Вы тут

Дзе ў Беларусі можна купіць тканіну з воўны новазеландскіх мерыносаў


Ці вядома вам, колькі часу праходзіць з моманту запуску сыравіны ў тэхналагічны працэс да атрымання палатна, з якога потым пашыюць сукенку або касцюм? На гэта нават з улікам найноўшых тэхналогій патрабуецца 60 дзён, калі гаворка ідзе аб натуральнай тканіне. Даўней прадзенне і ткацтва былі аднымі з самых складаных прафесій. У нашы дні гэты факт не змяніўся.


У цэхах ААТ «Камволь» устаноўлены станкі ад вядучых вытворцаў абсталявання для тэкстыльнай прамысловасці.

— У тэкстыльнай прамысловасці нават самыя сучасныя лініі пакуль нідзе ў свеце не ўдалося цалкам рабатызаваць, — кажа генеральны дырэктар ААТ «Камволь» Ірына Грыгар'ян. — У нашай сферы вытворчасці важныя людзі, ад прафесіяналізму якіх залежыць канчатковы вынік.

Не пагрозы, а магчымасці

— Рынак вытворчасці натуральных тканін сёння знаходзіцца ў складаных умовах. Ваўняная і паўваўняная тканіны — гэта ў першую чаргу дарагое і статуснае дзелавое адзенне, — распавядае кіраўнік. — Ва ўмовах пандэміі, калі многія перамясціліся з офісаў у кватэры, попыт на гэты асартымент скараціўся. Па выніках 2020 года на ўсіх сусветных рынках аб’ёмы па гэтай прадукцыі ўпалі больш чым у два разы. Але нягледзячы на гэта продаж тканін «Камволь» у вартасным выражэнні ў мінулым годзе вырас да 113%. Мы не проста ўтрымалі свае пазіцыі, мы дадалі 13%, што ва ўмовах пандэміі было вельмі складана.

— Сёння ідзе перадзел рынку тэкстыльных вырабаў, — падкрэслівае начальнік упраўлення знешнеэканамічнай дзейнасці і маркетынгу прадпрыемства Юлія Грынчык. — І «Камволь» уключыў як знешнія, так і ўнутраныя рэсурсы. А яны ёсць — дзякуючы нядаўна завершанай мадэрнізацыі вытворчасці. Гэта дало нам добры патэнцыял для ўтрымання пазіцый і росту. Цяпер важна не проста вырабіць прадукт, ён павінен быць вельмі высокай якасці і — з пэўнай цаной. Пры тым, што кошт сыравіны ў бягучым годзе вырас па асобных пазіцыях на 30%.

На сённяшні дзень, падкрэслівае спецыяліст, аб’ёмы продажаў тканін ААТ «Камволь» на экспарт ужо склалі ў натуральным выражэнні 127% да ўзроўню мінулага года.

— Гэта праца ўсяго калектыву — па аптымізацыі выдаткаў, лагістыкі, сферы паслуг. У існуючых умовах страціць пакупніка можна за адзін дзень, а на тое, каб яго вярнуць, могуць сысці гады.

Новыя выклікі, якія з’явіліся з прычыны сусветнай пандэміі, на «Камволі» разглядаюць не толькі як пагрозы, але і як магчымасці. Так, адным з рашэнняў стала дыверсіфікацыя вытворчасці.

— Многія вытворцы сёння шукаюць смесавыя, хімічныя, сінтэтычныя тканіны. Перш іх выраблялі ў Кітаі, сёння гэтыя кліенты прыйшлі да нас. Яшчэ летась мы зразумелі, што тут ёсць вялікі патэнцыял. У нашых цэхах ужо выпушчана 400 тысяч метраў тканін новых асартыментаў. Адсюль — рост продажаў у натуральным выражэнні за 9 месяцаў 2021 года на экспартныя рынкі: Расійская Федэрацыя — 129,4%, Казахстан — 282,3%, Малдова — 228,6%, Азербайджан — 166,3%,, Украіна — 108,9%, Польшча — 198,1%.

Крызіс натхніў на пошукі новых падыходаў да вытворчасці натуральных тканін і пашырэння асартыменту, адзначае кіраўнік ААТ «Камволь».

— Мы выпусцілі лінейкі тканін у шырокіх каляровых рашэннях — ад светлых, нюдавых тонаў да цёмных колераў і моднай зялёнай гамы. І зрабілі гэта вельмі аператыўна. Пры гэтым наша якасць нязменна застаецца на самым высокім узроўні.

