Вы тут

Інавацыі ў кніжнай прасторы: дарога ў заўтра


На пачатку восенi на пасаду дырэктара аднаго з найбольш буйных выдавецтваў краiны «Адукацыя i выхаванне» прыйшоў Валянцiн Янавiч Навагродскi. У інтэрв’ю газеце «Звязда» ён распавёў пра напрамкi работы выдавецтва, пра магчымасці, якія прыносiць выданне кніг з дапоўненай рэальнасцю для дзяцей і дарослых, падзяліўся планамi на найблiжэйшую будучыню.


— Валянцін Янавіч, раней вы ўзначальвалі вучэбна-выдавецкі цэнтр БДПУ. З улікам гэтага прафесійнага вопыту, якія задачы вы бачыце найперш як прыярытэтныя, распачынаючы працу ў «Адукацыі і выхаванні»?

— Асновай усіх калектываў у любой галіне з’яўляюцца людзі — каманда на першым месцы. Перш за ўсё, хочацца захаваць і прымножыць творчы патэнцыял супрацоўнікаў выдавецтва, нарасціць магутнасці і выйсці на якасна новы ўзровень работы, запусціць цікавыя праекты ў рэчышчы інавацыйных тэхналогій і падыходаў да выдання кніжнай прадукцыі. Галоўнае — дынаміка ў камандзе, ацэнка здольнасцей кожнага спецыяліста і перспектыўнасць праектаў. Мы накіраваныя на развіццё!

— На сайтах выдавецтва прадстаўленыя добра выдадзеныя кнігі розных жанраў: ад дзіцячых казак да гістарычных выданняў, вучэбнай і вучэбна-метадычнай літаратуры. Цi плануецца змяненне накірункаў? На чым збіраецеся будаваць акцэнты?

— Як вынікае з назвы выдавецтва, нашым прыярытэтам з’яўляюцца кнігі для дзяцей і моладзі, якія спрыяюць якаснай адукацыі і выхаванню, фарміраванню грамадзянскасцi, патарыятызму, любові да Радзімы і гонару за нашу багатую культурную спадчыну. Гэта і мастацкая, і навукова-папулярная літаратура, і, вядома, вучэбныя выданні. Азначаны вектар застанецца для нас ключавым. 

Яшчэ адзін важны элемент нашай дзейнасці — падтрымка творчых педагогаў. Менавіта ім адрасаваныя ўнікальная серыя навукова-метадычных часопісаў «У дапамогу педагогу» (яна пачыналася, як і ўсё выдавецтва, з часопіса «Адукацыя і выхаванне»), часопісы «Пралеска», «Пачатковая школа» і «Роднае слова», а таксама вучэбна-метадычная літаратура па розных прадметных галінах. Наша мэта — знайсці цікавыя ідэі, вызначыць канцэпцыю канчатковага прадукту і паспяхова ўвасобіць у жыццё.

— Якім крытэрыям павінна адпавядаць выдадзеная літаратура?

— Гэта павінны быць кнігі, напісаныя высокапрафесійнымі аўтарамі і, безумоўна, якасна выдадзеныя. Калі гаворка ідзе пра вучэбна-метадычную і вучэбную літаратуру, то самы важны крытэрый — запатрабаванасць гэтага прадукту. І вядома, адпаведнасць стандартам Міністэрства адукацыі і Міністэрства інфармацыі Рэспублікі Беларусь.

— Што, на ваш погляд, дапаможа выдавецтву атрымаць дадатковыя канкурэнтныя перавагі на кніжным рынку? На што будзе рабiцца стаўка?

