Вы тут

Як палепшыць сістэму адукацыі? Пытанне абмеркавалі на калегіі Адміністрацыі Прэзідэнта


Удасканаленне сістэмы адукацыі стала галоўнай тэмай калегіі Адміністрацыі Прэзідэнта, якая арганізавана на базе Беларускага дзяржаўнага педагагічнага ўніверсітэта, паведамляе БелТА.


Удзельнікі калегіі да яе пачатку азнаёміліся з выставай творчых дасягненняў педагогаў, вучэбнай і вучэбна-метадычнай літаратуры, узораў новых тэхналогій у адукацыі і выхаванні. Ім прадставілі інфармацыю аб падрыхтоўцы да выпуску вучэбных выданняў, аб рабоце Нацыянальнага адукацыйнага партала, Рэспубліканскага маладзёжнага цэнтра, аб сістэме павышэння кваліфікацыі і перападрыхтоўкі педагагічных кадраў. Гаворка ішла таксама аб узаемадзеянні ўстаноў адукацыі, органаў дзяржкіравання і арганізацый — заказчыкаў кадраў, аб укараненні новых спецыяльнасцяў і кваліфікацый, аб развіцці валанцёрскага руху, патрыятычным выхаванні дзяцей і моладзі.

Кіраўнік Адміністрацыі Прэзідэнта Ігар Сергеенка ў гутарцы з журналістамі адзначыў, што сфера адукацыі мае асаблівае значэнне для краіны, бо з ёй у той ці іншай ступені звязана вялікая колькасць людзей: гэта і настаўнікі, навучэнцы, іх бацькі, і работнікі, якія забяспечваюць дзейнасць устаноў адукацыі, мясцовыя органы ўлады і г.д. «Адукацыйная сфера дынамічна мяняецца, з’яўляюцца новыя формы і матэрыялы. Адпаведна ідзе рух наперад. Гэта не нешта нерухомае, застылае. Сёння мы ўбачылі тое новае, што рэалізуецца Міністэрствам адукацыі», — сказаў Ігар Сергеенка.

Ён растлумачыў, што ўдзельнікі калегіі сканцэнтруюцца на абмеркаванні тэм і пасылаў, якія прагучалі напярэдадні на нарадзе ў Прэзідэнта аб развіцці нацыянальнай сістэмы адукацыі. Там, па яго словах, былі вылучаныя тры асноўных аспекты: кадравае забеспячэнне галіны, удасканаленне адукацыйнага працэсу і сістэмы адбору абітурыентаў у вну.

Што да апошняга, то кіраўнік дзяржавы паставіў задачу да канца гэтага года вызначыцца, па якіх правілах будзе праходзіць адбор студэнтаў. Прынцыповае патрабаванне — бачыць асобу вучня. А як паказала практыка правядзення цэнтралізаванага тэсціравання, яно не заўсёды дазваляе гэта рабіць.

«Была пастаўлена канкрэтная задача нам прапрацаваць яшчэ раз гэтае пытанне пад эгідай Адміністрацыі Прэзідэнта. Да Новага года. Але мы разумеем, што гэта трэба зрабіць значна раней. Яшчэ раз уважліва вывучыць гэтую праблему і вызначыцца — ці захоўваць сістэму цэнтралізаванага тэставання ў тым выглядзе (як ёсць. — Прыма. БелТА) ці яна павінна быць зменена і прапанаваная у тым фармаце, як планавалі з наступнага года, або якія-то яшчэ ўнесці навацыі. Кіраўніком дзяржавы было падкрэслена, што мы падчас правядзення ўступнай кампаніі павінны бачыць выпускніка. Існуючая сістэма ЦТ, якая функцыянуе 20 гадоў і да якой усе прывыклі, у пэўнай ступені гэтага не дазваляе зрабіць, нягледзячы на ўсе навацыі па яе ўдасканаленні», — сказаў кіраўнік Адміністрацыі.

Паводле яго слоў, трэба будзе вялікая праца, правядзенне магутнага мазгавога штурму не толькі сёння ў рамках калегіі, на якую запрошаны міністр, кіраўнікі выканаўчай улады на месцах, абласных упраўленняў адукацыі, практыкі з месцаў. Але і ў цэлым, задзейнічаўшы шырокае кола спецыялістаў, бацькоў і педагогаў, у бліжэйшы час вызначыць, унесці прапановы, якой жа павінна быць сістэма адбору лепшых выпускнікоў школ, якія плануюць паступаць у вышэйшыя навучальныя ўстановы.

Сістэма адукацыі знаходзіцца пад пільнай увагай Адміністрацыі прэзідэнта, падкрэсліў на калегіі намеснік кіраўніка адміністрацыі Ігар Луцкі. «Ад таго, якой яна будзе, якія будзе даваць адказы на вывазы часу, залежыць, сфармуем мы здаровую і адукаваную нацыю, ўмее адстаяць свае ідэалы, свабоду і незалежнасць, забяспечыць паступальнае развіццё краіны і грамадства», — заявіў ён.

