Вы тут

Што хутка дапамагае зняць стрэс?


Стрэс можна вызначыць як стан турботы ці псіхічнай напругі, выкліканы цяжкай сітуацыяй. Вось некалькі простых спосабаў, якія дапамогуць вам зняць напругу і паслабіцца.


Адасобіцеся. Каб хутка зняць стрэс адасобіцеся ў ціхім пакоі на некалькі хвілін, падумайце аб чымсьці прыемным. Заплюшчыце вочы, дыхайце глыбока, успомніце сітуацыю, у якой вы адчувалі пачуццё шчасця. Візуалізуйце дадзеную карціну і паспрабуйце прачуць гэтыя пазітыўныя пачуцці.

Смачная ежа — адзін з самых эфектыўных прыёмаў зняць эмацыйнае напружанне. Каб знізіць вострую рэакцыю нервовай сістэмы на стрэс патрэбны прадукты, якія змяшчаюць: вітаміны групы В — паляпшаюць метабалізм, а таксама спрыяюць рэгенератыўным працэсам у нервовых клетках. Мінералы (кальцый, магній, цынк, калій) — яны адказныя за перадачу імпульсаў, а таксама паляпшаюць працу мазгавых клетак.

Што павінна ўваходзіць у антыстрэсавы рацыён? Сілкаванне павінна быць збалансаваным, рэгулярным, багатым вітамінамі С, В, Д, фалійнай кіслатой, магніем, цынкам (тунец, арэхі, сухафрукты, насенне, бабовыя, ківі, цытрусавыя, салера, шпінат, яйкі, мяса птушкі, гародніна, садавіна).
Захаваць добры настрой, зняць стрэс дапамагае рыба, у якой змяшчаюцца кіслоты амега-3, вельмі карысныя для нервовай сістэмы. Калі не любіце рыбу, з’ешце марожанае ці банан. Гэтыя прадукты дзейнічаюць не горш антыдэпрэсантаў.

Масаж. Згодна з даследаванням, масаж зніжае ўзровень адрэналіну і норэпінефрыну (тых самых гармонаў стрэсу) і павышае ўзровень гармонаў шчасця (дофаміна і сератаніну) на 30%. Сератанін дапамагае падтрымліваць ураўнаважаны стан, а павышэнне ўзроўню дафаміна робіць нас больш прадуктыўнымі і засяроджанымі. Каб захаваць энергію, масажуйце па 30 секунд кропкі, змешчаныя пад носам, паміж бровамі, пад ніжняй губой і ў цэнтры далоні. Дома і на працы можна выконваць нескладаныя практыкаванні на паслабленне: трэба круціць рукамі, згінаць іх у розныя бакі, а яшчэ рабіць махі нагамі.

Патрыце далоні. Гэта яшчэ адзін просты спосаб скінуць нервовую напругу і пазбегнуць стрэсу. Трэба з усіх сіл пацерці далоні сябар аб сябра, пакуль яны не стануць гарачымі. Таксама карысна добра расцерці вушы. Такім чынам вы зможаце ўзбадзёрыцца і засяродзіцца на працы.

Прыміце кантрасны душ. Справіцца з эмацыйным негатывам дапамагае 15-хвілінны душ. Устаньце пад цёплыя бруі вады, каб яны масажавалі галаву і плечы. Неўзабаве вы адчуеце, як вада выносіць з сабой усё непатрэбнае. Халодная вада дапамагае падняць настрой — як бы дзіка гэта не гучала. 
Яна актывуе сімпатычную нервную сістэму і павышае ўзроўні бета-эндарфіну і нарадрэналіну ў крыві.

Малюйце. Хочаце верце, хочаце не, але малюванне выклікае фізічнае раслабленне арганізму, зніжае крывяны ціск, замяжвае дыханне і пульс. Падчас малявання задзейнічаны абодва паўшар’я галаўнога мозгу, актыўна фарміруецца міжпаўшарныя сувязі. Праз малюнкі можна зразумець жаданні і запатрабаванні, праблемы і страхі, бягучы эмацыйны стан. Нездарма псіхолагі просяць намаляваць штосьці, напрыклад, хата, дрэва, сям’ю, чалавека, неіснуючая жывёла і гэтак далей.

Піце чай з мелісы. Мята і меліса — класічны варыянт, напой з гэтых раслін дапамагае зняць стрэс, расслабіцца і забыцца пра бессані. Рамонкавы чай супакойвае, а яшчэ рэкамендуецца пры прастудзе, бо рамонак — прыродны антысептык. 

Уборка. Манатоннае выкананне бытавых задач дапаможа знізіць узровень дэпрэсіі і перамагчы стрэс. Уборка адцягне ад праблем, якія не давалі спакою на працягу дня. Яна дапаможа нармалізаваць эмацыйны фон, пазбавіцца ад негатыўнай энергіі і трывогі, якая выклікае блытаніну ў думках. Раскладванне рэчаў па месцах дапамагае ўпарадкаваць думкі, засяродзіцца.

Танчыце. Танцы — лепшая камбінацыя сардэчнай дзейнасці, сацыяльных зносін і разумовага паслаблення. Навуковыя даследаванні даказваюць станоўчы ўплыў танцаў на здароўе чалавека. Гэта і ўмацаванне псіхаэмацыйнай сферы, і паслабленне нервовай сістэмы, зняцце стрэсу, і кардыятрэніроўка.

Ароматэрапія — форма тэрапіі для зняцця стрэсу з дапамогай эфірных алеяў. Водары ўздзейнічаюць на чалавека ў двух напрамках — рэфлекторна і асацыятыўна. Гэта значыць, што водар выклікае станоўчыя эмоцыі, пачуцці, якія маюць псіхаэмацыйны эфект. Пахі моцна звязаны з эмацыйнай памяццю. Таму вельмі карысна мець пад рукой водар, які асацыюецца з перажытымі хвілінамі моцнага шчасця, захаплення, асалоды. Удыхайце яго часцей, гэта дапаможа захаваць добры настрой.

Які водар супакойвае нервовую сістэму? Эфектыўнымі для паніжэння стрэсу з’яўляюцца эфірныя алеі бергамота, рамонкі, лаванды, цытрыны, апельсіна, пачулі, ванілі. Зняць стомленасць дапамагаюць бергамот і базілік, шалфей, ладан, імбір, грэйпфрут, язмін, лімон, пачулі, перачная мята, размарын, сандалавае дрэва.

Псіхолаг Алена ШАЎЧЭНКА

Фота: pexels.com

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Такое рознае малако... Каму якое падыходзіць?

Такое рознае малако... Каму якое падыходзіць?

«Малако — паўнавартасны прадукт харчавання, а не напой, гэта важна ўлічваць».