Ці рыхтуюць у Беларусі спецыялістаў па штучным інтэлекце, расказалі прадстаўнікі Нацыянальнай акадэміі навук і Міністэрства адукацыі, паведамляе БелТА.
Генеральны дырэктар Аб’яднанага інстытута праблем інфарматыкі Нацыянальнай акадэміі навук Сяргей Круглікаў адзначыў, што вучоныя, якія займаюцца распрацоўкамі ў сферы штучнага інтэлекту, праходзяць дастаткова сур’ёзную падрыхтоўку ў беларускіх ВНУ. «Ва ўсіх ВНУ краіны існуюць кафедры, у той ці іншай ступені звязаныя з інтэлектуальнымі тэхналогіямі і сістэмамі практычна ва ўсіх абласцях. Таксама ідзе падрыхтоўка ў магістратуры, пры напісанні магістарскіх, кандыдацкіх і доктарскіх дысертацый. Але не абавязкова кожная работа ў дадзенай прадметнай вобласці пацвярджаецца дыпломамі аб вучонай ступені. Існуюць маладыя адораныя рабяты, якія пастаянна навучаюцца ў навучальных калектывах менавіта па гэтым кірунку», — адзначыў ён.
Адукацыя, як і заканадаўчая база ў краіне, мае патрэбу ў кропкавай прапрацоўцы напрамку штучнага інтэлекту, каб гэтыя тэхналогіі рэалізоўваць на добрым краінавым узроўні, упэўнены Сяргей Круглікаў.
Начальнік галоўнага ўпраўлення прафесійнай адукацыі Міністэрства адукацыі Сяргей Пішчаў дадаў, што падрыхтоўка спецыялістаў у галіне штучнага інтэлекту рэалізуецца ў трох універсітэтах Рэспублікі — гэта канкрэтна распрацоўшчыкі па спецыяльнасці «штучны інтэлект». «Пытанні прымянення, выкарыстання інфармацыйных тэхналогій, тэхналогій і інструментаў штучнага інтэлекту вывучаюцца студэнтамі таксама ў рамках іншых спецыяльнасцяў IT-профілю. Пад іншым спецыяльнасцямі маюцца на ўвазе інжынерныя, у некаторай ступені спецыяльнасці гуманітарнага профілю. Адмаўляць выкарыстанне і ўкараненне штучнага інтэлекту і інфармацыйных тэхналогій у паўсядзённае жыццё чалавека, у тым ліку і ў прафесійную дзейнасць, нельга. Таму наймальнікі, гэта значыць арганізацыі-заказчыкі і сістэма адукацыі, павінны быць гатовыя пісьменна і своечасова рэагаваць на тыя выклікі, якія ўзнікаюць, у тым ліку з некаторым апярэджаннем», — лічыць ён.
Спецыяліст пасля асваення той ці іншай адукацыйнай праграмы павінен прыйсці на вытворчасць або ў навуковы калектыў ужо адаптаваным да тых умоў, якія будзе ставіць перад ім будучая прафесія, падкрэсліў Сяргей Пішчаў. «Таму такая работа праводзіцца разам з нашымі вядучымі арганізацыямі, разам з Паркам высокіх тэхналогій і іншымі зацікаўленымі», — сказаў на заканчэнне ён.