Вы тут

Выступленне Старшыні Савета Рэспублікі на закрыцці восьмай сесіі


Выступленне Старшыні Савета Рэспублікі Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь Качанавай Н. І. на закрыцці восьмай сесіі Савета Рэспублікі сёмага склікання


Паважаныя члены Савета Рэспублікі!

Паважаныя калегі!

Сучасны свет уступіў у асаблівую гістарычную фазу з уласцівымі ёй жорсткімі, а часам проста нечалавечымі законамі. Нормы міжнароднага права і прынцыпы дыпламатыі не працуюць, сыходзяць у забыццё гуманістычныя ідэалы. Імкліва нарастаюць усеагульны недавер, агрэсія і нянавісць. Паўсюдна абвастраецца барацьба за рэсурсы, якія гарантуюць краінам і народам іх права на будучыню.

Мы з вамі з’яўляемся відавочцамі таго, аб чым неаднаразова гаварыў наш Прэзідэнт, паважаны Аляксандр Рыгоравіч Лукашэнка, — сусветная барацьба дабра і зла не скончылася, цяпер яна знаходзіцца на чарговым вітку. Аднапалярнаму светаўладкаванню прыходзіць канец, а чалавецтва ўжо стаіць на беразе новых геапалітычных плыняў.

З кожным днём становіцца ўсё больш відавочным, што ў свеце ёсць сілы канструктыўныя, а ёсць — дэструктыўныя, якія не хочуць пабудаваць справядлівую супольнасць свабодных нацый. Яны хочуць усё пакінуць па-старому, каб цяперашняя несправядлівая, так званая дэмакратычная ці ліберальная, сістэма захоўвалася і квітнела.

Па волі лёсу, размяшчаючыся ў цэнтральнай частцы Еўропы, Беларусь выступае тым самым скрыжаваннем, якому прыгатавана доля быць балансірам інтарэсаў дзвюх цывілізацый.

Праявамі гэтага з’яўляюцца не толькі з пастаяннай упартасцю ўводзімыя санкцыі і абмежавальныя меры, накіраваныя на разбурэнне сацыяльна-эканамічнай стабільнасці ў нашай краіне. Гэта — і адкрытыя спробы справакаваць нас на адкрытае супрацьстаянне, развязаць на шматпакутнай беларускай зямлі чарговае ўзброенае супрацьстаянне.

Усё гэта — абсалютна неабгрунтавана і неадэкватна той міралюбівай добрасуседскай сяброўскай палітыцы, якую заўсёды праводзіла і праводзіць Беларусь у дачыненні да іншых краін і народаў.

Перакананая, што ў сучасных рэаліях асабліва важна рабіць усе неабходныя меры па патрыятычным выхаванні беларускага грамадства, захаванні гістарычнай праўды і нашай народнай памяці, цэнтральнае месца ў якой займаюць падзеі Вялікай Айчыннай вайны.

У сувязі з гэтым бачыцца важным ініцыяванне і правядзенне маштабных мерапрыемстваў па гістарычнай праблематыцы, такіх як, напрыклад, міжнародная парламенцкая канферэнцыя «Вялікая Перамога, здабытая адзінствам» або круглы стол «Беларусь — наш агульны дом: адзінства нацый і пакаленняў» у рамках Фестывалю нацыянальных культур. Безумоўна, гэтыя добрыя пачаткі павінны ўзбагаціць парламенцкія традыцыі па рэалізацыі ідэалогіі беларускай дзяржаўнасці.

Ужо сёння мы павінны пісаць праўдзівую гісторыю сучаснай Беларусі. Штораз трэба думаць і супастаўляць свае дзеянні з учынкамі тых людзей, якія ішлі абараняць сваю краіну, разумеючы, што памруць, але не здаваліся.

Паважаныя члены Савета Рэспублікі!

У цяперашніх умовах прыярытэтам міжнароднага супрацоўніцтва нашай краіны на двухбаковым трэку з’яўляецца ўзаемадзеянне з нашым стратэгічным саюзнікам — Расійскай Федэрацыяй. Відавочна, што беларуска-расійскія адносіны выйшлі на беспрэцэдэнтны ўзровень.

У многім гэта вынік той сур’ёзнай работы, якая вялася на ўсіх узроўнях на працягу папярэдніх 30 гадоў. Да таго ж тая сітуацыя, якая складваецца ў адносінах да нашых краін па знешнім контуры, падштурхоўвае нас да далейшага збліжэння.

Базавай умовай для паспяховай рэалізацыі сумесных праектаў у эканоміцы, у тым ліку па імпартазамяшчэнні і паслядоўным нарошчванні прамысловай кааперацыі, у сацыяльнай, гуманітарнай і іншых сферах, з’яўляецца гарманізацыя і уніфікацыя нацыянальных заканадаўстваў Беларусі і Расіі.

