Вы тут

Што трэба ведаць пра правілы выратавання ў спёку?


Правілы выратавання ў спякоту рана ці позна, але бываюць актуальнымі для нашай краіны кожным летам, калі на некалькі дзён, а то і больш усталёўваецца гарачае і сухое надвор'е. У такія дні мы адчуваем стомленасць і прыгнечанасць.


Варта адразу адзначыць, што знясільвае і адмоўна дзейнічае на арганізм не сама спякота, а яе працягласць. Доўгая гарачыня стварае стрэс для чалавечага арганізма, якому прыходзіцца ўключаць свае сілы для кампенсавання спёкі, а сілы маюць уласцівасць вычэрпвацца, тлумачаць спецыялісты. Спякота небяспечная сонечным і цеплавым ударамі, а таксама пагоднай гіпаксіяй, калі ўзровень кіслароду, які змяшчаецца ў паветры, значна зніжаецца. Дыхаць такім паветрам цяжка, арганізм рэагуе з'яўленнем дрымотнасці і слабасці.

А спякота ў горадзе — увогуле выпрабаванне не для слабых. Некаторыя людзі з вялікай цяжкасцю пераносяць высокія тэмпературы, у душным мегаполісе гэта яшчэ складаней.

Каб захаваць добрае самаадчуванне ў такія дні, існуе некалькі простых рэкамендацый.

Пажадана некалькі разоў на дзень прымаць душ і насіць вопратку з экаматэрыялаў. Адзенне для лета павінна быць з натуральных тканін — віскозы, шоўку, лёну і бавоўны. Апранайце на вуліцу толькі лёгкую вопратку светлых тонаў. У спякоту лепш насіць галаўны ўбор — панаму, саламяны капялюшык, хустку, бандану.

Каб хутка асвяжыць твар і рукі, насіце з сабой балончык з тэрмальнай вадой або пульверызатар з мінеральнай вадой. Таксама карысна змочваць вобласць патыліцы. Старайцеся адмовіцца ад моцнага макіяжу. Мінімуму касметыкі — тушы і бляску для вуснаў — у спякоту будзе цалкам дастаткова. Выкарыстоўвайце ачышчальныя і асвяжальныя сродкі для догляду скуры.

Для мыцця галавы ў гарачае надвор'е можна выкарыстоўваць танізуючыя шампуні з утрыманнем экстрактаў мяты, эўкаліпту або грэйпфруту. На працягу дня можна ўціраць у віскі кропелькі ментолавага масла, гэта дапаможа вярнуць адчуванне прахалоды і свежасці.

У гарачае надвор'е ўзмацняецца потааддзяленне, а з потам у арганізме губляюцца мікраэлементы і солі. Для папаўнення солевага балансу ўжывайце лёгказасваяльную, багатую мінеральнымі рэчывамі і вітамінамі ежу, аддавайце перавагу гародніне і садавіне. Прымаць ежу пажадана невялікімі порцыямі, пазбягаючы пераядання.

Значна скараціце або зусім адмоўцеся на час ад цяжкіх прадуктаў, такіх як мяса. Разам з мяснымі прадуктамі выключыце тлустае і вострае, паколькі гэтая ежа яшчэ больш разагравае арганізм, і высокая тэмпература пераносіцца значна цяжэй. Устрымайцеся ад ужывання алкагольных напояў і піва, выключыце або звядзіце да мінімуму курэнне.

Фота: pixabay.com

Каб здаволіць смагу, піце натуральную чыстую ці мінеральную ваду маленькімі глыткамі. Для нармалізацыі артэрыяльнага ціску можна выпіваць шклянку астуджанай зялёнай гарбаты або шклянку свежавыціснутага соку сельдэрэю ў дзень. У спякоту не варта ўжываць салодкія сокі: праз некалькі хвілін смага будзе яшчэ мацнейшай. Таксама пажадана выключыць газаваныя напоі. Рэкамендаваная тэмпература пітной вады, гарбаты, напояў — 12—15 °С.

Дома або на рабоце карыстайцеся вентылятарамі. Пажадана, каб яны дзьмулі ў розных напрамках, таму лепш за ўсё паставіць два. Калі вы карыстаецеся кандыцыянерамі, выбірайце тэмпературу 18—24 °С. Прастору вакол працоўнага месца карысна злёгку апырскваць вадой з пульверызатара.