Злучальныя ніці

Будаўніцтва камбіната пачалося ў 1955 годзе. Першапачаткова магутнасці былі разлічаны на 10 млн. метраў, аднак у 1981 годзе прадпрыемства значна павялічыла аб’ёмы вытворчасці, дасягнуўшы лічбы 22 млн. метраў. Камбінат уваходзіў у шэраг самых буйных тэкстыльных прадпрыемстваў свету. Але з цягам часу ўмовы працы мяняліся, мяняліся і рынкі. Паступова тэхналогіі і абсталяванне састарэлі, тэкстыльны камбінат прыходзіў у заняпад.

— Новае дыханне «Камволь» атрымаў пасля наведвання прадпрыемства Прэзідэнтам Рэспублікі Беларусь Аляксандрам Лукашэнкам у 2012 годзе. З таго часу камбінат перабудавалі на 99%, сёння ў абноўленых цэхах устаноўлены станкі ад вядучых вытворцаў абсталявання для тэкстыльнай прамысловасці (інвестыцыі ў абсталяванне склалі 48 млн еўра), — распавядае Ірына Грыгар’ян. — ААТ «Камволь» ідзе ў нагу з часам і на сённяшні дзень можа прапанаваць пакупнікам шырокі асартымент натуральных тканін на любы густ.

Пачынаючы з 90-ых гадоў тканіны ААТ «Камволь» вырабляюцца па італьянскіх тэхналогіях, у распрацоўцы якіх прымалі ўдзел тэхнолагі аднаго з вядучых тэкстыльных брэндаў Італіі з сусветным імем — Marzotto.

У 2016 годзе на прадпрыемстве была ўдасканалена тэхналогія вытворчасці, устаноўлена сучаснае абсталяванне прэміум-класа еўрапейскіх марак.

— У вытворчасці тканін ААТ «Камволь» выкарыстоўваецца поўсць аўстралійскіх і новазеландскіх мерыносаў. Мы адны з першых у СНД пачалі працаваць з гэтым высакаякасным матэрыялам, — распавядае кіраўнік прадпрыемства.

Пасля праведзенай на прадпрыемстве буйной мадэрнізацыі пры дапамозе вядомых турэцкіх тэхнолагаў стала магчымай вытворчасць супертонкіх тканін бізнес-класа серыі Super120’s-140’s. Тканіны з такой маркіроўкай выглядаюць высакародна і вытанчана.

— Для вытворчасці элітнай лінейкі тэкстылю камбінат выкарыстоўвае мерыносавую воўну з Новай Зеландыі, Аўстраліі і Аргенціны таніной ад 16 да 20 мікрон. Для параўнання, таніна чалавечага воласа складае ад 50 да 100 мікрон, — удакладняе Ірына Вітальеўна.

— Праблемай сённяшняга дня з’яўляецца востры недахоп кваліфікаваных спецыялістаў і працоўнага персаналу. Таму мы вымушаныя працаваць у інтэнсіўным рэжыме, часам узнікае неабходнасць арганізоўваць працоўныя суботы і падоўжаныя працоўныя дні, — адзначае дырэктар ААТ «Камволь». — 70% нашай прадукцыі сыходзіць за межы Беларусі. У асноўным гэта краіны СНД, і Расія тут займае долю каля 80%. Але мы таксама выйшлі на рынкі Сербіі і Польшчы, Грузіі, Кувейта, Кіпра. Новыя рынкі прырастаюць не так хутка, як нам таго хацелася б, але мы пастаянна працуем у гэтым кірунку.

Адным з найважнейшых інструментаў напрацоўкі новых сувязяў у сферы лёгкай прамысловасці, безумоўна, з’яўляюцца выставы. Летась пандэмія пазбавіла вытворцаў гэтай магчымасці. Паступова, адзначае суразмоўца, дзелавое жыццё вяртаецца ў нармальнае рэчышча. І адным з дасягненняў калектыў ААТ «Камволь» лічыць удзел прадпрыемства ўжо ў пяці буйных замежных выставах за апошні час.