Упэўнена, што парламентарыі павінны ўнесці свой уклад у паскарэнне працэсу выканання Асноўных напрамкаў рэалізацыі палажэнняў Дагавора аб стварэнні Саюзнай дзяржавы на 2021–2023 гады і 28 саюзных праграм.

Гэтыя дакументы — стратэгічны алгарытм нашага ўзаемадзеяння, і іх неабходна аператыўна рэалізоўваць.

У іх развіццё трэба прыняць больш за чатыры сотні актаў і двухбаковых пагадненняў. Асаблівая ўвага таксама павінна быць аддадзена мадэльнай заканатворчасці, закліканай гарманізаваць нацыянальныя заканадаўствы і правапрымяняльную практыку.

Актуальна ажыццяўленне парламенцкага кантролю за выкананнем саюзных праграм, а таксама каардынаванне сумеснай работы органаў Саюзнай дзяржавы і дзяржаўных органаў краін-удзельніц па збліжэнні нацыянальных заканадаўстваў. Пры гэтым важна памятаць, што адмова ад нацыянальных прававых традыцый не ёсць мэта збліжэння.

Адным з ключавых складнікаў у развіцці беларуска-расійскіх адносін выступае супрацоўніцтва на рэгіянальным узроўні. У гэтым плане сапраўды ўнікальнай знаходкай з’яўляецца Форум рэгіёнаў Беларусі і Расіі, які не толькі стаў эфектыўнай пляцоўкай для шырокамаштабнага міжрэгіянальнага ўзаемадзеяння нашых краін, але і працягвае набіраць абароты.

Наглядным прыкладам могуць служыць вынікі ІX Форуму рэгіёнаў Беларусі і Расіі, які праходзіць гэтымі днямі. Гэта — больш за 1000 удзельнікаў, каля 60 падпісаных пагадненняў аб супрацоўніцтве, кантрактаў на суму больш за 2,5 млрд беларускіх рублёў, ці 65 млрд расійскіх рублёў. Такія вынікі — абсалютны рэкорд за ўсю гісторыю форумаў.

Цяпер рэалізоўваецца яшчэ адзін знакавы сумесны праект Савета Рэспублікі і Савета Федэрацыі — «Цягнік Памяці».

Падчас паездкі 200 школьнікаў з нашых краін не толькі глыбока вывучаюць гісторыю Вялікай Айчыннай вайны, але і знаёмяцца з традыцыямі і штодзённым жыццём беларусаў і расіян, завязваюць сяброўскія адносіны. Мы вельмі разлічваем на тое, што гэты добры пачатак узбагаціць сабой традыцыі Саюзнай дзяржавы.

Само жыццё паказвае, што саюзная інтэграцыя — гэта найбольш эфектыўны адказ усім нядобразычліўцам. Пашырэнне двухбаковых сувязяў паміж Беларуссю і Расіяй сёння як ніколі адпавядае карэнным інтарэсам беларускага і расійскага народаў. На гэтым шляху мы становімся ўсё больш моцнымі і адчыняем усё новыя вокны магчымасцяў для развіцця.

Рэспубліка Беларусь можа і павінна больш актыўна развіваць міжнароднае ўзаемадзеянне з краінамі Садружнасці Незалежных Дзяржаў, Еўразійскага эканамічнага саюза, Шанхайскай арганізацыі супрацоўніцтва, Асацыяцыі дзяржаў Паўднёва-Усходняй Азіі, іншымі дружалюбнымі нам краінамі і народамі.

Асаблівую ўвагу неабходна ўдзяляць пашырэнню ўзаемадзеяння з Кітайскай Народнай Рэспублікай. Мы правялі анлайн-семінар жанчын-парламентарыяў Беларусі і Кітая, дзе разгледзелі актуальныя пытанні жаночага парадку дня, а таксама падпісалі пагадненне аб супрацоўніцтве жаночых рухаў дзвюх краін. На гэтым нельга спыняцца, трэба мець дакладны план работы ў гэтым напрамку.

Мы і надалей павінны выкарыстоўваць розныя пляцоўкі для давядзення пазіцыі аб непрымальнасці дэстабілізацыі сітуацыі ў нашай краіне, інфармавання міжнароднай супольнасці аб міралюбівых і аб’яднальных намаганнях Беларусі ў рэгіёне.

Гэта — сустрэчы ў Савеце Рэспублікі з пасламі замежных дзяржаў (нядаўна адбыліся візіты паслоў Індыі, Кубы, Пакістана, Саудаўскай Аравіі), а таксама мерапрыемствы Садружнасці Незалежных Дзяржаў, Арганізацыі Дагавора аб калектыўнай бяспецы, Міжпарламенцкага саюза.

Дзейнасць рабочых груп Нацыянальнага сходу па супрацоўніцтве з парламентамі замежных дзяржаў трэба максімальна сканцэнтраваць на прасоўванні эканамічных інтарэсаў Беларусі на перспектыўных замежных рынках.

