Вы тут

Як хутка аднавіцца пасля свят? Разгружаемся пасля застолля


Навагоднія святы з’яўляюцца хоць і пазітыўнай падзеяй, але тым не менш і стрэсам для арганізма. Бо чалавек у гэты перыяд сутыкаецца з сур’ёзнай нагрузкай: збіваецца рэжым сну і харчавання, у некаторых адбываецца інтаксікацыя алкаголем. Акрамя таго, на псіхіку ціснуць думкі аб нязбытных планах, што таксама можа сапсаваць святочны настрой. Пасля навагодніх святаў кожнаму з нас патрэбны час, каб аднавіць сілы і ўвайсці ў звычайны распарадак жыцця. Як гэта зрабіць максімальна хутка і бязбольна, чытайце ў гэтым артыкуле.

Перш за ўсё — адмоўцеся ад шкодных прадуктаў. Але, калі вы не можаце адмовіцца цалкам, паспрабуйце хаця б мінімізаваць іх за святочным сталом. Бо пасля тлустага мяса, алкаголю, салаты з маянэзам, многія скардзяцца на цяжар у жываце, метэарызм, пякотку, якія перашкаджаюць адчуваць сябе камфортна. У сваю чаргу лішак тлушчаў стварае нагрузку на печань і падстраўнікавую залозу, пагаршаецца праца сардэчна-сасудзістай сістэмы, што прыводзіць да з’яўлення лішняй вагі. Пакутуе і карысная мікрафлора — колькасць бактэрый-памочнікаў скароціцца і іх месца зоймуць іншыя, шкодныя мікраарганізмы.
 

Спіс самых шкодных прадуктаў:

Вэнджаніна. У вэнджаных мясе і рыбе вельмі шмат солі. Соль затрымоўвае вадкасць у арганізме, прымушае ныркі працаваць на мяжы магчымасцяў, што прыводзіць да ацёкаў. Менавіта соль і з’яўляецца адной з асноўных прычын ацёкаў. Антыакісляльнікі, якія часта прысутнічаюць у такіх прадуктах, негатыўна адбіваюцца на мікрафлоры ЖКТ. 
Салодкая газіроўка. Бурбалкі газу, за якія мы і любім газаваныя напоі, правакуюць усё тыя ж рэакцыі: уздуцце жывата, пякотку, адрыжку і метэарызм. Дарэчы, той жа эфект аказваюць і газаваныя алкагольныя напоі. Інтаксікацыя будзе ў разы мацней, калі змяшаць газіроўку з алкаголем (як усе звычайна і робяць). Празмернае ўжыванне спіртнога прывядзе да абязводжвання, кроў пачне гусцець, узрасце нагрузка на сэрца і печань. Акрамя таго, салодкая газіроўка, сапраўды, вельмі салодкая — кожная шклянка змяшчае 100-150 лішніх калорый. Ніякай пажыўнай каштоўнасці ў іх няма. Гэта чысты цукар.
Салаты, запраўленыя маянэзам, лепш ужываць у невялікай колькасці, альбо зусім замяніць больш здаровымі варыянтамі, напрыклад, заправіць абястлушчаным ёгуртам. Альбо вы можаце прыгатаваць маянэз самастойна, змяшаўшы грэцкі ёгурт, жаўткі і гарчыцу. У інтэрнэце можна знайсці мноства рэцэптаў, якія дазволяць скараціць каларыйнасць і зрабіць страву натуральнай — без узмацняльнікаў густу і стабілізатараў.
 
Не пераядайце. Нават людзі са здаровай стрававальнай сістэмай могуць адчуваць дыскамфорт ад пераядання. Наш страўнік невялікі — яго аб’ём складае прыкладна паўлітра. Калі з’есці значна больш, нагрузка на страўнік узрасце, а працэс пераварвання абцяжарыцца і замарудзіцца. Для гэтага проста не хопіць стрававальных ферментаў. Ежа пачне працэсс браджэння. Прыемнага мала, ці не праўда?
 
Дбайна перажоўвайце ежу. Вельмі важна старанна перажоўваць ежу, бо апрацоўка сліной — першая прыступка стрававання. Адпраўляючы ў страўнік непадрыхтаваную ежу, вы прымушаеце яго выконваць падвойную працу.
 
 
Як піць і не п’янець?
 
Перад пачаткам весялосці выпіце вады. Гэта дапаможа скараціць ужыванне алкаголю. 
 
Чаргуйце алкагольныя напоі з безалкагольнымі — або вадой: гэта запаволіць павышэнне ўзроўню алкаголю ў крыві. Прапорцыі прыкладна такія: адна порцыя алкаголю — дзве порцыі чыстай негазаванай вады. 
 
Ваша задача — не піць нашча. Ежа ў страўніку некалькі замарудзіць усмоктванне алкаголю ў кроў, а значыць, ап’яненне будзе паступовым. Упор пры гэтым варта зрабіць на бялковыя прадукты.
 
Алкаголь з бурбалкамі хутчэй ап’яняе: навукоўцы праводзілі тэсты з адным і тым жа алкагольным напоем (газаваным ці не) і выявілі, што ўтрыманне алкаголю ў крыві пры ўжыванні напою з «газікамі» павялічваецца хутчэй.
 
Аптымальны тэмп спажывання — адзін напой у гадзіну, і не больш за чатыры напоі за вечарынку для мужчын і за тры напоі для жанчын.
 
Не далівайце спіртное ў паўпусты келіх. Гэта ўскладніць падлік выпітага і перашкодзіць своечасова спыніцца.
 
З’ешце пару дзелек цытрыны або дадайце яго ў страву. Цытрына здольна нейтралізаваць дзеянне алкаголю ў крыві.
 
 
Важна! Занатуйце!
Міф 1: Алкаголь сагравае — гэта дакладна міф. Абмарожанні і смерці ад пераахаладжэння часцей за ўсё звязаны менавіта з алкагольным ап’яненнем.
Міф 2: Кава дапамагае працверазець або паляпшае стан раніцай — таксама міф. Звужэнне сасудаў і абязводжванне ад вялікай дозы кавы пагаршае самаадчуванне і запавольвае аднаўленне.
Міф 3: Прапацеўшы ў лазні можа ацверазець. Нагрузка на сардэчна-сасудзістую сістэму арганізма, аслабленую перапрацоўкай алкаголю, пагражае абязводжваннем. Хадзіць у сауну ў алкагольным ап’яненні можа стаць фатальнай памылкай.
 
Вы здзівіцеся, але калі не піць алкаголь у Новы год, то можна запомніць 1 студзеня. Вы не толькі выспіцеся, але і будзеце ў выдатным настроі. І самае галоўнае — ніякага жудаснага пахмелля!
 
Разгрузны дзень пасля свят, будзе вельмі карысны! Неабходна правесці невялікі адпачынак: ешце менш салодкага і мучнога, тлустага і салёнага, і больш нятлустага мяса, гародніны, арэхаў, тварагу, цэльназерневых круп. Плюс, варта ўключыць у рацыён прадукты, у якіх ёсць калій, бо яны дазваляюць хутка вывесці лішнюю вадкасць. Такім чынам вы дасце арганізму магчымасць ачысціцца. А значыць, хутчэй аднавіцца.
 
Алена ШАЎЧЭНКА
Фота: pexels.com

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Захаваць. Нельга знесці

Захаваць. Нельга знесці

Знакі прыпынку нарэшце расстаўлены.

Калейдаскоп

Усходні гараскоп на наступны тыдзень

Усходні гараскоп на наступны тыдзень

Стральцам на гэтым тыдні не трэба пераацэньваць сваіх магчымасцяў.