Вы тут

Якая форма работы са зваротамі грамадзян найбольш эфектыўная?


Найбольш эфектыўная форма работы са зваротамі — асабісты прыём грамадзян. Аб гэтым заявіў журналістам начальнік галоўнага ўпраўлення па рабоце са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб Адміністрацыі Прэзідэнта Беларусі Рыгор Шлык, перадае БелТА.


Фота: БелТА

Як падкрэсліў Рыгор Шлык, практыка паказвае, што, нягледзячы на ​​прадугледжаныя заканадаўствам розныя формы работы са зваротамі грамадзян, адной з найбольш эфектыўных форм з’яўляецца асабісты прыём. «У прыёмнай адміністрацыйнага комплексу „Карла Маркса, 38“ прыём грамадзян і прадстаўнікоў юрыдычных асоб вядзецца штодзень, за выключэннем выхадных і святочных дзён, з 08:00 да 17:00, з перапынкам на абед з 13:00 да 14:00. Гэты прыём ажыццяўляюць службовыя асобы галоўнага ўпраўлення па рабоце са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб», — растлумачыў ён.

«Акрамя таго, у прыёмнай у адпаведнасці з графікам кожны чацвер вядуць асабістыя прыёмы кіраўніцтва Адміністрацыі Прэзідэнта. У прыватнасці, кіраўнік Адміністрацыі Прэзідэнта і яго намеснікі, а таксама дзяржаўны сакратар Савета бяспекі, старшыня Камітэта дзяржаўнага кантролю, кіраўнік спраў Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь, начальнікі структурных падраздзяленняў Адміністрацыі Прэзідэнта», — дадаў начальнік галоўнага ўпраўлення.

Графік прыёму гэтых службовых асоб размешчаны на афіцыйным сайце Прэзідэнта. «Дарэчы, сёння тут праводзіць планавы асабісты прыём дзяржсакратар Савета бяспекі Рэспублікі Беларусь», — адзначыў Рыгор Шлык.

«Асабістыя прыёмы ажыццяўляюцца ў строгай адпаведнасці з патрабаваннямі заканадаўства, якое рэгламентуе работу са зваротамі. Размова, у прыватнасці, ідзе аб тым, што дзеянне закона Рэспублікі Беларусь „Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб“ не распаўсюджваецца на звароты, якія падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з працэсуальным заканадаўствам, а таксама заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах, звароты работніка да наймальніка, а таксама звароты, у адносінах да якіх заканадаўчымі актамі ўстаноўлены іншы спецыяльны парадак іх падачы і разгляду. Гэтыя пытанні падлягаюць разгляду строга пэўнымі дзяржаўнымі органамі і ў іншым парадку», — падкрэсліў начальнік галоўнага ўпраўлення.

Ён таксама канстатаваў, што на адным з апошніх мерапрыемстваў Прэзідэнт Беларусі адзначыў, што ў дзейнасці ўсіх кіраўнікоў — ад рэгіёнаў і мясцовай вертыкалі да цэнтральнага звяна — у прыярытэце павінна быць работа з людзьмі. «Такія падыходы не з’яўляюцца нечым новым, паколькі кіраўнік дзяржавы ўдзяляе пільную ўвагу рабоце са зваротамі грамадзян з самага пачатку прэзідэнцкага тэрміну. ​​Актуальнасць работы з насельніцтвам, зваротамі грамадзян і, самае галоўнае, эфектыўнасць гэтай работы пацвярджаецца статыстыкай, — растлумачыў ён. — Так, за 8 месяцаў 2024 года ў Адміністрацыю Прэзідэнта паступіла каля 12 тыс. зваротаў, што ў цэлым адпавядае ўзроўню аналагічнага перыяду мінулага года. Адным з найбольш эфектыўных метадаў работы са зваротамі з’яўляецца асабісты прыём грамадзян. Так, на працягу года прыёмную наведвае ў сярэднім каля 4 тыс. грамадзян, за дзень — ад 10 да 20 чалавек».