Трэба разумець, што сучасная роля парламентарыяў у міжнароднай дзейнасці — вельмі важкая і ўсёабдымная. Гэта не толькі выкананне прадстаўніцкіх функцый на міжнародных мерапрыемствах і стварэнне прававых умоў для міждзяржаўнага і міжпарламенцкага ўзаемадзеяння.

Кожны з нас павінен непасрэдна займацца наладжваннем кантактаў, пошукам новых дзелавых партнёраў і актуальных ніш для міжнароднага супрацоўніцтва, даводзіць праўдзівую інфармацыю аб сітуацыі ў Беларусі і палітычным курсе, які праводзіцца кіраўніцтвам нашай краіны, займацца і іншымі кірункамі, сутнасць якіх — абарона і прасоўванне нацыянальных інтарэсаў Рэспублікі Беларусь.

Паважаныя члены Савета Рэспублікі!

Наша першае пасяджэнне гэтай сесіі адбылося ў дзень важнейшага дзяржаўнага свята — Дня Канстытуцыі Рэспублікі Беларусь, які быў азнаменаваны лёсавызначальнай для краіны падзеяй, — 15 сакавіка ўступілі ў сілу прынятыя на рэспубліканскім рэферэндуме змяненні і дапаўненні ў Асноўны Закон.

Гэтаму папярэднічала каласальная работа не толькі парламентарыяў, але і ўсёй кіраўніцкай вертыкалі, навуковых і экспертна-аналітычных арганізацый, сродкаў масавай інфармацыі, грамадскіх аб’яднанняў і, па сутнасці, усяго беларускага грамадства. Цяпер наш абавязак і маральны абавязак — у поўнай меры ўвасобіць у жыццё канстытуцыйныя навацыі.

Для забеспячэння комплекснасці і сістэмнасці гэтай работы Прэм’ер-міністрам Рэспублікі Беларусь, старшынямі палат Парламента, кіраўніком Адміністрацыі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь зацверджаны адпаведны план мерапрыемстваў.

Карэкціроўцы падлягае каля 90 дакументаў, якія рэгламентуюць паўнамоцтвы органаў дзяржаўнай улады, а таксама прававыя асновы практычна ўсіх сфер дзейнасці: эканомікі, аховы здароўя, адукацыі, сацыяльнага забеспячэння і іншых.

Савет Рэспублікі ўжо ўключыўся ў гэтую работу. Актыўна выкарыстоўваецца патэнцыял экспертнага савета. Усебаковы разгляд на яго пляцоўцы праектаў дакументаў забяспечвае паглыбленае вывучэнне галіновых пытанняў, садзейнічае павышэнню якасці і сістэмнаму ўдасканаленню нарматыўнай прававой базы, прадухіленню рызык наступлення негатыўных эфектаў прыняцця заканадаўчых рашэнняў.

За перыяд сесіі Саветам Рэспублікі адобраны 44 законапраекты, у тым ліку 17 — аб ратыфікацыі міжнародных дагавораў. Спынюся на некаторых з іх.

Цэлы блок законаў прыняты ў адказ на кратна нарастальны лік тэрарыстычных пагроз па вонкавым контуры і спробы асобных дэструктыўных элементаў, якія не спыняюцца, дэстабілізаваць грамадска-палітычную і сацыяльна-эканамічную сітуацыю ў нашай краіне.

Так, змяненні ў Крымінальны кодэкс прадугледжваюць магчымасць прымянення пакарання смерцю за замах на ўчыненне шэрагу асабліва небяспечных злачынстваў у выглядзе актаў тэрарызму і нацэлены на забеспячэнне міру, стабільнасці і спакою нашых грамадзян.

Унесеныя змяненні ў Крымінальна-працэсуальны кодэкс Рэспублікі Беларусь істотна мадэрнізуюць дзеючую мадэль правасуддзя і закліканы забяспечыць безумоўнае прыцягненне асоб, якія ўчынілі злачынствы, да крымінальнай адказнасці.

Так, новы інстытут «спецыяльнай вытворчасці» дазваляе разглядаць крымінальныя справы ў дачыненні да асоб, якія знаходзяцца па-за межамі Рэспублікі Беларусь і якія ўхіляюцца ад яўкі ў орган, які вядзе крымінальны працэс. Замацаваны новыя падыходы да абскарджання ў апеляцыйным парадку прыгавораў Вярхоўнага Суда, вынесеных ім у першай інстанцыі, разгляду крымінальных спраў у касацыйнай і нагляднай інстанцыях.

Чарговым крокам ва ўдасканаленні прававых асноў дзейнасці ўнутраных войскаў стала карэкціроўка Закона «Аб унутраных войсках Міністэрства ўнутраных спраў Рэспублікі Беларусь».