Дома як мага часцей праводзьце вільготнае прыбіранне памяшканняў. Для падтрымання ў кватэры высокай вільготнасці можна паставіць у кожным пакоі па вялікай ёмістасці з вадой, накрыць батарэі вільготнай тканінай, напоўніць ванну прахалоднай вадой. Ложак засцілайце лёгкай бялізнай. Выдатны варыянт для добрага сну ў летнюю ноч — шаўковая пасцельная бялізна. Яна застанецца прыемна-прахалоднай усю ноч.

Ратуючыся ад спёкі дома ў кватэры, звярніце ўвагу на колер вашых штор на вокнах. Светлыя шторы адштурхоўваюць сонечныя прамяні, а цёмныя паглынаюць і награваюцца, аддаючы цяпло ў пакоі. Каб знізіць тэмпературу ў памяшканні на некалькі градусаў, заклейце шкло вокнаў спецыяльнай плёнкай-святлафільтрам.

У спякоту рэкамендуецца таксама абмежаваць фізічныя нагрузкі. Паспрабуйце на некаторы час адмовіцца ад заняткаў на трэнажорах і бегавых дарожках. У такое надвор'е лепш за ўсё займацца практыкаваннямі, якія ўзбагачаюць арганізм кіслародам: дыхальнай гімнастыкай, пілатэсам, ёгай. Таксама карысна хоць бы два-тры разы на тыдзень хадзіць у басейн.

У спёку старайцеся не выходзіць на вуліцу ў дзённыя гадзіны, калі сонца знаходзіцца ў зеніце. Калі вам усё ж даводзіцца выходзіць у горад, то старайцеся выбіраць для маршруту зацененыя месцы, там, дзе больш дрэў, а таксама карыстайцеся парасонам — ён ратуе не толькі ад дажджу, але і абараняе ад сонца.

Як пазбегнуць цеплавога ўдару

  • Падчас работы ва ўмовах павышанага цеплавога рэжыму варта кожную гадзіну рабіць кароткачасовыя перапынкі і выбіраць прыдатнае спецадзенне.
  •  Пазбягайце павышанай фізічнай актыўнасці і пасіўнага знаходжання пад прамым сонечным святлом з 11.00 да 16.00.
  •  Пазбягайце працяглага знаходжання на сонцы без галаўнога ўбору.
  • Пры змене кліматычнага пояса на больш спякотны неабходна піць больш вадкасці (сокаў, адвараў, а лепш за ўсё — звычайнай вады), але толькі з тых інгрэдыентаў, якія не валодаюць мачагонным або патагонным эфектам.
  • Калі вам прызначаны лекавыя прэпараты, пракансультуйцеся з урачом, ці не могуць яны ўплываць на ўстойлівасць арганізма да тэмпературных перападаў.
  • Ніколі не пакідайце машыну на сонцы. Калі ўсё ж гэта здарылася, не сядзіце ў гарачым салоне больш за 10 хвілін.
  • Калі дарослыя ў стане самі падумаць пра ўласнае здароўе, то асновай прафілактыкі цеплавога ўдару ў дзіцяці з'яўляецца ўвага і асцярожнасць яго бацькоў. Правільна падбірайце дзіцяці вопратку, сачыце за тым, што яно есць і п'е. Каб пазбегнуць цеплавога ўдару ў дзіцяці, старайцеся гуляць з ім у цені, а яшчэ лепш выходзіць з дому выключна раніцай і ўвечары.

Выбар рэдакцыі

Грамадства

«Экі­пі­роў­ка» вы­дат­ні­ка. Як сэ­ка­но­міць гро­шы і нер­вы?

Апошні летні месяц (асабліва другая палова жніўня) для бацькоў школьнікаў заўсёды праходзіць пад дэвізам «Збіраемся ў школу!».

Грамадства

Хлебаробы ў пагонах. Ваеннаслужачыя дапамагаюць ва ўборцы збожжа і ўносяць важкі ўклад у харчовую бяспеку краіны

Хлебаробы ў пагонах. Ваеннаслужачыя дапамагаюць ва ўборцы збожжа і ўносяць важкі ўклад у харчовую бяспеку краіны

Падчас жніва ўсе, хто задзейнічан ва ўборачнай кампаніі, часова становяцца хлебаробамі.