Вы здесь

Карані і сучаснасць: у сталіцы фінішаваў «Млын моды-2020»


Сёння адбыўся фінал 29-га па ліку рэспубліканскага фестывалю-конкурсу «Млын моды» — упершыню ў рэжыме анлайн. Прамую трансляцыю фэшн-форуму вяла лічбавая платформа VOKA, дзякуючы чаму (прынамсі, у ідэале) убачыць беларускую моду сённяшняга і заўтрашняга дня маглі ахвотныя з усяго свету.


«Ніхто так не любіць беларускую моду, як любяць яны», — вітаюць удзельнікаў вядучыя Вольга Рыжыкава і Тэо. І з імі цяжка не пагадзіцца: ці многія ў цяперашні эпідэміялагічна напружаны час пасярод будняга дня выправяцца ў сталіцу, каб амаль чатыры гадзіны без перапынку адкрываць для сябе новыя імёны айчынных дызайнераў, фатографаў і мадэляў, спрабаваць адчуць трэнды і наватарскія знаходкі і, нарэшце, дачакацца, каго журы назаве лепшымі? Зрэшты, гэта толькі з першага позірку падаецца, што канкурсантаў няшмат: у залу Prime Hall пастаянна сцякаюцца людзі, і вось ужо кожная сцяна і канапа — фотазона, а за кулісамі ў час ставіць рэгуліроўшчыка модных плыняў. Спецыяльныя госці фестывалю, удзельнікі віртуальнага сёлетняга «Еўрабачання» гурт VAL жартуюць, што нават іх папрасілі «праспяваць модна пра „Да відна“». А ў зале заўважаем, мабыць, самую юную глядачку модных паказаў — малой ад сілы паўгода, і яна, відаць, дачка кагосьці з канкурсантаў, а таму здзіўленымі шырока расплюшчанымі вачыма глядзіць на дэфіле.

Па выніках адборачных тураў у фінал конкурсу, як загадзя паведамілі арганізатары — Мінадукацыі і Нацыянальны цэнтр мастацкай творчасці дзяцей і моладзі — прайшлі 45 калекцый маладых дызайнераў з усіх рэгіёнаў Беларусі, а на прызы і дыпломы лаўрэатаў прэтэндавалі 54 дызайнеры і 11 фатографаў (выстаўку іхніх работ можна паглядзець непасрэдна ў НЦМТДіМ на Кірава, 16). За творчым спаборніцтвам па традыцыі сочаць і прыглядаюцца да патэнцыйных удзельнікаў сваіх фэшн-праектаў замежныя партнёры «Млыну моды» з Расі, Украіны, Літвы, Латвіі, Польшчы, Сербіі, Даніі, Германіі, Францыі, Італіі, Швецыі, Кітая і іншых краін. А пераможцаў і прызёраў сярод дызайнераў, фатографаў, мадэляў, стылістаў, цырульнікаў, візажыстаў і іншых удзельнікаў моднай індустрыі вызначаюць па намінацыях: «Школа моды», «Майстар моды», «Фота», «Мадэль-дэбют фестывалю-конкурсу», «Топ-мадэль фестывалю-конкурсу», «Міс-мадэль Беларусі», «Містэр-мадэль Беларусі б.

Мінск, Гродна, Брэст, Пінск, Гомель, Мазыр, Віцебск, Буда-Кашалёва, Барысаў, Светлагорск, Баранавічы, Магілёў, Наваполацк, Кіраўск, Валожын, Рагачоў, Бабруйск — геаграфія ўдзельнікаў шырокая, конкурсны вопыт таксама розны, у кагосьці сёння дэбют, а хтосьці на «Млыне моду», лічы, заўсёднік. На пытанне, што наогул разумець пад сучаснай модай, кожны з дызайнераў мае свой адказ, а таму сярод прадстаўленых капсульных калекцый — трыкатаж і лён, воўна і бавоўна, акрыл і віскоза, скура і футра, ручная вышыўка і вязаныя сурвэткі, рознакаляровыя шкарпэткі, мяккія цацкі і шматлікія стыльныя аксесуары, ад сумкі ў выглядзе трэфовай масці да ўсё яшчэ актуальных дызайнерскіх масак.

Частку прадстаўленага адзення, здаецца, можна хоць заўтра запускаць у вытворчасць — нездарма ў кулуарах нават мадэлі жыва абмяркоўваюць: «Я б такое не тое што купіла, а проста зараз выйшла і гуляла па вуліцы». Але шмат і канцэптуальных калекцый, цалкам не насібельных — нікім, нідзе, ніколі. Аднак, як заўважыла член журы «Млыну моды», кіраўнік дызайн-цэнтра ААТ «Камволь», дызайнер і модны эксперт Эльвіра Жвікава, нельга ставіць модзе ацэнкі выключна з пункту гледжання ўтылітарнасці, бо фестываль-конкурс скіраваны на самавыяўленне і падтрымку творчай моладзі. Дапоўнім, сярод іншых мэтаў, прапісаных у палажэнні конкурсу — павышэнне прафесіяналізму ў свеце моды, дызайну і вытворчасці адзення, фатаграфіі, тэкстылю і паслуг, неабходных для прадуктыўнай працы беларускай эканомікі, а таксама фарміраванне грамадзянскіх і патрыятычных кампетэнцый асобы ў моладзі, захаванне нацыянальных традыцый, пашырэнне міжнародных сувязяў.

