Вы тут

Сарока сароку бачыць здалёку...


«Мая твая не разумець»? А варта было б!

Міхайлаўна — кабета гаваркая: часам такога нарасказвае, — толькі слухай.

Надоечы стала дзецьмі хваліцца. Сказала, што і сын, і дачка добра вучыліся, абое прэстыжныя ўніверсітэты скончылі, у салідных фірмах працуюць. 

А ўсё таму — яна лічыць, — што з англійскай на ты.

— Мы з мужам яе таксама вучылі, — узялася ўспамінаць кабета, — але ж як? Абы экзамен здаць. А здаў і тут жа забыўся, бо дзе яно можа спатрэбіцца? Ды нідзе. Я — бухгалтар, муж — інжынер... А вось дзецям цікавасць да замежных моў прывівалі змалку. І ў гімназію іх аддалі з паглыбленым вывучэннем англійскай. На гэтым я настаяла. Чаму? Зараз раскажу.

Аднойчы, у канцы 90-х, мы ўпершыню паехалі за мяжу: у Чэхію, у Прагу.

Уражанняў ад яе — мора: чырвоныя дахі, вежы, масты, касцёлы, вузкія вулічкі, кветкі... Прыгажосць — проста неверагодная!

І чысціня там вельмі здзівіла, асабліва ў прыбіральнях. Нашым да яе — як да сонца было. Тады...

Але ж я ўсё роўна баялася: змалку слабы імунітэт — любую інфекцыю падбіраю.

Вось і ў Празе насіла з сабой сурвэткі: праз іх адчыняла асобныя дзверы, адкручвала краны, сядзенне ўнітаза ўсцілала туалетнай паперай і нават у два слаі, балазе яе там многа было і такой прыгожай...

Дык вось неяк раз выходжу я з прыбіральні, кірую ў бок свайго аўтобуса і чую, што мяне хтосьці даганяе, нешта ледзь не шэпча — спрабуе казаць (па-чэшску, потым па-англійску?)...

Што канкрэтна — зразумець не магу, але ж мяркую, што гэта, мусіць, гандлярка — хоча нешта з тавару «ўцюхаць»... Дык са мной гэты нумар не пройдзе, не на тую нарвалася!

Я прыспешваю крок. Жанчына — чую — не адстае, ідзе за мной следам ды яшчэ і... прытупвае: раз, другі, пяты... «Во, думаю, дастача, во назола! І што ёй толькі трэба?!»

Азірнулася, — і як не самлела: за мною... хвост з туалетнай паперы цягнецца, а гэтая жанчынка, не змогшы пра яго сказаць, спрабуе адарваць — наступіць на край.

І ёй бы, мусіць, гэта ўдалося, калі б папера была суцэльная, без прасечак на месцах адрыву, а так... «Гандлярка» тупне — шматок адарвецца, потым зноў і зноў... Прывыкла, мусіць, кожную справу да канца даводзіць?

Я, вядома ж, яе апярэдзіла: «адарвала» ад сябе тую паперу, скамячыла ў руках — стала «рассыпацца ва ўдзячнасцях» — па-руску, па-беларуску, па-нямецку, англійску...

Жанчына ў адказ хіба ўсміхалася: з кім, маўляў, не бывае?!

Гэта праўда, але ж, калі б ведала англійскую, падобны канфуз са мной бы не здарыўся, — казала Міхайлаўна. — 

Я сходу зразумела б, што нешта не так!

...Тут можна сказаць, што пасля вяртання з паездкі за падручнікі гэтая жанчына не села, — пасадзіла сваіх дзяцей. І, здаецца, правільна зрабіла?

Любоў Чыгрынава,

г. Мінск.


Сарока сароку бачыць здалёку

...Вестка аб тым, што на факультэце змянілася начальства, мігам абляцела студэнтаў-«вочнікаў», да завочнікаў — ішла даўжэй. Вось адзін з іх і ўліп. Ён сам расказваў, ЯК... Мне засталося толькі ўспомніць, пару нецэнзурных слоў замяніць на цэнзурныя ды засакрэціць Міколава прозвішча. Такім чынам

Гісторыя — хоць плач, хоць смейся,

Але ж у памяці ўсплыла:

Падчас адной з зімовых сесій

Гадоў мо —наццаць як была.

Калян з Глыбоччыны вішнёвай

Студэнт-завочнік Танада

Пра выпадак той адмысловы

Не раз узгадваў. І не два.

...На факультэце нечакана

Змяніўся кадравы састаў:

З’явіўся новы намдэкана.

(Былы — мо дзесь дэканам стаў?)

Стацыянар пра «новы венік»,

Што мог, разведваў пакрысе

І нама ў твар адразу ж ведаў,

А вось завочнікі — не ўсе.

Яны якраз залік здавалі

І дзень — так скажам — быў не іх:

Шмат загрымела пад «завалы» —

Не палічыць было такіх!

На рэчцы Веды іх галовы

Знікалі — і кругі, кругі...

Выкладчык быў звышпрынцыповы

Ці проста ўстаў  не з той нагі?..

Тут ля Міколы нізкі ростам,

Мужчына крокі прыпыніў.

«Перадпенсійнага ўзросту, —

Мікола дзеда ацаніў. —

А бач — пад старасць —  у студэнты...

Мо не ад добрага жыцця?

Але ж — мацак, з інтэлігентаў

Не схільных дужа да ныцця».

— Ну, як здаём? — спытаў бадзёра

(не ўсім жа добры дзень казаць?)

Калян быў яўна не ў гуморы

Пра свой «завал» распавядаць:

«Няўжо не бачыць, бесталковы,

Што пахваліцца няма чым?»

— Хрэнова, браце мой, хрэнова... —

І ляпнуў «дзеда» па плячы...

Той разгубіўся...

Мігам страціў

Усю цікаўнасць і цішком

Знік за дзвярыма ў дэканаце...

Да Колі ж хлопцы — касяком:

— Пра што пытаўся намдэкана?

Нармальны чалавек? Ці як?

Ад весткі гэтай нечаканай

Аперся хлопец на вушак:

«Нараніцу, відаць, пачнецца

І пойдзе ўсё — не як хацеў:

Наперакос дзень панясецца...»

З залікам Коля «праляцеў».

Узяць «дабро» на пераздачу —

Да намдэкана трэба ісці:

Паспадзявацца на ўдачу

І «прабачэнні прынясці».

...Дазвол быў лёгка атрыманы,

Залік — таксама Коля здаў.

Яму не брат быў намдэкана,

Але ж, магчыма, паспрыяў?

М. Камароўскі,

г. Орша.


Рубрыку вядзе Валянціна Доўнар.

Ад яе ж і Міхаіла Прышвіна: «Без філасофіі можна абысціся ў жыцці, але без гумару жывуць толькі дурні».

Мы не з такіх, праўда? Тады пішыце.

Выбар рэдакцыі

Спорт

Андрэй Барбашынскі: Калі мы гаворым пра медалі для краіны — без вучылішча алімпійскага рэзерву не абысціся

Андрэй Барбашынскі: Калі мы гаворым пра медалі для краіны — без вучылішча алімпійскага рэзерву не абысціся

Пытанняў і праблем, якія стаяць перад кіраўніцтвам арганізацыі, нямала. 

Адукацыя

Якія якасці павінны быць у сапраўднага настаўніка?

Якія якасці павінны быць у сапраўднага настаўніка?

Напярэдадні прафесійнага свята педагогаў у Нацыянальным прэс-цэнтры абмеркавалі імідж настаўніка, усебаковае развіццё студэнтаў педагагічных ВНУ і новыя праекты.