— Мы развіваем вельмі перспектыўны, папулярны і сучасны напрамак — уключэнне ў кнігі і некаторыя часопісы тэхналогіі дапоўненай рэальнасці, што пры шырокай даступнасці Інтэрнэту і мабільных гаджэтаў прывабна і карысна для пакупнікоў, падпісчыкаў, калег. Скарыстацца ўсімі перавагамі iнавацыi дазваляе бясплатнае прыкладанне для мабільных прылад «AiV — ДОПОЛНЕННАЯ РЕАЛЬНОСТЬ». Пагадзіцеся, выдатна, калі юны чытач, адкрыўшы, напрыклад, падручнік па біялогіі або развіваючую кнігу пра старажытную гісторыю, пра этыкет, пра авіяцыю і паветраплаванне, можа адразу на старонках кнігі запусціць кароткі відэаролік з самалётамі або парадамі па падрыхтоўцы дзіцячага свята, агучаны ўнікальным голасам аўтара, або павялічыць і круціць 3D-макет жывёлы... Так пашыраюцца магчымасці друкаванага выдання, а зацікаўленасць чытача ўздымаецца на новы ўзровень.

У хуткім часе мы плануем запусціць новы праект i-AiV, але пра яго раскажам пазней. Пакуль яшчэ знаходзімся ў працэсе распрацоўкі.

— А як ажыццяўляецца сувязь са спажыўцамі прадукцыі выдавецтва? Ці ёсць магчымасці для зваротнай сувязі?

— Камунікацыя займае ключавую пазіцыю ў поспеху выдавецтва. Для сувязі са спажыўцамі ў нас ёсць шырокі дыяпазон інструментаў. Перш за ўсё, мы аператыўна інфармуем людзей пра навінкі і інавацыi на сайтах выдавецтва, у сацыяльных сетках (Instagram, Facebook, VK, «Одноклассники»), запрашаем на мерапрыемствы, адказваем на каментарыі і паведамленні ў сацсетках і на лісты, якія прыходзяць на пошту выдавецтва, робім масавыя рассылкі для ўстаноў адукацыі, паспяхова практыкуем выязныя прэзентацыйныя мерапрыемствы.

— Што можна зрабіць для прыцягнення таленавітых аўтараў?

— Мне падабаецца такі прынцып: «Верце ў людзей больш, чым яны самі вераць у сябе, і падахвочвайце іх тварыць!» Мы імкнёмся даць шанс як маладым і невядомым, так і дасведчаным знакамітым пісьменнікам. 

Распрацоўваем новую стратэгію заахвочвання, падтрымкi талентаў. І першым крокам стала ўрачыстае ўручэнне прэмій топ-10 самых папулярных нашых аўтараў у сегментах вучэбнай, навукова-папулярнай і мастацкай літаратуры на цырымоніі адкрыцця кніжнага магазіна выдавецтва ў ГЦ «Сталіца» 29 верасня, напярэдадні Дня настаўніка. Да гэтага свята, якое сёлета адзначылі 3 кастрычніка, выдавецтва правяло акцыю: усе жадаючыя змаглі набыць кніжную прадукцыю з 20 %-най зніжкай па прамакодзе «310».

— Ці магчымае пашырэнне тэматычнага спектру лiтаратуры, якая выходзіць у выдавецтве?

— Да вялікай сям’і дзіцячых часопісаў «Адукацыi i выхавання» нядаўна дадаліся два беларускамоўныя — «Вясёлка» і «Буся». Гэта не толькі адкрывае нам новыя гарызонты, павялічвае чытацкую аўдыторыю выдавецтва, але і накладвае дадатковую адказнасць па выхаванні юных беларусаў дашкольнага і малодшага школьнага ўзросту.

— Якіх новаўвядзенняў можна чакаць і якія сустрэчныя ініцыятывы вы б віталі?

— Для паспяховай працы выдавецтва ў нас ёсць шмат чаго. I перш за ўсё, гэта высакакласныя спецыялісты ў сферы кнігавыдання, аўтарытэтныя аўтары і сучасныя выдавецкія платформы. Актыўна працуюць нашы сайты, старонкі і групы ў сацыяльных сетках. Мы ў пастаянным пошуку новых праектаў і прымаем да разгляду ўсе ініцыятывы і прапановы. Вядома, мы вітаем з’яўленне новых імёнаў, але трэба разумець, што аўтару варта азнаёмiцца з кніжным асартыментам выдавецтва, перад тым як звярнуцца да нас. У прыярытэце — творчыя педагогі ўсіх ступеней адукацыі.