Паводле яго слоў, за апошнія гады дзяржавай шмат зроблена для развіцця адукацыі: створана неабходная заканадаўчая база, забяспечана стабільнае фінансаванне, навучэнцам і педагогам аказваецца сацыяльная падтрымка. «Па вялікім рахунку сістэма працуе зладжана. Сведчаннем таму з’яўляецца ўмацаванне пазіцый нацыянальнай адукацыі на сусветным узроўні, рост колькасці замежных грамадзян, якія выяўляюць жаданне вучыцца ў нас, перамогі нашых хлопцаў на міжнародных алімпіядах, а таксама тое, што нашых выпускнікоў з рукамі і нагамі, калі можна так сказаць, гатовыя забраць да сябе многія замежныя кампаніі, у тым ліку і за мяжой», — канстатаваў Ігар Луцкі.

Разам з тым ён назваў і шэраг праблемных пытанняў, якія патрабуюць аператыўнага вырашэння. Гэта, напрыклад, забяспечанасць дзяцей месцамі ў дзіцячых садках. Парадку 4,5 тыс.дашкольнікаў маюць патрэбу ў вызначэнні ў дзіцячыя сады, адзначаецца перавышэнне нормаў напаўняльнасці груп. Асабліва востра гэтае пытанне стаіць у Брэсцкай вобласці, у Мінску і Мінскім раёне. «Мы разумеем, што будаўніцтва новых дзіцячых дашкольных устаноў не вырашаецца проста так, адразу. Але кіраўніком дзяржавы даваліся даручэнні па арганізацыі падвозу навучэнцаў да дзіцячым садам і школам, у якіх маюцца свабодныя месцы. На наш погляд, трэба яшчэ раз па — гаспадарску паглядзець на дадзеную праблему, правесці рэвізію дзіцячых садкоў, прапрацаваць лагістыку дастаўкі і, самае галоўнае, неабходна арганізаваць інфармацыйную тлумачальную працу з бацькоўскай грамадскасцю», — падкрэсліў Ігар Луцкі.

Яшчэ адной «болевай кропкай» ён назваў тэму закрыцця і рэарганізацыі школ. Кожны год з гэтай нагоды прыходзяць звароты ў Адміністрацыю прэзідэнта, людзі просяць не закрываць тую ці іншую школу, асабліва частыя такія звароты з Віцебскай і Гомельскай абласцей. Зразумела, што часцяком з-за урбанізацыі і зніжэння колькасці жыхароў малых населеных пунктаў бывае немэтазгодна ўтрыманне школы. Але даходзіць да таго, што з-за закрыцця навучальных устаноў плячо падвозу дзяцей да школы складае каля 70 км, што Ігар Луцкі лічыць недапушчальным. На яго думку, варта ўзмацніць упредительную інфармацыйную працу ў выпадку прыняцця рашэння аб закрыцці той ці іншай школы: «у гэтай сувязі Мінадукацыі і аблвыканкамам, напэўна, трэба выпрацаваць нейкія крытэры, стратэгію і прагназаванне таго, як будзе развівацца той ці іншы населены пункт, дэмаграфічная сітуацыя ў ім. Калі мы сёння выпрацуем адзіныя правілы і разуменне, як мы гэтых дзяцей будзем вучыць і дзе, то тады не ўзнікне пытання, будуць гатовыя нашы людзі ўспрымаць гэта з разуменнем».

Гаворка ішла таксама аб праблеме старэння педагагічных кадраў, цякучасці і недахопе спецыялістаў па тэхнічных і прыродазнаўчых напрамках (матэматыцы, фізіцы, інфарматыцы). Закраналася тэма выхаваўчага працэсу, у тым ліку працы кіраўнікоў па ваенна-патрыятычнаму выхаванню. Ігар Луцкі звярнуў увагу, што гэтыя кіраўнікі адказваюць не толькі за працу з навучэнцамі, але за ўвесь педагагічны склад.

«Працы шмат, задача ва ўсіх адна — выхаваць адукаванага грамадзяніна і патрыёта . Не толькі адукацыя, але і выхаванне — асноўная функцыя нашых педагогаў. Хацелася б, каб усе дзеці, якія сканчаюць школы, ВНУ, рэалізоўвалі свой патэнцыял на роднай зямлі», — падсумаваў намеснік кіраўніка Адміністрацыі.

Фота БелТА

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Час клопату садаводаў: на якія сарты пладовых і ягадных культур варта звярнуць увагу?

Час клопату садаводаў: на якія сарты пладовых і ягадных культур варта звярнуць увагу?

Выбар саджанца для садавода — той момант, значнасць якога складана пераацаніць.

Культура

Чым сёлета будзе здзіўляць наведвальнікаў «Славянскі базар у Віцебску»?

Чым сёлета будзе здзіўляць наведвальнікаў «Славянскі базар у Віцебску»?

Канцэрт для дзяцей і моладзі, пластычны спектакль Ягора Дружыніна і «Рок-панарама».