Міністр па гандлі ЕЭК адзначыў, што пад уплывам COVІD-19 рэзка выраслі кантакты па лініі лагістыкі, калі ўсе зразумелі, што неабходны дыверсіфікацыя маршрутаў і ўзмацненне звязанасці. Паводле слоў Андрэя Сляпнёва, пад уздзеяннем розных выклікаў усё большае разуменне знаходзіць ідэя ўмацавання бяспекі фінансавых разлікаў і знаходжання фарматаў для ўстойлівага развіцця міжнароднага гандлю.
— Што датычыцца Еўразійскага эканамічнага саюза, які аб’ядноўвае пяць краін Еўразіі, то гэта адно з найважнейшых звёнаў партнёрства. У гэтым плане мы знаходзімся цалкам у ідэалогіі і ў духу Вялікага Еўразійскага партнёрства. Мы актыўна развіваем практычныя інструменты, на якіх хацелася б спыніцца падрабязней, — падкрэсліў Андрэй Сляпнёў.
Развіваючы гэту тэму, міністр ЕЭК расказаў аб дзейнасці камісіі па пагадненнях аб свабодным гандлі. Такія пагадненні дазваляюць адысці ад тарыфаў і ў пэўным сэнсе даць адказ на супрацьлеглыя падыходы, якія адстойваюць сёння некаторыя краіны.
Тут, на думку Андрэя Сляпнёва, важна не толькі «падняць шлагбаум» у выглядзе зніжэння тарыфных бар’ераў, але і стварыць добрую дарожную карту, пабудаваць дарогу для бізнесу, якая дапамагла б выбудоўваць кааперацыю.
— Гаворка ідзе ў тым ліку аб сухапутнай звязанасці кантынента, дзе важны прафесійны шматбаковы дыялог, каб міністры транспарту збіраліся за адным сталом і дамаўляліся аб «расшыўцы» вузкіх месцаў і лічбавізацыі транспартных калідораў. Не менш важныя фінансавыя інструменты, а таксама пытанні, звязаныя са стандартамі, якія з’яўляюцца магутным бар’ерам у гандлі, што шкодзіць не менш, чым залішне высокія тарыфы, — адзначыў міністр ЕЭК.
Асобна закрануты пытанні лічбавізацыі і кліматычнага парадку дня, якія патрабуюць абмеркавання і практычных рашэнняў, у тым ліку ў рамках ШАС і БРІКС.
— Партнёрства — гэта адсутнасць падзелу. Нашы лідары ўзаемадзейнічаюць у партнёрскім духу, але нам яшчэ трэба папрацаваць разам, каб ліквідаваць усе перашкоды на прафесійным узроўні, — рэзюмаваў Андрэй Сляпнёў.