Першачарговай кантроль бяруць на сябе адміністрацыі раёнаў сталіцы, дзе разгорнутыя будоўлі, а пры выбары месца будаўніцтва спецыялісты першапачаткова абапіраюцца на Генеральны план. Пра спецыфіку рэалізацыі маштабных праектаў у будаўніцтве падчас прэс-канферэнцыі «Інавацыі ў будаўнічай сферы: актуальныя тэхналогіі і падыходы ў праектаванні, будаўніцтве і рамонце будынкаў» распавёў намеснік старшыні Камітэта архітэктуры і горадабудаўніцтва Мінскага гарадскога выканаўчага камітэта Дзмітрый Бабкуноў, перадае БелТА.
«Непасрэдны кантроль за буйнымі аб’ектамі будаўніцтва ажыццяўляюць адміністрацыі раёнаў Мінска. У нашага камітэта некалькі іншая функцыя, больш сагласавальная. Перш за ўсё мы ўзгадняем размяшчэнне планаванага аб’екта ў адпаведнасці з рэгламентам генеральнага плана, сцвярджаем агульнае напаўненне аб’екта, удакладняем, што ён будзе з сябе ўяўляць і як будзе выглядаць. Затым ужо ідзе ўзгадненне праектнай дакументацыі», — растлумачыў супрацоўнік Мінгарвыканкама.
Да наступных этапах рэалізацыі праекта падключаюцца іншыя службы, якія адсочваюць непасрэдна працэс будаўніцтва ад пачатку да фінальнай кропкі. Тады супрацоўнікі Камітэта разумеюць, што тэрыторыя, дзе з’явіўся новы аб’ект, ужо сфарміравана, самадастатковая і ў бліжэйшыя некалькі дзясяткаў гадоў у пераглядзе прызначэння не мае патрэбы.
«Мы шмат аналізуем. Дапусцім, праект дэталёвай планіроўкі тэрыторыі побач з якія з’явіліся будынкам яшчэ не рэалізаваны з-за нізкай запатрабаванасці. У гэтым выпадку мы думаем, як гэтую тэрыторыі можна развіваць, Ці ёсць попыт на яе. Напрыклад, першапачатковым планам меркавалася прамысловая зона, але на яе попыту няма, а вось на грамадска-дзелавую забудову — наадварот. Пасля прыняцця рашэння пераглядаюцца планы, уносяцца змены ў дакументацыю, а затым тэрыторыя набывае іншую функцыю», — распавёў пра яшчэ адну задачу камітэта Дзмітрый Бабкуноў.
Дарэчы, генеральны план, на які спасылаецца спецыяліст, ёсць у вольным доступе. Ён зацвярджаецца ўказам Прэзідэнта. Азнаёміцца з ім пры жаданні можа любы жадаючы. Як дадаў намеснік старшыні Камітэта архітэктуры і будаўніцтва, у выпадку звароту па атрыманне дазвольнай дакументацыі супрацоўнікі Камітэта прапісваюць у архітэктурна-планіровачным заданні ўсе рэгламенты і абмежаванні, якія могуць быць звязаныя з праектаваннем на дадзенай тэрыторыі. З выдадзенымі зыходнымі дадзенымі заказчык звяртаецца да праекціроўшчыкам.
«Акрамя рэгламентаў генеральнага плана, мы павінны ўлічваць і іншыя нормы заканадаўства, і не толькі ў сферы будаўніцтва. Возьмем, напрыклад, Кодэкс аб культуры. Ёсць будынкі, якія прадстаўляюць гісторыка-культурную каштоўнасць. Акрамя гэтых будынкаў, ёсць ахоўныя зоны, зацверджаныя Міністэрствам культуры. Для ахоўных зон таксама прапісваюцца абмежаванні: што можна ўзводзіць, што нельга. Гэта сімбіёз нарматыўна-прававых актаў, на падставе якіх у наступным працуе праекціроўшчык», — сказаў на заканчэнне Дзмітрый Бабкуноў.
Прэв’ю: БелТА
Першы намеснік старшыні Магілёўскага аблвыканкама — пра сям'ю, любоў да Радзімы і бацькоўскія ўрокі.
Пазыковыя сродкі зноў у пашане, бо рубель стабілізаваўся і заробкі растуць.