Міністэрства эканомікі Рэспублікі Беларусь у партнёрстве з Праграмай развіцця ААН рэалізавалі адукацыйную ініцыятыву для прадпрымальнікаў «сярэбранага» ўзросту, паведамілі ў эканамічным ведамстве.
Ключавым вынікам праграмы, якая ахапіла каля 500 чалавек з розных рэгіёнаў Беларусі, стала распрацоўка і апрабацыя «скрынкавага рашэння» — гатовага комплексу методык па рабоце са старэйшым пакаленнем. Цяпер гэты правераны на практыцы інструмент даступны для ўсіх цэнтраў падтрымкі прадпрымальніцтва краіны.
Праграма праводзілася на базе цэнтраў падтрымкі прадпрымальніцтва ў дзевяці гарадах. За чатыры месяцы яна дазволіла ўдзельнікам атрымаць ментарскую падтрымку, асвоіць лічбавыя тэхналогіі і пашырыць дзелавыя кантакты.
— Гэтая ініцыятыва даказала, што прадпрымальніцкі дух не мае ўзросту, а вопыт — гэта самы каштоўны стартавы капітал. Мы не проста навучылі 500 чалавек — мы сумесна з ПРААН стварылі працуючую і, што важна, мадэль, якая маштабіруецца. Зараз у любога цэнтра падтрымкі прадпрымальнікаў у краіне ёсць гатовы і эфектыўны інструмент, каб дапамагаць людзям старэйшага пакалення адкрываць і развіваць сваю справу, выкарыстоўваючы ўжо гатовыя методыкі, — адзначыў намеснік міністра эканомікі Кірыл Машарскі.
Удзельнікамі ініцыятывы сталі патэнцыйныя і дзеючыя прадпрымальнікі ва ўзросце ад 50 гадоў з розных рэгіёнаў Беларусі. Праграма праводзілася на базе цэнтраў у Мінску, Віцебску, Брэсце, Магілёве, Гомелі, Полацку, Светлагорску, Шчучыне і Смаргоні. Удзельнікі прадстаўлялі больш за 15 сфер бізнесу — ад паслуг, адукацыі і рамесніцтва да гандлю, медыцыны, сельскай гаспадаркі, ІТ, рэкламы і працы з маркетплэйсамі.
На ўдзел у ментарскай праграме паступіла 165 заявак, па выніках адбору ў яе ўвайшло 55 чалавек. Кожны ўдзельнік стаў вучнем і атрымаў індывідуальнага настаўніка — ментара для прапрацоўкі сваіх бізнес-ідэй. Усяго, з улікам кансультацый, семінараў і вебінараў, арганізаваных цэнтрамі падтрымкі прадпрымальнікаў, ініцыятыва ахапіла каля 500 удзельнікаў.
Гэта былі людзі з рознай матывацыяй. Адны — актыўныя прадстаўнікі старэйшага пакалення, якія ўпершыню задумаліся, што іх хобі, напрыклад, кулінарыя або садаводства, можа прыносіць прыбытак. Іншыя — будучыя пенсіянеры, якія разглядаюць уласную справу як дадатковы заробак. Былыя кіраўнікі вырашылі выкарыстаць назапашаны вопыт для старту свайго бізнесу. Сярод удзельнікаў праграмы было шмат прадпрымальнікаў старэйшага ўзросту, гатовых развіваць існуючыя праекты, але якія маюць патрэбу ў падтрымцы і рэсурсах. Асаблівую цікавасць выклікаў лічбавы маркетынг — на гэты блок было пададзена амаль 400 заявак.
Удзельнікі праграмы атрымалі кансультацыі па сучасных метадах вядзення бізнесу і выкарыстанні лічбавых тэхналогій.
Паралельна ініцыятыва стала пляцоўкай для наладжвання прафесійных кантактаў: тут абменьваліся вопытам, знаходзілі партнёраў і пашыралі дзелавыя сувязі. Ментары, у сваю чаргу, таксама атрымалі каштоўны вопыт: прымянілі свае веды на практыцы, дапамагалі ўдзельнікам дабівацца вынікаў і ўмацоўвалі свой прафесійны аўтарытэт.
— Галоўнай мэтай ініцыятывы было не разавае навучанне, а стварэнне ўстойлівай сістэмы падтрымкі на доўгатэрміновую перспектыву. Створанае «скрынкавае рашэнне» ўжо даказала сваю эфектыўнасць на практыцы і зараз даступна для выкарыстання ўсімі цэнтрамі падтрымкі прадпрымальніцтва ў рабоце з аўдыторыяй «сярэбранага» ўзросту, — адзначылі ў Мінэканомікі.
Дарэчы, сёння ў Беларусі дзейнічае 69 цэнтраў падтрымкі прадпрымальніцтва і 17 інкубатараў малога прадпрымальніцтва, адкрытых для ўсіх, хто хоча пачаць або развіць уласную справу.