Вы тут

У Мінску плануецца пашырыць магчымасці службы «адно акно»


У Мінску плануецца пашырыць магчымасці службы «адно акно». Аб гэтым ішла размова на пасяджэнні Мінгарвыканкама, дзе разглядаліся меры па ўдасканаленню дзейнасці службы, перадае БелТА.


Фота: БелТА

«Праца з грамадзянамі — важны напрамак. Чалавек звяртаецца з надзённымі пытаннямі, якія трэба вырашаць хутка. Служба „адно акно“ тэхнічна добра аснашчана. Вывучылі сітуацыю ў сумежных краінах, дзе ёсць нядрэнныя напрацоўкі», — адзначыў старшыня Мінгарвыканкама Уладзімір Кухараў, дадаўшы, што атрымана згода многіх рэспубліканскіх органаў дзяржаўнага кіравання па сумеснай дзейнасці, забяспечаны выхад на міждзяржаўны ўзровень. У прыярытэце — якасць аказання паслуг і зручнасць для грамадзян.

Начальнік галоўнага ўпраўлення юстыцыі Мінгарвыканкама Валерый Калін звярнуў увагу, што пастаянна пашыраецца пералік адміністрацыйных працэдур, прыём заяў і выдача рашэнняў па якіх ажыццяўляюцца праз службу «адно акно». Укаранёны прынцып экстэрытарыяльнасці.

У мінулым годзе колькасць прынятых заяў павялічылася на 7,8 працэнта ў параўнанні з 2022 годам. У гэтым годзе прасочваецца аналагічная тэндэнцыя. Найбольшая колькасць заяў паступае па пытаннях працы і сацыяльнай абароны, рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану, жыллёвых праваадносін.

«Звярнуцца па тую ці іншую адміністрацыйную працэдуру можна пісьмова, вусна, а таксама ў электроннай форме праз адзіны партал электронных паслуг», — нагадаў Валерый Калін.

Ён дадаў, што павялічваецца колькасць працэдур, па якіх магчыма падача заяў анлайн. Укараняюцца новыя формы работы з грамадзянамі. Так, у адміністрацыі Фрунзенскага раёна тэсціруецца выдача рашэнняў праз пастамат. Гэтую практыку прапануецца распаўсюдзіць на іншыя раёны.

Яшчэ адзін напрамак — міждзяржаўнае супрацоўніцтва. На палях Х Форума рэгіёнаў Расіі і Беларусі ўрад Рэспублікі Башкартастан і Мінскі гарадскі выканаўчы камітэт дамовіліся аб намерах абмену вопытам у сферы аказання дзяржаўных і муніцыпальных паслуг. Мемарандум пашырыць узаемадзеянне ў частцы цыфравізацыі дзяржпаслуг.

Таксама, паводле слоў Валерыя Каліна, добра зарэкамендавала сябе практыка размяшчэння службы «адно акно» ў гандлёвых цэнтрах. Цяпер такая магчымасць прадастаўлена ў ГЦ «Сталіца» і Першым нацыянальным гандлёвым доме.

Значная ўвага ўдзяляецца якасці аказання паслуг. Для супрацоўнікаў арганізуюць семінары для павышэння кваліфікацыі, праводзяцца маніторынгі ў фармаце «таемны наведнік».

Дырэктар Мінскага гарадскога агенцтва абслугоўвання насельніцтва Іна Барыева ў сваю чаргу праінфармавала аб плануемых навінах. Так, мяркуецца прыцягваць валанцёраў — моладзь, якая зможа пашырыць свае веды ў галіне адміністрацыйных працэдур, аказаць садзейнічанне ў пераводзе працэдур у электронны выгляд. Акрамя таго, пачалася работа па праектах «Галасавы памочнік», «Відэапрыёмная». Для людзей сталага веку апрабавалі некалькі дыялогавых пляцовак, на якіх ім тлумачылі, як падаваць заявы ў электронным выглядзе ды іншыя пытанні працы службы.

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Праўда і міфы аб паўфабрыкатах

Праўда і міфы аб паўфабрыкатах

У Год якасці мы задалі навукоўцам нязручныя пытанні аб тым, што «ўнутры» магазіннай пельмешкі або катлеткі.