…Адны выношваюць свае задумкі гадамі, выпраўляючы і ўдасканальваючы іх, і ўсё адно застаюцца незадаволенымі, а другім муза нашэптвае на вуха ідэю літаральна за 12 хвілін. Прынамсі, так расказвае пра сваю калекцыю «Гібель багоў» прадстаўнік Віцебскага дзяржаўнага тэхналагічнага ўніверсітэта Ігар Плятнёў:

— Чым натхніўся? Пасля маёй паездкі ў Піцер, калі хадзіў па Эрмітажы, я так натхніўся ўбачанымі жывапіснымі палотнамі, што за 12 хвілін проста ў Чырвоным пакоі музея намаляваў усю калекцыю. За два тыдні мы яе адшылі, а сёння ўжо бачылі вынік. Ім я, у прынцыпе, задаволены — хлопцы перадалі тое, што я прасіў.

— І што прасілі?

— Быць максімальна брутальнымІ, не ўсміхацца, каб перадаць адпаведны настрой.

На наш погляд, у мадэляў гэта атрымалася, не заміналі нават штаны-арлекіны, куртка на адну толькі ніжнюю бялізну і дзіўныя аксесуары — мачо застаецца мачо, нават калі нясе пакет з багетамі або тэатральныя маскі дэль артэ. Зрэшты, дызайнер перакананы, што калі разабраць калекцыю на асобныя элементы, іх цалкам можна насіць хоць на вучобу, хоць на працу, хоць на тыя ж модныя мерапрыемствы і тусоўкі, калі яны, нарэшце, выйдуць з віртуальнасці у офлайн.

А вось вучні Вольгі Якімчык з Баранавіцкага каледжы лёгкай прамысловасці ў сваіх калекцыях, пры ўсёй рознасці кірункаў — «Wild West», «Покліч пустыні», «Street Shamans» — расказвалі пра аднолькавы для маладых людзей вольны дух, пошук саміх сябе і свайго шляху ў жыцці.

— Street Shamans — канцэптуальная калекцыя, вы наўрад ці сустрэнеце людзей у падобным адзенні ў Баранавічах ці ў Мінску, — усміхаецца Вольга. — Але для мяне як кіраўніка важна навучыць дзяцей быць сабой, мець унутраную свабоду паказваць у сваіх калекцыях тое, што яны насамрэч адчуваюць. А дзве другія калекцыі можна лёгка адаптаваць для маладзёжнага вулічнага стылю.

Касмічныя матывы і маляваныя дываны самадзейнай мастачкі Алены Кіш, нядзельны паход у заапарк і мультфільмы, іспанскія тарэадоры і беларускі супрэматызм, птушкі і шматпавярховыя дамы, каралы, недалёкая будучыня, постапакаліпсіс, папяровыя жураўлікі, матрошкі, рацыянальнае спажыванне і другасныя рэсурсы — з якіх толькі крыніц ні чэрпалі натхненне сёлетнія канкурсанты. Абсалютная большасць з іх, дарэчы, выкарыстоўвала ў калекцыях айчынныя матэрыялы.

«Дзякуючы вашаму таленту, вашаму імкненню ісці наперад гэты конкурс стаў ужо брэндам Рэспублікі Беларусь, — адзначыў на цырымоніі ўзнагароджання прызёраў і пераможцаў «Млыну моды» начальнік галоўнага ўпраўлення выхаваўчай работы і маладзёжнай палітыкі Мінадукацыі Беларусі Эдуард Тамільчык. — Дзякуй за тое, што вы ёсць, і віншую вас са святам беларускай моды!». Старшыня канцэрну «Беллегпрам» Таццяна Лунгіна падзялілася ўражаннямі: «Хочацца быць спакойным за тое, што мода ў нашай краіне будзе стыльнай, бо ёсць новыя думкі, новыя ідэі, крэатыўныя людзі», — і асобна ўхваліла моцныя мужчынскія калекцыі, пажартаваўшы, што хутка мужчыны на вуліцах будуць больш стыльнымі, чым жанчыны. Нягледзячы на пафас прамоў, сутнасць іх цяжка аспрэчыць. «Млын моды-2020» у чарговы раз паказаў і пацвердзіў, што мода, стыль, крэатыў у Беларусі ёсць, і ўсё з імі як мае быць. Застаецца толькі спадзявацца, што рана ці позна колькасць таленавітых маладых дызайнераў утворыць асноўную масу дызайнераў на прадпрыемствах, свежыя ідэі дадуць мноства цікавых калабарацый з буйнымі вытворцамі «Беллегпраму», а для нас, канцавых спажыўцоў моды, нават не будзе стаяць пытанне, ці купляць і насіць беларускае…

Вікторыя ЦЕЛЯШУК

Фота Ганны ЗАНКАВІЧ


Выбор редакции

Экономика

Всемирная прачечная: евразийские барьеры на пути отмывания грязных денег

Всемирная прачечная: евразийские барьеры на пути отмывания грязных денег

Расширение сотрудничества ЕЭК и Евразийской группы по противодействию легализации преступных доходов и финансированию терроризма (ЕАГ) 10 июля обсудили министр по экономике и финансовой политике ЕЭК Тимур Жаксылыков и директор Росфинмониторинга, председатель ЕАГ Юрий Чиханчин.

Экономика

Как защищаться от риелторов, которые не хотят работать по закону

Как защищаться от риелторов, которые не хотят работать по закону

Лицензия агентства «Готовые решения» упразднена, «Империи недвижимости» — приостановлена, а «Твоей столице» выписано предписание.

Общество

«Я искал вас всю жизнь». История любви фронтовой медсестры

«Я искал вас всю жизнь». История любви фронтовой медсестры

В свои восемьдесят она была вполне элегантной женщиной.