— Як, на ваш погляд, можна ўзмацніць патэнцыял навукова-метадычных часопісаў, якія выходзяць у выдавецтве «Адукацыя і выхаванне»? Што плануеце распачаць для павелічэння ахопу чытацкай аўдыторыі?

— Інфармацыйная прастора сёння насычаная і нават перанасычаная. Але часцей за ўсё ў педагога за штодзённай руцінай банальна не хапае часу для якаснага самаразвіцця, што можа адбіцца на прафесійным росце. 

Мы імкнёмся дапамагчы вырашыць гэтыя праблемы шматвектарна. Працэс уключае працу з галоўнымі рэдактарамі выданняў, павелічэнне шчыльнасці і тэмпу падачы матэрыялу з улікам эфекту «кліпавага мыслення», што асабліва важна для маладых спецыялістаў. Як паказвае практыка, высокая шчыльнасць і сцісласць тэксту папулярныя і сярод школьнікаў. Таму так запатрабаваныя нашы кнігі серый «Жывая гісторыя», «Гісторыя ў асобах», «99 захапляльных фактаў» і іншыя.

— Вы атрымалі вышэйшую адукацыю на гістфаку БДПУ. Гэта паўплывала на вашы кніжныя перавагі? Якія кнігі вы чыталі ў дзяцінстве і юнацтве, якія жанры цікавыя вам цяпер? Кнігі якіх аўтараў вы ахвотна ўнеслі б у лінейку прадукцыі выдавецтва?

— Як і многія мае сябры, я з вялікім захапленнем чытаў гістарычныя творы «Хрыстос прызямлiўся ў Гародні», «Чорны замак Альшанскі», «Дзiкае паляванне караля Стаха» Уладзіміра Караткевіча, а яшчэ — «Трэцяе пакаленне», «Пошукі будучыні» Кузьмы Чорнага, «Граф Монтэ-Крыста», «Чорны цюльпан», «Тры мушкецёры» Аляксандра Дзюма. Вельмі цікавіўся мастацкай літаратурай па тэме Вялікай Айчыннай вайны. Гэтая тэма блізкая мне і сёння.

І я з гонарам хачу паведаміць, што сумесна з Музеем гісторыі Вялікай Айчыннай вайны мы рыхтуем да выдання значны праект — «Памятныя мясціны Беларусі». Супрацоўнікі музея разам з аўтарамі і супрацоўнікамі выдавецтва стварылі ўнікальную кнігу, на старонках якой адлюстравана трагедыя беларускага народа ў ваеннае ліхалецце.

— Дзе сёння можна знайсці прадукцыю выдавецтва?

У нашых інтэрнэт-крамах, у кіёсках выдавецтва, амаль у кожнай кнігарні краіны. Найперш — у сетцы кнігарняў «Белкнігі», таксама — у «Акадэмкнізе» у Мінску. Актыўна працуем з прыватнымі кнігагандлярамі. Вельмі шмат намаганняў прыкладаем для рэкламы кнігі, да інфармавання пра нашы навінкі ў сацыяльных сетках, у электронных медыя. Сачыце за інфармацыяй, набывайце нашы кнігі, выказвайце свае меркаванні пра іх. Будзем толькі ўдзячны! 

Гутарыў Ігнат МАКСІМАЎ

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Крэпасць духу. 10 натхняльных храмаў Гродзеншчыны

Крэпасць духу. 10 натхняльных храмаў Гродзеншчыны

Гэта культурнае багацце прыцягвае ў краіну масу падарожнікаў. 

Грамадства

Як правільна аднаўляцца пасля COVID-19?

Як правільна аднаўляцца пасля COVID-19?

Нават у лёгкай форме перанесеная каранавірусная інфекцыя не праходзіць для арганізма бясследна.

Грамадства

Як навучыць дзіця рацыянальна карыстацца грашыма? Парады псіхолага

Як навучыць дзіця рацыянальна карыстацца грашыма? Парады псіхолага

Дзіцяці абавязкова трэба ведаць: Што такое грошы? Навошта яны патрэбны?