Замацоўваюцца паўнамоцтвы на прымяненне баявой і спецыяльнай тэхнікі для спынення масавых беспарадкаў і групавых парушэнняў грамадскага парадку, удзел у падтрыманні прававога рэжыму ў зоне правядзення контртэрарыстычных аперацый.

У мэтах павышэння эфектыўнасці дзяржаўнага кіравання, захавання ў апараце высокапрафесійных і надзейных людзей, а таксама прыцягнення адданых сваёй краіне і народу таленавітых кіраўнікоў, здольных вызначаць стратэгічныя задачы і прыярытэты, істотна перапрацаваны Закон «Аб дзяржаўнай службе». У адпаведнасці з ім не толькі ўводзіцца цэласная сістэма дзяржаўнай службы, але і ўзмацняецца дысцыпліна і адказнасць цывільных служачых.

У рамках работы з падрастаючым пакаленнем удзяляецца ўвага прафілактыцы безнагляднасці і правапарушэнняў непаўналетніх. Важнай навелай стала замацаванне ў Законе «Аб асновах сістэмы прафілактыкі безнагляднасці і правапарушэнняў непаўналетніх» прынцыпу ўліку найлепшых інтарэсаў дзіцяці пры прыняцці дзяржаўнымі органамі, іншымі арганізацыямі адносна яго рашэнняў. Дзеці павінны валодаць правам на асаблівую абарону з боку дзяржавы.

У сучасных рэаліях узрастае неабходнасць прыняцця дзейсных мер па захаванні выбудаванага ў нашай краіне механізму клопату аб людзях, забеспячэнні сацыяльнай справядлівасці і стабільнага сацыяльнага развіцця.

Рашэнню гэтай задачы будуць садзейнічаць наступныя заканадаўчыя меры.

Змяненні ў Жыллёвы кодэкс накіраваны на ўстараненне залішніх адміністрацыйных бар’ераў, выяўленых правапрымяняльнай практыкай. Для мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў створаны ўмовы для аператыўнага прыняцця рашэнняў па вызначэнні памеру платы за карыстанне арэндным жыллём — выключана неабходнасць узгаднення паніжальных каэфіцыентаў з Міністэрствам жыллёва-камунальнай гаспадаркі.

Удасканальваецца рэгуляванне адносін у сферы іпатэкі: удакладняюцца яе прадмет, правы і абавязкі залогадавальнікаў, канкрэтызуюцца выпадкі, калі можа быць адмоўлена ў звароце спагнання на закладзеную маёмасць.

Новы Закон «Аб правах інвалідаў і іх сацыяльнай інтэграцыі» закліканы забяспечыць роўныя магчымасці для рэалізацыі інвалідамі сваіх правоў, унясення пасільнага ўкладу ў развіццё грамадства і дзяржавы.

Ён наблізіць нацыянальнае заканадаўства да высокага стандарту рэалізацыі правоў людзей з інваліднасцю, устаноўленым Канвенцыяй аб правах інвалідаў.

Змяненні ў Закон «Аб аказанні псіхалагічнай дапамогі» актуалізуюць патрабаванні да адукацыі асоб, якія могуць быць псіхолагамі, пералік выпадкаў, якія з’яўляюцца падставай для адмовы псіхолага ў аказанні псіхалагічнай дапамогі, а таксама ўстанаўліваюць забарону на допуск да аказання псіхалагічнай дапамогі для асоб, якія маюць судзімасць за ўчыненне любога наўмыснага злачынства.

Актуальныя задачы дзяржаўнай палітыкі і інтарэсы грамадства абумовілі прыняцце Закона «Аб змененні законаў па пытаннях культуры». Нормы закона служаць мэце стварэння эфектыўнай прававой асновы для развіцця культурнай сферы ў нашай краіне, асабліва ў такіх галінах, як ахова гісторыка-культурнай спадчыны, дзейнасць арганізацый культуры, правядзенне культурных мерапрыемстваў і выставак.

На абарону правоў спажыўцоў плацежных паслуг, забеспячэнне іх даступнасці для насельніцтва, павышэнне надзейнасці і бяспекі плацежнай сістэмы Рэспублікі Беларусь накіраваны новы Закон «Аб плацежных сістэмах і плацежных паслугах». Важнай умовай функцыянавання беларускай плацежнай сістэмы стане магчымасць яе інтэграцыі з плацежнымі сістэмамі краін Еўразійскага эканамічнага саюза.

Разгледжаны законапраект «Аб зацвярджэнні справаздачы аб выкананні рэспубліканскага бюджэту за 2021 год». Ужо сёння мы павінны ўключыцца ў работу над праектам закона аб рэспубліканскім бюджэце на наступны год, забяспечваючы яго сацыяльную накіраванасць.