— У тым ліку ўпершыню нашы тканіны былі прадстаўлены на London Textile Fair. Асаблівую падзяку хочацца выказаць нашаму пасольству ў Вялікабрытаніі і асабіста надзвычайнаму і паўнамоцнаму паслу Рэспублікі Беларусь у Злучаным Каралеўстве Максіму Ермаловічу, — кажа суразмоўца. — Выстава вельмі цікава пабудавана канцэптуальна. Нягледзячы на тое, што ў ёй прымаюць удзел брэнды з сусветнымі імёнамі — Tommy Hilfiger, Vivienne Westwood, Nike, Lacoste, Gucci, удзельнікі знаходзяцца ў роўных умовах: памеры стэндаў для ўсіх аднолькавыя. Зацікавіць можна толькі сваёй прадукцыяй. Скажу без ілжывай сціпласці: мы мелі поспех і набылі дадатковую ўпэўненасць, што наша прадукцыя вартая ўвагі вядучых дызайнераў.

Ці гэта па кішэні?

Можа скласціся ўражанне, што ААТ «Камволь» у першую чаргу зацікаўлены ў экспартных кліентах. Але гэта не дакладна: найважнейшым для калектыву прадпрыемства застаецца беларускі пакупнік.

— Больш дэталёвую ўвагу ў гэтым годзе мы ўдзяляем канчатковаму спажыўцу. Адкрываць крамы пачалі нядаўна, але ў нас ужо працуе 4 уласных крамы. Першую адкрылі ў Брэсце. Гэта буцік дзелавога жаночага і мужчынскага адзення. Таксама ў 2020 годзе быў адкрыты гандлёвы дом «Камволь-Брэст» з мэтай наблізіцца да прадпрыемстваў «швейнай сталіцы». У Мінску мы прадстаўлены ў ГЦ «Сталіца» і ў адным з гіпермаркетаў «Карона» — на вуліцы Дзянісаўскай. Таксама наш асартымент можна знайсці ў ЦУМе, ГУМе, ГД «На Нямізе», сетцы «Кірмаш». А ў бліжэйшы час адкрыем вялікую краму непасрэдна на прадпрыемстве — пакупніку будуць прадстаўлены калекцыі тканін, лінейка дзелавых мужчынскіх касцюмаў пад брэндам LEMONGRASS і жаночая калекцыя Kamvol Сollection, — адзначае генеральны дырэктар ААТ «Камволь».

Мінскім тэкстыльшчыкам ёсць што прапанаваць спажыўцу. Да надыходзячага халоднага сезона распрацавана калекцыя так званых «пальтовых» тканін з складам ад 80% воўны, якія маюць мяккую аксаміцістую структуру — ідэальны варыянт для паліто і цёплых дзелавых касцюмаў.

— Гэтая калекцыя мела вялікі поспех на нядаўняй Міжнароднай выставе тэкстылю ў Маскве, — кажа Ірына Вітальеўна. — І ў цэлым нашы тканіны вылучаліся якасцю і актуальнай каляровай гамай. Яны натуральныя, гіпааллергенные і гіграскапічныя, і пры гэтым дзякуючы сучасным тэхналогіям вытворчасці маюць мінімальную змінаемасць.

Яшчэ адна новая калекцыя — лінейка лёгкіх ваўняных і паўваўняных тканін у нюдавых адценнях і модных колерах сезона 22/23.

— Да нядаўняга часу ваўняныя тканіны ў айчыннага спажыўца асацыяваліся толькі з зімой, — распавядае суразмоўца. — Але сёння стылісты прапануюць выкарыстоўваць тонкую поўсць для летніх касцюмаў. Не кажучы ўжо пра тое, што дзелавыя касцюмы з воўны выглядаюць дорага і стыльна і не губляюць свой выгляд доўгія гады.

Дарэчы, аб коштах. Каму па кішэні тканіны ад «Камволь»?

— Для беларускага спажыўца мы трымаем кошты на ўзроўні сусветных вытворцаў аналагічнай прадукцыі з сінтэтычных тканін, — падкрэслівае дырэктар. — Улічваючы рост коштаў на хімічную сыравіну, цана нашых ваўняных тканін цалкам даступная: мы прапануем пакупніку дарагую новазеландскую і аўстралійскую поўсць ад 6, 5 долараў за метр, у той час, як сярэднесусветная цана на сінтэтычную полівіскозу сёння можа складаць і 5, 5 даляраў.

Аб сацыяльнай адказнасці

Ёсць і яшчэ адзін аргумент на карысць выбару натуральнай тканіны.

