З практыкі разгляду зваротаў спажыўцоў і вопыту работы інтэрнэт-крам былі выведзеныя складнікі якасці інтэрнэт-гандлю. Што яны з сябе ўяўляюць, падчас прэс-канферэнцыі «Развіццё інтэрнэт-гандлю ў Беларусі. Правы пакупнікоў і абавязкі прадаўцоў», якая прайшла сёння ў БелТА, расказала начальніца ўправы абароны правоў спажыўцоў і кантролю за рэкламай Міністэрства антыманапольнага рэгулявання і гандлю Іна Гаўрыльчык.
«З чаго пачынаецца інтэрнэт-гандаль? Патэнцыйны пакупнік заходзіць на сайт інтэрнэт-крамы альбо інтэрнэт-пляцоўкі. Для яго важна, каб ён мог якасна выбраць тавар. Для гэтага яму неабходная інфармацыя аб прадаўцу і аб тавары. Каб прадавец перастаў быць ананімным, варта паказваць яго найменне, месцазнаходжанне, кантакты, — заўважыла эксперт. — Калі якая-небудзь інфармацыя аб тавары не адлюстравана на сайце інтэрнэт-крамы або перададзена некарэктна, мы не можам казаць аб свабодным выбары спажыўца».
Такім чынам, першы складнік якасці інтэрнэт-гандлю — поўная і праўдзівая інфармацыя аб прадаўцу і аб тавары.
Наступны аспект-абавязак прадаўца перадаць спажыўцу тавар, якасць якога адпавядае прад’яўляюцца не толькі заканадаўствам, але і самім пакупніком патрабаванням. Як падкрэсліла прадстаўнік МАРГ гэта ўмова тычыцца не толькі інтэрнэт-гандлю, яно захоўваецца і для аб’ектаў стацыянарнага гандлю.
«Калі спажывец просіць падабраць тавар, які адпавядае такім-то характарыстыкам, то перадача яму пры куплі тавару, які не адпавядае гэтым характарыстыкам, будзе лічыцца перадачай тавару неналежнай якасці. Таму захаванне гэтага крытэрыю так важна», — падкрэсліла Іна Гаўрыльчык.
Яшчэ адзін складнік якасці інтэрнэт-гандлю-узровень адладжанасці зваротнай сувязі. «Большая частка нашай працы-разгляд зваротаў грамадзян, з якіх відаць, што многія спрэчныя пытанні маглі быць дазволеныя пры высокай якасці зваротнай сувязі. Калі б на звароты адказвалі не боты, а людзі, — распавяла прадстаўніца МАРГ. — Дарэчы, некаторыя інтэрнэт-прадаўцы сур’ёзна задумаліся аб тым, каб паставіць на службу такіх зносін штучны інтэлект. Безумоўна, мы разуменнем, што буйным інтэрнэт-пляцоўках або крамах не заўсёды хапае працоўнага рэсурсу для падобнай працы, таму сучасныя тэхналогіі, вядома, спатрэбяцца ім і для эканоміі фінансаў, і, каб пазбегнуць рознагалоссяў з пакупніцкай аўдыторыяй».
Эксперт таксама звярнула ўвагу, што купля для спажыўца не завяршаецца ў момант атрымання тавару. Важна забяспечыць абслугоўванне гэтага тавару, яго рамонт. Зваротную сувязь з пакупніком прадаўцам неабходна падтрымліваць і па гэтай прычыне.
Прэв’ю: БелТА
Цяпер на продаж прапаноўваецца менш як 7,5 тысячы кватэр, а раней звыш 10 тысяч
І для свята, і для далейшага развіцця.
Аб сваёй рэалізацыі, рабоце і удзеле ў праекце «Звёздный путь» спявачка распавяла ў інтэрв’ю.