Паводле слоў Рыгора Шлыка, нягледзячы на ​​існуючыя магчымасці падачы звароту ў пісьмовым выглядзе або з выкарыстаннем інтэрнет-сэрвісаў, значная колькасць людзей выбірае форму менавіта прамых зносін, і ў гэтым плане ў прыёмнай створаны максімальна зручныя ўмовы наведвання. «Па сутнасці, у поўнай меры рэалізуюцца падыходы, агучаныя кіраўніком дзяржавы: „Людзей трэба слухаць, з людзьмі трэба размаўляць і належным чынам рэагаваць на тыя пытанні, якія яны ставяць перад намі“», — дадаў ён.

Акрамя таго, актыўна выкарыстоўваецца практыка правядзення выязных прыёмаў грамадзян. «Такая форма работы была ўпершыню ўкаранённай Адміністрацыяй Прэзідэнта і цяпер шырока выкарыстоўваецца дэпутатамі ўсіх узроўняў, рэспубліканскімі і мясцовымі органамі ўлады. У прыватнасці, кіраўніцтвам Адміністрацыі Прэзідэнта і памочнікамі Прэзідэнта — інспектарамі па абласцях за мінулы перыяд праведзена звыш 70 прыёмаў, на якіх прынята больш 500 чалавек».

Як лічыць прадстаўнік Адміністрацыі Прэзідэнта, перавага такой формы работы відавочна, паколькі ў большасці сваёй жыхары рэгіёнаў звяртаюцца па актуальных на месцах праблемах (добраўпарадкаванне прыдамавой тэрыторыі, санітарна-тэхнічны стан пад’ездаў, рамонт участка дарогі або тратуара, вываз бытавога смецця, утрыманне вясковых могілак. і іншыя). «Калі прэтэнзіі абгрунтаваны, то яны вырашаюцца ў аператыўным парадку на месцы, а ў выпадку неабходнасці дадатковага вывучэння пытання бяруцца на кантроль для пошуку варыянтаў іх вырашэння, — падкрэсліў Рыгор Шлык. — Гэта дае магчымасць, што называецца, трымаць руку на пульсе і апярэджваць з’яўленне праблем масавага характару або праблем, якія маюць пэўнае сацыяльнае значэнне для канкрэтнага рэгіёну».

«Што тычыцца пытанняў, што ўзнімаюцца грамадзянамі, то аналіз зместу зваротаў паказвае, што ў 2024 годзе для грамадзян, як і раней, актуальныя паўсядзённыя праблемы, перш за ўсё пытанні жыццезабеспячэння. Пераважна гэта не пытанні глабальнага характару, якія патрабуюць вялікіх фінансавых затрат, а лакальныя бытавыя праблемы, якія павінны ліквідавацца ў кароткія тэрміны. У топе — звароты па пытаннях ЖКГ, і гэта нядзіўна, улічваючы адчувальнасць і значнасць гэтай сферы для насельніцтва. Таксама для людзей заўсёды актуальныя пытанні аховы здароўя, працы і занятасці, сацыяльнага і пенсіённага забеспячэння. Як я сказаў, найбольш актуальныя праблемы паўсядзённай жыццядзейнасці насельніцтва, менавіта таму абсалютна ўсе звароты, якія паступалі ў Адміністрацыю Прэзідэнта, уважліва разглядаліся з прыняццем пры неабходнасці мер рэагавання», — рэзюмаваў Рыгор Шлык.

Выбар рэдакцыі

Жыллёвы «квадрат» ва ўласнасць

Жыллёвы «квадрат» ва ўласнасць

У апошнія гады колькасць чаргавікоў істотна памяншаецца

Калейдаскоп

Усходні гараскоп на наступны тыдзень

Усходні гараскоп на наступны тыдзень

Для Блізнятаў падзеі на гэтым тыдні складуцца на іх карысць.