З хуткім развіццём хімічных тэхналогій людзі забыліся на тое, што ў тэхналагічных рэвалюцый ёсць не толькі плюсы, але і мінусы. Пры куплі тавараў мы лічым цану прадуктаў, не ўлічваючы выдаткі на ўтылізацыю вырабаў з хімічных матэрыялаў, якія адслужылі свой тэрмін. Сінтэтыку вельмі дорага утылізаваць, пры гэтым сінтэтычная адзенне хутка губляе выгляд. Таму заходнія брэнды так актыўна сыходзяць у трэнд эка. У розумах айчынных спажыўцоў пакуль гэты прынцып не сфармаваўся, і сацыяльную адказнасць наўрад ці можна назваць адным з рухаючых механізмаў, якія падахвочваюць зрабіць куплю. Але гэта абавязкова прыйдзе і да нашага спажыўца. Пандэмія прымусіла кожнага задумацца аб такіх важных рэчах, як экалогія і ўласнае здароўе. І вельмі многія ўжо ўсвядомілі, што бюджэт варта пераарыентаваць на куплю здаровага, экалагічнага адзення, як і прадуктаў харчавання і прадметаў побыту. Ды і эканамічна выгадней набываць якасныя касцюмы, якія выглядаюць стыльна не адзін сезон.

— Мы пераканаліся, што, аднойчы купіўшы касцюм з натуральнай воўны, спажывец заўсёды вяртаецца. Я сама з велізарным задавальненнем нашу вопратку з калекцый, вырабленых ААТ «Камволь», — дзеліцца Ірына Вітальеўна. — Прычым гэта не эксклюзіўны дызайн, а прадукт даступны кожнаму.

Сёння на «Камволі» працуе дызайн-цэнтр пад кіраўніцтвам вядомага дызайнера Эльвіры Жвікавай — крэатыўная прастора, якая аб’яднала моду і тэхналогіі. Там выпускаюць вырабы пад брэндамі Kamvol Collection і LEMONGRASS — стыльныя, крэатыўныя, зручныя мадэлі мужчынскага і жаночага адзення з лепшых тканін вытворчасці ААТ «Камволь» па італьянскіх тэхналогіях. Нюансамі тэхналогіі і тонкасцямі пашыву з беларускімі дызайнерамі падзяліўся італьянскі куцюр’е.

«Камволь» запрашае

— Нягледзячы на тое, што на прадпрыемстве працуе абсталяванне лепшых сусветных вытворцаў, важным складнікам нашага поспеху застаюцца веды і вопыт нашых людзей, — падкрэслівае генеральны дырэктар.

Ірына Грыгар’ян кажа, што прадпрыемства магло б выпускаць больш высакакласнай тканіны — попыт ёсць і ў краіне, і за яе межамі. Не хапае ... рабочых рук.

— Вельмі патрэбныя кваліфікаваныя кадры. Магчымасці абсталявання каласальныя, засталося ўкласці намаганні.

Дарэчы, у найбліжэйшай будучыні прадпрыемства ўключыць у сябе яшчэ адну вытворчасць — ААТ «Сукно». Яго цэхах таксама спатрэбяцца дасведчаныя кадры.

Сёння «Камволь» гатовы навучыць кожнага, хто хоча набыць новую прафесію і адказна падыходзіць да працы. На прадпрыемстве працуе сістэма навучання і павышэння кваліфікацыі. Калектыў фабрыкі штогод папаўняецца маладымі спецыялістамі, сярэдняя зарплата на прадпрыемстве — 1000 рублёў.

— У нашай краіне лічыцца, што вытворчасць тканіны — праца для жанчын. У заходніх і ўсходніх краінах, наадварот, большая частка калектыву прадзільных і ткацкіх фабрык — мужчыны. У нас ёсць тэхналагічныя лініі, якія патрабуюць мужчынскіх рук. Так што запрашаем і мужчын, і жанчын. Са свайго боку можам прапанаваць цалкам абноўлены сацпакет, стабільную зарплату і працу ў маладым калектыве з неабмежаванымі магчымасцямі кар’ернага росту.

Дзіяна РОНІНА

Выбар рэдакцыі

Спорт

«Нават праз 40 гадоў сямейнага жыцця рамантыка застаецца...»

«Нават праз 40 гадоў сямейнага жыцця рамантыка застаецца...»

Інтэрв'ю з алімпійскім чэмпіёнам па фехтаванні.