Вы тут

Дарожнікі паабяцалі кіроўцам «бяспечную» зіму


Усе мы, напэўна, памятаем, што сані трэба рыхтаваць летам. У дарожнікаў устойлівая ідыёма аб тым, што «Лета — прыпасіха, а зіма — прыбярыха», нават мае практычны сэнс. Таму на дарогах Мінскай вобласці перад зімовым сезонам ліквідавана каля 311 тысяч квадратных метраў ямачнасці. Пра гэта падчас прэс-канферэнцыі «Гатоўнасць дарожных службаў Беларусі да працы ў зімовы перыяд» расказаў начальнік аддзела ўтрымання дарожнай сеткі і бяспекі руху КУП «Мінскаблдарбуд» Валянцін Воўчанка.


Фота: pixabay.com

Для кантролю і маніторынгу — кругласутачная дыспетчарская служба

Па словах начальніка аддзела, для зімовага перыяду тэхналогіі ямачнага рамонту, якія былі выкарыстаныя летам, абсалютна непрыдатныя. Таму для зімы на прадпрыемстве нарыхтавана каля 1,7 тысяч кілаграмаў арганамінеральнай сумесі на складах, так званы халодны асфальтабетон. У зімовы час гэта дазволіць аператыўна закрываць пытанні ўтварэнні ямачнасці.

«Уся тэхніка ў колькасці 550 адзінак прайшла атэстацыю і паверку, а спецыялісты палепшылі свое веды. У цэлым «Мінскаблдарбуд» гатовы да зімовага перыяду», — распавёў ён.

Валянцін Воўчанка адзначыў, што асноўная задача прадпрыемства — забяспечыць круглагодны бяспечны праезд па дарогах мясцовага прызначэння Мінскай вобласці. «На балансе нашага прадпрыемства каля 16 тысяч кіламетраў дарог, з іх 8,5 тысяч кіламетраў — асфальтабетон і цэментабетон, 6 тысяч кіламетраў гравійных і 2 тысячы кіламетраў грунтавых дарог, якія вядуць да малых населеных пунктаў, садаводчых таварыстваў і вёсак. На балансе нашага прадпрыемства знаходзіцца 695 пагонных метраў маставых збудаванняў, 4 тысячы аўтобусных прыпынкаў. Сваю сетку замацаваных дарог у кожным раёне з поспехам абслугоўваюць 23 філіяла», — канстатаваў Валянцін Воўчанка.

Паколькі ў кожным раёне Мінскай вобласці маюцца філіялы са сваёй снегаўборачнай тэхнікай, аддаленасць населеных пунктаў ад горада не мае ніякага значэння. Акрамя таго, пры неабходнасці можна разлічваць яшчэ на 600 адзінак, у адпаведнасці з дагаворамі, заключанымі з іншымі арганізацыямі.

У той жа час, Валянцін Воўчанка папрасіў аўтааматараў з разуменнем паставіцца да таго, што трактар або грэйдэр не можа на працягу некалькіх хвілін прыбыць у кожную кропку Мінскай вобласці. Тэхніцы трэба час, бо яна рухаецца з хуткасцю 60 км/гадзіну, а падчас працы — 40 км/гадзіну. Акрамя таго, існуюць дырэктыўныя тэрміны. Напрыклад, каб расчысціць або апрацаваць мясцовую дарогу да невялікага населенага пункта, гэта значыць, якая адносіцца да ўзроўню патрабаванняў 4 або 5, у дарожнікаў ёсць 12 гадзін — з таго часу, як скончыўся снегапад, або з моманту паступлення паведамлення аб зімовай слізкасці.

Для кантролю і маніторынгу сітуацыі на дарогах створана кругласутачная дыспетчарская служба, тэлефоны якой можна знайсці на сайце «Мінскаблдарбуда» (115,125).

