Вы тут

Пачала работу другая сесія Савета Рэспублікі Нацыянальнага сходу восьмага склікання


Сенатары ратыфікавалі два найважнейшыя пагадненні паміж ўрадамі Рэспублікі Беларусь і Расійскай Федэрацыі. Адно з іх датычыцца распрацоўкі і арганізацыі серыйнай вытворчасці двухрухавіковага лёгкага шматцэлявога самалёта «Асвей», другое — парадку прызнання электроннага подпісу (электроннага лічбавага подпісу) ў электронным дакуменце пры трансгранічным электронным узаемадзеянні. 


Як адзначыў член Пастаяннай камісіі Савета Рэспублікі па міжнародных справах і нацыянальнай бяспецы Дзмітрый Жук, апошні дакумент спрашчае ўдзел беларускіх прадпрыемстваў у закупках, іншых гандлёвых аперацыях на тэрыторыі Расіі. «У рамках гэтага пагаднення Расійская Федэрацыя бязвыплатна перадасць нам, беларускаму боку, неабходнае абсталяванне, праграмныя комплексы для ўкаранення гэтай тэхналогіі, — канкрэтызаваў ён. — Папяровы дакументаабарот — гэта ўжо ўчарашні дзень. Мы жывём у XXI стагоддзі, і тэхналогія электроннага лічбавага подпісу ўнутры краіны ўжо працуе. Гэта будзе вельмі зручна для прадпрыемстваў, якія ажыццяўляюць знешнеэканамічную дзейнасць у рамках Саюзнай дзяржавы».

З другога боку, па словах сенатара, лічбавыя тэхналогіі робяць усе працэдуры празрыстымі. «Гэта аблегчыць падатковы кантроль за гэтым і кантроль за легальным абаротам тавараў», — удакладніў Дзмітрый Жук. 

Мэтай Пагаднення паміж урадам Рэспублікі Беларусь і ўрадам Расійскай Федэрацыі аб распрацоўцы і арганізацыі серыйнай вытворчасці двухрухавіковага лёгкага шматцэлявога самалёта «Асвей», падпісанага 15 красавіка 2024 года ў Маскве, з’яўляецца вызначэнне ўмоў і парадку рэалізацыі сумеснага праекта ў інтарэсах нацыянальнай бяспекі і тэхналагічнага суверэнітэту дзвюх краін. Узаемадзеянне па пытаннях сертыфікацыі і лётнай прыдатнасці будзе ажыццяўляцца праз упаўнаважаныя органы. Ад беларускага боку — Дэпартаментам па авіяцыі Міністэрства транспарту і камунікацый, ад расійскага — Федэральным агенцтвам паветранага транспарту Міністэрства транспарту.

Кажучы аб ратыфікацыі Пагаднення паміж ўрадам Рэспублікі Беларусь і ўрадам Расійскай Федэрацыі аб распрацоўцы і арганізацыі серыйнай вытворчасці двухрухавіковага лёгкага шматцэлявога самалёта «Асвей», старшыня Пастаяннай камісіі Савета Рэспублікі па міжнародных справах і нацыянальнай бяспецы Сяргей Алейнік адзначыў, што пагадненне будзе садзейнічаць умацаванню беларуска-расійскага прамыслова-тэхналагічнага супрацоўніцтва, а таксама рэалізацыі на базе 558-га авіяцыйнага рамонтнага завода інвестыцыйнага праекта па стварэнні вытворчасці самалётаў, дэталяў, зборачных адзінак з узроўнем стопрацэнтнай лакалізацыі ў рамках Саюзнай дзяржавы. 

Па словах сенатара, першыя вопытныя ўзоры самалётаў «Асвей» павінны быць выраблены ў 2026 — 2027 гадах. «А з 2030 года на 558-м заводзе плануецца штогод вырабляць да 20 адзінак авіяцыйнай тэхнікі, — адзначыў Сяргей Алейнік. — Рэалізацыя пагаднення забяспечыць доступ беларускага боку да тэхналогій расійскіх вытворцаў авіяцыйнай тэхнікі, стварэнне ў Беларусі авіябудаўнічага прадпрыемства з вытворчасцю пятага тэхналагічнага ўкладу, рост занятасці насельніцтва, павышэнне экспартнага патэнцыялу прадпрыемстваў нашай краіны шляхам выхаду на новыя рынкі, у тым ліку афрыканксія, навучанне беларускага вытворча-тэхналагічнага персаналу і напрацоўку адпаведных кампетэнцый».

Вераніка КАНЮТА

Выбар рэдакцыі

Экалогія

Што кожны ахвотны можа зрабіць, каб палепшыць любімы горад?

Што кожны ахвотны можа зрабіць, каб палепшыць любімы горад?

Супрацоўнікі Мінпрыроды расказалі, якая карысць ад дрэў у горадзе.

Грамадства

Час рабіць запасы

Час рабіць запасы

Восень для спецыялістаў аграрнай галіны — час падводзіць вынікі, і сёлета яны годныя. 

Навука

Колькі ў Беларусі карысных выкапняў?

Колькі ў Беларусі карысных выкапняў?

У поўным аб’ёме задаволена патрэба краіны ў калійных і каменных солях, торфе, сапрапелі, будаўнічым камені, падземных водах.