статусе

Амаль тысяча дзвесце чалавек збяруцца, каб вырашаць найважнейшыя пытанні развіцця краіны. 

Навука

Наколькі эфектыўна працуе сістэма інтэлектуальнай уласнасці?

Наколькі эфектыўна працуе сістэма інтэлектуальнай уласнасці?

Расказаў першы намеснік старшыні Дзяржаўнага камітэта па навуцы і тэхналогіях Рэспублікі Беларусь Дзяніс Каржыцкі.

Здароўе

У Нацыянальны каляндар плануюць уключыць новыя прышчэпкі

У Нацыянальны каляндар плануюць уключыць новыя прышчэпкі

Як вакцыны выратоўваюць жыцці і чаго можа каштаваць іх ігнараванне?

Грамадства

Курс маладога байца для дэпутата

Курс маладога байца для дэпутата

Аляксандр Курэц – самы малады народны выбраннік у сваім сельсавеце і адзіны дэпутат сярод сваіх калег па службе.