Ва ўладальнікаў сталічных аўто «свядомасць ужо павысілася»

Галоўны інжынер упраўлення «Цэнтр» ДВА «Гаррамаўтадар Мінгарвыканкама» Арцём Ганчар паведамляе, што больш за 700 адзінак тэхнікі падрыхтавана для расчысткі вуліц Мінска ад снегу ў зімовы перыяд. Гэта досыць вялікая група машын.

— У сярэднім на ачыстцы вулічна-дарожнай сеткі горада працуюць каля 400 прыбіральшчыкаў, — распавядае Арцём Ганчар. — Для ўтрымання вулічна-дарожнай сеткі горада ў зімовы перыяд падрыхтаваны механізмы для размеркавання процігалалёднымі матэрыялаў. Акрамя гэтага, заключаны дагаворы на вылучэнне дадатковых самазвалаў і пагрузчыкаў пры інтэнсіўных снегападах. Нарыхтавана неабходная колькасць процігалалёднымі матэрыялаў, запас якіх папаўняецца па меры іх выкарыстання.

Ужо зараз у Мінску падрыхтавана 7 пляцовак для часовага складавання снегу і адзін снегаплавільны пункт, а работнікі прадпрыемства забяспечаны спецвопраткай, інвентаром і прайшлі навучанне па бяспечным выкананні работ у зімовы перыяд.

На зімовы перыяд сталічнае прадпрыемства спецыяльна падрыхтавала інфармацыйную падтрымку «вочы і вушы». Гэта, калі, для аператыўнага рэагавання на маючыя адбыцца ўмовы надвор’я «Гаррамаўтадар» заключае дагавор з Белгідраметам. «Рашэнне аб пачатку выканання неабходных работ прымаецца на падставе прагнозу сіноптыкаў, інфармацыі з інтэрнэт-рэсурсаў і маніторынгу адпаведнымі супрацоўнікамі стану вулічна-дарожнай сеткі горада Мінска», — адзначыў Арцём Ганчар.

Акрамя гэтага, сумесна з УДАІ ГУУС Мінгарвыканкама прапрацаваны пытанні арганізацыі руху пры правядзенні ўборачных работ, суправаджэння калон снегаўборачнай тэхнікі, а таксама эвакуацыі транспарту, які замінае ўборцы горада. «Варта адзначыць, што на бягучы момант для апрацоўкі вулічнай дарожнай сеткі выкарыстана каля 6 тысячы тон тэхнічнай солі і 4,6 тысячы тон пяска-салянай сумесі. Аб’яднанне гатова да зімы, усё пад кантролем,» — лічыць галоўны інжынер.

У выпадку, калі гэтай зімой у Беларусь прыйдзе цыклон рангу Хаўера, дарожныя службы гатовыя яму супрацьстаяць. Арцём Ганчар дадаў, што «нейкі час, у любым выпадку, трэба будзе пацярпець. Снег на ляту лавіць не атрымаецца. Натуральна, расчыстка дарог зойме нейкі час».

У апошнія гады «павышаецца свядомасць» аўтаўладальнікаў, што выяўляецца ў перапаркоўцы машын з вуліц, дзе павінна прайсці снегаўборачная тэхніка. Арцём Ганчар адзначыў, што людзі сталі ў гэтым пытанні больш свядомымі. І калі бачаць, што выконваюцца работы, — калі яшчэ своечасова апавясціць у месенджарах, — то зваротная рэакцыя ёсць. «Вядома, не ў такой ступені, як хацелася б, але, мне здаецца, мы рухаемся ў правільным кірунку», — дадаў ён. Прадстаўнік «Гаррамаўтадара» падкрэсліў, што нягледзячы на пазітыўныя зрухі, прыпаркаваныя ў зоне працы снегаўборачнай тэхнікі на вуліцах спальных раёнаў аўтамабілі пакуль па-ранейшаму застаюцца «вельмі вялікай праблемай».

Сяргей КУРКАЧ

Выбар рэдакцыі

Здароўе

Як вясной алергікам аблегчыць сваё жыццё?

Як вясной алергікам аблегчыць сваё жыццё?

Некалькі парад ад урача-інфекцыяніста.