У сучаснай школе створаны ўсе магчымасці для таго, каб не хадзіць да рэпетытараў. Такое меркаванне выказала прарэктар па метадычнай рабоце дзяржаўнай установы адукацыі «Акадэмія адукацыі» Валянціна Гінчук, паведамляе БелТА.
«Чаму некаторыя дзеці працягваюць хадзіць да рэпетытараў, нягледзячы на тое шмат, што зроблена ў нас для павышэння якасці адукацыі, пачынаючы ад падрыхтоўкі педагогаў, заканчваючы падрыхтоўкай сучасных школьных падручнікаў? Выкажу сваё суб’ектыўнае меркаванне: збольшага гэта даніна модзе. Многія бацькі сёння вельмі занятыя на вытворчасці, занятыя, не пабаюся гэтага, сабой. Яны больш часу надаюць іншым сферам дзейнасці, акрамя ўласных дзяцей. Сучасныя бацькі дзесьці спрабуюць перакласці адказнасць за падрыхтоўку дзяцей, разважаючы: „Я цябе аддам на заняткі з рэпетытарам, я заплачу грошы, будзь добры — вучыся“. Потым у выпадку чаго можна будзе сказаць, што рэпетытар кепскі быў. Хаця адзначу, што сёння ў школе ёсць усе магчымасці для таго, каб да рэпетытараў не хадзіць. Гэта і ўрокі, і розныя стымулюючыя і падтрымліваючыя заняткі, факультатывы, гэта значыць сёння сістэма дазваляе ўлічваць пазнавальныя асаблівасці кожнага дзіцяці і яго адукацыйныя запыты. Адпаведна дазваляе рэалізаваць яго адукацыйныя запыты і запыты законных прадстаўнікоў», — расказала Валянціна Гінчук.
Што да розніцы выніковых адзнак у школе і адзнак за цэнтралізаваныя экзамены, прарэктар адзначыла, што такая сітуацыя магчымая. «Сёння адзнака, якую навучэнец атрымлівае ў атэстат аб агульнай сярэдняй адукацыі ўжо два гады складаецца з двух: з гадавой і адзнакі за цэнтралізаваны экзамен. Аналіз таго, ці супала адзнака, атрыманая на ЦЭ, з гадавой, праводзіцца па кожным вучні ў кожнай установе адукацыі. Лічбы аб тым, колькі супадзенняў, колькі адрозненняў ёсць у кожнай школы, таксама выкажу здагадку, што яны ёсць у Рэспубліканскага інстытута кантролю ведаў. Аб тым, што адзнака можа не супасці, я як педагог, які працаваў у школе, магу сказаць, што гэта магчыма, таму што стрэсавая сітуацыя іспыту на кожнага чалавека дзейнічае па-свойму. Кагосьці яна зусім выбівае, а нехта, наадварот, мабілізуецца і атрымлівае вынік вышэйшы», — канстатавала прадстаўнік Акадэміі адукацыі.
Аб усіх тонкасцях працаўладкавання моладзі расказалі спецыялісты.
Сімвал яднання і незвычайны падарунак для Прэзідэнта.
«Калі людзі кажуць: „У мяне няма часу, каб займацца любімай справай“, мне хочацца запярэчыць, што хутчэй няма жадання».