За 75 гадоў, якія прайшлі з моманту заснавання Кітайскай Народнай Рэспублікі, кітайцы прайшлі вялікі шлях у забеспячэнні сваёй харчовай бяспекі, перадае «Сіньхуа».
Як сцвярджае старая кітайская прыказка, «ежа — першае запатрабаванне людзей». Але за мінулыя гады стаўленне кітайцаў да ежы кардынальна змянілася, асабліва сярод моладзі. Цяпер больш увагі надаецца эмацыйнай каштоўнасці, звязанай са спажываннем прадуктаў харчавання, і захаванню здаровага харчавання, а эвалюцыя ўяўленняў кітайскай моладзі аб ежы адлюстроўвае эвалюцыю краіны.
Ян Мін, родам з горада Цяньцзінь на поўначы Кітая, з’яўляецца ўладальнікам невялікай кандытарскай у чацвёртым пакаленні, якая некалі была на мяжы банкруцтва, а зараз адрадзілася. Калі дзевяць гадоў таму ён атрымаў у спадчыну ад свайго бацькі кандытарскую, дзе выраблялі традыцыйныя дэсерты, ён ведаў, што павінен зацікавіць маладых пакупнікоў, каб змяніць сітуацыю да лепшага. З гэтай мэтай ён скараціў колькасць алею і цукру ў выпечцы больш чым на 30 працэнтаў, захаваўшы пры гэтым іх паўнацэнны смак.
Гэты крок задаволіў спажывецкі попыт на больш карысныя для здароўя прадукты і быў станоўча ўспрыняты на рынку. Дзякуючы гэтай змене і іншым, якія былі ўкаранёны для абслугоўвання маладых кліентаў, бізнес Ян Міна зараз налічвае больш за 40 сеткавых крам і 5 мільёнаў анлайн-падпісчыкаў, больш за тры чвэрці з якіх ва ўзросце ад 18 да 35 гадоў.
Імкненне людзей да больш здаровага харчавання паступова змяніла ландшафт гарадскога рынку, і гэта добра прыкметна ў раёнах, дзе жыхары прывыклі ў значнай ступені спадзявацца на алей і соль у прыгатаванні ежы.
У аўтаномным раёне Унутраная Манголія на поўначы Кітая, на сталах качэўнікаў зараз можна ўбачыць усё больш садавіны і гародніны, а таксама традыцыйныя стравы, такія як тушаная бараніна і локшына, абсмажаная ў фрыцюры. Каб знізіць рызыку сардэчна-сасудзістых і цэрэбраваскулярных захворванняў, звязаных з традыцыйнымі звычкамі ў харчаванні, мясцовыя ўлады заклікалі жыхароў вырошчваць больш садавіны і агародніны і раздалі спецыяльныя збанкі для масла і лыжкі для солі, каб дапамагчы людзям абмежаваць дабаўленне такіх прадуктаў у ежу.
Гэты зрух у звычках харчавання адпавядае назіранням, зробленым у Справаздачы аб развіцці сельскагаспадарчага сектара Кітая за 2024. У ёй адзначаецца пастаяннае ўдасканаленне структуры спажывання прадуктаў харчавання жыхарамі Кітая, у якой збожжа, мяса, садавіна, гародніна і рыба зараз займаюць важнае месца.
Для многіх маладых кітайцаў ежа таксама становіцца ўсё больш важным элементам, якія надаюць жыццю эмацыйную каштоўнасць. Па словах аднаго маладога чалавека, які гутарыў з інфармагенцтвам Сіньхуа, «Ежа і пітво — гэта як масаж для душы».
Такое стаўленне да ежы выразна прасочваецца ў Інтэрнэце: маладыя спажыўцы выкарыстоўваюць у сацыяльных сетках слэнгавыя тэрміны і хэштэгі, звязаныя з ежай, каб прадэманстраваць сваю індывідуальнасць і выбраць прадукты, якія адпавядаюць іх густам і каштоўнасцям.
Вытворцы прадуктаў харчавання і напояў карыстаюцца гэтай тэндэнцыяй. Паводле справаздачы, складзенай глабальнай аўдытарска-кансалтынгавай кампаніяй PwC і Кітайскай асацыяцыяй сеткавых крам і франчайзінгу, гэтыя кампаніі цяпер больш арыентаваныя на забеспячэнне эмацыйнай каштоўнасці для сваіх маладых кліентаў.
Для Ян Міна і яго кандытарскай адаптацыя да зменаў на рынку стала натуральнай. Па-ранейшаму прапаноўваючы сезонныя традыцыйныя кандытарскія вырабы, ён заўважыў захапленне традыцыйнай культурай маладых кітайцаў і распрацаваў шэраг упаковак для прадуктаў, у якіх традыцыйная культура спалучаецца з сучаснымі элементамі, заваёўваючы ўсё большую папулярнасць сярод пакупнікоў.
«Традыцыйная выпечка — гэта не толькі штодзённая крыніца харчавання, але і носьбіт кітайскай культуры і сімвал духоўных пачуццяў», — заўважыў Ян Мін.
Што змяняецца для аматараў сродкаў персанальнай мабільнасці?
Пенсіі працоўным — без абмежаванняў, дадатковая падтрымка — сем’ям.
Традыцыя Дня Кастрычніцкай рэвалюцыі.