Навацыі закранулі і заканадаўства аб рабоце з насельніцтвам. Змяненні Закона «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб» прадугледжваюць магчымасць падачы электронных зваротаў з дапамогай адзінай рэспубліканскай аўтаматызаванай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў, гэта значыць, спецыяльна створанага асобнага інтэрнэт-сайта. Гэта дазволіць аўтаматызаваць працэсы ўліку і апрацоўкі зваротаў, забяспечыць празрыстасць гісторыі ўзаемадзеяння грамадзяніна з органамі дзяржаўнай улады.

Аптымізаваны таксама падыходы да работы са зваротамі, якія носяць масавы характар, канкрэтызаваны выпадкі і спосабы азнаямлення заяўнікаў з матэрыяламі па звароце, удакладнена кола арганізацый, у якіх вядзецца кніга заўваг і прапаноў.

Новаўвядзенні ў Закон «Аб аўтамабільным транспарце і аўтамабільных перавозках» узмацняюць абарону пасажыраў ад нядобрасумленных, якія завышаюць тарыфы, перавозчыкаў, прадугледжваючы права грамадзян атрымліваць інфармацыю аб тарыфах або арыенціровачным кошце паслугі непасрэдна пры яе заказе.

Для забеспячэння нармальнага функцыянавання рынку аўтамабільных перавозак замацаваны формы кантролю Транспартнай інспекцыі Міністэрства транспарту і камунікацый за выкананнем заканадаўства ў гэтай сферы.

Асаблівую значнасць для развіцця не толькі нарматыўнага прававога рэгулявання, але і грамадска-палітычнай сістэмы краіны маюць абсалютна новыя законы — аб Усебеларускім народным сходзе і аб грамадзянскай супольнасці. Работа над імі знаходзіцца ў зоне нашай пільнай увагі і адказнасці.

Непасрэдна парламентарыяў датычацца законы, якія рэгламентуюць прававую аснову дзейнасці парламента, — «Аб Нацыянальным сходзе Рэспублікі Беларусь» і «Аб статусе дэпутата Палаты прадстаўнікоў, члена Савета Рэспублікі Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь».

Ідзе работа над зменамі ў Выбарчы кодэкс, Кодэкс аб судаўладкаванні і статусе суддзяў, у законы аб Прэзідэнце Рэспублікі Беларусь, Савеце Міністраў, аб пракуратуры, Камітэце дзяржаўнага кантролю, аб мясцовым кіраванні і самакіраванні, аб канстытуцыйным судаводстве, аб нарматыўных прававых актах. Заклікаю ўсіх членаў Савета Рэспублікі сур’ёзна падлучыцца да прапрацоўкі вышэйзгаданых законапраектаў.

У перыяд сесіі мы паспяхова працягвалі пашыраць і ўмацоўваць дагаворна-прававую базу міжнароднага супрацоўніцтва — ратыфікаваны шэраг беларуска-расійскіх і шматбаковых дакументаў у рамках еўразійскай інтэграцыі, Садружнасці Незалежных Дзяржаў, Арганізацыі Дагавора аб калектыўнай бяспецы.

Гэтыя дакументы датычацца розных сфер узаемадзеяння. У тым ліку рэгулюецца парадак вызначэння цэн (тарыфаў) пры пастаўцы прыроднага газу ў Рэспубліку Беларусь, супрацоўніцтва дзяржаў — удзельніц СНД па папярэджанні і спыненні выкарыстання фальшывых таварных знакаў і геаграфічных указанняў, мытнае супрацоўніцтва, абмен звесткамі, якія ўваходзяць у склад крэдытных гісторый, у рамках Еўразійскага эканамічнага саюза.

Безумоўна, за перыяд сесіі шмат што ў частцы заканадаўчай работы намі зроблена. Разам з тым з улікам часовых рамак на прывядзенне ў адпаведнасць з канстытуцыйнымі навацыямі дзейнага заканадаўства і прыняцця дакументаў у развіццё абноўленага Асноўнага Закона мы павінны дзейнічаць больш рашуча і ініцыятыўна.

Бо наша дзяржава — прававая, і трэба разумець, што мы працуем на перспектыву. Цяпер ад кожнага з нас залежыць паспяховасць канстытуцыйных пераўтварэнняў, эфектыўнае і гарманічнае стварэнне будучыні беларускай дзяржаўнасці.

Паважаныя члены Савета Рэспублікі!

Кіраўнік дзяржавы пастаянна падкрэслівае, што Беларусь — гэта дзяржава для народа і ўлада ў нас народная. Дзяржаўная палітыка з’яўляецца сацыяльна арыентаванай і ў цэнтры яе ўвагі — заўсёды чалавек.

Таму работа з насельніцтвам была і застаецца прыярытэтам у дзейнасці ўсіх галін улады і дзяржаўных органаў.

Уважлівасць, чуласць і канкрэтная дапамога чалавеку ў рашэнні любой, нават на першы погляд самай малазначнай праблемы павінны быць прынцыпам работы кожнай службовай асобы. Усе пытанні, якія ўзнімаюцца насельніцтвам, неабходна даводзіць да лагічнага завяршэння. Людзі павінны не на словах, а на справе бачыць клопат улады і жаданне дапамагчы ім.

