Мінімум дакументаў і зніжэнне адміністрацыйнай нагрузкі.
Актуальнасць і своечасовасць шэрагу прапануемых новаўвядзенняў абмеркавалі падчас пасяджэння рабочай групы Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па эканамічнай палітыцы.
Прадыктавана жыццём
«Законаў па гэтай тэме ў нас сёння няма, дадзеныя пытанні рэгулююцца Дэкрэтам кіраўніка дзяржавы № 1 з аналагічнай назвай ад 16 студзеня 2009 года, — звярнуў увагу старшыня Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па эканамічнай палітыцы Віктар НІКАЛАЙКІН. — Прайшло больш за 15 гадоў з моманту прыняцця дэкрэта, былі прыняты шэраг змяненняў у гэты дэкрэт. Калі практыка паказала, што дзеючыя нормы сапраўды патрэбныя, мы іх імплементуем у гэты законапраект. У выпадку прыняцця закона дзеючы дэкрэт і чатыры дэкрэты, якія ўносілі ў яго змяненні, прызнаюць страціўшымі сілу».Па словах дэпутата, законапраектам прадугледжваецца ўнясенне змяненняў у 27 дзеючых законаў, якія закранаюць усе сферы эканомікі. У прыватнасці, адна з навацый датычыцца свабодных эканамічных зон. «У 2009 годзе, калі прымаўся дэкрэт, свабодныя эканамічныя зоны не былі такімі магутнымі па тэрытарыяльнасці, — канкрэтызаваў Віктар Нікалайкін. — Напрыклад, возьмем свабодную эканамічную зону „Віцебск“. Адміністрацыя знаходзіцца ў абласным цэнтры, але сама свабодная эканамічная зона прадугледжвае 17 сектараў. Толькі сем з іх знаходзяцца ў Віцебску, астатнія размешчаны па тэрыторыі ўсёй вобласці. Рэгістрацыя прадпрыемстваў, якія працуюць сёння ў свабоднай эканамічнай зоне, згодна з дзеючым заканадаўствам, прадугледжана толькі адміністрацыяй зоны, якая размешчана ў Віцебску. І гэта не зручна тым, хто працуе ў тым жа Пастаўскім раёне ці Оршы, Наваполацку, Полацку. Для таго, каб зарэгістраваць прадпрыемства, неабходна пераадолець сотні кіламетраў, каб прыехаць у Віцебск, падаць дакументы, атрымаць дазвол, а, магчыма, яшчэ давядзецца некалькі разоў туды прыязджаць. Пры гэтым адміністрацыя зоны пагадзілася з намі, што гэта не асноўная іх работа. Галоўнае для іх — арганізацыя эканамічнай дзейнасці прадпрыемстваў, уключаных у зону. А вось рэгістрацыю ці ліквідацыю гэтых прадпрыемстваў мы прапануем аддаць на водкуп мясцовых органаў улады. Само жыццё падказвае вырашэнне такіх пытанняў».
Актуалізацыя звестак і абарона правоў крэдытораў
Законапраектам замацоўваецца норма, якая прадугледжвае ўключэнне адрасу электроннай пошты юрыдычнай асобы, індывідуальнага прадпрымальніка ў Адзіны дзяржаўны рэгістр, а таксама абавязак інфармавання рэгіструючага органа ў выпадку яго змянення. Афіцыйнаму адрасу электроннай пошты надаецца юрыдычнае значэнне.
З мэтай выключэння рызык, звязаных з дэструктыўнай і фінансуемай з-за мяжы дзейнасцю, прадугледжана накіраванне запытаў у дзяржаўны орган, упаўнаважаны на ажыццяўленне мер па папярэджанні і выяўленні пагроз нацыянальнай бяспецы, аб наяўнасці (адсутнасці) інфармацыі аб тым, што дзейнасць уласніка маёмасці прыватнай установы, заснавальнікаў дакументаў гаспадарання, стварае пагрозу нацыянальнай бяспецы. У выпадку станоўчага адказу на запыт рэгіструючы орган будзе адмаўляць у дзяржаўнай рэгістрацыі суб’екта гаспадарання.Прапануецца ўстанавіць магчымасць вынясення забароны судом, судовым выканаўцам на прыняцце рашэння аб ліквідацыі юрыдычнай асобы, што будзе садзейнічаць вырашэнню праблемы прымусовага спагнання даўгоў. Устанаўліваецца забарона на ўнясенне ў Адзіны дзяржаўны рэгістр больш як адзін раз запісу аб спыненні працэдуры ліквідацыі юрыдычнай асобы (індывідуальнага прадпрымальніка), а таксама прадугледжваецца павелічэнне з двух да трох месяцаў тэрміну прыпынення крэдыторам працэдуры ліквідацыі. У мэтах абароны правоў крэдытораў вызначаецца права рэгіструючага органа адмовіць у дзяржаўнай рэгістрацыі рэарганізацыі юрыдычнай асобы пры наяўнасці пісьмовай інфармацыі крэдытора аб наяўным у гэтай юрыдычнай асобы невыкананым патрабаванні, абумоўленым яе рэарганізацыяй (з улікам умоў, якія ўстанаўліваюцца).
Вераніка КАНЮТА.