На семінары-нарадзе па пытаннях актуалізацыі метадаў і форм работы з насельніцтвам на мясцовым узроўні кіраўнік дзяржавы даў станоўчую ацэнку рабоце Савета Рэспублікі. Гэта дарагога варта.

Мы яшчэ раз пераканаліся, што абралі правільны шлях у гэтай рабоце і правільна яе разумеем. Цяпер нам ні ў якім разе нельга змяншаць набраныя тэмпы. Тым больш што людзі працягваюць актыўна звяртацца ў Савет Рэспублікі: толькі за студзень — красавік 2022 года паступіла звыш 2300 зваротаў.

Сёння мы назіраем вялікі грамадскі і медыйны рэзананс у адносінах да выязных асабістых прыёмаў членамі Савета Рэспублікі. Людзі нас чакаюць, у тым ліку і таму, што перакананыя, што вырашыць іх праблему можа толькі ўмяшанне рэспубліканскіх органаў улады. Многія ў пошуках праўды гатовы пераадольваць вялікія адлегласці, як гэта было, напрыклад, калі на прыём у Віцебск прыязджалі з Брэста.

На жаль, у шэрагу выпадкаў мясцовая ўлада недастаткова займаецца вывучэннем і вырашэннем пытанняў, якія ўзнікаюць. Хоць кіраўнік дзяржавы ставіць абсалютна дакладныя і зразумелыя задачы па рабоце з насельніцтвам: людзі павінны быць пачутыя, а ўлада павінна быць даступнай для вырашэння праблем чалавека.

Трэба ўважліва слухаць нашага Прэзідэнта, мець дастатковую кваліфікацыю і жаданне займацца гэтай работай. Калі бачыш праблемы, то трэба казаць пра іх, вырашаць іх з мясцовымі ўладамі, а калі на мясцовым узроўні не атрымліваецца — даводзіць гэта да рэспубліканскіх органаў.

Задача членаў Савета Рэспублікі — вырашаць усе пытанні, якія магчыма вырашыць у рамках закона, выслухаць як мага большую колькасць людзей. Трэба ўглыбіцца ў сітуацыю, паставіць сябе на месца чалавека і падумаць, як яму дапамагчы. Таму часта даручэнні па зваротах грамадзян даюцца профільным міністрам і арганізацыям адразу падчас прыёму.

Практыка выязных прыёмаў увесь час удасканальваецца. Цяпер, выязджаючы ў вобласць, мы імкнёмся ахапіць кожны раён.

Мы ўжо паспрабавалі гэту работу ва ўсіх рэгіёнах краіны і плануем прадаўжаць нашы выезды не радзей як адзін раз на квартал і да таго часу, пакуль гэта будзе запатрабавана людзьмі.

Пра тое, наколькі цяпер дадзеная форма работы цікавая і патрэбная людзям, гавораць лічбы: у рамках адзінага дня прыёму ў Віцебскай вобласці ў маі членамі Савета Рэспублікі прынята амаль 200 чалавек.

Варта адзначыць, што для нас выязныя прыёмы — гэта бясцэнная крыніца інфармацыі, можна сказаць, своеасаблівае сацыялагічнае апытанне. Яны даюць аснову для аналізу сацыяльных настрояў, запытаў да ўлады выяўляюць спецыфіку і найбольш значныя праблемы рэгіёнаў.

Бягучая абстаноўка абавязвае нас прыняць усе неабходныя меры для забеспячэння эканамічнай бяспекі краіны і захавання дастойнага ўзроўню жыцця беларусаў.

На ўзроўні кіраўніка дзяржавы і ўрада аператыўна прыняты арганізацыйна-прававыя рашэнні па падтрымцы эканомікі, у падрыхтоўцы і абмеркаванні якіх актыўна ўдзельнічаў і Савет Рэспублікі.

Не страчвае сваёй актуальнасці маніторынг цэн на тавары першай неабходнасці і лекавыя сродкі, наяўнасці асартыменту і даступнасці тавараў, які праводзіцца членамі Савета Рэспублікі рэгулярна ва ўсіх рэгіёнах краіны.

Па яго выніках з упэўненасцю можна канстатаваць, што прымаюцца ўсе неабходныя меры для таго, каб нашы грамадзяне не адчувалі на сабе негатыўных эфектаў санкцыйнага ціску.

Рашэннем VІ Усебеларускага народнага сходу адным з прыярытэтаў сацыяльна-эканамічнага развіцця Рэспублікі Беларусь на бягучую пяцігодку вызначаны моцныя рэгіёны. Мы, члены Савета Рэспублікі, сумесна з дэпутатамі ўсіх узроўняў павінны эфектыўна дзейнічаць у гэтым напрамку.

Уцягванне дэпутатаў мясцовых Саветаў у прыняцце дзяржаўна значных рашэнняў — гэта важны складнік у дзейнасці Савета Рэспублікі. Задачы зразумелыя кожнаму з нас. Мы зацікаўлены, каб дэпутаты, якія працуюць, вобразна кажучы, «на зямлі», былі пачутыя, а іх меркаванне — улічана.

Такі падыход з’яўляецца адным з найбольш дзейсных механізмаў, якія папярэджваюць сітуацыі, калі праекты нарматыўных прававых актаў распрацоўваюцца ў адрыве ад рэальнага жыцця і аб’ектыўна існуючых патрэб людзей.

Нядаўна адбылося пашыранае паседжанне Прэзідыума Савета Рэспублікі, на якім мы разгледзелі работу старшыняў абласных, раённых, гарадскіх Саветаў дэпутатаў па актывізацыі дзейнасці сельскіх Саветаў дэпутатаў у вырашэнні пытанняў жыццезабеспячэння насельніцтва. Цяпер ад іх патрабуецца самая сур’ёзная ўвага да сельскіх Саветаў. Мы будзем ім памагаць. Хачу вас запэўніць, што гэта — вялікая работа з сельскімі Саветамі дэпутатаў, якую мы будзем курыраваць.

Чарговы раз я заклікаю дэпутатаў мясцовых Саветаў дэпутатаў быць больш актыўнымі, выходзіць з ініцыятывамі, расказваць аб праблемных пытаннях у рэгіёнах. Мы выязджаем на месцы. Мы сёння даступныя як ніколі. Любая слушная прапанова будзе разгледжана і даведзена да лагічнага завяршэння.

Зносіны з людзьмі трэба выкарыстоўваць у тым ліку і для таго, каб даносіць да іх інфармацыю аб сітуацыі ў свеце, растлумачваць пазіцыю ўлады па найважнейшых пытаннях унутранай і знешняй палітыкі, а таксама каб своечасова рэагаваць на ўкідванні і фэйкі. Ад нас людзі павінны даведвацца праўду.

У рабоце з насельніцтвам падходзяць любыя метады і формы: правядзенне асабістых прыёмаў, разгляд зваротаў, сустрэчы з працоўнымі калектывамі і грамадзянамі па месцы жыхарства, тлумачальная работа ў складзе інфармацыйна-прапагандысцкіх груп, выступленні ў сродках масавай інфармацыі, удзел у дыялогавых пляцоўках...

Але тады, калі гэта дае патрэбны вынік. Калі мы «прайграем бітву за людзей», то, як справядліва кажа наш Прэзідэнт, паважаны Аляксандр Рыгоравіч Лукашэнка, «грош цана нам як улады, грош цана нашай дзяржаве». Гэта — недапушчальна.

У найбліжэйшы час неабходна правесці поўную інвентарызацыю таго, як выконваюцца рашэнні Савета Рэспублікі. Агучаныя Старшынёй і Прэзідыумам ініцыятывы, задачы і даручэнні, у тым ліку ў фармаце выступленняў на форумах, канферэнцыях і семінарах, уступных і заключных слоў на пасяджэннях сесій, нарадах, прывітанняў на розных мерапрыемствах павінны напаўняцца канкрэтнымі планамі і своечасова актуалізавацца.

Па-за ўсякага сумнення, жаданы вынік будзе толькі тады, калі будуць забяспечаны жалезабетонная дысцыпліна і парадак у частцы ўвасаблення задуманага.

Паважаныя ўдзельнікі пасяджэння!

На сучасным этапе беларускай дзяржаўнасці істотна ўзрастае роля грамадскіх арганізацый. Яны закліканы стаць сувязным звяном паміж грамадствам і дзяржавай, даць людзям большыя магчымасці для ўдзелу ў жыцці краіны, аб’ядноўваючы намаганні ўсіх неабыякавых у імя яе далейшага развіцця і росквіту.

Вы ведаеце, у Савеце Рэспублікі дзейнічаюць пярвічныя арганізацыі прафсаюза, Беларускага саюза жанчын, Беларускага рэспубліканскага саюза моладзі.

Нядаўна наш калега Алег Аляксандравіч Раманаў быў абраны старшынёй адной з найбольш масавых грамадскіх структур у краіне, па праве прылічанай да слупоў нашай грамадзянскай супольнасці, — рэспубліканскага грамадскага аб’яднання «Белая Русь». Віншуем Вас, шаноўны Алег Аляксандравіч, з Вашым новым статусам. Думаю, гэта дастаткова важкая нагода, каб у Савеце Рэспублікі з’явілася яшчэ адна пярвічка.

Днямі адбылося заключнае пасяджэнне Маладзёжнага савета (парламента) пры Нацыянальным сходзе Рэспублікі Беларусь. На працягу двух гадоў нашы маладыя калегі з гонарам і годнасцю выконвалі ўскладзеныя на іх функцыі. Яны бралі ўдзел абсалютна ва ўсіх нашых мерапрыемствах, ці то пасяджэнні сесій Савета Рэспублікі або выязныя прэзідыумы, прыёмы грамадзян па асабістых пытаннях, — яны былі заўсёды побач з намі.

Не сумняваюся, што для ўсіх нас гэта была сур’ёзная школа, і зараз гэтыя хлопцы і дзяўчаты — добры кадравы патэнцыял для нашай краіны. Таму ў адносінах да тых, хто праявіў сябе найбольш актыўна і адказна, ад Савета Рэспублікі накіраваны рэкамендацыі па месцы іх службы або работы, у абласныя выканаўчыя камітэты, Адміністрацыю Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь для магчымага далейшага прасоўвання ў прафесіі і па дзяржаўнай службе.

Разам з першым скліканнем Маладзёжнага савета мы паклалі добры пачатак, і зараз вельмі важна, каб гэтая справа была працягнута. Па нашай ініцыятыве ў новым скліканні будзе прадстаўнік ад кожнага раёна і горада рэспублікі.

Гэта дазволіць данесці да моладзі дакладнае разуменне каштоўнасцяў і традыцый беларускага народа і прадоўжыць самую галоўную нашу справу — захаваць краіну такой, якая яна ёсць сёння, — незалежнай і суверэннай, са сваёй выразна выбудаванай унутранай і знешняй палітыкай.

Грамадскія структуры пры Савеце Рэспублікі павінны быць больш заўважнымі.

Трэба не толькі далучацца да цэнтралізаваных мерапрыемстваў, але і выпрацоўваць уласны парадак дня, самім вылучаць і рэалізоўваць актуальныя і запатрабаваныя людзьмі праекты і ініцыятывы.

Сваім прыкладам мы павінны задаваць вектар і настрой развіццю сапраўднай грамадзянскай супольнасці ў Беларусі.

Паважаныя калегі!

Хачу да вас звярнуцца як да парламентарыяў, службовых асоб, якія працуюць у рэгіёнах, грамадскіх актывістаў і проста грамадзян Рэспублікі Беларусь. Час, калі мы спадзяваліся на кагосьці, хто будзе «вышэй» вырашаць задачы, якія стаяць перад намі, прайшло. Усім даўно час навучыцца самастойна прымаць рашэнні і браць на сябе адказнасць.

Мы, парламентарыі, — народныя прадстаўнікі, таму мы павінны зрабіць усё для таго, каб дзяржаўная палітыка, якая выбудавана ў нашай краіне, рэалізоўвалася і ўвасаблялася ў жыццё.

Пры гэтым маючая адбыцца напружаная заканадаўчая работа ніяк не павінна адбіцца на якасці нашай дзейнасці па іншых напрамках.

Наша задача — трымаць руку на пульсе падзей, быць у курсе праблем і запатрабаванняў выбаршчыкаў. Унікаючы ў настроі людзей і прагназуючы сітуацыю на падведамнай тэрыторыі, мы павінны садзейнічаць прыняццю вывераных і запатрабаваных кіраўніцкіх рашэнняў.

Сёння як ніколі ўсім сваім жыццём, працай, службай, выхаваннем дзяцей кожны з нас павінен падтрымліваць дзяржаву, абараняць гістарычную праўду беларускага народа, захоўваць нашы спрадвечныя каштоўнасці, умацоўваць адзінства і грамадзянскую згоду, адстойваць нацыянальныя інтарэсы Рэспублікі Беларусь.

Ад кожнага з нас залежыць сучаснасць і будучыня нашай краіны.

Напярэдадні Дня Незалежнасці Рэспублікі Беларусь хачу шчыра павіншаваць усіх вас з гэтым вельмі важным святам. Дата 3 ліпеня па праве займае значнае месца ў гісторыі Беларусі, аб’ядноўвае ўсіх, хто адчувае непарыўную сувязь з нашымі спрадвечнымі духоўнымі каштоўнасцямі і маральнымі асновамі, неабыякавы да яе лёсу.

Упэўнена, што мы зробім усё магчымае для далейшага дабрабыту і працвітання роднай Беларусі.

Міру і дабра нашай любімай Радзіме!

Дзякуй за ўвагу!

 

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Прыёмная кампанія: хто штурмаваў ВНУ? Рэкорды і антырэкорды

Прыёмная кампанія: хто штурмаваў ВНУ? Рэкорды і антырэкорды

У БДУ 82 % залічаных на першы курс набралі 300 балаў і больш.

Калейдаскоп

Склад для дачніка. Парады ад практыкаў, як лепш захаваць ураджай на зіму

Склад для дачніка. Парады ад практыкаў, як лепш захаваць ураджай на зіму

Парады ад практыкаў, як лепш захаваць ураджай на зіму.